راز حیرت انگیز این مکان های دیدنی در آمریکا چیست؟

مکان های دیدنی در آمریکا 68974186746877418674185741867418

مقدمه:

کشور آمریکا،یک کشور توسعه یافته است که به طور دائم در حال پیشرفت می‌باشد، همین مسئله سبب موفقیت آن در همه ی عرصه های گوناگون شده است.

ایالات متحده آمریکا نه تنها از لحاظ صنعت و تکنولوژی جزو پیشرفته ترین کشور های جهان شناخته شده است، بلکه هیجان انگیزترین مکان های طبیعی نیز در آن یافت می شود. همین نکته موجب جذب گردشگران فراوانی، از سراسر جهان شده است.

به طور کلی آمریکا توانسته است، مناطق طبیعی بسیار جذابی را به عاشقان طبیعت و زیبایی عرضه نهد. این مکان های دیدنی نه تنها به دلیل جذابیت و زیبایی فوق العاده بلکه به خاطر ماندگاری و ایستادگی آن در طول زمان توانسته بر جذابیت خود در این کشور بیفزایند.

مکان های دیدنی در آمریکا 68974186746877418674185741867418

راز حیرت انگیز این مکان های دیدنی در آمریکا چیست؟

کشور آمریکا با توجه به موقعیت جغرافیایی که دارد توانسته جاذبه های طبیعی منحصر به فردی را در خود جای دهد. علاوه بر آن ذوق و سلیقه ی مردمان این کشور، موجب به وجود آوردن جاذبه های انسانی بی نظیری شده است که همواره گردشگران و علاقمندان فراوانی را به خود جذب می‌کند.

به محض صحبت کردن در رابطه با کشور امریکا، رفاه و آسایش مردم این کشور،به مخاطب یادآوری شده و به یاد کاخ سفید خواهید افتاد. کاخ سفید، یک ساختمان سفید رنگ است که سیاستمداران بزرگ این کشور در آن زندگی می کردند. در واقع این مکان، یک خانه‌ی ایمن جهت تصمیم گیری های سیاسی بزرگ محسوب می شد. در واقع این خانه به عنوان یکی از مکان های دیدنی در آمریکا، که توانسته بخشی از تاریخ این کشور را در خود جای دهد به حساب می‌آید.

کاخ سفید دارای ۲۱۴ سال عمر ،۶طبقه ،۱۳۲ اتاق،و تقریبا ۳۵ سرویس بهداشتی می باشد. این خانه بزرگ ۴۱۲ دروازه ی ورود و خروج داشته و از ۱۴۷ کلیکن تشکیل شده است. این مکان نسبتاً تاریخی در طی جنگ های گوناگون آسیب دیده و بعدها مرمت و نوسازی شده است.

یکی دیگر از مکان های دیدنی در آمریکا و جاذبه‌های توریستی آن، پارک گرند کانیون معرفی شده است. در واقع این پارک خود به تنهایی توانسته به عنوان یکی از جاذبه های کشور آمریکا محسوب شود به طوری که تقریباً سالانه ۵ و نیم میلیون نفر جهت تماشای این پارک دیدنی به کشور آریزونا سفر می کند.

این پارک واقع در یک دره بسیار عمیق می باشد، که تغییرات امروزی آن بیشتر به دلیل برخورد طبیعی جریان رودخانه کلرادو با سطح زمین به وجود آمده است.چند صد گونه ی جانوری متنوع در این پارک در حال زندگی هستند، که متاسفانه اکثر این گونه های جانوری در حال انقراض و نابودی هستند. یکی دیگر از علل جذب گردشگران به این منطقه، دیدن تصویر حیات زمین در سطح دره می باشد، که صحنه های بسیار دیدنی است.

مکان های دیدنی در آمریکا 968596477867486748674

ایالت تگزاس:

کشور آمریکا دارای ایالات متنوعی است و کلیه زیبایی‌های آن در بین ایالات این کشور پراکنده شده اند. شهر آستین در ایالت تگزاس، نمونه ی دیگر از مکان های دیدنی در آمریکا می باشد. این شهر به دلیل وجود استخر همیلتون، توانسته به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری این کشور محسوب شود.

استخر همیلتون، در گذشته غاری بوده است که یک رودخانه ی زیرزمینی از داخل آن عبور می‌کرده، اما بعد از گذشت سالیان زیاد، در اثر فرسایش، سقف این غار تخریب شده و امروزه به شکل یک استخر دیده می شود . این مکان دیدنی به رنگ زیبای یشمی است و یک آبشار به اندازه ای ۱۵ متر در آن فرو می ریزد، که توانسته بر زیبایی و جذابیت استخر بیافزاید.

دریاچه ی تاهو:

یکی از بزرگترین دریاچه های کشور امریکا،که بین مرز کالیفرنیا و نوادا قرار گرفته است دریاچه تاهو می باشد. در واقع این دریاچه به دلیل آب زلالی که دارد، به عنوان یکی از مکان های دیدنی در آمریکا به حساب می آید.

دریاچه ی تاهو، دومین دریاچه ی عمیق آمریکا شناخته شده است.اما جذابیت و شهرت این دریاچه بیشتر به خاطر زلال بودن بیش از حد آب آن و مناظر کوهستانی زیبای اطراف این دریاچه می باشد.

یکی دیگر از مکان های دیدنی در آمریکا، موج های نارنجی رنگ سنگی آن است که به شکل پیوسته بالا و پایین قرار گرفته اند. این صخره های زیبا از جنس سنگ و ماسه هستند؛ یعنی به دلیل وزش باد و جابجایی شن و ماسه در طول زمان تشکیل شده‌اند، یکی از جاذبه‌های طبیعی آمریکا می‌باشند. اکثر افراد جهت پیاده روی و لذت بردن از طبیعت به این مکان سفر می کنند.

غارهای یخی مندنهال:

نمونه بارز غارهای یخی در مندنهال انیمیشن عصر یخبندان می باشد چرا که شباهت فراوانی به این غار دارد.غارهای یخی امریکا در چند کیلومتری شهر آلاسکا در یخچالهای طبیعی مندنهال قرار دارند و دسترسی به این مکان فقط به وسیله‌ی کایاک و یا یخ نوردی ممکن می باشد.

اتفاقاً این غارها قسمتی از جنگل های ملی تنگ‌است را دربر می گیرند، اما متاسفانه با گرم شدن کره زمین،یخ این غارها در حال ذوب شدن است. با این حال این غارهای یخی نیز به عنوان یکی از مکان های دیدنی در آمریکا به حساب می آید.

مکان های دیدنی در آمریکا 63458654685468741865748

آبشار نیاگارا:

آبشار نیاگارا به عنوان یکی از معروف ترین مکان های دیدنی در آمریکا به حساب می آید،که نامی آشنا برای اکثر مردم کشورهای گوناگون می باشد. این آبشار بسیار دیدنی، در مرز بین آمریکا و کانادا قرار گرفته است و متشکل از سه آبشار جداگانه می باشد. تقریباً در هر دقیقه چند صد هزار گالن آب از این آبشار سرازیر می شود.

وجود مه در اطراف این آبشار به حدی است که زمانی که به آن نزدیک می‌شوید در واقع در مه آن غرق خواهد شد.

آبشار های تشکیل دهنده ی آبشار بزرگ نیاگارا، به نام های آبشار نعل اسب، آبشار نقاب عروس و آبشار امریکایی نامیده شده‌اند. ارتفاع هر یک از این آبشارها به بیشتر از ۵۰ متر می‌رسد. بیشترین سرعت جریان آب در این آبشارها خواهد بود. در واقع این آبشارهای جذاب بر روی رود نیاگارا قرار گرفته و به رود آنتریو میریزند.

مجسمه آزادی در فهرست جاهای دیدنی آمریکا:

در واقع مجسمه آزادی، در اکثر فیلم ها و تصاویر کشور آمریکا به منظور یکی از مکان های دیدنی در آمریکا معرفی شده است. به طور معمول هر کجا سخن از آزادی باشد، این مجسمه مشعل به دست به عنوان یک نماد از آزادی در میان می آید. در واقع این مجسمه جهت خوشامدگویی به گردشگرانی که از طریق دریا به بیرون می آیند ساخته شده است.ارتفاع این مجسمه نزدیک به ۴۶ متر می باشد که حول و حوش ۳۷۷ پله دارد. گردشگران و طبیعت دوستان می توانند از پله های این مجسمه بالا رفته و مناظر زیبا در آمریکا را مشاهده نمایند.

پارک ملی یلو استون به عنوان قدیمی ترین مکان دیدنی در آمریکا:

یکی از مشهورترین مکانهای دیدنی در‌امریکا، پارک ملی یلو استون می باشد، که در تاریخ قدمت دیرینه ای دارد. با توجه به موقعیت جغرافیایی این پارک، و وجود انواع متنوع پوشش گیاهی و جانوری، نه تنها توریستها و گردشگران بلکه دانشمندانه فراوانی از گوشه و کنار دنیا به این پارک سفر می کنند.

بزرگترین دریاچه آمریکا در پارک یلواستون قرار دارد و دولت آمریکا جهت آسودگی مردم و گردشگران یکسری نیمکت و صندلی در آنجا فراهم نموده است.

یکی دیگر از زیبایی ها و جذابیت های این پارک وجود آبشار زیبایی در آن است که در فصل زمستان ریزش این آبشار به صورت یخ بوده و بسیار سرد است. وجود چشمه های آب گرم در این پارک ملی بر جذابیت آن افزوده است.

مکان های دیدنی در اروپا 85748674687486746

بازار خیابانی ملی:

یکی دیگر از مکان های دیدنی در آمریکا که گردشگران زیادی را جهت تفریح و گردش به خود جذب نموده است،بازار خیابانی ملی این کشور میباشد. که به صورت رایگان در سراسر آمریکا دایر است.در واقع هنگام ورود به این بازارچه نیازی به پرداخت وجه نمی باشد بلکه در گوشه و اطراف این بازار چه موزه هایی جهت بازدید گردشگران قرار گرفته است. که این بار نیز به صورت رایگان می‌توانند از آنها لذت ببرند و با تاریخ این کشور آشنا شوند.

درای تورت وگاس در فلوریدا :

اولین کسانی که از تورت وگاس در فلوریدا دیدن کردند، اروپایی‌ها بودند. ایشان به دلیل ۱۷۰ لاک پشتی که با خود به این مکان بردند این محل را بر این نام شهرت دادند.

وسعت این پارک نزدیک به ۲۶ هزار هکتار می رسد، که متشکل از هفت جزیره ی کوچک است و فقط با قایق و یا هواپیماهای دریایی می توان به این جزایر دسترسی پیدا کرد.

وجود قلعه جفرسون و هفت جزیره ی دیدنی در این پارک سبب جذابیت و مشهوریت این مکان شده است. گردشگران می توانند جهت انجام فعالیت هایی همچون؛ غواصی، ماهیگیری، کمپینگ و قایق سواری به این پارک سفر کنند و از تماشای پرندگان در این جزایر لذت ببرند.

وجود آب آبی رنگ کریستالی و صخره های مرجانی، به طور کلی حیات وحش دریایی این پارک قابل تحسین است. همین مسئله سبب شده تا این پارک به عنوان یکی از مکان های دیدنی در آمریکا شناخته شود.

سخن پایانی:

در صورتی که قصد دارید جهت گردش و تفریح به کشور آمریکا مسافرت نمایید، و از جاذبه‌های طبیعی و انسانی از لذت ببرید توصیه می شود ابتدا مقاله‌های گوناگون در رابطه با مکان های دیدنی در آمریکا را مطالعه نمایید، تا بتوانید با مناطق و قطب های جهانگردی این کشور آشنا شده و آگاهی پیدا کنید. شما می توانید جذاب ترین و دیدنی ترین مکان های کشور آمریکا را از طریق سایت های گوناگون مشاهده نمایید و سفر خود را جهت گردش به این کشور تنظیم و برنامه ریزی کنید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه