این آثار تاریخی از جمله عجیب ترین آثار تاریخی جهان هستند.

13 دی 1400
0 دیدگاه
عجیب ترین آثار تاریخی جهان 496478697489674896874968

مقدمه

زمانی که بشر پا بر میدان هستی می گذارد و تا وقتی که از دنیا رخت بر میبندد، همواره بر محیط اطراف خود تاثیر گذاشته و از آن نیز تاثیر می پذیرد. انسان همیشه در دوران های گوناگون از زمان پیدایش تا عصر معاصر در تلاش است که نسل های بعد از خود را از سنت، نحوه زندگی، فرهنگ خود و … مطلع کند و رد پایی از خود در جهان بر جای بگذارد؛ که به آسانی در سنگ نوشته ها و آثار باقی مانده از زمان انسان های نخستین قابل مشاهده است.

گذر زمان همیشه، توسعه، ابداع و دستاوردهای بشر را در پی داشته که با دیدن آثار تاریخی دوره های گوناگون به آسانی می توان به این نتیجه رسید که به تدریج، آثارهای باقی مانده از بشر شامل شیوه و خلاقیتی تازه شده است. آثار تاریخی به صراحت، هستی، معماری، آداب و رسوم و شیوه زندگی گذشتگان را نمایش داده و به عنوان خزانه ای ارزشمند به نسل های بعد به ارث گذاشته است.

عجیب ترین آثار تاریخی جهان

آثار تاریخی و باستانی کلکسیونی از لوازم، نوشته ها، بناها و… هستند که دست ساز انسان و حاصل فکر بزرگان و گذشتگان می باشد. اصولا این آثار باقی مانده از فرهنگ و پیشینه مردم گذشته است که اتفاقات و تمدن انسانی را بازگو می کند. این آثار پیشینه، سابقه و تاریخ هر کشوری را مشخص می کند، و اصولا اهمیت جهانی دارند.

معماری جزء حرفه های محبوب است که در شیوه های گوناگون ، عنصری ویژه جهت باز نمایی مزیت ها و خصایص هر دورانی می باشد. در این رابطه معماری باستان رتبه ویژه ای دارد، چرا که با نبود تجهیزات مدرن بهترین آثار را آفریدند. ابنیه و آثار تاریخی در کل دنیا ، جهت ادای احترام به اشخاص خاص یا حرکت های مذهبی و تاریخی بنا شده اند.

نیت و پیغام خیلی از این آثار واضح است، ولی بعضی از آنها جزء عجیب ترین آثار تاریخی در جهان محسوب می شوند. در جای جای دنیا از این آثار با عظمت وجود دارد. بناهایی که مانند خزانه هایی ارزنده ، جلوه ای بی نظیر دارند، که نظر افراد زیادی را به خود جلب می کنند. بسیاری از این آثار در یک نمایی شیک و زیبا بنا شده اند. این نماها زیبایی ابنیه ها را دو چندان می کند. برخی از عجیب ترین آثار تاریخی جهان به شرح زیر می باشند:

 عجیب ترین آثار تاریخی جهان  496478697489674896874968

 قلعه جزیره تراکای در لیتوانی:

این کاخ عظیم را لیتوانی ها در قرن ۱۴ ساخته اند. در ابتدا آیین گذار لیتوانی فرمان بنا نهادن آن را داد و بعد از او پسرش آن را به اتمام رساند؛ به دلیل این که این قلعه محل سکونت سلاطین بوده و شهر تراکای هم پایتخت از موقعیت دفاعی ویژه ای بهره مند بود.

تنها مکانی هست که در جزیره بنا شده و در حال حاضر محل بازدید گردشگران و جزء عجیب ترین آثار تاریخی در جهان نیز می باشد همچنین درون آن یک موزه زیبا است که قدرت و توانایی قرون وسطی را به نمایش میگذارد؛ بعلاوه مراسم های گوناگونی مانند اجرا های موسیقی، نبرد جنگجویان  در آن انجام می گیرد.  در دریاچه ای که اطراف قلعه وجود دارد خیلی از تفریحات مثل قایقرانی و تورهای تفریحی صورت می گیرد. شهر تراکای با برپایی مراسمات تاریخی و دیدنی گوناگون در جذب توریستان زیاد به این ناحیه نقش به سزایی دارد.

جِرَش در اردن: 

یکی دیگر از عجیب ترین آثار تاریخی در جهان است  در شمال اردن واقع است و در حال حاضر به شکل ویرانی هایی همچنان پا برجاست؛ این شهر تاریخی از جمله بهترین مکان هایی است که به بهترین نحو معماری واقعی و تماشایی امپراطوری روم را به نمایش میگذارد؛ این شهر در دشت های حاصلخیز گسترده ای پدیدار گشت و مسکونی بود.

معبدها، برج و دژها، زمین های اسب سواری و سایر سازه های تاریخی آن زمان همواره در گوشه و کنار این شهر به چشم می خورد؛ با این که جلوه آن از بین رفته ولی باز هم تماشاگران زیادی را به خود جذب می کند و به زمان گذشته می برد. این اثر بعد از شهر پترا، مشهورترین و پر بیننده ترین بنا در اردن است که به فرمان اسکندر مقدونی بنا کردند.

امروزه شهری جدید، پیشرفته در کنار این آثار تاریخی شکل گرفته است. اجرای تورهای گردشگری یکی از کارهای انجام شده در این منطقه می باشد که با ارائه جلوه ای از عظمت روم نمایی تاریخی را به خود اختصاص داده است همچنین مسابقات اسب سواری یا همان ارابه رانی در این مکان اجرا می شود که باعث محبوبیت این اثر تاریخی در میان گردشگران شده است.

 عجیب ترین آثار تاریخی جهان  46854684689468974

میل میلونه در ایران:

جزء عجیب ترین آثار تاریخی در جهان بوده که در زمان ساسانیان بنا شده است. یک سازه بزرگ سنگی باستانی که از سنگ  و ساروج تشکیل گردیده است. دارای تاریخچه ای طولانی بوده که در بخش بالای آن از ردیف های آجر بنا شده، ۸ متر ارتفاع دارد و احتمالا اثر به جای مانده از آتشکده ای به اسم ورنه می باشد. معمولا قشر کشاورز آن را به نام چهار طاقی می شناسند، همچنین این اثر تاریخی به ثبت جهانی نیز رسیده است.

تیکسی گامپا لداک در هند:

این بنای با شکوه در واقع معبد و عبادتگاه بوداییان می باشد که در بین شکوه بدیع و دیدنی کشور هند محبوبیت زیادی به دست آورده است در قرن۱۵ ساخته شده، شامل یک عبادتگاه که ویژه زنان گوشه نشین است؛ در تزئینات این اثر از همه معماری های بودایی، طراحی دیواری، مجسمه و… به کار گرفته شده است؛ به خاطر شباهت به کاخ پوتالا به شدت مشهور گشته است؛ این کاخ در شهر لهاسا  مرکز تبت قرار دارد و جزء برترین سازه های این منطقه محسوب می گردد.

 بارابودور مگه الان در اندونزی:

این معبد در قرن ۹ بنا شده، جزء شاخه های بودیسم و نشان کشور اندونزی است، از جمله معروف ترین مکان های مذهبی دنیا و عجیب ترین آثار تاریخی در جهان است که در یونسکو به ثبت رسیده و همه ساله توریستان زیادی از همه جای دنیا از آن بازدید می کنند؛ این مکان با ۶ سکوی مربع مانند همراه کنده کاری های شکیل بنا شده و بر بالای آن  یک گنبد که ۷۲ مجسمه بودا اطراف آن را گرفته وجود دارد؛ در حال حاضر معبد فوق جهت اجرای دعا و نیایش استفاده می شود و همه ساله هنگام کامل شدن ماه، افراد زیادی در این مکان جمع شده و به خاطر مبدل شدن سیدارتا گوتاما به بودا، جشن می گیرند.

 عجیب ترین آثار تاریخی جهان  9674896478967896

تخت جمشید در ایران:

این مجموعه گنجینه ای ارزشمند از آثار تاریخی در همه دنیا می باشد که در ایران واقع شده است. ابنیه ها و سازه های باقی مانده در این مکان از موارد توجه برانگیز معماری و تاریخ انسان در زمان باستان محسوب می شود؛ این بناهای بزرگ سنگی در دل کوه احداث شده است. سایر عجایب آن کاخ ها با نقش های زیبا، کنده کاری ستون ها،  دروازه ها و… می باشد؛ این بنا یکی از عجیب ترین آثار تاریخی در جهان و  متعلق به دوره هخامنشیان بوده و در لوح های باقی مانده از این دوران نشان از برابری حقوق زن و مرد دیده می شود؛ همچنین در ۴ طرف کاخ آپادانا ۴ کتیبه با ارزش وجود دارد که بر روی آن ها یک محتوا که پیام صلح و دوستی به همه مردم دنیا بوده نگاشته شده است.

 انجمن رومی در ایتالیا:

از جمله عجیب ترین بناهای تاریخی در جهان می باشد، در مرکز شهر تاریخی رم، آثار به جا مانده از برترین و مشهور ترین سازه های رم باستان است. در این مکان مراسم پیروزی ارتش، محاکمه ها، جنگ گلادیاتورها و… صورت می گرفت. در میان تپه ها شهر و در سده ۸ قبل از میلاد ساخته شده است. اگر چه مانند گذشته دیگر محل عبور و مرور  رومیان نیست، ولی باز هم بازدید کنندگان زیادی از آنجا دیدن می کنند.

 کروی رپ در ارمنستان:

نوعی عبادتگاه که بین مناظر زیبا در نواحی کوه آرارات نزدیک مرز ترکیه قرار دارد. از آنجایی که ارمنستان اولین کشوری بود که مسیحی را به رسمیت پذیرفت. نخستین عبادتگاه مسیحیان در قرن ۷ در این کشور احداث شد.

این عبادتگاه  در یک دورانی مدرسه علوم دینی بود و محل زیارت زائران زیادی بود. این مکان جزء عجیب ترین آثار تاریخی در جهان و شناخته شده ترین مقصد توریستی کشور ارمنستان است که اهمیت ویژه ای دارد.

همچنین کلیسایی که در آن جا قرار دارد مورد توجه زوج های زیادی است که مراسم ازدواجشان را در آن محل انجام می دهند؛ بعلاوه به خاطر چشم انداز زیبا و بکری که دارد مکانی مناسب برای عکاسان می باشد.

آثار تاریخی 54564698169841

سخن پایانی

آثار تاریخی نمایانگر فرهنگ و پیشینه ی هر ملتی است که معماری ، تفکر و شناخت زیبایی افراد را به نمایش میگذارد و به خزانه ای با ارزش از ماهیت ملی مبدل می کند. نگهداری آثار و بناهای تاریخی علاوه بر این که به یک اجتماع هستی می بخشد باعث رونق توریستی و سود آوری در اقتصاد هر کشور می شود. بهای این آثار باقی مانده از زمان های گوناگون صرفا مربوط به مادیات نیست لیکن ماهیت تاریخی و گنجینه با ارزش بشر نیز محسوب می شود که محافظت از آن ها وظیفه هر انسانی است.

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه