از فضای کم خانه تان خسته شده اید؟ پس این مطلب را بخوانید

15 آذر 1400
0 دیدگاه
فضای کم خانه 63485638476978964869

فضای کم خانه یکی از معضلاتی است که امروزه اکثر خانواده ها در خانه هایشان گریبان گیر آن هستند. کم پیش می آید که کسی فضای بزرگ و جا دار را دوست نداشته باشد. این یک حقیقت است  ولی امروزه به دلیل کوچک بودن متراژخانه ها بنا به دلایل مختلف ؛ فضای داخل خانه بسیار شلوغ بوده و بیشتر اوقات حس آرامش و راحتی را از ما می گیرد. تغییر اساسی دکوراسیون با خراب کردن چند دیوار داخلی ، به بزرگ تر کردن  فضا کمک بسیار می کند . اما به دلیل اینکه بیشتر افراد در خانه های استیجاره ای زندگی می کنند و یا اینکه تخریب  دیوار های یک ساختمان  کم شدن استحکام خانه را درپی دارد ، چندان گزینه مناسبی نمی باشد. اما نگران نباشید ما در این مطلب سعی داریم تا شما را با چند ترفند طلایی و موثر در این امر بسیار مهم کمک کنیم . و فضای خانه شما را با چند تغییر کوچک به خانه ای دلباز و زیبا تبدیل کنیم .

فضای کم خانه 63485638476978964869

اما ترفندهای هوشمندانه  دراین باره

اولین راهکار فوق العاده برای تاثیر بسیارعالی برای بزرگ تر نشان دادن فضای کم خانه ها ؛ بازی با رنگ های روشن است. پیشنهاد می شود که از رنگ ها و کنتراست ها به صورت هوشمندانه استفاده کنید. چراکه استفاده بجا و صحیح از هر رنگی در فضای خانه می تواند تاثیرگذاری بیش از اندازه ای داشته باشد.

به طورمثال برای بزرگ جلوه دادن خانه ضروری است که از رنگ های روشن چون سفید ، کرم ، آبی و… استفاده شود. چراکه موجب انعکاس بیشتر نور و چندین برابر شدن فضای خانه ، برخلاف رنگ های تیره و گرم نیز می شود. همچنین شما می توانید برای هارمونی بیشتر اجزا و وسایل خانه را با آن رنگ دیوارهای خود هماهنگ کنید.

از ترفند دیگر برای خلاصی از فضای کم خانه ها که باید به یاد داشته باشید :

  • سعی کنید از یک رنگ به طور یک پارچه برای فضای خانه و یا اتاق خود استفاده کنید و از الگوی چند رنگی برای رنگ آمیزی دیوار های خانه خود اجتناب کنید.
  • ضروری برای سقف خانه از رنگ سفید بکار گرفته شود.
  • انتخاب کاغذ دیواری با طرح های شلوغ و تیره برای فضای کم خانه ها ممنوع .

نور ؛ معجزه گر بزرگ تر کردن فضا : می دانید که روشنایی یکی از عناصر بسیار مهم در چندین برابر کردن زیبایی هر خانه و ویلای شمال به شمار می رود. اگر خانه شما دارای نور زیاد است از آن فرارنکنید. چراکه روشنایی طبیعی باعث بزرگ تر دیده شدن فضا می گردد. درواقع باید بگوییم که شما هرچقدر هم خانه و ویلای شهرکی خود را با اجزا و دکوراتیو خاص چیده باشید اما اگر روشنایی مناسب وجود نداشته باشد به مکانی دلگیر تبدیل خواهد شد.

اما چرا این اتفاق می افتد؟ می دانید که نور کم باعث ایجاد سایه می شود و این امر باعث کوچک تر دیده شدن فضای خانه نیز می شود. اما اگر نور خورشید وارد یک مکان شود ، سایه هایی که باعث کوچک تر دیده شدن اتاق می شوند را از بین می برد.

اما احتمالا برخی خانه ها دارای نور خوبی نبوده اند، نگران نباشید در صورتی که نوری که از پنجره وارد می شود کافی نباشد، از سیستم روشنایی مصنوعی به صورت پراکنده استفاده کنید. چراغ های سقفی ، هالوژن ها ، و سیستم های مختلف نور پردازی را به کار ببرید تا مکان دارای نور کافی باشد.

فضای کم خانه 5416398541368954856

اما به یاد داشته باشید :

  • استفاده از یک لامپ و یا لوستر که به صورت متمرکز نور را در یک نقطه انعکاس می دهند برای خانه با فضای کم مناسب نیست. ترجیحا از لامپ هایی استفاده کنید که نورهای پراکنده داشته باشند .
  • برای تاثیر گذاری بیشتر نورپردازی خانه با فضای کم از ترکیب نورهای زرد و سفید استفاده کنید.

آینه  و شیشه کاری هنری قدیمی اما کاربردی : می دانید که امروزه هنر اصیل  شیشه و آینه کاری به صورت امروزی و مدرن در دکوراسیون داخلی اکثر خانه و ویلا های شمالی های شیک و لاکچری استفاده می شود و نمای جذابی را به خانه ی شما نیز می بخشد. این گزینه علاوه بر زیبایی خاصی که به منزل شما می بخشد می تواند فضای خانه شما را نیز بزرگ تر جلوه دهد. و همچنین خبر خوب اینکه اگر اتاق شما پنجره و نور کافی نداشت و با معضل کمی نور مواجه بودید می توانید از آینه کاری در اتاق خود بهره بگیرید .

پرده مناسب : همانطور که گفتیم ؛ نور زیاد باعث ایجاد نمایی بزرگتر خانه شما نیز می شود. پس بهتر است از پرده های ظریف با رنگ روشن استفاده کنید که مانع عبور نور نشود. لازم به ذکر است که از پرده های شلوغ با طرح های زیاد دوری کنید چراکه خود این امر موجب شلوغ تر دیده شدن فضای خانه نیز می گردد.

کفپوش مناسب : رنگ کفپوش ها همانند رنگ دیوار ها در این امر بسیار تاثیرگذار هستند پس بهتر است ازکفپوش های رنگ تیره خودداری کنید.

مبلمان : گاهی مبلمان خود به تنهایی فضای زیادی را اشغال می کنند. برای جلوگیری از این اتفاق سعی کنید از مبلمان ظریف تر با رنگ های روشن تر در دکوراسیون داخلی خود استفاده کنید و یا از مبلمان تاشو در دیزاین فضای کم خانه خود بهره بگیرید. گفتنی است که فضای خود را با وسایل زیاد پر نکنید هرچه وسایل کمتری بکار گرفته شود در سادگی تمام می توانید خانه و ویلای زیبا تری را هم داشته باشید.

فضای کم خانه 487996748967496746974697

راهکار بزرگتر نشان دادن خانه و ایجاد قفسه‌بندی در خانه‌های کوچک

اگر خانه ای با متراژکوچکی داشته باشید، اهمیت  وجود قفسه‌ها و کشوها را به خوبی درک خواهید کرد. چراکه وسایل بزرگ و کوچک زیادی وجو دارند که شما باید آن را در خانه خود جای دهید.  یکی از بهترین جایی که می توانید این وسایل را قرار دهید قفسه‌ها و کشوها هستند. شما می توانید بخشی از دیوار را قفسه‌بندی کنید و کتاب‌ها ، مجلات ، گلدان‌ها و وسایل تزئینی خود را درون آن قرار دهید.

اما با ایجاد چند کلک می توانید چشمان خود را گول بزنید و فضای خانه  خود را بزرگ تر جلوه دهید :

  • شما می توانید ویلای شمالی خود را با ایجاد خطوط عمودی ارتفاع دیوار اتاق خود را بلند تر جلوه دهید چراکه این امر چشم ها را به سمت بالا هدایت می کند. وهمچنین  خطوط افقی باعث پهن تر نشان دادن فضا نیز می گردد.
  • استفاده از رنگ های روشن
  • شاید برای شما جالب باشد بدانید که فضاهایی که حالت گرد و منحنی داشته باشند، بزرگتر به نظر می ‌رسند و احساس بهتری در بیننده ایجاد می ‌کنند. به همین دلیل طراحان دکوراسیون، برای بزرگتر نشان دادن خانه در بسیاری مواقع سعی می‌کنند خطوط صاف و زاویه‌های تیز محیط را کاهش دهند و ملایم کنند.
  • به همین دلیل سعی کنید از مبل‌هایی که زاویه‌های گرد و هلالی دارند استفاده کنید.
  • شما می توانید با قرار دادن یک گلدان طبیعی در گوشه اتاق، تا حدود زیادی از تیزی زاویه‌ها بکاهید.
  • همچنین اگر دیوارها را با یک رنگ واحد رنگ‌آمیزی کنید، تا حدودی کادرها و زاویه‌ها کاهش می‌یابند.

فضای کم خانه 4524582418524856

جمع‌بندی

  • دیوارها، کف و مبلمان خانه را با یک تم رنگ خنثی رنگ‌آمیزی کنید تا فضای کم خانه به چشم نیاید .
  • رنگ‌های تیره برای فضای کم خانه ها  مناسب نیستند.
  • از پرده‌های نازک، روشن و بلندتر از اندازه پنجره‌ها استفاده کنید.
  • برای فضای کم مبلمان کوچک و ظریف انتخاب کنید.
  • برای فضای کم خانه ها از نورپردازی مدرن و نامتمرکز استفاده کنید.
  • از قفسه‌بندی دیواری برای جای دادن برخی وسایل استفاده کنید.
  • از کف‌ پوش رنگ روشن و سرتاسری برای تمامی قسمت‌های خانه استفاده کنید.
  • فرش‌ها را با رنگ روشن استفاده کنید.
  • از آینه برای بعد بخشیدن به فضا و بزرگتر نشان دادن آن استفاده کنید.
‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه