لوستر و تاثیر بی نظیر آن در ویلای شمالی

28 آبان 1400
0 دیدگاه
لوستر 879687968968

لوستر که نام پارسی آن برابر با چراغ آویز است از اجزای  مهم در دیزاین دکوراسیون داخلی و نور پردازی ساختمان ها به حساب می آید که زیبایی که به محیط اطراف خود می بخشد امری غیر قابل چشم پوشی است . اما باید بدانید که قبل از خرید باید به مسائل مختلفی توجه داشته باشید از جمله اینکه به چه نوع سبک دیزاینی علاقه دارید ، نحوه چیدمان محیط شما چگونه است ؟ و بسیار مسائل تعیین کننده دیگر  که  در زیباتر کردن نما و جلوه داخلی منزل و ویلای شما بسیار تاثیر گذار است.

استفاده اشتباه از نورپردازی و لوستر در برج ، ویلا شمالی و… می تواند تمام زیبایی معماری داخلی را به خطر بیندازد. از همین جهت باید در انتخاب و خرید آن توجه کافی را به خرج داد. می دانید که امروزه لوستر در سبک های مختلف (مانند مدرن ، نئوکلاسیک و کلاسیک) طراحی می شوند ؛ پس بهتر است لوستری را برگزینید که با دکوراسیون و فضای خانه شما سازگار باشد. همچنین نکات کلیدی در این باره وجود دارد که با رعایت این موارد می توانید نمای داخلی خانه خود را چندین برابر کنید.

لوستر 879687968968

 

اما هدف های استفاده از لوستر در فضای داخلی :

  • اولین چیزی که فرد را ترغیب می کند تا چراغ آویز داشته باشد و یا هدف اصلی ؛ زیبایی آن می باشد .
  • هدف دیگر نور پردازی خانه است.
  • برای داشتن دیزاین کامل خانه .

به همین علت ما این مطلب را به این موضوع اختصاص دادیم تا در این زمینه راهنمای شما باشیم پس تا انتها با ما همراه باشید.

رعایت چند نکته طلایی در این موضوع الزامی است  :

  1. اندازه فضای داخلی :

یکی از موضوعات بسیار مهمی که باید قبل از خرید لوستر توجه شود ؛ توجه به وسعت و متراژ محیط داخلی شما است. به عبارت دیگر  باید اندازه لوستر با متراژ  فضا تناسب داشته باشد. چراکه اگر نسبت به این امر بی توجه باشید ممکن است نمای داخلی خانه شما را تحت تاثیر قرار دهد. در واقع اگر اتاقی با متراژ زیاد دارید بهتر است یک لوستر بزرگ تر انتخاب کنید و یا بالعکس . چراکه بدیهی است که محیطی با فضای بزرگ به نسبت نور بیشتری را هم خواهان است.

  1. ارتفاع سقف: ارتفاع و طول سقف نقش اساسی  را در انتخاب لوستر ها دارند. هنگامی که سقف  فضای انتخابی شما کوتاه باشد بدیهی است که نمی توانید لوستر های آویز دار استفاده کنید . چراکه در هنگام رفت و آمد امکان برخورد سر به آویز ها وجود دارد و جلوه ی بدی را به فضای خانه شما می بخشد. در حالیکه می توانید از یک لوستر سقفی برای سقف های کوتاه خانه خود بکار ببرید .

 لوستر 69856896464789

 

  1. در انتخاب لوستر ابتدا به وسعت سقف خود توجه کنید

از مسائل مهم دیگر  توجه بهگستردگی سقف شما است . می دانید که اغلب خانه های قدیمی خانه های ساده بوده که با سقف های ساده و بی پیرایه ای  درست شده اند ولی امروزه برای جلوه های بیشتر نمای داخلی خانه و ویلای شمالی سقف های کاذب بکار می گیرند. در این روش مساحت اصلی سقف کم شده و انتخاب و خرید لوستر های بزرگ را یک اشتباه تبدیل می کند.

اما از نکات دیگری که در انتخاب لوستر بکار می گیرند ابعاد آن می باشد. ابعاد یک لوستر را تعداد شاخه ها و تعداد لامپ های آن تشکیل می دهد که توجه به ابعاد آن از ملزومات می باشد که اشتباه در این موضوع فضای خانه شما را نازیبا نشان می دهد.

  1. جنس و رنگ چراغ آویز در بهبود نمای داخلی منزل

می دانید که امروزه لوسترها را با  مصالح گوناگونی می سازند  از جمله فلزهای فراوری شده ، سنگ ها ، چوب ، کریستال و… ساخته  شده اند. شما می توانید برای دیزاین فوق العاده جنس چراغ آویز خود را با وسایلی چون میز ناهار خوری زیر تلویزیونی خود هماهنگ کنید . همچنین سعی کنید همیشه با انتخاب رنگ های هماهنگ انسجام و هارمونی خاصی بین لوستر و دیگر اجزای خانه خود برقرار کنید .

 لوستر 587416874168516

چند نمونه از سبک چراغ آویز ها :

  1. سبک کلاسیک :

یکی از سبک های پرطرفدار در خرید لوستر کلاسیک است که این مورد بیشتر در خانه هایی بکار برده می شود که فضا و پنجره  نسبتا بزرگ و همچنین دیوار های بلندی دارند . در این گونه موارد برای هارمونی بیشتر فضا از مبلمان کلاسیک و پرده های بلند استفاده نیز می شود. چراغ آویز مناسب این سبک می تواند لوستر ویکتوریایی و یا کلاسیک و کریستالی های شاخه دار و چند طبقه باشد . در این سبک بیشتر از رنگ ها و اشیا هایی که دارای زرق و برق بیش تری است استفاده می شود . برای داشتن چنین سبکی  می توان از لوسترهایی از جنس برنج و برنز نیز استفاده کرد .

  1. سبک مدرن :

سبک مدرن  یکی از لوستر های محبوب در نزد افراد است.  برخلاف لوستر کلاسیک خبری از تجملات و زرق و برق نبوده که با سادگی تمام می تواند به فضای منزل شما نمایی دیگر ببخشد . بیشتر رنگ بکار رفته در این نوع لوستر ها رنگ های روشن بوده که  نور در این سبک یکی از عناصر اصلی می باشد .در این سبک بیشتر از مبلمان راحتی ،چستر و یا کاناپه های تک استفاده می شود.

  1. سبک روستیک :

اگر شما عاشق طبیعت هستید ما به شما لوستر روستیک را پیشنهاد می کنیم . چرا که طراحی این لوستر از طبیعت الهام گرفته و از عناصر بکار رفته  از دل طبیعت می باشد چون برای تولید آن از عناصری مانند شاخه ی درختان و یا سنگ و شاخ گوزن و چوب و …. استفاده می شود . شما با نصب  روستیک می توانید طبیعت را به خانه خود بیاورید .

  1. لوستر صنعتی :

اگر شما به دنبال لوستری برای شرکت و محل کار خود می گردید بهترین گزینه چراغ آویزهای سبک صنعتی می باشد که می توانند فضای محل کار شما را دگرگون کنند .

لوستر 867486741587417455

  1. سبک مینیمال :

درواقع کسانی که به دنبال سادگی هرچه بیشتر هستند به دنبال سبک های مینیمال برای خانه ی خود می روند که به همین خاطر ، طراحان برای این گونه سلایق  سعی کرده اند که لوستر هایی بسیار ساده ولی شیک طراحی کنند . در این گونه لوستر ها سعی می شود رنگ هایی برخلاف رنگ دیوار بکار رود تا جلوه ای خاص و لاکچری به ویلای شما بدهد. برای دیزاین بهتر استفاده از مبلمان کلاسیک در این موارد بسیار کار اشتباهی است شما می تواند از کاناپه و پرده های شید دار استفاده کنید.

  1. سبک هنری :

از دیگر سبک هایی که می توان در خانه های ویلایی مخصوصا ویلا های شمالی استفاده کرد ، لوستر هایی با سبک هنری است. در این گونه از لوستر ها می توان بدون محدودیت به آسانی از رنگ های مختلف و نشاط آور در کنار هم استفاده نمود .

  1. لوستر های دیواری :

چراغ آویز دیواری از نمونه لوستر ها با ابعاد کوچک هستند که به عنوان نور های غیر متمرکز معروفند . با نصب این گونه از منبع نور می توانند توجه هر بیننده به خود جلب کند . اینگونه از چراغ آویز را معمولا در حمام و توالت و  راه رو ها بکار می گیرند.

در آخر

هر ساختمان و خانه ای با توجه به دیزاین و نوع چیدمان و حتی متراژ به یک لوستر دارد. انتخاب نوع نور، میزان روشنایی و انتخاب فضای مناسب از اصول بسیار مهم  در انتخاب این امر مهم می باشد. ارتفاع سقف و لوستر و همچنین در هماهنگی بین لوستر و دیگر اجزای خانه دقت کافی را به خرج دهید .

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه