ایده های جذاب برای دکوراسیون ویلای دوبلکس در سرخرود

12 آذر 1400
0 دیدگاه
دکوراسیون ویلای دوبلکس 2564847867487485

” به چشمان خود استراحت دهید و به جای خواندن به پادکست بالا گوش دهید… “

______________________________________________

 

سرخرود به عنوان یک شهر خوش آب و هوای استان مازندران سالانه میزبان تعداد زیادی از گردشگران ایرانی می باشد. به همین دلیل میزان ساخت و ساز ویلا در این شهر روز به روز در حال افزایش است. یکی از راه های بزرگ کردن زیربنای ویلا در این شهر ساخت ویلا به صورت دوبلکس می باشد. ویلاهای دوبلکس این امکان را فراهم می آورند که در فضای نسبتا کوچک تمام آنچه در یک خانه بزرگ نیاز است را داشته باشید. تعداد اتاق خواب های بیشتر، تعداد حمام و سرویس بهداشتی بیشتر و داشتن یک اتاق نشیمن فراغ از جمله مزایای ساخت ویلا دوبلکس می باشد. دکوراسیون ویلای دوبلکس باید به شکلی چیده شود که این زیبایی و بزرگی به خوبی نشان داده و محیط بزرگ ویلا را پوشش دهد. ما را همراهی کنید تا شما را با چند ایده جذاب برای دکوراسیون ویلای دوبلکس  آشنا نماییم.

دکوراسیون ویلای دوبلکس 787454132132121000

نکاتی که هنگام انتخاب دکوراسیون باید به آنها توجه کنید

  • استخدام یک طراح داخلی

استفاده از خدمات یک طراح داخلی حرفه ای یکی از ساده ترین مواردی که باید در نظر گرفت. معمولا ریسک انجام کارهای خارج از توان و مهارت ما، بالاست. بنابراین، به خدمات یک طراح داخلی نیاز دارید تا به شما در این زمینه کمک کند.

  • ایجاد یک محیط راحت

لذت بردن از حریم شخصی و راحتی آن دلیل مهمی که مردم ویلاها را ترجیح می دهند . پرکاربردترین یا مهمترین مکان ویلا اتاق نشیمن است. این قسمت ها باید به شکلی رنگارنگ طراحی شود که شاید میهمانان نیز بتوانند در آن بنشینند و گفت و گو کنند یا حتی دراز بکشند و احساس آرامش داشته باشند .

  • تطبیق طراحی جدید با طرح قدیمی

در هنگام طراحی دکوراسیون داخلی ویلا، باید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید موارد قدیمی را نگه دارید و آنها را در طراحی جدید خود بگنجانید یا خیر، تصمیم دارید از نو شروع کنید. بخاطر داشته باشید که هرگونه ساخت و ساز جدید باید با قدیمی مطابقت داشته و ادغام شود.

  • حفظ ایمنی در معماری و طراحی داخلی ویلا

ایمنی اعضای خانواده در اولویت قرار دارد. بنابراین قبل از هر نوع طراحی باید ابتدا نکات ایمنی را در نظر بگیرید. پوشاندن استخر و همچنین اطمینان از عدم وجود هر چیز آسیب زننده مخصوصا برای کودکان از مهمترین اقدامات ایمنی است.

 

پله های ویلای دوبلکس مهمترین آیتم آن است

برخلاف ویلاهای ی طبقه ویلاهای دوبلکس در قسمت حال خود دارای یک راه پله می باشند. این راه پله باید به شکلی طراحی شود که نه تنها فضای زیادی اشغال نکند بلکه با سبک معماری و دیزاین خانه نیز هماهنگی داشته باشد. پس اگر دکوراسیون ویلای دوبلکس  شما سنتی و کلاسیک طراحی شده است بهتر است از پله های چوبی استفاده کنید. پله های چوبی با دکوراسیون کلاسیک بیشترین هماهنگی را دارد. در صورتی که دکوراسیون ویلای شما به شکل مدرن است بهتر است از انواع پلکان فلزی برای آن استفاده کنید. پله های فرفورژه نیز انتخاب خوبی به نظر می رسد. البته هستند پله های شیشه ای که بسیار زیبا هستند و به زیبایی ویلای شما می افزاید. دیزاین پله های نیز می تواند به زیبایی ویلای شما اضافه نماید.

اگر ویلای شما دارای پله های مارپیچ است بهتر است در انتخاب حفاظ راه پله دقت داشته باشید که هم زیبا باشد و هم امنیت شما را حفظ کند. به دلیل کوچک بودن این راه پله از قرار دادن هر نو گلدان و یا اشیا تزئینی روی پله پرهیز کنید چرا که ممکن خطر آفرین باشد. اما اگر پله های شما معمولی بوده و به سبک کاخ ها طراحی شده است بهتر است با با انداخت فرش روی ان و همچنین استفاده از گلدان این پله ها را دیزاین کرده و زیبا نمایید. استفاده از یک لوستر که از سقف طبقه دوم آویزان شده است به زیبایی این سبک ویلا می افزاید.

 

دکوراسیون ویلای دوبلکس 784897984841416436441414

 

محیط طبقه اول را پارتیشن بندی کنید

اصولا طبقه اول ویلاهای دوبلکس بسیار بزرگ بوده و امکان این را دارد که چندین مبلمان را در خود جای دهد. از این رو بهتر است با پارتیشن بندی فضای بزرگ طبقه اول به بهترین شکل فضای ویلا را پر کنید. این کار را می توانید با انتخاب سبک های متفاوت مبلمان انجام دهید. برای قسمتی که به عنوان پذیرایی انتخاب نموده اید می توانید از انواع مبلمان کلاسیک و  سنتی استفاده کرده و آن را با یک فرش مناسب پوشش دهید. این کار فضا را سنگین تر کرده و اگر امکان نصب تابلو نیز فراهم است می توانید با استفاده از تابلوهای کلاسیک این فضا را جدا نمایید. برای قسمت نشیمن که رو به تلویزیون است بهتر از مبل های راحت تر استفاده کنید و این فرصت را به اعضای خانواده بدهید که در این فضا استراحت کرده و راحت بنشینند.

فرش های سبک مدرن نیز به دیزاین این قسمت کمک خواهد کرد. قسمتی نیز به ناهارخوری خود اختصاص دهید. میز ناهارخوری را به شکلی قرار دهید که بتوانید نور مجزا برای آن طراحی کنید. به این شکل می توانید فضای خانه را برای صرف غذا رمانتیک نمایید. در صورتی که فضای کافی برای قرار دادن مجسمه، قطعات هنری و .. دارید آنها را در فضای مناسب تعبیه کنید تا دکوراسیون خانه خالی نماند و در عین حال از شلوغی بیش از اندازه ویلا پرهیز کنید. حال اگر ویلای دوبلکس شما چندان بزرگ نیست می توانید با انتخاب سبک مدرن دکوراسیون ویلای دوبلکس و با قرار دادن یک دست مبلمان راحتی فضا را پر کنید. سبک های مدرن مخالف شلوغی بیش از اندازه بوده و ترجیح می دهند که با کمترین وسایل فضای داخلی خانه پر شود.

از گیاهان برای دکوراسیون ویلای دوبلکس استفاده کنید

با توجه به آب و هوای معتدل شهر سرخرود،  رشد گیاهان در این شهر بسیار مناسب است. پی نباید از این پتانسیل به راحتی گذر کرد. قیمت از طبقه اول و یا حتی دوم را به گیاهان اختصاص دهید و این قسمت را با زیباترین گیاهانی که در سرخرود و هوای معتدل آن رشد می کنند دیزاین نمایید. این قیمت می تواند بخشی از طبقه اول بوده و یا قسمتی باشد که از طبقه اول به آن دید دارید. آویزان نمودن گیاهان از طبقه دوم به سمت طبقه اول می تواند ایده جذابی باشد.

لابی طبقه دوم را به کتابخانه تبدیل کنید

حتما طبقه دوم ویلای شما دارای لابی هر چند کوچک است. استفاده از کتابخانه در دکوراسیون ویلای دوبلکس نه تنها به زیبایی این ویلا می افزاید بلکه این را به شما یادآوری می کند که زمانی را برای مطالعه اختصاص دهید. اگر اهل مطالعه هستید و تعداد کتاب های شما زیاد است می توانید یک اتاق مجزا را به کتابخانه اختصاص داده و با پارتیشن بندی و قرار دادن مبلمان مناسب مطالعه این فضا را کامل جهت مطالعه خود و افراد خانواده آماده نمایید.

 

دکوراسیون ویلای دوبلکس 54488445666

 

تابلوهای مناسب با دکوراسیون منزل نصب کنید

امروزه شلوغ کردن بیش از اندازه دیوارهای چندان توصیه نمی شود اما استفاده از تابلوهای که با سبک خانه شما تطابق دارید دکوراسیون ویلای دوبلکس شما را زیبا می نماید. حتما در قسمتی که از پله ها به سمت طبقه بالا حرکت می کنید تابلوهای زیبایی نصب کنید. بهتر است نظمی در نصب این تابلوها وجود نداشته باشد تا زیباتر دیده شود. ممکن است بخواهید عکس اعضای خانواده در این قسمت نصب کنید که بلامانع است. اگر سبک دکوراسیون را مدرن انتخاب کرده اید از تابلوهایی کمک بگیرید که به سبک جدید کشیده شده اند. در غیر این صورت تابلوهای پرتره و طبیعت جلوه بهتری به ویلای شما خواهد داد.

به رنگ بندی استفاده شده دقت کنید

رنگ بندی ویلا یکی از مهمترین بخش های دکوراسیون ویلای دوبلکس می باشد. فضای بزرگ و دیوارهای بلند ویلای دوبلکس بهتر است با رنگ های ساده و نه چندان براق پوشیده شود. بهتر است دیوارهایی که علاقه به دیده شدن آن ها ندارید را با رنگ های مات و خنثی رنگ آمیزی کنید. به تناسب رنگ مبلمان، پله ها، پرده ها، فرش ها و در نهایت دیوارها دقت کنید. انتخاب همه آنها از یک رنگ چندان جذاب نیست اما انتخاب رنگ هایی که با هم تطابق دارند بسیار مهم است. رنگ ها هم خانواده و مخالف را بشناسید. اجزایی که به دیده شدن آنها کمتر اهمیت می دهید از رنگ های هم خانواده و وسایلی که دوست دارید بیشتر دیده شوند از رنگ های مخالف انتخاب کنید. هر المانی که به دیده شدن آن علاقه ندارید را با رنگ های خنثی انتخاب کنید.

نور را در دکوراسیون ویلای دوبلکس جدی بگیرید

شهر سرخرود آب و هوای مناسبی دارد و نور خورشید می تواند بهترین منبع نور شما در ویلا باشد. بهتر است پرده های را سبک بگیرید و در روزهای خوش آب و هوا پنجره ها را باز کنید تا نور و هوای آزاد ویلای شما را زیبا، گرم و روشن نماید. دکوراسیون ویلای دوبلکس این امکان را به شما می دهد که از انواع لوستر جهت روشنایی استفاده کنید. دکوراسیون سبک مدرن چندان با روشنایی موافق نیست و با استفاده از چند آباژور و لامپ های ال ای دی کوچک نور را به خانه می آورد. اما در خانه ما ایرانیان روشنایی نقش بسیار زیادی دارد و همه ما علاقه داریم حتی در روز نیز لامپ روشن کنیم. پس اگر سبک دکوراسیون ویلای شما کلاسیک است از لوستر های این سبک استفاده کنید و ویلای خود را روشن نمایید.

 

دکوراسیون ویلای دوبلکس 97487484856418561468541

 

آشپزخانه ویلای دوبلکس نیز باید با بقیه قسمت ها هماهنگ باشد

اگر ویلای شما بزرگ است که بهتر است از دو آشپزخانه استفاده کنید و آشپزخانه ای که به صورت اپن طراحی کرده اید را برای صرف چای و قهوه و نوشیدنی طراحی کنید. این سبک دکوراسیون ویلای دوبلکس برای ویلاهای بزرگ این امکان را فراهم می کند که ویلا به واسطه آشپزخانه کمتر کثیف شود. اما اگر ویلای شما کوچک است آشپزخانه را باید با سبک داخلی ویلا دکوراسیون کنید. اگر سبک ویلای شما مدرن است می توانید از انواع کابینت های های گلاس برق و حتی مات در رنگ های طوسی، سفید و مشکی استفاده نمایید. اما اگر سبک معماری ویلای شما کلاسیک است بهتر است به سمت کابینت هایی بروید که طرح های چوبی دارند و کاملا کلاسیک طراحی شده اند.

طراحی فضای باز برای ویلای دوبلکس

طراحی دکور باز در فضای باز در ویلاها و خانه های بزرگ و دوبلکس که دارای حیاط بزرگی هستند  ایده ای بسیار ایده ال و شیک می باشد . اهمیت چنین فضایی در تعطیلات اخر هفته و دور همی ها بسیار تاثیر گذار و لذت بخش خواهد بود . در فصول گرم سال همچون تابستان و بهار نشستن در این محوطه باز بسیار دلنشین و تماشایی خواهد بود ، از ویژگی های ویلاهای لوکس داشتن فضایی در حیاط باز برای دورهمی و لذت بردن از طبیعت است .

زیرا در سایز ساختمان ها به ندرت شما شاهد چنین محوطه و بخشی در ویلا خواهید بود ، اگرچه در آپارتمان های وسیع نیز بالکن های بزرگ و قابل اعتنا از لحاظ مساحت یافت می شود ، اما باید بدانید که در آپارتمان های ایرانی چنین فضایی رایج نیست و تنها می توان در خانه های ویلایی لوکس و دوبلکس چنین ویژگی را تماشا کرد .

ما ایرانی ها عاشق فضای سبز و طبیعت هستیم ، اهمیت دادن به داشتن چنین فضای زیبا برای ما بسیار مهم است  دوست داریم از عناصر طبیعی در حیاط ویلای خود نهایت لذت و استفاده را ببریم . می توانید با طراحی فضایی باز برای ویلای شخصی خود چنین منظره ای تماشایی و فوق العاده رویایی را خلق نمایید  و نهایت استفاده را از این زیبایی ها ببرید و.

تصور کنید در اوقات فراغت خود در کنار خانواده و عزیزان می توانید در کنار باربیکیو نصب شده در فضای باز ویلای خود به تفریح بپردازید و نهایت لذت را ببرید .

اگر برای داشتن فضایی باز برای ویلای خود در تلاش هستید پیشنهاد می شود که قرار دادن میز و صندلی های شیک را در نظر داشته باشید . داشتن صندلی های شیک برای دورهمی به همره میز برای صرف غذا گوشه دنج ویلای شما را خاطره انگیز تر خواهد نمود .

کلام آخر

امروز به وجود مشاوران املاکی چون محمد بخشی این فرصت برای شما فراهم است که بهترین نوع ویلای مورد نظرتان را از سرخرود خریداری کنید. اگر به خرید ویلای دوبلکس علاقه دارید می توانید با ایشان هماهنگ کنید تا بهترین ویلاهای دوبلکس منطقه را به شما معرفی کنند. این ویلاها بیشتر به صورت نیمه مبله هستند و این امکان وجود دارد که شما دکوراسیون ویلای دوبلکس خود را به سلیقه خود تغییر دهید.

 

آخرین ویرایش در تاریخ 1400/09/12

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه