بهترین کاخ های ژاپن کدامند؟

17 اسفند 1401
0 دیدگاه
کاخ های ژاپن 78687486418674186187418741

شاید عجیب باشد که کشوری پیشرفته و صنعتی چون ژاپن دارای یک تاریخچه بسیار غنی می باشد. معماران این سرزمین نیز مانند تمامی کشور های دیگر برای خلق سازه هایی ماندگار برای آیندگان تلاش های فراوانی کرده اند. قلعه ها بیشتر به منظور نشان دادن قدرت حکومت ها و جلوگیری از حملات احتمالی طراحی و ساخته می شده اند. در این مقاله سعی داریم با نگاهی گذرا به معروف ترین و بهترین کاخ های ژاپن شما را با تاریخ غنی این کشور آشنا گردانیم.

ویلای شاهنشاهی تام و زاوا (نیکو): این ویلای 106 اتاقه که شامل یک ویلای 1632 می باشد، خانه شاهزاده ای بود که بعداً امپراتور شد. بازدید از این سازه برخلاف دیگر ویلا های شاهنشاهی ژاپن، بسیار آسان است چرا که این ساختمان زیاد مورد توجه قرار نگرفته است.

قلعه ماتسوموتو (Matsumoto): این قلعه کوچک که به دلیل رنگ سیاه آن به قلعه کلاغ معروف است، دارای قدیمی ترین دون ژوان (نگهداری) در ژاپن (بیش از 400 سال قدمت) است. در سال 1635 میلادی یک اتاق مشاهده ماه به این سازه اضافه شده است. در داخل قلعه مجموعه ای عالی از چوب کبریت ژاپنی و زره سامورایی متعلق به اواسط قرن شانزدهم تا دوره ادو به نمایش گذاشته شده است.
اگر یک معمار تازه کار به دنبال تجربه اندوزی هستید بازدید از این قلعه دیدنی می تواند دنیای دیگری از هنر و معماری را به شما معرفی کند.

کاخ های ژاپن 78687486418674186187418741

قلعه نیجو (کیوتو): یکی از معدود قلعه هایی که توسط شوگانات قدرتمند توکوگاوا به عنوان محل اقامت ساخته شده است. قلعه نیجو مکانی است که شوگان هر زمان در کیوتو بود در آنجا اقامت داشت. این شهر به خاطر تخته های معروف خود که ورود دشمن را هشدار می دهند، مشهور شده است. قلعه به عنوان یک اثر معماری مومویاما در نظر گرفته می شود.

این سازه به عنوان یکی از شاهکار های معماری ژاپن نیز در نظر گرفته می شود که نشان دهنده تلاش و همت فراوان ژاپنی ها در زمان های گذشته بوده است.

کاخ امپراتوری کیوتو (کیوتو): این قصر یکی از معروف ترین کاخ های ژاپن می باشد که از قرن 14 تا 19 میلادی محل زندگی خانواده امپراتوری ژاپن بوده است. کیوتو به دلیل طراحی هیان و باغ پر زرق و برق مورد ستایش قرار گرفته است.

تزئینات داخلی این سازه موجب شده است تا هر ساله میلیون ها گردشگر از سراسر جهان برای بازدید از این شاهکار مهم هنر و معماری ترغیب شوند.

قلعه کوماموتو (کوماموتو): یکی دیگر از بهترین و چشم نواز ترین کاخ های ژاپن، قلعه کوماموتو می باشد. این قلعه در طول تاریخ بازسازی های فراوانی را به خود دیده است. ساختمان نام برده آخرین بار  بازسازی آهنی بتنی شده است. در اثر این بازسازی کمی از زیبایی های این ساختمان کاهش یافته اما ساختمان هنوز هم یکی از زیبا ترین قلعه های ژاپن است.
این شهر به خاطر دیوار های منحنی اش معروف است که حمله را تقریبا غیرممکن کرده است.

کاخ های ژاپن 784486741854185741857418574

 

قلعه شوری (جزیره اوکیناوا): قلعه زیبا و دیدنی شوری یکی از نه سازه تاریخی در اوکیناوا است که مجموعا میراث جهانی را تشکیل می دهند. این قلعه با تأثیرات چینی و ژاپنی مرکز پادشاهی ریوکیو بوده و در حدود 500 سال بازسازی های فراوانی را به خود دیده است. طراحی و ساخت خاص این سازه یکی از اصلی ترین دلایل شهرت فراوان آن می باشد. با نگاهی گذرا به دیواره های این سازه خواهید فهمید که تلاش های فراوانی برای ساخت این کاخ بی نظیر صورت گرفته است.

قلعه ماتسویاما (ماتسویاما): این قلعه 400 ساله با اشغال یک تپه در بالای شهر، دارای مناظر خوبی بر روی ماتسویاما می باشد. قرار گرفتن چنین شاهکار هنری و معماری بر روی یک تپه کمی باور نکردنی بوده و فرایند ساخت آن بسیار دشوار است. هنگامی که به داخل این قلعه ژاپنی می روید، با دنیای دیگری از مهارت و توانایی معماران آشنا می شوید. بدون شک ساخت این سازه به دست مهندسان و معمارانی پر تلاش صورت گرفته است.

قلعه ماتسو (ماتسو): یکی دیگر از شاهکار های معماری ژاپن، قلعه ماتسو می باشد. این قلعه که متعلق به قرن هفدهم دارای یک دون ژوان پنج طبقه با وسایل سامورایی و مصنوعات متعلق به طایفه حاکم ماتسودایرا است که بسیاری از جاذبه های ادو-عصر درست را در خارج از خندق خود جای داده است. اگر فردی ماجرو جو و علاقه مند به هنر و معماری هستید، بازدید از این ساختمان می تواند تجربه لذت بخشی برای شما باشد.

کاخ های ژاپن 8574871871784187741857145

ویلا شاهنشاهی کاتسورا (کیوتو): این ویلا و باغ در دهه 1600 میلادی توسط برادر امپراتور ساخته شد. این کاخ یکی از معروف ترین و زیبا ترین کاخ های ژاپن است که در معماری سنتی و باغبانی منظر جزو بهترین آثار می باشد. این ویلا بیشتر از هر مکان دیگری سبک زندگی را به نمایش می گذارد که اشراف قرن 17 از آن لذت می بردند. این خانه اشرافی به گونه ای ساخته شده است تا بتواند رضایت درباریان را جلب کند. همین عامل باعث شده تا در همه جای این ساختمان آثار هنری معماری فراوانی را مشاهده کنیم.

قلعه هیمجی: هنگامی که می خواهیم زیبا ترین سازه های و کاخ های ژاپن را نام ببریم، اسم این کاخ به چشم می خورد. این کاخ مانند یک پرنده سفید در حال پرواز بر فراز دشت ها است که توجه بسیاری را از سراسر جهان به خود جلب کرده است. این محوطه که جز میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است با دروازه های وسیع، خندق ها، برجک ها و پیچ و خم گذرگاه ها از زمان فئودالی تا به حال دست نخورده باقی مانده است. اگر قصد دارید تنها از یک ساختمان در ژاپن دیدن کنید، این ساختمان گزینه مناسبی می باشد.

 

ژاپن 86468946894687484187487

 

اگر چه بیشتر کاخ های نام برده شده در این مقاله به منظور حفظ مقاومت و جلوگیری از شکست در برابر دشمن طراحی و ساخته شده اند، اما برخی از کاخ های ژاپن به منظور محلی برای زندگی افراد مهم حکومتی و یا تفریحگاه آن ها طراحی و ساخته شده است.

تمامی این ساختمان ها الگو های فراوانی از خلاقیت های هنری و معماری را در خود جای داده اند که هر فرد می تواند با بهره گیری از این نکات به یک معمار قدر و توانا تبدیل گردد.

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه