کابینت نئوکلاسیک ، سبکی جدید در دکوراسیون داخلی ویلا

14 آذر 1400
0 دیدگاه
کابینت نئوکلاسیک 848646847876

آشپزخانه ها محل بسیار مهمی نه  تنها در ویلاها و آپارتمان است بلکه در برج ها ، ساختمان های اداری و تجاری نیز بسیار حائز اهمین هستند و کابینت های نصب شده در آن ها نقش مهمی را بر عهده دارند و محل قرارگیری وسایل مورد نیاز می باشند . در واقع می توان گفت آشپزخانه نقطه عطف یک خانه است و اهمیت بسیاری برای افراد دارد . به همین دلیل انواع مختلفی از کابینت ها ساخته شده اند تا به افراد در زیباسازی و نظم دهی این بخش مهم کمک کنند . سلیقه های متفاوت این زمینه را به وجود آورده که سازندگان و طراحان داخلی سبک ها شیک و نوینی را ارائه دهند ، در ادامه با ما همراه باشید تا هرآنچه که باید از کابینت ها نئوکلاسیک بدانید را با شما در جریان بگذاریم .

کابینت نئوکلاسیک 848646847876

محبوب ترین کابینت های آشپزخانه

جالب است بدانید که از رایج ترین و محبوب ترین کابینت های مورد استفاده در آشپزخانه های کابینت های مدرن و کابینت های کلاسیک هستند . به همین علت طراحان و نوآوران دکوراسیون داخلی به دلیل ذوق و ایده تازه ای که داشتند با استفاده از علوم آکادمیک و خلاقیت موفق شده اند تا سبک جدیدی را خلق نمایند . آن ها با تلفیق سبک کلاسیک و مدرن که از محبوب ترین سبک ها هستند ، سبکی جدید و فوق العاده شاهکار به نام سبک نئوکلاسیک را ارائه داده اند که امروز در زمره پرفروش ترین ها هستند . این سبک بخشی از ویژگی های سبک کلاسیک و برخی از ویژگی های سبک مدرن را در خود جای داده است ، شاید به همین علت است که بازخورد بسیار مثبتی را ار افراد مصرف کننده در بازار دریافت کرده است .

بررسی اجمالی کابینت نئوکلاسیک

هنگامی که به بررسی کامل می پردازیم در می یابیم که سبک نئوکلاسیک مربوط به دوران قرن های هجده و نوزده اروپا می باشد که در آنجا مورد پسند بسیاری از افراد می باشد و کاربردهای فراوانی دارد . این سبک بسیار امروزی ، شیک و مدرن می باشد به طور کلی و به قولی خودمانی تر این نوع کابینت در طراحی و ساخت بسیار مدرن می باشد و جایگاه با ارزشی در آشپرخانه ها دارد اما در عین حال ظاهری به سبک کلاسیک را از ان خود کرده است که در دکوراسیون داخلی ویلاها بسیار چشم نواز و رویایی است .

کابینت نئوکلاسیک 7867468746847854867484

کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک را بشناسید

در وهله اول شاید شما به این بیندیشید که این دو سبک کاملا مشابه به هم هستند و ظاهری مطابق به هم دارند ، اما بد نیست بدانید که این دوسبک کاملا هم شبیه به هم نیستند و ویژگی هایی که دارند آن ها را از متمایز کرده اند . سبک کلاسیک بیانگر ظاهری اشرافی گری و زرق و برق گرایی است که در اروپایی دوران باستان دوران اوج خود را سپری می کند .

کابینت های سبک کلاسیک کاملا سبکی مجلل و باشکوه دارند که زرق و برق را در خود جای داده اند در حالی که کابینت هایی که به سبک نئوکلاسیک هستند سبکی جدید می باشند که هم دارای سبک مدرن و هم سبک کلاسیک می باشند . این کابینت با اینکه ظاهری به شکل کلاسیک دارد اما همچون سبک مدرن ساده ، جا دار و امروزی می باشد .

کابینت های سبک مدرن در آشپزخانه

برخلاف سبک کلاسیک ، کابینت های مدرن در نهایت سادگی و با کم جزئیات ترین و طرح های ظاهری در بازار عرضه می شوند . کابینت های مدرن در هین سادگی و بی آلایش بودن ، دارای ظاهری کاملا شیک و مدرن اند . از همین رو افرادی که به دنبال ایجاد فضایی ساده و بی آلایش هستند آن را بر می گزینند .

کابینت های مدرن در متريال های متفاوتی ساخته می شوند که از محبوب ترین آن ها می توان به چوب های ام دی اف ، هایگلاس و ممبران اشاره نمود . استفاده از سبک کابینت مدرن در دکوراسیون داخلی آشپزخانه ها باعث می شود که محیطی زیبا  ، ساده و بسیار منظم به وجود بی آید و در عین حال ظاهری شیک و فوق العاده را به آشپزخانه شما می بخشد .

کابینت نئوکلاسیک 48574584715874857477

ویژگی های کابینت های نئوکلاسیک

از مواردی که در کابینت های سبک نئوکلاسیک استفاده می شود وجود خط های منحنی و دایره ای شکل ساده ای است که آن ها را شیک و زیباتر نشان می دهد . همان طور که کمی قبل تر اشاره نموده ایم تنوع در طرح و رنگ این کابینت ها بسیار بالا است و سازندگان آن ها را در رنگ ها و طرح های بسیاری متنوعی به بازار عرضه می کنند تا خریداران مطابق با سلیقه و دکوراسیون داخلی ویلای خود آن ها را بر گزینند .  اما از پر کاربردترین رنگ ها می توان به دو رنگ طوسی و سفید اشاره نمود که به تمامی دکوراسیون ها مچ شده و  فضایی شیک را به وجود خواهد آورد .

از دیگر ویژگی های این سبک ها می توان به ساز های مختلف آن اشاره نمود ، آن ها می توانند در سایز های کوچک و بزرگ ساخته شوند و شما با توجه به فضایی که در اختیار دارید آن ها را مورد استفاده خود قرار بدهید . همچنین این کابینت ها  ظاهری بسیار ساده ، منظم و شیک دارند که نظم و طرح های با توجه به دقت و حساسیت بالای طراحان ایجاد شده اند . در طراحی کابینت های نئوکلاسیک از رنگ های ملایم و سرد استفاده شده است تا نقش ریشه های تاریخی را به نمایش بگذارند .

ظاهر این کابینت ها به گونه ای است که ارتفاع بلند و کشیده ای را به رخ می کشند و از جادار ترین سبک های دکوراسیون محسوب می شوند از همین رو بسیار جادار و محبوب هستند . همچنین بر روی لایه رویی آن ها از سنگ استفاده می شود که در زیباسازی و ایجاد ظاهری شیک بی تاثیر نخواهند بود .

کابینت نئوکلاسیک 584864864865484787485741

معایب کابینت های نئوکلاسیک

کابینت های نئوکلاسیک با اینکه دارای مزایا و زیبایی های بسیاری است معایبی را نیز دارند که در این بخش به آن ها می پردازیم .

این نوع کابینت ها دارای آسیب پذیری بالایی هستند و درصورت برخورد اشیای برنده و تیز دچار رنگ پریدگی می شوند که ظاهر شیک را کمی دچار اختلال می کنند . از دیگر معایب آن می توان به رطوبت پذیری آن اشاره نمود ، به دلیل مقاومت پایینی که دارند به راحتی دچار رطوبت و رنگ پریدگی می شوند . همچنین قیمت بالاتری را نسبت به دیگر انواع کابینت های دارند ، به همین علت همه افراد نمی توانند از آن ها برای آشپزخانه خود استفاده نمایند .

سخن پایانی

در مجموع آشپزخانه قلب خانه است و بیشتر تایم روز در ان سپری می شود و به همین علت اکثر بانوان به دنبال تبدیل کردن آن به فضایی شیک و جذاب هستند  . کابینت ها مهم ترین و اصلی ترین عنصر در زیباسازی دکوراسیون داخلی و ایجاد چشم اندازی خیره کننده هستند به همین علت همواره در مرکز توجه می باشند . بهتر است برای ایجاد حسی تازه و دکوراسیونی شیک و مدرن از کابیت های نئوکلاسیک استفاده نمایید ، چرا که هم این کابینت ها درعین داشتن ظاهری شیک و جادار بودن به زیباسازی فضای داخلی آشپزخانه کمک شایانی می کنند . این کابینت ها تلفیقی از سبک کلاسیک و مدرن هستند ، یعنی در عین حال که مدرن ، شیک و جاداز هستند ، ظاهری ساده و کلاسیک را دارا هستند .

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه