معروف ترین سازه های ژاپن کدامند ؟

27 اردیبهشت 1402
0 دیدگاه
برج توکیو ژاپن منظره ای زیبا در شب 54545465652

ژاپن کشوری است پیشرفته و زیبا که در آن سنت های قدیمی و فناوری روز دنیا در کنار هم قرار گرفته و آثار زیبایی را آفریده است . این کشور به عنوان یکی از پیشرفته ترین کشورهای آسیایی از نظر فناوری ، گنجینه ای از معابد و قلعه هایی است که هر کدام به عنوان یک شاهکار معماری در نظر گرفته می شود . در ادامه به معرفی برخی از معروف ترین سازه های ژاپن خواهیم پرداخت و اطلاعاتی را در رابطه با این ساختمان ها در اختیار شما قرار می دهیم .

گنبد بمب اتمی

گنبد بمب اتمی، نامی است که به ساختمانی در شهر هیروشیما، ژاپن داده می‌شود که پس از بمباران اتمی هیروشیما در جنگ جهانی دوم، به عنوان نمادی از انفجار بمب اتمی به وجود آمده است. این ساختمان، در سال ۱۹۱۵ به عنوان سالن تحت عنوان “Hiroshima Prefectural Industrial Promotion Hall” ساخته شده بود. اما پس از بمباران اتمی هیروشیما در تاریخ ۶ اوت ۱۹۴۵، بیشتر ساختمان های این شهر نابود شدند، اما این ساختمان از بین نرفت و در آینده به یادگار ماند. در سال ۱۹۶۶، شهرداری هیروشیما تصمیم گرفت که این ساختمان را به یادگار نگه دارد و به شکلی احیا کند. به همین منظور، آن را تبدیل به موزه انفجار بمب اتمی هیروشیما کردند و نام آن را به “گنبد بمب اتمی” تغییر دادند. این ساختمان، همچنان به عنوان یکی از مکان‌هایی که به یاد بیماری‌های ناشی از انفجار بمب اتمی هیروشیما هستند، مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد.

گنبد بمب اتمی در کنار دریا و درختان تنومند 52665265252

کاخ شاهنشاهی در توکیو

کاخ شاهنشاهی تاریخی ژاپن یکی از معروف ترین سازه های ژاپن می باشد که در مرکز توکیو واقع شده است . یکی از ویژگی های غیر معمول کاخ شاهنشاهی توکیو ، که یکی از مشهورترین بناهای تاریخی ژاپن است ، مکان آن می باشد .  این کاخ درست در مرکز یکی از مدرن ترین شهر های جهان و در فاصله کمی از ایستگاه راه آهن توکیو قرار دارد .  کاخ شاهنشاهی که توسط یک خندق و محوطه زیبا و پوشیده از درخت احاطه شده است ، نه تنها یک مکان دیدنی در توکیو است ، بلکه مکانی است که می توانید قرن ها تاریخ را در آن جست و جو نمود .

گذرگاه شیبویا

گذرگاه شیبویا یکی دیگر از سازه های زیبا و دیدنی ژاپنی است که بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است . این سازه یکی از شلوغ ترین تقاطع ها در جهان است که بیش از 250،000 نفر هر روز از آن استفاده می کنند . زیبایی خیره کننده این تقاطع موجب گشته تا افراد بخواهند حدقل یک بار در طول زندگی خود ، گذر از این تقاطع را تجربه نمایند .

 

معروف ترین سازه های ژاپن 974987487469841568415415415415

برج توکیو

برج توکیو (Tokyo Tower) یک برج تلویزیون و یکی از جاذبه های گردشگری مهم در شهر توکیو، پایتخت ژاپن است. این برج در سال 1958 ساخته شد و در آن زمان، بلندترین برج در جهان بود. اما این عنوان در سال 2012 به برج تلویزیون طوکیو سکایتری ممکن شد. برج توکیو دارای ارتفاعی حدود 332.9 متر است و شامل دو بخش اصلی است. بخش اول یا پایه ای، از زمین تا ارتفاعی حدود 90 متر می‌رسد و شامل 4 طبقه با امکانات مختلف مانند رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و مراکز تفریحی است. بخش دوم یا قسمت بالایی برج، از ارتفاعی حدود 240 متری شروع می‌شود و شامل بخش تلویزیونی، آنتن‌های ارتباطی و یک دیدبان برای بازدیدکنندگان است. در سال‌های اخیر، برج توکیو محل اقامت رقابت‌های شگفت‌انگیز “نینجا واریور” در ژاپن شده است و همچنین برای جشن‌های مختلف، نمایش آتش‌بازی و سایر رویدادهای تفریحی استفاده می‌شود.

برج توکیو ژاپن منظره ای زیبا در شب 54545465652

قلعه اوزاکا

قلعه اوزاکا یکی از دیدنی ترین جاذبه های ژاپن است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است . این قلعه پنج طبقه نه تنها از نظر بصری دیدنی است ، بلکه دارای تاریخچه ای غنی است که شما را 450 سال به دوران سنگوکو باز می گرداند . در سال 1583 ، هیدویشی تویوتومی فئودال ، قلعه اوساکا را ساخت تا پس از یک دوره جنگ ، دژ مستحکمی در منطقه ساخته شده باشد . از این رو ، قلعه اوساکا نمادی از صلح می باشد .

آبنو هاروکاس

آبنو هاروکاس (Abeno Harukas) یک ساختمان بلند در شهر اساکا، ژاپن است. این ساختمان در سال ۲۰۱۴ ساخته شده است و در آن طبقات مختلفی وجود دارد که شامل فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، دفاتر، اتاق های هتل، موزه هنر، سینما، نمایشگاه ها و پله های آویزان برای دیدن چشم انداز شهر اطراف است. با ارتفاع ۳۰۰ متر، آبنو هاروکاس به عنوان بلندترین ساختمان در ژاپن شناخته می‌شود و جایگاه بالایی در لیست بلندترین ساختمان‌های جهان دارد. در طبقه بالایی آن، یک ساحل نما با یک سریع‌ترین آسانسور جهان وجود دارد که با سرعتی حدود ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، مسافران را به بالاترین نقطه این ساختمان می‌برد و از آنجا می‌توان به چشم اندازی فوق‌العاده از شهر اساکا لذت برد. آبنو هاروکاس یکی از جاذبه های گردشگری مهم در ژاپن است و همچنین به عنوان مرکز خرید و تفریح برای مردم محلی نیز مورد استفاده قرار میگیرد.

پل آکاشی کایکیو

طولانی ترین پل در ژاپن یک پل زیبا و خارق العاده می باشد که به نحوه ای بسیار حرفه ای مهندسی شده و شایسته این است که در فهرست آثار تاریخی ژاپن قرار گیرد . یکی دیگر از نقاط دیدنی ژاپن در کوبه ، پل آکاشی کایکیو است که در سراسر تنگه آکاشی بین کوبه و جزیره آواجی کشیده شده است . طولانی ترین پل معلق جهان در سال 1998 تکمیل شد و دارای شش خط و طول کلی 3911 متر است . این پل که برای مقاومت در برابر بادهای 80 متر بر ثانیه و زلزله ساخته شده است ، یکی از معروف ترین سازه های ژاپن می باشد .

 

معروف ترین سازه های ژاپن 987987498746987485464156451

قلعه هیمجی ژاپن

قلعه هیمجی (Himeji Castle) یکی از قدیمی‌ترین، بزرگ‌ترین و مهم‌ترین قلعه‌های ژاپن در استان هیوگو، شرق ژاپن است. این قلعه یکی از مهمترین آثار تاریخی و فرهنگی ژاپن محسوب می‌شود و در سال ۱۹۹۳ به عنوان یکی از میراث‌های جهانی یونسکو ثبت شده است. قلعه هیمجی در قرن شانزدهم میلادی ساخته شده و از آن زمان تاکنون بارها تعمیر و بازسازی شده است. این قلعه در ۵ طبقه و با استفاده از سیستم های پیچیده دفاعی و ساختاری ساخته شده است که در قرن شانزدهم میلادی به منظور دفاع در برابر حملات احتمالی ساخته شد. ساختار داخلی این قلعه بسیار پیچیده است و شامل تعداد زیادی اتاق، راه‌روها، پل‌ها و پله‌های پیچیده است. قلعه هیمجی به عنوان یکی از نمادهای تاریخی ژاپن، جذابیت زیادی برای گردشگران و دوستداران تاریخ و فرهنگ دارد. همچنین، برای ژاپنی‌ها نیز بسیار مهم است و به عنوان نمادی از فرهنگ و تاریخ کشورشان تلقی میشود.

قلعه هیمجی تاریخی ژاپن 54655414652

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه