اتفاقات جالب در مورد طراحی سوهو در شهر لندن که دنیا را متعجب کرده است

2 آذر 1400
0 دیدگاه
شهر لندن 5849641647

مقدمه:

شهر لندن یکی از مهم ترین شهر های انگلیس می باشد، همچنین این شهر پایتخت انگلیس است که در جنوب کشور واقع شده است. در حقیقت شهر لندن به عنوان یک کشور پیشرفته معرفی می گردد و مساحتی بالغ بر ۱۵۰۰ کیلومتر مربع را از آن خود کرده است. جمعیتی که برای این شهر سرشماری کرده‌ اند تقریباً ۷ میلیون نفر می باشد. مردم لندن مانند دیگر افراد ساکن انگلیس دارای زبان انگلیسی هستند  از این رو ممکن است سایر مردم شهر های دیگر در انگلستان به منظور برقراری ارتباط با مردم این شهر دچار مشکلاتی شوند چرا که به طور معمول در انگلستان و نواحی گوناگون آن هر یک از لهجه ها متفاوت بوده و مردم این نواحی از لهجه های خاص خود برخوردار هستند.

شهر لندن 5849641647

 آشنایی با شهر لندن

سوهو نام یکی از مناطق شلوغ در شهر لندن می باشد که در واقع در قرن بیستم میلادی توانسته شهرت و آوازه زیادی را از آن خود سازد  و به یکی از معروف ترین مکانهای دنیا تبدیل شود. سوهو در لندن از همان اوایل قرن بیستم تا حدودا اواخر قرن با توجه به وجود برخی از کلوب های شبانه و وجود فروشگاه های گوناگون زیادی از رونق اقتصادی بسیاری برخوردار است  همچنین در منطقه سوهو در لندن یک سری اماکن تفریحی نیز وجود داشته که به طور شبانه ‌روزی مشغول به فعالیت بوده اند از این رو همین مسئله نیز باعث شده تا از لحاظ اقتصادی شهر سوهو در لندن بسیار رونق بگیرد اما رفته رفته منطقه سوهو در لندن با یکسری تغییر و تحولاتی رو به ‌رو شد که این منطقه را در قرن بیست و یکم از یک منطقه تفریحاتی به منطقه‌ ای لوکس تبدیل نمود تا جایی که گران ترین و زیبا ترین منازل مسکونی در این منطقه یعنی سوهو در لندن وجود دارد.

از گذشته تا کنون بر تعداد مناطق مسکونی زیبا، رستوران های دیدنی، فروشگاه های بزرگ و منازلی دارای معماری خاص و گران افزوده شده و سبک زندگی افرادی که در منطقه سوهو در لندن هستند به طور کامل تجملاتی و لوکس می باشد.

جالب است بدانید در منطقه سوهو در لندن ۷ بینی گچی معروفی وجود دارد که هر یک از این ۷ بینی گچی در منطقه سوهو لندن از یکسری داستان ها و اساطیری در گذشته برخوردار می باشد. اگر شما نیز می خواهید در رابطه با افسانه‌ های پیشین این ۷ بینی گچی معروف منطقه سوهو در لندن آگاهی و اطلاعاتی را به دست آورید بنابراین تا پایان همراه ما باشید.

شهر لندن 7896748967489687496874

 آشنایی با افسانه ۷ بینی گچی در منطقه سوهو در لندن

ممکن است درباره داستان و افسانه هفت بینی معروف در منطقه سوهو در لندن یکسری چیز هایی را شنیده باشید یا حتی اگر به این منطقه رفته باشید آن ها را با چشم خود مشاهده کرده باشید. ممکن است داستان های زیادی در مورد این هفت بینی شنیده باشید اما واقعیت این است که:

این هفت بینی به واسطه شخص هنرمندی با نام ریک برکلی طراحی و ساخته شده است که در سال ۱۹۹۷ میلادی آن ها را با استفاده از چسب مایع در سوهو چسبانده است. ریک برکلی یکی از مهم ترین اهداف خود را جهت ساخت این بینی های گچی و نصب آن ها بر روی دیوار های شهر اعتراض به شرایط حاکم بر جامعه به واسطه دوربین هایی که در سراسر شهر نصب هستند بیان کرده است و او بیان داشته که دولت با انجام کار های متعدد در تلاش است تا به حریم خصوصی مردم راه یابد و قصد تحت کنترل قرار دادن همه فعالیت های اجتماعی مردم را دارد و از زندگی خصوصی مردم جاسوسی کند. اما این مسئله هیچ گاه پذیرفتنی نیست و این کار به طور مستقیم قوانین مرتبط با آزادی مردم در کشور را نقض خواهد کرد در واقع ریک برکلی یکی از سرسخت ترین و مخالف ترین افراد در لندن نیست، چرا که بسیاری از مردمی که در این مناطق مجلل زندگی می کنند بخاطر وجود این دوربین ها که به طور کاملا شبانه روزی فعالیت های افراد را زیر نظر قرار می ‌دهند گلایه مند هستند و هیچ کس نمیپزیرد که دولت از زندگی خصوصی آنها جساسی کند. این افراد به این باورند که دستگاه‌ های امنیتی در منطقه سوهو در لندن با انجام چنین کاری قصد اهانت به افرادی که در حال انجام بسیاری از فعالیت های اجتماعی و دور از خانه هستند را دارند از این رو استفاده از دوربین های زیادی باعث به وجود آمدن یک شرایط امنیتی کاملاً محسوس در منطقه سوهو می باشد.

با تمام این اعتراض ها شخصی به نام ریک برکلی همان کسی است که ۷ بینی گچی معروف را طراحی و بر روی در و دیوار سوهو نصب کرده است. این شخص برای محقق ساختن اهداف خود از قالب های گچی بینی خویش استفاده نموده و همواره تلاش کرده تا مناطق شلوغ و پر رفت و آمد را در سوهو شناسایی کند و بتواند این ۷ بینی گچی را در این مناطق قرار دهد و کاری کند که همه ی مردم این اثر را ببینند و و با استفاده از آن حرف های خود را به مسئولان و بزرگان کشور برساند. شایان ذکر است که برکلی پس از این که این کار را در منطقه سوهو به پایان رساند تصمیم به شروع این جریان در قسمت مرکزی لندن گرفت و سعی نمود تا در اطراف یکی از کتابخانه های بزرگ مربوط به شهر لندن که در برابر یکی از دوربین های امنیتی واقع شده بود يکي از بینی های گچی را طراحی نموده و آن را درست در مقابل دوربین نصب نمود.

شهر لندن 5874867486741

بهتر است بدانید ریک برکلی با توجه به آنچه که ماموران دولت و همچنین دوربین های نصب شده در شهر توانستند پیدا کنند تقریباً ۳۵ بینی گچی را در مناطق مختلف شهر لندن به ویژه در سوهو نصب نمود که هر یک از آنها دارای رنگی متنوع در مکان های مختلف نصب نمود.

برکلی پس از اینکه این بینی های گچی را در مناطق پر رفت و آمد و شلوغ نصب نمود به منظور دستیابی به سند و مدرک پس از انجام اقدامات خویش از آن ها عکس گرفت و به سرعت نقاطی را که بر روی آن ها آثار هنری خود را چسبانده بود را ترک می کرد. اگر چه بینی های گچی بسیاری که به واسطه برکلی طراحی و ساخته شد و نیرو های امنیتی و پلیس آن ها را از روی در و دیوار شهر جدا کردند اما بازهم هفت بینی گچی از آثار ریک برجای مانده است. در حال حاضر برکلی را به عنوان فعال سیاسی و هنری می شناسند و پس از گذشت مدت زمانی نامزد ریک برکلی وی را مجبور کرد تا در یک گفتگوی خصوصی درباره بینی های گچی که ساخته و طراحی کرده بود صحبت کند و در رابطه با این اثر سیاسی و هنری خویش راز ها را برملا سازد. زمانی که در مصاحبه صحبت می ‌کرد گفت که هدفش از ایجاد و چسباندن این بینی های گچی بر روی در و دیوار شهر به ویژه منطقه سوهو در لندن نشان دادن اعتراضات شخصی خود به دوربین های امنیتی واقع شده در سراسر شهر بود و از سوی دیگر برقراری چالش محرمانه در نزد خودش بوده است که قصد داشته ببیند تا چه زمانی قادر خواهد بود این کار را انجام دهد و کارش را پیگیری نکنند و همچنین وی طی گفتگوی خود بیان داشته که ” جهت نصب اینگونه از بینی های گچی می خواستم تا در فضاهای خارجی ساختمان های تجاری و مسکونی از یک سری نماد های گچی و برجسته استفاده نمایند و موجب به وجود آوردن یک سری تغییرات و تحولات ویژه در نوع ساختمان ها گردم ” .

پس از گذشت زمان تاریخ معاصر نماد های بسیاری مانند آثار ریک برکلی مورد توجه همگان قرار گرفت و همین مسئله باعث شد تا آثار وی در میان جهانیان شهرت یابد، از همین رو وجود این آثار در میان عامه مردم یکسری داستان‌ هایی را از آن خود ساخته است. دقت داشته باشید که هفت بینی گچی معروف آنقدر شهرت گرفت که باعث شد بعد ها از آن ها جهت چشم انداز استفاده کنند و باعث رونق اقتصادی شهر شوند.

هفت بینی گچی معروف که در منطقه سوهو در لندن واقع شده اند، در حقیقت در هفت خیابان این منطقه قرار دارد. البته دقت داشته باشید که هر یک از این بینی های واقع شده در این مناطق دارای افسانه ‌ها و قصه های متنوعی است که عموم افراد در رابطه با آنها صحبت می ‌کنند و این افسانه ها را برای کودکان خویش بازگو می ‌کنند.

شهر لندن 44684468541685148

سخن پایانی:

شهر لندن یکی از پربازدید ترین، لوکس ترین، مناسبت رین شهر ها جهت کار معرفی می گردد و تاثیر ویژه‌ ای بر روی اقتصاد و تجارت، گردشگری، رسانه، بهداشت و درمان و غیره دارد. شهر لندن توانسته به لحاظ نوع عملکرد اقتصادی رتبه بیست و ششم را در میان ۳۰۰ شهر جهان از آن خود ساخته است. توجه داشته باشید که شهر لندن به عنوان یکی از پربازدید ترین شهر ها به لحاظ تعداد مسافرانی که وارد شهر می ‌شوند شناخته شده و یکی از پر رفت و آمد ترین فرودگاه ها به شمار می رود.

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه