بهترین روش‌ها برای ایجاد فضاهای دنج در ویلاهای مازندران

15 آذر 1400
0 دیدگاه
ویلاهای مازندران 98984798486546848574

نیاز به فضای دنج در هر خانه‌ای برای هر گروه سنی، احساس می‌شود. بسته به اینکه چه حال و هوایی دارید و یا می‌خواهید مشغول به چه فعالیتی شوید، گوشه‌های دنج برایتان معنا می‌یابد! گوشه دنج، را چه معنا می‌کنید؟ در زمان خرید ویلا در شمال تا چه حد به این فکر می‌کنید که با دکوراسیون مناسب در آن گوشه‌ای دنج ایجاد کنید و کدام یک از فضاهای ویلاهای شمال را بیشتر باب دنج می‌شدن می‌دانید؟ ویلاهای مازندران را دیده‌اید؟ به نظرتان این میزان از زیبایی در تلفیق با فضاهایی دنج، بیشتر به جان مخاطبین نخواهد نشست؟ گوشه دنج در یک ویلا در مازندران چه معنایی دارد وقتی که با انبوهی زیبایی طبیعت مواجه هستیم ولی از سویی در محیط مصنوع و ساخته شده که همان ویلاهای مازندران هستند، هم باید فضایی درخور ایجاد کنیم؟

اگر در پی خرید ویلاهای مازندران هستید و می‌خواهید به بومی‌ترین حالت ممکن در آن‌ها فضاهایی دنج خلق کنید، ما در این نوشتار از سایت دکتر بخشی، راه‌کارهایی خودمانی برای این کار به شما پیشنهاد می‌دهیم. پس اگر در پی خلق خلوتی سبز هستید، تا انتهای این نوشتار با ما همراه باشید!

خلق فضاهای نیمه‌باز در ویلاهای مازندران

بارها از نقش فضای نیمه‌باز در ویلاهای مازندران صحبت کرده‌ایم. انعطاف‌پذیری این فضاها معجزه‌ای است که آرامش خاطر ساکنین را در پی دارد، ولی در این میان، در اغلب مواقع ما از فضاهای نیمه‌باز منزلمان استفاده شایسته‌ای نداریم و نمی‌دانیم که این فضاها تا چه میزان می‌توانند خلوتی عالی و دنج را برای ما فراهم آورند! اگر تراس، بالکن و فضاهایی از این قبیل در ویلای خود دارید، زود دست به کار شوید و از ایده‌های طراحی داخلی بهره بگیرید و آنجا را با گل‌آرایی و استفاده از متریال مناسب و مبلمان درخور، به فضایی شیک و دنج تبدیل کنید که می‌تواند بسیاری از لحظات شما را در آغوش بگیرد.

ویلاهای مازندران 84796847984968416851516848748747401

استفاده از ابعاد مناسب لوازم و مبلمان

اگر در یکی از ویلاهای مازندران به متراژی نقلی و جمع و جور ساکن هستید، اصلا نیاز نیست با استفاده از لوازم بزرگ و مجلل به فضا لطمه بزنید و راحتی خود را خدشه‌دار کنید! بهترین کار این است که با توجه به ابعاد فضا مبلمانی خودمانی تدارک ببینید که به شما امکان استفاده بهینه و راحت از فضا را بدهد! دید خود را از تجملات فاصله دهید و ببینید که چه چیزی برای شما بهتر است! در این صورت با ذخیره فضا می‌توانید در کنار پنجره، گلدان‌هایی زیبا با میزی کوچک قرار دهید و فضایی دنج در ویلاهای مازندران خلق کنید که فقط خاص شماست و با نگاه کردن به چشم‌انداز اطراف، نهایت لذت را ببرید! با خانواده خود دور میز بنشینید و گپ و گفتی صمیمی داشته‌باشید و از طرفی، بتوانید در کنار آن‌ها بهترین اوقات را در گوشه دنج خانه سپری کنید!

گوشه‌های فراموش شده!

همه ما چسبیدن به شوفاژ را دوست داریم، یا حداقل بسیاری از ما! کنار شوفاژها می‌تواند فضایی عالی برای خلق فضای دنج در ویلاهای مازندران باشد. این گوشه‌ها نه آنقدر بزرگ هستند که بتوان استفاده زیادی از آن‌ها داشت و نه چندان کوچک محسوب می‌شوند که بتوان آن‌ها را نادیده گرفت. می‌توانید با لوازمی ساده و کوچک و کمجا، در این گوشه دکوراسیونی جذاب خلق کنید و از آن لذت ببرید! هم زیبایی را تامین کنید و هم گوشه‌ای خاص برای استفاده در مواقع مورد نیاز خلق کنید.

بسیاری از افراد خوش سلیقه ترجیح می‌دهند شوفاژ را هم وارد طراحی داخلی کنند و با در نظر گرفتن کاورهایی خاص برای آن، آن را جزئی از زیبایی خانه کنند. می‌توانید این آیتم را نیز در طراحی داخلی ویلاهای مازندران امتحان کنید! شاید دوست داشته‌باشید.

 

ویلاهای مازندران 74898418967484185641864844186

 

انتخاب بخشی با نور مناسب در ویلاهای مازندران و خلق فضای دنج

آفتاب و نور طبیعی، به ویژه در اقلیم مازندران، از مواردی است که به ما در خلق گوشه دنج در ویلاهای مازندران بیشتر کمک خواهد کرد. مبلمانی خاص که از آن حس خوبی می‌گیرید را در نظر بگیرید و آن را در بخش آفتابگیر منزلتان به نحوی دلخواه بچینید. می‌توانید از یک فرش کوچک خوش رنگ نیز استفاده کنید و در کنار آن برخی از اکسسوری‌های مورد علاقه‌تان را هم بگنجانید! همه چیز را در تعامل با هم به کار ببرید و در نهایت گوشه دنجی که می‌خواستید از آن شماست.

استفاده از فضای باز در ویلاهای مازندران

حتما شما هم به ایوان، بهار خواب و یا پشت‌بام برای خلق فضایی دنج فکر کرده‌اید. فضای باز در ویلاهای مازندران به دلیل تعاملی سازگار با محیط بسیار زیبای شمال، از بهترین گزینه‌ها در خلق فضاهای دنج هستند.

بسته به سلیقه‌تان می‌توانید دیزاین ویژه‌ای برای این قسمت در نظر بگیرد، از کفپوش و میز و صندلی گرفته تا گیاهان و نورپردازی! می‌توانید از کوسن‌هایی راحت و بالشتک‌هایی زیبا استفاده کنید تا محیط را برای شما دوستانه‎تر کند، می‌توانید در گوشه‌ای از فضا قالیچه‌ای پهن کنید و در آنجا به خواندن کتاب و نوشیدن چای مشغول شوید. می‌شود در چنین فضایی از آبنمایی مینیمال استفاده کرد و یا با گلدان و گیاهانی خاص آنجا را تزئین کرد.

خلق فضای دنج در ویلاهای مازندران اگر در تعامل با محیط اطراف باشد، قطعا بیشتر مورد رضایت مخاطبین است. ایده شومینه در این فضاها نیز ایده جذابی است و هیچکس به آن نه نمی‌گوید!

شما می‌توانید با توجه به فعالیتی خاص، فضایی دنج در ویلاهای مازندران طراحی کنید. برای مثال، یک نقاش می‌تواند تراس را به فضایی دنج برای کشیدن بهترین تابلوهای نقاشی‌اش تبدیل کند، یک نوازنده می‌تواند فضایی به دور از سر و صدا انتخاب کند و با طراحی مناسب آن، به تمرینات خود ادمه دهد و مواردی از این قبیل! در هر حال، توجه به فعالیتی خاص که نیاز به فضایی دنج دارد نیز به خلق فضای دنج در ویلاهای مازندران منجر خواهد شد.

شومینه را از خاطر نبرید

همه ما حس خوبی به شومینه و گرمای مطبوعی که ایجاد می‌کند داریم. اغلب شومینه‌ها جوری در طراحی قرار دارند که بتوان در جلوی آن‌ها مبلمانی جدا از مبلمان اصلی داشت و این خود به خود به خلق فضایی دنج در ویلاهای مازندران منجر خواهد شد. می‌توانید یک قالیچه ایرانی کوچک و خوشرنگ را همراه با بالشتک‌هایی زیبا در این منطقه به کار ببرید، از طرفی می‌توانید صندلی‌های تابدار و یا مبلمان‌های راحتی را نیز امتحان کنید. در هر حال جلوی شومینه فضایی دلچسب و مطبوع است که در خلق فضای دنج در ویلاهای مازندران بسیار عالی عمل می‌کند.

 

ویلاهای مازندران 9749749748974986748548574854

 

پاسیو در ویلاهای مازندران و آفریدن فضایی دنج

پاسیوها در طراحی داخلی نقشی اساسی ایفا می‌کنند. می‌توان با به کار بردن ترفندهایی خاص، یک پاسیو را به فضایی کاملا دنج تبدیل کرد و از آن لذت برد. بسیاری از ویلاهای مازندران در طراحی خود پاسیو نیز دارند، بسته به موقعیت پاسیو و ابعاد آن، این فضا می‌تواند مکانی دنج باشد.

در این راستا، با انتخاب پوشش گیاهی مناسب، گلدان‌هایی زیبا، کفسازی عالی، مبلمانی درخور، نورپردازی مناسب و مواردی از این قبیل، می‌توانید دست به آفرینش آنچه می‌خواهید بزنید.

دیدن بهترین نمونه‌های طراحی پاسیو در این امر به شما کمک خواهد کرد.

زیر پله‌ها فضایی دنج در ویلاهای مازندران

تا به حال به طراحی‌های خاص و بانمک زیر پله‌ها برخورد کرده‌اید؟ منظورم آن دست از طراحی‌هایی است که در زیر پله‌ها قفسه کتابی طراحی شده و در آنجا جایی برای نشستن، لم دادن و خوابیدن دو نفر نیز لحاظ شده‌است و می‌تواند مکانی بسیار آرامش بخش باشد که در نوع خود بی‌نظیر است؟

یکی از دنج‌ترین فضاها برای ویلاهای مازندران، همین فضاهای زیر پله خواهند بود! به نمونه‌های طراحی شده این نوع فضا نگاهی بیندازید، قطعا شما نیز حسی عالی از این فضاها دریافت خواهید کرد.

 

ویلاهای مازندران 78748749847895414185415841541

لوستر مدرن

از اکسسوری هایی که تقریبا می توان گفت در تمام ویلاها یافت می شود ، لوستر ها هستند ، ان ها با خلق جلوه و نورپردازی بسیار شیک نمای داخلی ویلا را بسیار متفاوت تر از همیشه خواهند کرد . لوستر ها از لوازمی هستند که از آن ها برای سر و سامان دادن و تکمیل دکوراسیون داخلی استفاده می شود ، آن ها از تنوع های بسیار ساخته شده اند و در طرح ها و رنگ های متفاوت می باشند و این امکان را به افراد می دهند تا از آن ها در سبک ها ی مختلف و متناسب با سلیقه شخصی انتخاب نمایند .

لوستر های مدرن در دسته ای قرار دارند که قابل استفاده در هر فضایی هستند ، از همین رو می توان از آن ها در تمامی ویلاها ، برج ها و حتی در هتل ها استفاده نمود . ویلاهایی که سبک مدرن هستند سادگی را در اولویت قرار داده اند از همین رو لوستر ها عنصر مناسبی برای جلوگیری از شلوغی می توان استفاده نمود .

آباژور

استفاده از آباژور را هرگز فراموش نکنید ، به کار گیری از این المان در زیبایی فضای داخلی ویلای شما بی تاثیر نخواهد بود . شما می تواند آن را در اتاق خوب ، اتاق نشمین و یا پذیرایی قرار دهید تا به زیباسازی نمای داخلی بیفزایید .

نورپردازی در اتاق پذیرایی

هدف از نورپردازی در اتاق پذیرایی یا نشیمن آرامش و روشنایی است ، پس از استفاده کردن از نور زیاد که چشم را ناراحت کرده و مانع از استراحت می شود جلوگیری نمایید . می توانید برای هنگامی که مطالعه می کنید در اتاق پذیرایی آباژور و یا چراغ رومیزی را نزدیک مبل کاناپه و نزدیک خود قرار دهید تا از نور استاندارد برای مطالعه استفاده نمایید .

میز چای یا قهوه خوری

میز چای یا قهوه خوری از میزهایی است که در تمامی ویلاها مورد نیاز و قابل استفاده است ، می توان از این میزها در دکوراسیون داخلی و همچنین هنگامی که تمایل به ریلکس کردن و نوشیدن چای یا قهوه دارید به کار بگیرید . می توانید این میز را کنار مبل قرار داده و روی آن را با گذاشتن گلدان و یا ظرف شکلات و یا شیرینی دیزاین کنید .

کتابخانه ای نو و مدرن با شلف دیواری

اگر کتاب خانه ای دارید که قدیمی شده و می خواهید دکوراسیون جدید را به وجود بیاورید می توانید از شلف های دیواری استفاده نمایید . شلف های از لوازم بسیار پر کاربرد در تمامی مکان ها هستند ، که می توانید از آن ها کمک بگیرید تا فضای دنجی را خلق کنید . می توانید با نصب این شلف ها بر روی دیوارو قرار دادن کتاب های مورد علاقه تان ، کتابخانه ای شیک و نو را طراحی نمایید . همچنین می توانید با استفاده از اکسسوری ها و یا مجسمه های کوچک به زییایی آن بیفزایید . اگر علاقمند به گل هستید ، گلدان های کوچک کاکتوس گزینه مناسبی برای جلوه دادن به کتابخانه دنج شماست .

فرو رفتگی دیوارها و خلق فضایی دنج

ممکن است در بخش‌هایی از ویلاهای مازندران با دیوارهایی فرو رفته مواجه شوید. این دیوارهای فرو رفته بسته به عمقشان می‌توانند مکانی بسیار مناسب در خلق فضاهای دنج باشند! می‌توانید مبلمانی ساده و شیک را در آن‌ها بگنجانید و فضایی دوستانه و صمیمی در این فرو رفتگی‌ها ایجاد کنید. اگر در بالای آن پنجره‌ای وجود داشته‌باشد که به منظره زیبای محوطه نیز دسترسی داشته‌باشد، دیگر از این بهتر نمی‌شود!

چرا به گوشه‌های دنج و فضاهایی اینچنینی نیاز داریم؟

نیازهای روانشناسانه! انسان، روانی پیچیده دارد و منزل، اولین مکانی است که با تامین آسایش روانی انسان می‌تواند در رشد شخصیتی او موثر باشد. در این راستا، وجود فضاهایی آرام که در آن انسان بتواند ساعاتی را با خود خلوت کند و به تجدید قوای ذهن و فیزیک بپردازد خالی از لطف نیست. در واقع این فضاها به ویژه در جوامع کنونی، بسیار لازم هستند و شاید آرامشی که فرد در جامعه کسب نمی‌کند را باید به محیط درونی خانه آورد و در آنجا به او تزریق کرد.

در رابطه با ویلاهای مازندران، از آنجایی که این منازل در ارتباطی سالم و تنگاتنگ با طبیعت قرار دارند، حفظ این آرامش در فضاهای داخلی، هارمونی با طبیعت را حفظ می‌کند و ارزش زیستن در این ویلاها را دو چندان می‌کند.

زمانی که فضایی دنج خلق می‌کنیم که با محیط پیرامون خود نیز ارتباط و تعاملی پویا دارد، در واقع توانسته‌ایم آرامش بیرون را به فضاهای درونی بیاوریم و از سر سبزی و طراوت شمال در راستای تجدید قوای روحی بهره ببریم. این یکی از بهترین موارد در تعامل با محیط در ویلاهای مازندران است.

 

آخرین ویرایش در تاریخ 1400/09/15

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه