دکوراسیون داخلی ویلا های مدرن و لوکس در سرخرود چه ویژگی دارند

28 آبان 1400
0 دیدگاه
دکوراسیون داخلی ویلا های مدرن و لوکس 49846548648548748

با توجه به افزایش روز افزون تعداد ویلاهای لوکس در سرخرود بد نیست کمی نیز درباره دکوراسیون داخلی ویلا های مدرن و لوکس صحبت کنیم. این ویلاها با توجه به متد روز دنیا ساخته شده اند و سبک دیزاین آن ها مدرن است. با اینکه گفته می شود در طراحی مدرن اصل طراحی در سادگی و استفاده از کمترین میزان وسایل است اما بسیاری از ویلاهای مدرن بسیار لوکس و لاکچری ساخته می شوند. ویلاهای سبک مدرن را می توان در کوچکترین متراژ نیز اجرا نمود و آن را به یک ویلای کوچک لوکس تبدیل نمود. از ویژگی های مهم دکوراسیون داخلی ویلاهای مدرن و لوکس باید به موارد زیر اشاره نماییم:

طراحی کلی ویلا باید در سبک مدرن باشد

زمانی که به صورت کلی ویلا را طراحی می کنید باید به عملکرد ویلا دقت نمایید. این عملکرد است که در سبک مدرن حرف اول را می زند و شالوده آن است. استفاده از تکنولوژی در سبک مدرن اجتناب ناپذیر است و خواه نا خواه شما باید از تکنولوژی روز دنیا در طراحی ویلا استفاده کنید. این تکنولوژی می تواند در قالب استفاده از متریال جدید و یا ابزار و وسایل جدید باشد. نمای بیرون نیز باید در سبک های مدرن و با اشکال هندسی غیر متقارن طراحی شود.

در انتخاب رنگ ها دقت نمایید

در دکوراسیون داخلی ویلا های مدرن و لوکس از رنگ های خنثی و رنگ های غنی و گرم بیشتر استفاده می شود. حال با توجه به سلیقه خود از میان رنگ ها گرم و خنثی باید بهترین ها را انتخاب کرده و به صورت ترکیبی در دکوراسیون استفاده نمایید. ترکیب اصولی رنگ ها و تعادل بصری رنگ ها بسیار مهم است. بهترین رنگ هایی که به شما می توانیم پیشنهاد دهیم رنگ های مشکی، نقره ای، خاکستری، طوسی، ذغالی، کرم، قرمز، جگری یا آلبالویی، نارنجی، زرد، قهوه ای و این قبیل رنگ ها در سبک مدرن کارایی دارند. رنگ وسایلی که نیاز به دیده شدن ندارند را خنثی در نظر بگیرید و هر آنچه بهتر است به خوبی دیده شود باید روشن و گرم باشد.

در طراحی پنجره های سبک مدرن خلاقیت داشته باشید

در دکوراسیون داخلی ویلا های مدرن و لوکس بیشترین تلاش استفاده از نور طبیعی است. به شکلی که در طراحی مدرن استفاده از لوسترهای مجلل جایی ندارد . پنجره های اغلب تمام سطح دیوار را پوشانده اند و همگی شیشه ای هستند. از این جهت بیشترین استفاده از نور طبیعی خورشید در سبک مدرن است. در شب هنگام نیز با استفاده از چند آباژور ساده و لوستر ساده روشنایی تامین می شود. تنها تفاوتی که در سبک مدرن با فرهنگ ایرانی دارد در میزان نورپردازی است. در سبک ایرانی خانه ها پرنور طراحی می شوند اما در سبک مدرن تا جایی که امکان دارد از کمترین میزان نور استفاده می کنیم.

دکوراسیون داخلی ویلا های مدرن و لوکس 124578522

سادگی را در طراحی مدرن فراموش نکنید

ساده بودن نشانی از ارزان بودن نیست. چه بسیار تجهیزات و وسایل و دکوراسیون منزل که در عین سادگی به دلیل کیفیت مواد اولیه بسیار گران قیمت هستند. اما در طراحی سبک مدرن از المان های ساده استفاده می شود. مبل های ساده و راحتی، لوستر های ساده و تقریبا عدم استفاده از لوستر، عدم استفاد از فرش و یا استفاده از فرش های تک رنگ و ساده، عدم استفاده از کاغذ دیواری های طرح دار، استفاده از گلدان های ساده و … همه نشان دهنده دکوراسیون داخلی ویلا های مدرن و لوکس است.

از آنجایی که در طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی ویلا های مدرن خبری از گچبری ها و تزیینات نیست ، از زیبایی های فضای بیرونی استفاده می شود  . به عنوان مثال با نصب پنجره های عریض ، بلند و ساده ، افراد دید وسیعی نسبت به زیبایی های بیرون مانند دریا و جنگل پیدا می کنند

نمای خارجی ویلا های مدرن امروزی سرشار از خلاقیت و نوآوری است که همین متفاوت بودن بیننده را جذب خود می کند. در ویلاهای سبک مدرن ، سادگی محدود به طراحی نیست و در استفاده از رنگ ها هم احتیاط میشود. رنگ های به کار رفته در ویلاهای مدرن محدود هستند و در اکثریت آن ها از رنگ های خنثی مانند سفید ، مشکی و خاکستری استفاده میشود.

شاخصه اصلی نمای ویلاهای مدرن حذف تزئینات، ساده ‌تر شدن عناصر و جزییات و کاربرد ساده و صریح فرم‌ها در نما است .  سادگی حرف اول را می زند و تجمل گرایی در این سبک معنی ندارد. در ویلاهای مدرن از متریال خوب سنگ، شیشه، سیمان سفید، ترکیبی از فولاد و شیشه استفاده می‌شود . در طراحی ویلای مدرن، نور بسیار اهمیت دارد . باید جهت تابش نور خورشید بررسی شود و بر اساس آن فضاهای ویلا را طراحی نمود .

ویلا ها مدرن و لوکس دارای امکانات بالا می باشند ، در دکوراسیون این ویلاهای از مبلمان های شیک ، سلطنتی متناسب با تم و رنگ بقیه المان ها و عناصر دیگر استفاده شده است .  در این ویلاها شما شاهد مجسمه های بزرگ و کوچک خاص با مفهموم زیبا و اما بسیار ساده هستید . بیشترین رنگ هایی که برا ین سبک ها استفاده می شود ، رنگ های سفید ، طوسی ، مشکی ، کرمی و دیگر رنگ های بسیار ملایم و کمرنگ می باشند .

سبک مدرن سبکی امروزی است که تقریبا می توان گفت به سبکی همه پسند تبدیل شده است . این سبک در عین سادگی و و حذف بودن اَشکال و عناصر اضافه شما شاهد زیبایی و دنج بودن این سبک خواهید بود .

در سبک مدرن نباید اجزا با هم در تقارن باشند

بر خلاف سبک سنتی، در دکوراسیون داخلی ویلا های مدرن و لوکس هیچ تقارنی وجود ندارد. به عبارتی اگر در گوشه سمت راست ویلا از یک گلدان استفاده شود در گوشه سمت چپ نباید جفت آن گلدان را به کار ببرید. می توانید سه عدد گلدان در اندازه های مختلف خریداری کرده و در یک گوشه از ویلا قرار دهید. در گوشه دیگر نیز می توانید از یک آباژور برای پر کردن فضا استفاده نمایید. استفاده از کاغذ دیواری هایی که دارای طرح های غیر متقارن هستند از دیگر کارهایی است که می توانید برای زیبایی ویلا انجام دهید.

در سبک مدرن نیاز نیست فضا کاملا پر شود

در دکوراسیون داخلی ویلا های مدرن و لوکس نیاز به پر کردن تمام فضا نیست. در این سبک تلاش بر تعادل سازی محیط است و نیاز نیست که در کنار همه دیوار ها از مبلمان استفاده کنیم. یا چند دست مبلمان در منزل داشته باشیم. تنها کافی است که یک دست مبلمان راحتی ساده در مرکزیت ویلا قرار دهیم. دیگر فضاها را می توانید با المان های دیگر پر کرده و یا خالی بگذارید.

 

دکوراسیون داخلی ویلا های مدرن و لوکس 64648564864876348586384

 

وسایل مهم را با رنگ درست انتخاب کنید

به صورت کلی تمام در و دیوار و اجزای نه چندان مهم ویلا در سبک مدرن به رنگ های خنثی در می آید. از این رو برای بهتر دیده شدن تابلوی نصب شده در دیوار باید رنگ آن را روشن و حدالامکان گرم انتخاب کنید. این کمک می کند که دیوار جان گرفته و نقاشی و تابلوی نصب شده در دیوار توجه مخاطب را به خود جلب نماید. اگر مبلمان شما در رنگ خنثی است بهتر است با کوسن های رنگی به آن جان دهید.

 

مقیاس وسایل را با هم در تناسب قرار دهید

منظور از تناسب یک اندازه بودن وسایل نیست. این یعنی با داشتن دانش قبلی نسبت به ابعاد اقدام به خرید و سایل نمایید. اصولا اجزاء کوچکتر در صورتی که با محیط اطراف خود در یک رنگ باشند دیده نمی شوند. اما اگر رنگ آنها با پس زمینه مخالف باشد، حتی اگر کوچک هم باشد باز هم به خوبی دیده می شود. شاید در زمان خرید یک مجسمه یا هر وسیله منزل در فروشگاه آن را برای قسمت مشخصی مناسب ببینید اما وقتی آن را به خانه می آورید متوجه می شوید که بسیار کوچکتر از آن چیزی است که دیده شود. از این رو در دکوراسیون داخلی ویلا های مدرن و لوکس باید به تناسب وسایل با هم توجه داشته و به آن اهمیت دهید.

قسمت های مختلف خانه را متناسب نمایید

طبیعی است که شما نمی توانید اتاق نشیمن را در سبک مدرن و آشپزخانه را در سبک کلاسیک طراحی کنید. باید بین تمام قسمت های منزل شما در دکوراسیون داخلی ویلا های مدرن و لوکس یکسان سازی انجام شد. کابینت ها و نورپردازی در آشپزخانه نیز مانند دیگر قسمت های خانه باید مدرن باشند. به رنگ ها کابینت ها، خلوت بودن روی کابینت ها، استفاده از نور کافی و کم با ال ای دی ها، استفاده از میز ناهارخوری با رنگ های متناسب از گزینه هایی است که در این باره باید به آن توجه داشته باشید.

به ورودی خانه توجه کنید

به این دقت کنید زمانی که وارد خانه می شوید اولین چیزی که می بینید چیست. باید از نگاه فردی که وارد خانه می شود ورودی ویلا را دکور نمایید. استفاده از المان هایی که توجه فرد را جلب کنید و دیدگاه شما را نیز نشان دهد بسیار مهم است. برای مثال با وارد شدن یک مهمان به خانه نباید با جاکفشی شما مواجه شود. بهترین گزینه دیدن یک گلدان، تزئین دیوار ورودی با یک تابلو یا کاغذ دیواری مناسب و … است. این بسته به سلیقه شما دارد که کدام مرود را برای بیننده بولد کنید.

 

دکوراسیون داخلی ویلا های مدرن و لوکس 124578554

 

سبک مدرن و لوکس علاقه زیادی به محیط زیست دارد

یکی از مهمترین شاخص های دکوراسیون داخلی ویلا های مدرن و لوکس حفظ محیط زیست است. اگر نگاهی به ویلاهای سبک مدرن اروپایی بی اندازید، مالکان آن تلاش دارند با وسایل دور ریختنی برای خود یک دکور زیبا بسازند. برای مثال از یک لاستیک خودرو به عنوان گلدان استفاده می کنند. استفاده از دیوارهای شیشه ای جهت جذب نور بیشتر و عدم استفاده از برق یکی دیگر نشانه های این ادعا است. استفاده از گلدان هایی که در آنها گل های طبیعی روییده است را می توانید به وفور در دکوراسیون مدرن ببینید.

به کار گیری عناصر برای زیبا سازی حیاط  ویلا

خانه های ویلایی در شمال  به دلیل داشتن حیاط های بزرگ و فضایی سرسبز بسیار معروف می باشند . خرید ویلا در مازندران و شمال سرمایه  گذاری خوب و پرسود و  در عین حال آرامش را به همراه خواهد داشت . شما هم حیاطی برای خود خواهید داشت و هم می توانید از فضای دلچسب و سرسبز و اکسیژن تازه لذت ببرید . همیشه خانه های ویلایی صفای بیشتری نسبت با خانه های آپارتمانی و حتی واحد های برج های ساحلی دارند . از جمله مواردی که می توانند زیبایی ویلای شما را چندین برابر کنند عبارتند از ؛

نورپردازی
از مهم ترین و اصلی ترین بخش در دیزاین ویلا یا هر خانه ای نورپردازی آن می باشد . ممکن است ویلای شما بسیار ساده  باشد اما با نورپردازی زیبا آن را به یک ویلای دنج و مدرن تبدیل کنید .  یادتان باشد ویلایی زیباتر است که نورپردازی بسیار خوبی داشته باشد . اگر نور در دسترس در حیاط  ویلای شما زیاد باشد می توانید در شب نیز در حیاط خود قدم بزنید . اصولا کودکان از تاریکی فضای خانه هراسان می باشند ، شما با اینکار نه تنها مانع از ترسیدن فرزندانتان خواهید شد بلکه به آن ها اجازه می دهید در حیاط خانه آزادانه به بازی مشغول شوند .

 

دکوراسیون داخلی ویلا های مدرن و لوکس 79797498749874987485478548754

 

ترکیب رنگ ها در زیبا سازی ویلا

همیشه از اصلی ترین عنصری که جلا بخش ویلا و آپارتمان محسوب می شود می توان به ترکیب و هارمونی رنگ ها اشاره کرد .استفاده کردن از رنگ های روشن مانند کرم ، سفید ، آبی روشن ، استخوانی ، نخودی و … نمای ویلای شما را بزرگ تر و لوکس تر نشان خواهد داد . در مقابل استفاده از رنگ های مشکلی ، طوسی ، قهوه ای تیره و … ویلای شما را کوچک تر نشان می دهد . اگر ویلای شما نورگیر نباشد علاوه بر کوچک نشان دادن آن موجب تاریک و دلگیر شدن خواهد شد .

چرا طرفداران ویلاهای سبک مدرن روز به روز بیشتر می شوند؟

دکوراسیون داخلی ویلا های مدرن و لوکس برای ویلاهایی که کمترین متراژ را دارند بسیار مناسب است. در این سبک نیاز به خرید اشیا و وسایل گران قیمت نیست. پرده ها حذف می شود، وسایل اضافه و دست و پا گیر برداشته می شود. هزینه برق به واسطه استفاده اصولی از انرژی خورشیدی کم می شود. فضای کافی برای بازی بچه ها ر محیط وجود دارد و از این رو می توان گفت بهترین گزینه برای زوج های جوان استفاده از سبک مدرن در ویلا است. در صورتی که در سبک های رومی و یا سنتی ایرانی استفاده از المان های گران قیمت بسیار به چشم می خورد. وضعیت اقتصادی نیز به سمتی حرکت می کند که تامین این وسایل کار هر کسی نباشد. یکی از مهمترین دلایل میل به سبک مدرن افزایش علاقه به حفظ محیط زیست و همچنین هزینه پایین تر طراحی با این سبک است.

کلام آخر

در صورتی که به دنبال ویلاهای سبک مدرن هستید کار سختی در پیش رو ندارید. امروز در سرخرود علاقه مندان به سبک مدرن می توانند ویلاهای زیادی را مطابق با سلیقه خود خریداری نمایند. برای گرفتن مشورت در این زمینه می توانید با شماره های سایت و مهندس بخشی تماس بگیرید.

 

آخرین ویرایش در تاریخ 1400/08/28

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه