ویژگی ویلاهای سبک رومی در سرخرود

ویژگی ویلاهای سبک رومی 8964689468746844354

” به چشمان خود استراحت دهید و به جای خواندن به پادکست بالا گوش دهید… “

______________________________________________

یکی از مهم ترین عوامل موثر در خرید ویلا سبکی است که برای ساخت آن به کار رفته است. ویلاها در سرخرود به سبک های مختلفی ساخته شده اند. اما برخی از آن ها به دلیل داشتن معماری خاص و فوق العاده بسیار چشم گیرند. یکی از زیباترین نماهای ویلا، سبک رومی است در این مطلب قصد داریم به بررسی ویژگی ویلاهای سبک رومی بپردازیم. خیلی مهم است که ویلایی که خریداری می کنید یا قصد خرید آن را دارید از نظر نما جذاب و دلنشین باشد. به دلیل اینکه اولین چیزی که از یک ویلا یا هر ساختمان دیگر به چشم می خورد و خریدار را جذب خود می کند نمای آن است. در واقع می توان گفت سبک ساخت ویلا یکی از نخستین عوامل تاثیرگذار برای خرید ویلا در سرخرود است.

ویژگی ویلاهای سبک رومی باعث شده است که به یکی از محبوب ترین سبک ها در میان ویلاهای شمالی تبدیل شود. اهمیت نمای بیرونی ساختمان به اندازه نمای داخلی است و نمی توان از آن چشم پوشی کرد. خوشبختانه سرخرود یکی از مناطقی است که علاوه بر داشتن مناظر و مراتع زیبا و چشم نواز به ظاهر ویلا در این منطقه نیز اهمیت بسیاری داده می شود و می توانید زیباترین ویلاها با ظاهر جذاب و تماشایی را در این منطقه پیدا کنید. هرچه نمای خارجی ساختمان جذاب تر باشد، افراد میل و رغبت بیشتری برای خریداری آن و ساکن شدن در آن از خود نشان می دهند.

آشنایی با تاریخچه سبک رومی

سبک رومی یکی از قدیمی ترین سبک های ساخت ساختمان های ویلایی است که قدمتی چند هزار ساله دارد. این سبک دارای دو مدل رومی کلاسیک و جدید است که امروزه نه تنها برای ویلاها مورد استفاده قرار می گیرد بلکه بسیاری از افراد شهرنشین نیز تمایل دارند خانه های خود را به این سبک بسازند. ویژگی ویلاهای سبک رومی و جذابیت آن باعث شده است که معمولا برای ساخت خانه های سلطنتی و مدرن از آن استفاده شود. برای اولین بار رومیان باستان از این سبک استفاده می کردند که پس از گذشت مدت زمانی ایرانی ها نیز به آن علاقه مند شدند و از گذشته های بسیار دور در صنعت ویلا سازی از آن استفاده می شده است.

نمای رومی به امپراتوری باستان ایران بر می گردد ، سبک رومی همان سبکی است که در تخت جمشید و بناهای تاریخی قبل از اسلام به چشم می خورد . اگر تا به حال دقت کرده باشید اولین ویژگی در چنین سبکی که نگاه ها را خیره به خود می کند ستون های بلند و مجسمه های سنگی بزرگ می باشد . همزمان با رایج شدن چنین سبکی در یونان ایرانیان نیز علاقمند به این سبک زیبا شده اند و بناهای تاریخی خود را بر اساس چنین سبکی پایگذاری کردند .

علت استقابل از این سبک به این دلیل است که بر خلاف ظاهر مجلل و جذابی که دارد هزینه مناسب تری نسبت به سبک های دیگر دارد. به دلیل اینکه آن را می توان با مصالح قیمت مناسب نیز ساخت و به همین خاطر سبکی پر طرفدار محسوب می شود و از قدیمی ترین مدل های ساخت ویلا در تمامی نقاط کشور به خصوص در مناطق شمالی می باشد..

ویژگی ویلاهای سبک رومی 857546465531

ویژگی های خاص سبک رومی به عنوان یک سبک منحصر به فرد در ویلاسازی

ویژگی ویلاهای سبک رومی این است که بر خلاف سبک های دیگر ظاهری پیچیده و پر از نقش و نگار دارند. طرح ها و مدل های این سبک بسیار متنوع است. در سرخرود می توانید طرح های زیبا و متنوعی از این نوع سبک که برای نمای ویلا کار شده است را مشاهده کنید و با توجه به سبک و سلیقه خود ویلای رویایی خود را خریداری کنید. یکی دیگر از ویژگی های سبک رومی این است که عظمت و شکوه ساختمان را به خوبی جلوه می دهد. وقتی این سبک وارد ایران شد، هنرمندان و معماران ایرانی آن را با سبک های جذاب ایرانی در هم آمیختند و برای ساختمان های خود مورد استفاده قرار دادند.

یک ویژگی ویلاهای سبک رومی این است که درست است که ظاهر آن حالتی سلطنتی دارد، اما باید بدانید که این سبک فقط برای نمای خارجی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد و برای نمای داخلی از سبک های مدرن استفاده می شود. برای ساخت ویلا به این سبک معمولا قوس های مختلف و عریض و با طرح و نقش های مختلف بهره گرفته می شود. طراحی لبه های پنجره ها خاص و منحصر به فرد است و به ظاهر پنجره ها در این سبک اهمیت زیادی داده می شود. همچنین برای ساخت ویلاهای با این سبک از ستون های بلند و زاویه دار استفاده نمی شود.

 

” به چشمان خود استراحت دهید و به جای خواندن به پادکست بالا گوش دهید… “

______________________________________________

آیا سبک رومی قدیمی از مد افتاده است؟

برخی افراد تصور می کنند این سبک دیگر از مد افتاده است و قدیمی شده است. اما این تصور اشتباهی است. ویژگی ویلاهای سبک رومی این است که طراحی آن اصالتی قدیمی و دیرینه دارد که در صاحبان آن ها احساس غرور را تداعی می کند. این سبک با قدمت دیرینه و عظمت در ظاهر هیچ گاه از مد نخواهد افتاد و طرفداران خود را از دست نخواهد داد. این سبک از زمان های خیلی قدیم تا الان همچنان طرفداران خود را حفظ نموده است و سبکی نیست که با آمدن سبک های مدرن از چشم بی افتد. البته توجه داشته باشید که به دلیل ظرافتی که دارد هر کسی از عهده ساخت آن بر نمی آید و این کار را باید به دست معماران چیره دست سپرد.

برای ساخت ویلاهای سبک رومی در سرخرود از معماران زبده و زبردست بهره گرفته شده است. به همین خاطر با یک دید کلی خواهید دید که این منطقه ویلاهای زیبای بسیاری دارد که نمی توان از آن ها چشم برداشت.

ویژگی ویلاهای سبک رومی 45689648686896584796

 

سبک رومی را بیشتر بشناسید

سبک رومی با ستون های بلند و قوس های عریض نمایش داده می شوند . سبک رومی ، سبکی کلاسیک می باشد که در میان اهالی روم و یونان مطرح بوده است . امروزه برای طراحی خارجی ویلاها از سبک رومی الهام گرفته می شود اما در درون ویلاها سبک کاملا مدرن و شیک و امروزی می باشد به چنین سبکی سبک ” نئوکلاسیک ” گفته می شود

ویژگی سبک رومی را بدانید

ظاهر سلطنتی آن

ویژگی ویلاهای سبک رومی این است که ظاهر آن سلطنتی است ، اما باید بدانید که این سبک فقط برای نمای بیرونی ساختمان و سبک های مدرن برای فضای داخلی استفاده می شود. برای ساخت ویلا به این سبک معمولاً از طاق های مختلف و وسیع با طرح ها و نقش های متفاوت استفاده می شود. طراحی لبه های پنجره خاص و منحصر به فرد است و ظاهر پنجره ها در این سبک بسیار مهم است. همچنین از ستون های بلند و زاویه دار برای ساخت ویلا با این سبک استفاده نمی شود.

استفاده از سنگ و سیمان در نمای رومی

امروزه از سیمان یا سنگ برای ساخت نمای رومی در انواع مختلف ویلاهای شمالی استفاده می شود. آنچه بر نوع مصالح انتخاب شده تأثیر می گذارد قیمت ، کیفیت و مهمتر از همه آب و هوای منطقه است. اگر قیمت مهمترین عامل باشد نمای رومی سیمانی را انتخاب می کنند و در جایی که زیبایی و کیفیت حرف اول را می زند ، نمای سنگی رومی انتخاب می شود.

نوع سنگ انتخاب شده باید به گونه ای باشد که برش آن آسان بوده و قابلیت اجرای طرح ها و نقش برجسته های ظریف را داشته باشد. انتخاب دقیق نوع سنگ نه تنها زیبایی ویلا را دوچندان می کند بلکه نقش مهمی در کاهش هزینه ها دارد.

برخی دیگر از ویژگی های ویلا های رومی

  • طاقهای گسترده و الگوهای پیچیده
  • ستون های کوتاه و گرد (به طوری که ستون های زاویه دار در این سبک جایی ندارند)
  • حروف بزرگ در کنار دیوار ها و پنجره های باعث ایجاد نمایی منحصر به فرد می شود
  • استفاده از سیمان و سنگ در نمای بیرونی ویلاهای سبک رومی
  • انتخاب اندازه ستون ها ، سایر اجزای متناسب با اندازه ویلا
  • قوس های عریض و نقش های پیچیده و ریز
  • سرستون ها درکنار کتیبه ها و پنجره های منحصر به فرد قرار گرفته اند
  • استفاده از سیمان و سنگ در نمای بیرونی ویلاهای سبکر رومی
  • انتخاب سایز ستون ها اجزای دیگر متناسب با متراژ و بزرگی ویلا

برای ساخت ویلا با سبک رومی از چه مصالحی استفاده می شود؟

یک ویژگی ویلاهای سبک رومی که بسیار هم مقرون به صرفه است استفاده از مصالح ارزان قیمت است. شاید اگر در ظاهر یک نمای رومی را پیش رو داشته باشید تصور کنید که هزینه زیادی برای ساخت آن به کار رفته است. در حالی که مصالح می تواند ارزان یا گران باشند. برای ساخت ویلایی با سبک رومی و قیمت مناسب بهترین مصالحی که می توان مورد استفاده قرار داد سیمان است. البته اصلی ترین مصالح آن سنگ است. اما برای اینکه قیمت مناسب تری داشته باشد از سیمان استفاده می شود. همه سنگ ها نیز برای این کار مناسب نیستند. باید سنگی استفاده شود که انعطاف پذیری و شکل پذیری بالایی داشته باشد و همچنین برای نصب نیز مشکلی نداشته باشد.

در گذشته که استخراج سنگ و شکل دهی آن دشوارتر بود قیمت بالاتری داشت. اما امروزه سنگ به وفور یافت می شود و برای ساخت ویلا با سبک های مختلف از آن بهره گرفته می شود. توجه داشته باشید که به دلیل شرایط دمایی و رطوبت زیاد در مناطق شمالی کشور باید جنس سنگی که مورد استفاده قرار گرفته است با کیفیت باشد. به هنگام خرید ویلا در سرخرود توجه داشته باشید که برای ساخت نما با سبک رومی از سنگ های با سایز بزرگ استفاده شده باشد. به دلیل اینکه سنگ های کوچک حتی ممکن است با یک وزش کوچک باد و یا باران بریزد و نمای ساختمان را خراب کند.

ویژگی ویلاهای سبک رومی 785241648653645

رنگ مناسب برای ویلاهایی با سبک رومی

سنگ بهترین مصالح برای سبک رومی است. معمولا در کشورهای دیگر برای این سبک از رنگ های بژ و کرمی استفاده می شود. اما ویژگی ویلاهای سبک رومی در ایران به این صورت است که بیشتر از رنگ سفید برای ساخت ویلا استفاده می شود و ایرانیان بیشتر به رنگ سفید علاقه نشان می دهند. به دلیل اینکه سنگ سفید در ایران به وفور یافت می شود. اما عیبی که دارد این است که اگر روی آن طرح و برش داشته باشد متاسفانه سفیدی سنگ باعث می شود که طرح به خوبی خود را نشان ندهد. به همین خاطر کارشناسان می گویند بهترین رنگ برای سبک رومی رنگ های نسکافه ای و بژ هستند. به دلیل اینکه طراحی سنگ بر روی آن ها کاملا قابل نمایش است.

علت محبوبیت سبک رومی

ویژگی ویلاهای سبک رومی باعث شده است که از گذشته تا کنون این نوع نماها محبوبیت بسیاری در میان افراد داشته باشند. کسانی که قصد خرید ویلا در مناطق شمالی را دارند به ظاهر ویلا اهمیت بسیاری می دهند. ویلا حتی اگر کوچک هم باشد باید ظاهری آراسته و جذاب داشته باشد. وقتی افراد از مشغله ها و سختی های زندگی شهری به ویلای خود پناه می برند دوست دارند یک جای زیبا و دنج داشته باشند تا با دیدن زیبایی های ظاهری آن لذت ببرند و از خرید خود راضی باشند و سبک رومی تمامی نیازهای یک ویلا به زیبایی ظاهری را برآورده می کند.

ویژگی ویلاهای سبک رومی 48748748748748748748741

 

مزایای استفاده از سبک رومی برای ویلا

ویژگی ویلاهای سبک رومی باعث شده است که مزایا بسیاری داشته باشد. اول اینکه برای ساخت آن از مصالح بسیار مستحکم و با دوام استفاده می شود. طرح های آن برجسته است که ظاهر با عظمت و منحصر به فردی به ساختمان می بخشد. مصالح آن به وفور یافت می شود و قیمت مناسبی دارد.

 سخن پایانی

خرید ویلا در سرخرود هر سبکی که داشته باشد برای شما پر منفعت خواهد بود. به دلیل اینکه قیمت ویلا در این منطقه بسیار مناسب است. ظاهر زیبای ویلاها در سرخرود باعث شده است که همواره معامله ویلا در آن یک خرد و فروش پر رونق باشد و افراد زیادی تمایل دارند در این منطقه ویلا بخرند.

پیش از خرید ویلا در سرخرود باید تمامی جوانب را در نظر بگیرید. به خوبی شرایط را بررسی کنید و سپس اقدام به خرید کنید. در صورتی که قصد خرید ویلا در سرخرود و مناطق دریاکنار، خزر شهر و شهرک خانه دریا را دارید و برای خرید دچار سردرگمی شده اید مهندس محمد بخشی بهترین مشاور شما در این زمینه خواهد بود. برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های داخل سایت تماس حاصل نمایید.

 

آخرین ویرایش در تاریخ 1400/10/07

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه