کاخ هایی با طراحی شگفت انگیز که فقط در چین دیده می شود

14 دی 1400
0 دیدگاه
کاخ ها با طراحی شگفت انگیز 468769896789789

مقدمه:

کاخ ها با طراحی شگفت انگیز اکثرا اقامتگاه سلاطین، اشراف زادگان و سایر مقام های بلندپایه بوده اند. این  کاخ های سلطنتی معمولا نمایانگر معماری، طراحی شگفت انگیز و سرنوشت امپراطوران گوناگونی است و اکنون جزء بهترین و محبوب ترین جاذبه های توریستی جهان به شمار می روند که همه ساله پذیرای گردشگران زیادی هستند.

تماشای این کاخ ها هم لذت بخش بوده و هم افراد را با نحوه زندگی بهترین پادشاهان آشنا می کند؛ این بناها در جهان نشان دهنده تمدن، آداب و رسوم  و تاریخ هر کشوری می باشد.

کاخ ها با طراحی شگفت انگیز 468769896789789

کشور چین

این کشور در قاره آسیا قرار دارد و نخستین کشور پر جمعیت دنیا می باشد. امروزه به دلیل پیشرفت های بیشماری که داشته، جزء عظیم ترین مرکز اقتصادی دنیا محسوب می شود. از آنجایی که ۱۴ مرز شراکتی با سایر کشورها دارد.

هر ساله مسافران زیادی به آنجا می روند، که ممکن است به قصد تجارت یا تفریح باشد. این کشور تاریخچه ای طولانی دارد و شاهان آن با عظمت بسیاری در دنیا حکمرانی می کردند. برای همین بناهای تاریخی باشکوه ،طراحی شگفت انگیز و جذاب زیادی دارد، که باعث جذب گردشگران فراوانی می شود.

علاوه بر این سنن و تفکرات مردمان این سرزمین نیز در جذب گردشگر بی تاثیر نیست. چین به کشور قصه ها مشهور است و دارای آب وهوای گوناگون می باشد بدین صورت که در بخش شمال آب و هوای خشک، جنوب معتدل و غرب سرد است. زمان مناسب جهت سفر به این کشور شهریور و آبان است.

چین از امپراتوری های مختلفی شکل گرفته است، وسیع بودن آن در جوار مراقبت از آزادی بیان موجب شده تا امپراتوری هایی مثل کمونیستی، سوسیالیستی و… در این کشور حکمرانی کنند، این کار نقش زیادی در حمایت از سازش و آسایش در بین مردم کشور داشته است. در اصل این کشور به اسم جمهوری مردم چین معروف است. مرکز آن‌ پکن و از پرطرفدار ترین مناطق دنیا جهت گردشگری و تجارت به شمار می آید.

شهر پکن از مراکز دیپلماتیک، تعلیم و تربیت و یادگیری در چین است. همچنین شانگهای نیز مانند پکن جزء مراکز تجاری و سرمایه گذاری چین محسوب می شود، خیلی از کارهای معاملاتی در این کشور انجام می شود که باعث رونق داخلی و بین المللی این کشور می باشد.

در کشور چین هر دینی به جز اسلام، کاتولیک و…به رسمیت شناخته نمی شود.  شهرهای گردشگری آن عبارتند از شهر پکن، شهر شانگهای، شهر گوانگجو، شهر هنگ کنگ و شهر شیان که هر کدام از آنها ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند.

این کشور نیز مانند سایر کشورها دارای آداب و رسوم خاص خود می باشد به گونه ای که در مراسمات عروسی خود لباس قرمز رنگ پوشیده زیرا معتقدند که موجب شادمانی و شادکامی می شود معمولا لباس سفید رنگ را در مراسمات تدفین پوشیده و نماد سوگواری می پندارند.

همینطور روش کادو دادن و کادو گرفتن نیز در این کشور به گونه است که مردم غذاهای گوناگون به جای کادو به یک دیگر می دهند و لوازمی چون ساعت، چاقو و صندل نیز جهت هدیه دادن استفاده نمی کنند چرا که آن ها را در روابط عاشقانه و صمیمی نا‌مبارک می دانند.

جاذبه های توریستی چین عبارتند از:

دیوار چین:

در بخش های شمالی چین قرار دارد و پیشینه آن ۵ قرن قبل از میلاد است. این دیوار با دارا بودن طولی به اندازه ۷ هزار کیلومتر، در دوران حکمرانی چین و جهت محافظت از مرزها احداث شده، و یکی از بناهای شگفت انگیز در دنیا به شمار می رود. هر ساله گردشگران بسیاری از این بنای تاریخی دیدن می کنند.

کاخ ها با طراحی شگفت انگیز  799788796443543555414

بودای لشان:

تندیسی بزرگ از بودا است که جزء مکان های دیدنی با طراحی شگفت‌انگیز در چین به شمار می رود. این مجسمه عظیم ارتفاع آن ۷۱ متر بوده که توسط بسیاری از هنرپردازان چینی خلق شده، که حدود ۹۰ سال ساخت آن به طول انجامید.

غار ژیجین:

یک اثر بی نظیر از طبیعت بوده، وسعت این غار باشکوه ۳۰ هزار متر مربع است. در سال های گذشته در راه این غار رودخانه وجود داشته که در حال حاضر فقط تعدادی نهر از آن باقی مانده است. ارتفاع آن خیلی بالا بوده و برخی قسمت ها تا ۱۸۵ متر هم می باشد.

ناحیه Huanglong:

از جمله مکان های طبیعی چین است که به آن ناحیه ای افسانه ای نیز می گویند و دیدن این ناحیه  لذت زیادی را به همراه دارد زیرا برکه های فراوانی با مسافت کم در مجاورت هم قرار دارند که رنگ آبی نگاه ها را به سمت خود میکشاند.

دور این برکه ها درخت های جذاب با یک مهارت ویژه ای قرار گرفته اند که منظره ای شگفت انگیز را در این منطقه ایجاد کرده است.

کوه های ژانگی دانکسیا:

به کوه رنگین کمان مشهور می باشد و از جمله جاهای دیدنی و طبیعی چین هستند. هنگامی که این کوه ها را تماشا می کنید گویی گونه های متفاوتی از ادویه ها بر روی آن پاشیده شده است.

یک اثر رنگی زیبایی به وجود آید که دلیل آن هم اثر فرسایش در این منطقه است؛ این امر موجب جذب گردشگران زیادی به این منطقه می شود.

کاخ ها با طراحی شگفت انگیز  7468468746874685

معبد آسمانی:

در این مکان سالانه مراسمات ویژه ای برای بارش های آسمانی و زیاد شدن محصولات صورت می گیرد؛ این‌ مکان در بخش جنوبی شهر ممنوعه قرار دارد، در زمان های قدیم چینی ها معتقد بودند که زمین دارای ۴ گوشه و آسمان گرد است.

برای همین این نوع معماری را در معبد به کار گرفتند. دیوار بخش شمالی را به نشانه آسمان به صورت نیم دایره و دیوار بخش جنوبی را به نشانه زمین به صورت ۴ گوش احداث کرده اند.

کاخ های چین

 کاخ های پکن:

مشهورترین کاخ ها با طراحی شگفت انگیز با معماری خاص و سازه های پر رمز و راز در چین هستند. این کاخ ها با همه مکان های تاریخی در این کشور به پادشاهان در دوران های گوناگون مربوط است.

پایتخت چین همان پکن ساختاری شگفت انگیز دارد، و بهترین بناهای توریستی چین در این شهر مشاهده می گردد. همچنین تاریخچه چندین هزاره را در اعصار متفاوت نمایان می کنند، تا اشخاص به تاریخ شرقی آشنایی پیدا کنند.

کاخ تابستانی پکن:

از جمله مشهور ترین کاخ های پکن با طراحی شگفت انگیز است. در واقع یک باغ امپراطوری بزرگ بوده که در سال ۱۷۵۰بنا شده، در زمان جنگ نیز آسیب جدی به آن وارد گشت و بعد از آن دوباره ترمیم شد.

ساختار آن نمادی از منظره زیبای چین است. کاخ تابستانی دارای طبیعتی بی نظیر، رودخانه های روان، اتاق های متفاوت و سایر امکانات می باشد.

ساختمان موزه کاخ:

در پایتخت شهر پکن واقع است که در زمان حکمرانی مینگ پایه ریزی و ۲۰ سال بعد بنا کردن آن به اتمام رسید. امپراتوری های گوناگونی در این کاخ سکونت داشته اند، و دارای محدوده ای وسیع می باشد.

معمولا در همه کاخ ها سلطنتی اثرهای تاریخی و تندیس هایی از سلاطین قبل وجود دارد. این آثار ها حاوی هنرهای مختلف، خوشنویسی، سنگ های زینتی، تندیس ها، سندهای تاریخی و سایر اثرها می باشد.

کاخ 7778418674897878741

موزه کاخ:

جزء کاخ های پکن بوده که اشخاص زیادی در قالب تورهای مسافرتی از آنجا دیدن می کنند. به جای یک کاخ امپراطوری محل سکونت سلاطین بوده است. ساختار این کاخ از لحاظ معماری و طراحی های به کار رفته، تلفیقی از برترین روش های طراحی، تقریبا مشابه شهر ممنوع است.

شهر ممنوعه پکن:

جزء برترین و وسیع ترین بناها با طراحی شگفت انگیز در کشور چین می باشد، که در پایتخت پکن قرار دارد‌، و یک منطقه ای پر بازدید و توریستی بوده که اشخاص زیادی از آن بازدید می کنند. اقامتگاه ۲۴ حکمران مینگ و کینگ بوده که تنها اعضای خانواده شان اجازه عبور و مرور به این کاخ  را داشته اند‌.

وسعت آن ۷۲۰هزار متر مربع است که به وسیله دیوارهای مرتفع و دژهای نگهبانی و گودال های بزرگ حفاظت می شوند؛ همچنین این بنا دارای مکان هایی جهت برگزاری مراسم های تجملاتی و هدف های حکومتی بوده و به جای  بناهای اختصاصی امپراطوران نیز مورد استفاده قرار می گرفته است.

کاخ یو:

از جمله کاخ های معروف با طراحی شگفت انگیز در  شانگهای و در شمال شرق آن قرار دارد. شامل دو قسمت خارجی و داخلی و مساحت ۲ هکتار و۶ بخش است. قسمت بیرونی آن بناهایی با سقف های خاص و زیبا وجود دارد.

دیوارهای این کاخ با طرح های اژدها تزئین شده است؛ همچنین باغ داخلی آن دارای سنگ های قیمتی، حوض های کوچک، دیوارهای مجزا و… می باشد.

سخن پایانی

کاخ ها و عمارت ها همیشه جزء برترین و اساسی ترین مکان های توریستی جهان محسوب می شود که توریستان زیادی را به سمت خود میکشاند این کاخ ها با طراحی شگفت انگیز  از هر سمت و سویی نماینده تمدن و فرهنگ هر کشوری است و از سوی دیگر نیز گنجینه ای از بهترین الگوهای طراحی و معماری به حساب می آید در طراحی کاخ ها همیشه محوطه ها به خصوص داخلی باید متفاوت باشند گرچه ظاهر بنا به یک شکل بوده اند اما در طراحی داخلی به صورت مختلف ترسیم می شده اند؛ به گونه ای که طرح  طبقه  دوم با همکف فرق می کند.

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه