اگر به دنبال طراحی یک لابی فوق العاده هستید ، این مطلب را بخوانید !!

8 آذر 1400
0 دیدگاه
لابی 4634396436854186594

لابی و دکوراسیون  بعد از نمای ساختمان ، بیانگر زیبایی و معماری  کل ساختمان  و برج ها هستند. چراکه اولین جایی که هر فرد می بیند دکوراسیون این بخش سازه بزرگ است. در واقع لابی ها نقطه مشترک واحد های مجتمع‌ و برج‌ها هستند که امروزه برای آپارتمان‌های پر واحد نیز در نظر گرفته می ‌شود. این مکان‌ معمولا در طبقه همکف ساختمان واقع شده و فضایی از ساختمان بوده که هنگام ورود به آپارتمان و برج باید از این محل عبور کرد. پس با وجود اهمیت بسیار زیاد این بخش ساختمان بی توجه از کنار آن عبور نکنید.

لابی 4634396436854186594

اما نکات طلایی برای دیزاین لابی

  1. می دانید که هر لابی یک بخش بسیار مهم به نام نشیمن دارد که جز موارد مهم این بخش به شمار می رود که اختصاص به نشستن افراد دارد که بعضا ملاقات های کاری و دوستانه  در این محل صورت می گیرد . به همین سبب در این قسمت چند صندلی و یا مبلمان متناسب با  سبک دیزاین ، رنگ کاشی و دیواره های لابی قرار گرفته می شود. توجه به رنگ مبلمان و صندلی ها یکی از بحث های مهمی است  که مطرح می شود چراکه انتخاب درست این گزینه سبب می شود که حس آرامش و صمیمیت را به فرد ببینده القا کند.
  2. دیوارپوش : از دیگر عناصری که در دکوراسیون لابی از اهمیت زیادی برخوردار است ، می توان به دیوارپوش ها اشاره کرد. انتخاب دیوارپوش مناسب ، تاثیر زیادی بر دکوراسیون این فضا می گذارد.

شما می توانید برای زیبایی بیشتر دیوارهای لابی ، از کاغذ دیواری های طرح دار متناسب با سبک دکوراسیون خود استفاده کنید. چراکه می تواند زیبایی تاثیرگذارتری به نسبت دیوار های ساده به فضای شما دهد. همچنین برخی از لابی ها از نمای سنگی و یا از خود سنگ برای جلوه بیشتر نمای آن بهره می گیرند. شایان ذکر است  که امروزه نماهای مختلفی از سنگ های فراوری شده  برای تزیین و دکوراسیون داخلی ساختمان ها به فروش می رسد که شما می توانید از آن ها کمک بگیرید .

لابی 46854698478674867486

نمایی جذاب با آینه کاری دیوار ها : آینه کاری دیواره های لابی از شیوه های بی نظیر و فوق العاده است  که می توان برای هر سبک دیزاینی از آن استفاده کرد. باید بدانید که آینه کاری نه تنها از نظر زیبایی می تواند به نمای لابی شما کمک کند بلکه تاثیرات بسیار زیادی در بزرگ تر نشان دادن و زیاد کردن نور لابی نیز می گذارد .

شما می توانید طبق سلیقه و چیدمان لابی خود از انواع آینه کاری بهره بگیرید از جمله :

  • آینه کاری  – نامتقارن
  • آینه کاری  – آنتیک
  • آینه کاری  – سه بعدی
  • آینه کاری  – طرح شکسته
  • آینه کاری  – رنگی
  1. نور پردازی : نور پردازی لابی یکی از گزینه های مهمی است که باید در اولویت قرار بگیرد چراکه تاثیر بسیار زیادی در زیبا تر شدن محیط نیز دارد. و همچنین باعث دیده شدن فضاهای مختلف که در نقطه کور هستند نیز می شود و تاثیرگذاری بی نظیری را ایحاد می نماید . همچنین بهره گرفتن ازیک لوستر سقفی هالوژن  یا آویز و هالوژن تو کار و چراغ دیوار کوب و آباژور و …متناسب با فضا و سبک  می تواند گزینه بسیار خوبی برای جلوه بیشتر محیط نیز گردد.

اگر فضای لابی شما با نور طبیعی بسیار روشن می باشد برای ایجاد محیطی گرم و صمیمی از گیاهان سبز و آپارتمانی برای لابی خود کمک بگیرید. نگران نباشید اگر لابی شما دارای نور کافی نبود ؛ شما می توانید از گل های مصنوعی استفاده کنید. همچنین در صورت تمایل می توانید در دکوراسیون داخلی لابی ساختمان ها از دکوراتیوها  تابلو های هنری و یا مجسمه ها و … استفاده نمایید.

  1. کفپوش : کفپوش لابی ها باید به دلیل رفت و آمد زیاد باید بسیار محکم بوده و البته که از زیبایی ظاهری خوبی نیز برخوردار باشد. اما چه کف پوشی می تواند نیاز لابی شما را برطرف نماید ؟ یکی از بهترین گزینه برای کفپوش لابی سنگ ها هستند. چراکه  با انتخاب این نوع کف پوش با یک تر دونشان می زنید . سنگ ها در عین  زیبایی و وجود داشتن طرح های متفاوت و جذاب  با گذشت زمان و رفت و آمد های زیاد دچار تخریب و تغییر شکل نخواهند شد . و با مقاومت بسیار خود ، شکل اولیه  خود را در طی سالیان دراز حفظ خواهند کرد.  خوشبختانه امروزه رنگ های متعددی از کف پوش ها در بازار موجود است .سعی کنید از رنگ های روشن کف پوش استفاده کنید ؛ چراکه باعث بزرگ تر نشان دادن فضا نیز می شود.

لابی 6848657468974867418

  1. سقف : طراحی سقف  به این برمی گردد که چه نوع سبکی را برای دکوراسیون لابی خود مد نظر گرفته و اجرا کرده اید. اگر  فضای مدرن ، بهتر است طراحی سقف ساده ای داشته باشند. به کارگیری تزئینات زیاد در طراحی این گونه سقف ها مناسب نیست و در تضاد با دکوراسیون قرار می گیرد. اگر دکوراسیون لابی به سبک کلاسیک انجام شده، می توان طراحی و تزیینات سقف را نیز در همین سو پیش برد. در این حالت می توان از لوسترهای بزرگ هم استفاده کرد.

 

  1. انتخاب صحیح در لابی ، یکی از مواردی ضروری است  که باید در انتخاب آن دو نکته را در نظر بگیریم در ابتدا افراد را به خوبی هدایت کند و  باعث تجمع افراد نشود و هم زیبایی خاصی را هم داشته باشد. در محل های پر رفت و آمد ترجیحا  یک ورودی مناسب باید همچنین مجهز به درهای اتوماتیک باشد.

 

  1. لابی های کوچک : اشتباه بسیار بزرگی که در لابی ها با متراژ کم بکار می گیرند استفاده از طرح های شلوغ و وسایل بسیار زیاد در دکوراسیون داخلی آن ها است . پیشنهاد می شود دیزاین بسیار ساده  با رنگ های روشن بکار گرفته شود. چراکه  فضای آرامش بخش و وسیعی را به شما هدیه می دهد.  همچنین در لابی های کوچک باید در انتخاب سایز مبلمان دقت شود تا با ابعاد و فضای شما هماهنگ باشد و هارمونی خاصی به فضای شما ببخشد. اگر دارای لابی با متراژمحدودی هستید  ترجیحا از یک میز و صندلی برای نشستن بهره بگیرید .

لابی 63456854168941876418

8.اما دکوراسیون داخلی سبک مدرن : اگر ساختمان شما به سبک مدرن طراحی شده است و یا لابی شما دارای فضای کوچکی است باید بگوییم که بهتر است که این بخش مهم ساختمان شما به شیوه مدرن و جدید چیده شود. اما دیزاین مدرن چیست ؟ این نوع از طراحی داخلی در سادگی هرچه تمام تر در نظر گرفته می شود . در واقع از مبلمان بسیار ساده که معمولا رنگ آن  ها روشن بوده بهره می گیرند تا باعث وسیع تر نشان داده شدن محیط داخلی لابی ها شود. همچنین می توانند از لوستر های سبک مینیمال و مدرن هم برای زیبا تر شدن فضا نیز کمک بگیرند.

 

  1. دکوراسیون لابی ها به سبک کلاسیک : از انواع دیگر سبک ها سبک کلاسیک بوده که برخلاف لابی های مدرن  این گونه لابی ها باید از فضای بسیار زیادی برخوردار باشد و از مبلمان سبک کلاسیک چون چرم  یا سلطنتی برای دیزاین آن استفاده شود. گفتنی است که برای دیوار های از نمای سنگی  و یا کاغذ دیواری های کلاسیک بهره می گیرند .

 

با همه توضیحات چند نمونه لابی  بسیار لاکچری و لوکس  ازجمله  برج ساحلی فروزان و برج الیزه در شهر ساحلی سرخرود طراحی شده است که می توانید از آن ها دیدن فرمایید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه