راه کارهایی برای مفیدسازی فضاهای پرت در ویلاهای شمال

30 آذر 1400
0 دیدگاه
ویلاهای شمال 484865487487475418654158

یکی از راه‌کارهای اساسی در جهت اینکه طراحی داخلی مناسبی برای منزل داشته‌باشیم این است که فضاهای پرت را تا حد امکان وارد طراحی داخلی کرده و بتوانیم استفاده مناسبی از آن‌ها داشته‌باشیم. ویلاهای شمال نیز از این قاعده مستثنی نیستند، به ویژه زمانی که می‌خواهید به فروش یک ویلای فول امکانات در شمال فکر کنید، اگر در طراحی داخلی آن به نکات ریز اینچنینی توجه داشته‌باشید، مخاطبان بهتر و بیشتری جذب می‌کنید.

وجود فضاهای پرت در ویلاهای شمال مثل هر خانه دیگری طبیعی است و ما نمی‌توانیم همیشه در طراحی بگوییم که سانت به سانت طرح قابل استفاده است. با اینحال، اگر قصد بهتر کردن طراحی داخلی ویلاهای مازندران را دارید، فضاهای پرت و سر و سامان بخشیدن به این فضاها را از خاطر نبرید. دخیل کردن این فضاها در طراحی داخلی یک ویلا در مازندران، یک حرکت رو به جلو است و می‌تواند حرکتی موفقیت‌آمیز باشد.

فضاهای پرت فضاهای غیر قابل استفاده‌ای هستند که در ویلاهای شمال می‌توان راهرو، زیرپله، فرو رفتگی دیوار و شاید کنج را جزئی از فضاهای پرت دانست. در مرحله اول باید بدانید که چه میزان از فضا در ویلاهای شمال را فضاهای پرت تشکیل داده و با توجه به آن، اقدام به سامان‌دهی کنید. در ادامه با راه‌کارهایی در این زمینه با ما همراه باشید.

ویلاهای شمال 8748748458852584854185

فرو رفتگی دیوارها در ویلاهای شمال به عنوان نوعی فضای پرت

اگر فرورفتگی با عمق مناسب در دیوار ویلاهای شمال وجود داشته‌باشد، این محل محلی بسیار عالی برای تعبیه یک قفسه کتاب است. می‌توانید در همان مراحل ابتدایی کار با دانستن این عمق، کتابخانه را سفارش داده و یا خودتان اقدام به طراحی آن کنید، البته اگر از مهارت کافی برخوردارید.

در سوی دیگر، ممکن است عمق این فرو رفتگی برای داشتن یک کتابخانه در ویلاهای شمال مناسب نباشد، ولی می‌تواند محلی دنج و عالی برای ایجاد یک بوفه برای لوازم دکوراتیو باشد.

از طرفی، قرار دادن تلویزیون در نشیمن همواره دغدغه است و یافتن جای مناسب برای آن، ممکن است کمی طول بکشد، با توجه به ابعاد این فرو رفتگی می‌توانید فضایی مناسب برای تلویزیون در ویلاهای شمال ایجاد کنید.

تمام این موارد درباره اتاق خواب‌ها نیز صدق می‌کند و با داشتن فرورفتگی در اتاق خواب، به راحتی می‌توان قفسه‌ای برای ارگنایز کردن وسایل ایجاد کرد. اتاق خواب، از جمله فضاهایی است که همیشه نیاز به فضاهای ارگنایزینگ زیادی دارد. این فرو رفتگی‌ها می‌توانند این فضاها را ایجاد کنند و با این کار در فضای مفید اتاق خواب صرفه‌جویی خواهد شد.

شما می‌توانید در این قسمت میز توالت، میز تحریر و لوازمی از این قبیل را نیز قرار دهید. اگر ساز می‌نوازید، این مکان‌ها، فضاهای دنجی برای استند ساز هستند.

گوشه‌ها در ویلاهای شمال

 

اگر می‌خواهید گوشه‌های ویلاهای شمال را حفظ کرده و به اصطلاح هدر ندهید، می‌توانید به استفاده از مبل L شکل در فضاهای اصلی فکر کنید. مبل‌های L شکل علاوه بر چفت شدن با محیط و پر کردن فضای پرت، فضای مفید را افزایش داده و استفاده مناسبی هم در دورهمی‌ها دارند.

برای استفاده از این گوشه‌ها در ویلاهای شمال می‌توان به مواردی مثل میزهای گل، گلدان‌های بزرگ و یا بوفه‌های دکوراتیو نیز فکر کرد. می‌توانید یک استند برای مجسمه و گلدان در نظر بگیرید و آن را در این گوشه‌ها در ارتفاعی مناسب در معرض نمایش قرار دهید.
استفاده از کتاب‌ها و تزئین با کتاب نیز خالی از زیبایی نیست.

 

ویلاهای شمال 478968696846888978967

 

زیر پله به عنوان فضای پرت در ویلاهای شمال

زیر پله‌ها همواره دغدغه طراحان داخلی بوده‌است و در دهه اخیر استفاده‌های عالی برای این قسمت پیشنهاد شده‌است. انباری که همیشه از مواردی بوده‌است که مورد استقبال قرار گرفته و شما می‌توانید به طراحی انباری برای ویلاهای شمال در زیر پله‌ها به عنوان یک گزینه خوب نگاه کنید.

کاری جالب‌تر که به زیبایی بصری و تنوع کمک می‌کند، ایجاد قفسه در زیر پله است. در این قفسه‌ها هم می‌شود کتاب قرار داد و هم هر نوع از وسایل دکوراتیو که به نظرتان به زیبایی منزل شما کمک می‌کند.

ایده احیای فضاهای زیر پله برای ویلاهای شمال، همواره مورد استقبال بوده‌است.

ایجاد فضای مطالعه در ویلاهای شمال

شما می‌توانید برخی از گوشه‌های پرت به ویژه در نشیمن را با یک مبلمان صحیح به فضاهایی برای مطالعه و گپ و گفت تبدیل کنید. این فضاها اغلب به فضاهایی پر طرفدار برای افراد خانه تبدیل می‌شوند و حس و حال و گرمای منحصر به فردی دارند.

در این قسمت‌ها ایجاد یک شومینه می‌تواند نقشی اساسی و خوب ایفا کند به ویژه اگر با ویلاهای شمال و منظره‌ای رو به بیرون مواجه باشیم، همه چیز دست در دست هم می‌دهند تا یک طراحی داخلی بسیار زیبا را شاهد باشیم.

ایجاد فضایی اینچنینی در تلفیق با نورپردازی، دلچسبی خاصی به محیط خواهد داد. کافیست امتحان کنید تا متوجه تغییرات گسترده شوید.

 

فضاهای پرت 784874874874885616154

در هر خانه گوشه های بی فایده ای وجود دارد. فرورفتگی در گوشه ها یا در برخی فضاها مانند ورودی ها و راهروها که نحوه استفاده از آنها را نمی دانیم   و چگونه می توانیم از آن ها استفاده بهینه کنیم. با کمی تامل می توانیم از این فضاها بهترین استفاده را ببریم. اولین قدم این است که از هر سانتی متر مربع در خانه خود بهترین استفاده را ببرید ، بنابراین باید به دنبال گوشه ها باشید. گوشه ها را می توان هوشمندانه اشغال و استفاده کرد. فضاهای بلااستفاده را ارزیابی کرده و مطمئن شوید که از آنها بیشترین استفاده را می برید.

از یک مبل ال شکل استفاده کنید

یک راه حل استفاده از مبل های ال شکل است که برای فضاهای گوشه ای ساخته شده اند. نقاط گوشه معمولاً راحت هستند ، احساس مالکیت دارند و مکانهای مناسبی برای استراحت هستند. معمولاً در یک اتاق کوچک ، گوشه ها دنج ، گرم و راحت هستند. مزیت دیگر این چیدمان این است که می توانید چراغ های مطالعه را به دیوار بالای مبل وصل کنید تا فضای کف توسط میز هایی برای شراغ رو میزی اشغال نشود.

شومینه را فراموش نکنید

می توانید از شومینه برای ایجاد گوشه های دنج استفاده کنید. شومینه ها برای اتاق هایی مناسب هستند که نمای بیرونی ندارند. آثار هنری و نورپردازی بالای شومینه آن را به عنصر اصلی اتاق تبدیل می کند. با کمک گوشه ها می توانید فضایی دنج و راحت برای مطالعه ایجاد کنید و آن را با قفسه ها و کتابخانه تکمیل کنید.

تلویزیون را در جایی مناسب بگذارید

ما پیشنهاد می کنیم که تلویزیون را زیرکانه در گوشه ی خانه قرار دهید زیرا این نوع چیدمان راه حل مناسبی برای کسانی است که نمی خواهند تلویزیون بر اتاق حاکم باشد و بر کل فضا تسلط داشته باشد.

استفاده از فضای سبز در فضاهای داخلی ویلاهای شمال

از راه‌های متداول و البته خوب در زمینه استفاده از فضاهای پرت ویلاهای شمال، باید به استفاده از گل و گیاه اشاره کنیم. این استفاده می‌تواند در قالب‌های مختلفی اتفاق بیفتد، یکی استفاده از پاسیو، و طراحی پاسیو برای نگهداری گیاهان، دیگری استفاده از گیاهان در خلال مبلمان، مثلا روی میز، کنار مبل، روی پیش‌خوان و …

از طرفی با قرار دادن استندهایی در گوشه خانه نیز می‌توانید با گیاهان روحی تازه به فضا ببخشید.

استفاده از قفسه‌های L شکل در ویلاهای مازندران

یکی از مسائلی که در چیدمان داخلی برای ما اهمیت دارد، استفاده صحیح از گوشه‌ها به منظور افزایش درصد فضای مفید است. در این زمینه قفسه‌های L  شکل که به خوبی با گوشه‌ها چفت می‌شوند، از به هم ریختگی فضا جلوگیری کرده و یک نوع ارگنایز صحیح برای ویلاهای شمال به ارمغان می‌آورند.
این قفسه‌های L شکل در نزدیکی ورودی نیز بسیار کاربرد دارند. غالبا بهتر است در طراحی ورودی با ایجاد یک فیلتر نوعی فضای مکس و پیش ورودی تعریف کنیم، می‌توان با در نظر گرفتن قفسه در این قسمت، برای جای کفش و لباس، به مفید بودن این فضا اضافه کرد و از راهرو بودن صرف فاصله‌اش داد.

طراحی فضاهای پرت اتاق‌خواب

یکی از عناصر مهم در چیدمان داخلی اتاق خواب، تخت است. در ویلاهای شمال نیز با مانور دادن بر روی نحوه چیدمان تخت و حتی انتخاب نوع تخت، می‌توانید تا حد بسیاری فضاهای پرت را به فضای مفید تبدیل کنید. قرار گرفتن تخت در گوشه، طرفداران بیشتری دارد و این نوع از چیدمان، با حفظ فضای مفید، اتاق را دلبازتر و جادارتر نشان می‌دهد.

زمان‌هایی هست که در اتاق خواب دو تخت وجود دارد، نحوه صحیح چیدمان دو تخت در اینجا حائز اهمیت است، چرا که ممکن است فضای پرت ایجاد شود. استفاده از تخت‌های دو طبقه یا کمجا در این مواقع راهکاری مناسب است.

در این صورت اگر اتاق خواب کوچک باشد، در حق فضای مفید آن لطف کرده‌ایم و می‌توانیم لوازم بیشتری هم در آن قرار دهیم.

گاهی نیز به دنبال ایجاد فضای کار در اتاق خواب هستیم، گوشه‌های اتاق خواب برای این امر بسیار مناسب هستند. استفاده از مبلمان‌هایی کم جا در ویلاهای شمال، تا حد زیادی به مفیدسازی فضا کمک می‌کند، مثلا در همین مورد، میز کارهایی که به دیوار نصب می‌شوند و تاشو هستند بسیار مناسب است، چون در لحظاتی که برای شما استفاده ندارند، می‌توانید از فضا به صورت دیگری استفاده کنید.

ویلاهای شمال 68696863546396896

 

ناهارخوری، راهی برای مفید کردن فضای پرت در ویلاهای شمال

میز ناهارخوری از جمله مواردی است که فقط در برخی از مواقع کاربرد دارد و بسیاری از گوشه‌های بلا استفاده خانه جان می‌دهد برای گذاشتن یک میز ناهارخوری.

برخی از فضاها هستند که نه آنقدر بزرگند که بتوانند بخشی از نشیمن و پذیرایی باشند و نه آنقدر کوچک که بتوان از مبلمان آن‌ها صرف‌نظر کرد، یکی از بهترین کاربرد این فضاها می‌تواند استفاده به عنوان ناهارخوری باشد. با در نظر گرفتن ابعاد مناسب می‌توانید یک میز مناسب سفارش دهید و یا ابعاد فضا را به متخصصان این کار بگویید تا بنابر نیازتان میزی مناسب برایتان طراحی کنند.

آویز لباس در گوشه اتاق خواب‌ها

اگر فضای کافی برای آویز کردن لباس ندارید، می‌توانید به قفسه‌های L شکلی بیندیشید که در گوشه قرار می‌گیرند و می‌توانند بسیاری از اقلام، از کیف و کفش گرفته تا بسیاری از انواع لباس‌ها را در خود جای دهند.

در این زمینه، رخت‌آویزها نیز گزینه‌های مناسبی هستند و می‌توانند در تلفیق با این مدل از قفسه‌ها به کار روند. اگر نگران گرد و خاک هستید هم می‌توانید از کاورهای مخصوص برای لباس‌هایتان استفاده کنید.

استفاده از صندلی‌های آویزان

صندلی‌های آویزان نه تنها در مفید کردن فضا نقشی اساسی دارند، بلکه می‌توانند در تلفیق با زیبایی‌های بصری ویلاهای شمال، حس و حالی ویژه را به مخاطب القا کنند.

داشتن این نوع از صندلی نوعی استفاده مفید از فضاست، به ویژه اگر رو به روی فضای سبز باشد و از دریچه ان بتوان در پیوند با محیط بیرون قرار گرفت.

در این نوشتار با راه‌کارهایی برای استفاده مفید از فضاهای پرت ویلاهای شمال آشنا شدیم، در این زمینه، راهکارهای بیشماری می‌تواند وجود داشته‌باشد، ولی این‌ها روش‌های امتحان شده‌ای هستند که تجربه بسیاری از افراد را باخود به همراه دارند.

شما می‌توانید با توجه به سلیقه و با تکیه بر خلاقیت خود، روش‌های دیگری نیز برای مفیدسازی فضاهای ویلاهای شمال به کار ببرید و نتیجه تجربه خود را در اختیار دیگران قرار دهید.

 

آخرین ویرایش در تاریخ1400/09/30

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه