نورپردازی ویلاهای شمال با به روزترین روش‌ها

27 دی 1400
0 دیدگاه
نورپردازی 78987979678695784896789

انتظاری که از یک خانه ایده‌آل داریم در بسیاری از موارد برای همه ما اشتراکاتی دارد. اینکه خانه محلی است برای تجربه آرامش و باید در آن حداقل‌های ضروری نیاز به آرامش رعایت شده‌باشد و این موضوع که خانه باید با برخی از امکانات به روز تجهیز شده‌باشد، مورد توافق همه ما هست. در این راستا، ویلاهای شمال نیز قبل از اینکه در دسته خاصی از منازل مسکونی قرار بگیرند، یک خانه هستند که باید در آن حداقل‌هایی که از این مکان انتظار می‌رود برآورده شده‌باشد.

موارد زیادی وجود دارد که با تبعیت از اصولی ویژه می‌تواند ویلاهای شمال را در دسته بهترین‌ها قرار دهد و یا با عدم رعایت این موارد، آن‌ها را در دسته منازل مسکونی با کیفیت بد بگنجاند. یکی از مواردی که در نهایت منجر به بهره‌برداری بهتر از ویلاهای شمال می‌شود و تاثیر خود را بر فروش و یا خرید ویلا در شمال نیز می‌گذارد، نحوه نورپردازی ویلا است.

نورپردازی از مواردی است که همیشه با تغییرات بسیاری مواجه می‌شود و روند ثابتی ندارد. در واقع، هر چه جلوتر می‌رویم، این مورد پیشرفته‌تر، مقرون به صرفه‌تر و پر بازده تر شده و روش‌های جایگزین، در مقایسه با روش‌های کلاسیک، بیشتر پاسخگو هستند.

نورپردازی ویلاهای شمال نیز باید از تکنیک‌های به روز تبعیت کند تا بتواند شایستگی این ویلاها را افزایش دهد. درست است که نور مصنوعی هرگز جایگزین نور طبیعی نشده و اگر شما در نورگیری طبیعی مشکل داشته‌باشید با فضایی خسته و کسل‌کننده مواجه خواهید شد، با اینحال، استفاده از بهترین تکنیک‌های نورپردازی در هر دو صورت از لازمه‌های واجب است و نمی‌توان آن را دست کم گرفت. در مواردی که در ویلاهای شمال نورگیری طبیعی مطلوبی داریم، نور مصنوعی به عنوان مکمل عمل می‌کند و شاداب‌کننده فضاست و در مواردی هم که با این مزیت مواجه نیستیم، تکنیک‌های نورپردازی به ایجاد فضای مورد نظر کمک خواهند کرد.

در این زمینه به برخی از موارد مربوط به نورپردازی صحیح ویلاهای شمال پرداخته‌ایم. در ادامه با ما همراه باشید.

ویلاهای شمال 78987979678695784896789

نکات نورپردازی ویلاهای شمال

اگر می‌خواهید از یک نورپردازی ویژه در ویلاهای شمال بهره‌مند شوید، در مرحله اول باید منابع نوری مختلف را بشناسید. همانطور که گفتیم سیستم‌های نوری به مرور زمان پیشرفت‌های قابل توجهی دارند و بسیاری از ادوات نورپردازی گذشته در حال حاضر دیگر کاربرد چندانی ندارند. این روزها دایره انتخاب گسترده‌تری پیش روی شما وجود دارد. در واقع از شکل تا نحوه و شدت نورپردازی در هر یک از این وسایل با تنوع رو به رو هستیم و افراد با موارد مختلفی رو به رو هستند.

درست است که لوستر هم در ویلاهای شمال و هم در سایر منازل، علاقه‌مندان ویژه خود را دارد و از قدمت بیشتری نیز برخوردار است، ولی این به معنای این نیست که سایر منابع نوری فاقد اهمیت هستند! بلکه بر عکس، با گذشت زمان، افراد علاقه‌مند هستند که سبک‌های جدیدتری را امتحان کنند و تنوع بیشتری را در نورپردازی داشته‌باشند.

اگر به دنبال بهترین و جدیدترین منابع نوری برای ویلاهای شمال هستید، نورهای مخفی و چراغ‌های هالوژنی، در میان مردم با استقبال بیشتری مواجه شده‌اند و با نصب شدن در کنار دیوار و سقف و یا نورپردازی آشپزخانه ویلاهای مازندران توسط این نورپردازها، شما خانه‌ای متفاوت و گرم را تجربه خواهید کرد.

نورپردازی آشپزخانه ویلاهای شمال

با نصب نور مخفی در گوشه‌ها از یکسو و نورپردازی مناسب بالای کابینت و سقف و دیوار از سوی دیگر، به نور پردازی دلخواه ویلاهای شمال رسیده و می‌توانید با به کارگیری برخی از ایده‌ها در شدت، رنگ و نحوه نورپردازی، محیطی متفاوت را در منزل ایجاد کنید.

نورپردازی بالای پیش‌خوان آشپزخانه یکی از چالش‌هاست که با به کار بردن تکنیک‌های خاص و انتخاب چراغ‌های یونیک می‌توانید این قسمت را به نقطه برجسته نورپردازی آشپزخانه تبدیل کنید.

نورپردازی اتاق خواب در ویلاهای شمال

با اتاق خواب تا حدودی نسبت به سایر قسمت‌ها باید ملایم‌تر برخورد کرد. اتاق خواب‌ها اساسا باید در ایجاد آرامش عمل کنند. در این فضا در ویلاهای شمال می‌توانید از نورهای موضعی به صورت محدود بهره ببرید و از لامپ‌هایی با قابلیت تنظیم رنگ و شدت نور استفاده کنید.

با اینحال، اگر اهل مطالعه هستید، استفاده از آباژور را نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم در این صورت قبل از خواب می‌توانید مطالعه راحت‌تری داشته‌باشید.

نورپردازی سرویس بهداشتی ویلاهای شمال

این گمان که نورپردازی این قسمت چندان مهم نیست، کاملا اشتباه است و شما باید از نورپردازی صحیحی برای سرویس بهداشتی و حمام ویلاهای شمال استفاده کنید. لامپ‌های نواری انتخابی مناسب برای این مکان هستند.

ویلاهای شمال 4897487797487489485448618654

نورپردازی سالن پذیرایی و نشیمن

یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در بحث نورپردازی ویلاهای شمال، نحوه نورپردازی صحیح نشیمن و آشپزخانه است. در اینجا شما با طیفی گسترده از انتخاب مواجه هستید، که عامل محدود کننده از نظر ما، سبک طراحی شماست. در طراحی‌های کلاسیک، انتخاب لوستر و نورپردازی پر زرق و برق می‌تواند مناسب باشد. با اینحال اگر از سبکی دیگر استفاده می‌کنید، نورهای مخفی و نقطه‌ای هم جذاب هستند و هم مقرون به صرفه و در ذخیره انرژی نیز موثرتر عمل می‌کنند.

نورپردازی در بخش‌هایی که دکوراتیوی خاص به کار رفته جالب است و می‌تواند یک نوع خلاقیت محسوب شود.

استفاده از لوستر در ویلاهای شمال

لوستر از مواردی است که هم لوکس است و جنبه دکوراتیو دارد و هم یک مرکزیت نوری گسترده ایجاد می‌کند. در قسمت‌هایی از ویلاهای شمال که به یک منبع نور گسترده نیاز دارید و می‌خواهید که فقط یک منبع نور اصلی تمام فضا را روشن کند، لوستر انتخاب مناسبی است. لزوما نمی‌خواهد به سراغ یک لوستر بزرگ و گران بروید، با توجه به دکوراسیون کلی منزلتان، یک نوع را انتخاب کنید و در کنار آن از نورپردازی‌های ملایم‌تری نیز بهره ببرید تا در صورت لزوم بتوانید شدت و ضعف را در اختیار داشته‌باشید.

کلیدهای دیمر!

در گذشته تنظیم شدت نور تا حد زیادی غیر قابل باور یا دسترسی بود، ولی امروزه، کلیدهای دیمر یا چرخان این امر را ممکن کرده‌اند و شما با استفاده از این کلیدها می‌توانید در ساعات مختلف شبانه‌روز، بنابر خواسته و حس و حال خود، شدت نور را تنظیم کنید و این یکی از اتفاقات مثبت در عرصه تاسیسات الکتریکی منازل است.

نورپردازی در ویلاهای شمال با توجه به ارتفاع سقف

زندگی در ویلاهای شمال با سقف بلند، نورپردازی ویژه خود را می‌طلبد. لوستر و دیوارکوب، گزینه‌های مناسبی در این مورد هستند و باید متناسب با ابعاد فضا، ابعاد این موارد را انتخاب کنید. از طرفی، دیوارکوبی که هماهنگ با طرح لوستر به کار رود، هم زیباست و هم کاربردی.

زندگی در منازلی با سقف کوتاه‌تر، که غالبا به دلیل سقف‌های کاذب ایجاد شده‌است، نورپردازی مخفی را می‌طلبد. فاصله کم سقف تا ساکنین، باعث می‌شود که این نوع نورپردازی مناسب‌تر باشد. استفاده از لوستر در اینجا، هم باعث سنگین شدن سقف می‌شود و هم چشم بیننده را اذیت می‌کند.

بهتر است در قسمت‌های فرو رفته سقف از هالوژن و نورهای شلنگی استفاده کنید.

ویلاهای شمال 997845555555695698749678489

انواع نورپردازی در ویلاهای شمال

نورپردازی عمومی

در نورپردازی عمومی کل فضای ویلا در نظر گرفته می شود. بدین منظور نور به طور یکنواخت به کل فضا تابیده می شود و در آخر میزان نور در تمام نقاط یکسان است. در این نوع نورپردازی از لوسترها و لامپ های تزیینی استفاده می شود. این نوع نورپردازی برای فضای اتاق نشیمن و سالن غذاخوری ویلا مناسب است.

نورپردازی اختصاصی

نورپردازی اختصاصی به منظور برخی فعالیت ها تعبیه می شود. به عنوان مثال چراغ هایی که در بخش خاصی از ویلا مانند سرویس بهداشتی و یا آشپزخانه استفاده می شوند از این نوع نورپردازی اند. احتمالا نیز بسیار مشاهده کرده اید که در برج های ساحلی ، هتل ها و … نیز از این روش نورپردازی استفاده می کنند .

نورپردازی دکوراتیو

این نوع نورپردازی در بخش های خاصی از ویلا که معمولا عناصر تزئینی قرار دارند انجام می شود. هدف از این نوع نورپردازی بهتر دیده شدند بخشی از ویلا است.

نورپردازی هوشمند

نورپردازی هوشمند نمونه ای به روزترین روش های نورپردازی ویلا در شمال است. در این روش نورپردازی که تا حدود زیادی در کاهش مصرف انرژی نقش دارد، کنترل میزان نور از راه دور و گاها توسط سنسورها انجام می شود.

روش های بالا روش های پرکاربرد و اصلی برای نورپردازی ویلا است. اما در ادامه قصد داریم تعدادی از سیستم های نورپردازی اختصاصی در ویلاها را معرفی کنیم.

نورهای مخفی

در این نوع سیستم نورپردازی لامپ های مخفی و هوشمند در مکان های تاریک تر و کم رفت و آمد ویلا به منظور افزایش امنیت نصب می شوند. در این نوع نورپردازی سنسورهای تشخیص حرکت وجود دارد.

مسیرهای نورانی

در این سیستم نورپردازی، مسیرهای ورودی و خروجی و… توسط لامپ  های کوچک نورپردازی می شوند. این نوع نورپردازی علاوه بر کاربرد مفید، منظره ای چشم نواز و زیبا در ویلا ایجاد می کند.

ویلاهای شمال 9879874987498479848

نورپردازی محوطه خارجی

برای نورپردازی فضای خارجی و حیاط ویلا می توان از انواع لامپ ها، ریسه ها و لوسترهای سازگار فضای باز استفاده کرد. با استفاده از این ابزار روشنایی می توانید فضای تراس ویلا، دیوارها، اطراف باغچه و… را روشن و زیبا کنید.

نورپردازی استخر

می توان گفت مهم ترین بخش ویلا، استخر آن است. برای نورپردازی استخر می توانید. کف و اطراف آن را به چراغ های زمینی و مخفی مخصوص مجهز کنید.

بخش‌های مهم در نورپردازی ویلاهای شمال

آشپزخانه، ورودی، نشیمن و پذیرایی را در این دسته قرار می‌دهیم و به نظر ما از مهم‌ترین بخش‌هایی هستند که نورپردازی آن‌ها مطرح است. بهتر است عمده تمرکزتان بر این قسمت‌ها باشد. درمورد ورودی با یک نور ملایم و دعوت‌کننده مشکل حل می‌شود و می‌توانید با به کارگیری یک چراغ سمبلیک بر دعوت‌کنندگی بیافزایید. علاوه بر این، آشپزخانه را بسیاری از افراد قلب خانه می‌دانند. بد نیست که به نکاتی که پیش از این درمورد این فضا گفتیم هم دقت کنید.

در رابطه با نشیمن و پذیرایی، علاوه بر نکات مطرح شده، نورپردازی دکوراتیوها، شومینه، زیر پیش‌خوان، دیوار اصلی و … نیز می‌تواند کمک شایان توجهی بکند و فضا را جذاب‌تر کند.

این اشتباهات را در نورپردازی سقف انجام ندهید

در زمان نورپردازی سقف ویلاهای شمال، اینکه فقط به یک منبع نور کفایت کنید، اشتباه محض است و باید ترکیبی کار کنید. ترکیبی از لامپ‌های مختلفی مثل هالوژن، چراغ رومیزی و … شما را به یک نورپردازی ایده‌آل می‌رساند و فقط نورپردازی دیوارهای نشیمن و پذیرایی به تنهایی کافی نیست، بلکه داخل کمدها و … نیز باید نورپردازی شوند تا یک نورپردازی با کیفیت در ویلاهای شمال داشته‌باشید.

از طرفی، استفاده زیاد از لامپ هالوژن در سقف، نمای سقف را زشت می‌کند و اصلا ترکیب جالبی نیست.

چراغ‌های پر نور برای سقف مناسب نیستند و در قسمت‌های مختلف خانه در سقف، بهتر است از لامپ‌هایی با نور ملایم استفاده کنید.

اشتباهات نورپردازی محوطه ویلاهای شمال

در رابطه با نورپردازی محوطه نیز با نبایدهایی مواجه خواهید شد. برای مثال، نباید در محوطه از نورپردازی متمرکز استفاده کرد چرا که در شب، ما به نورپردازی گسترده‌ای نیاز داریم، به ویژه زمانی که با حیاطی بزرگ مواجه هستیم این یک اشتباه بزرگ است.

نورپردازی محوطه باید ترکیبی از عناصر مختلف نورپردازی باشد و کمک کند که شما بتوانید نور شدید و ملایم را بنا به کاربردشان در محوطه بیابید.

در اینجا هم به نورهای قوی نیاز داریم و هم به نورهای نقطه‌ای و ملایم که می‌توانند خودشان را در قسمت‌های مختلفی از محوطه ویلاهای شمال نشان دهند.

نورپردازی نما نیز بخشی از نورپردازی محوطه محسوب می‌شود که اگر با استفاده از اصولی مناسب و خاص پیش برود، جلوه‌ای متفاوت به ساختمان خواهد بخشید و به زیباتر شدن محوطه نیز کمک خواهد کرد. به کار بردن این نکات شما را چند قدم جلو می‌اندازد.

 

آخرین ویرایش در تاریخ 1400/10/27

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه