عجیب ترین راه ها برای سرمایه گذاری در اروپا که هرکسی باید بداند

15 آبان 1400
0 دیدگاه
سرمایه گذاری در اروپا 56486856789657849687496

مقدمه :

اروپا یکی از قاره هایی است که در نیمکره شمالی واقع شده است. در حقیقت این قاره دارای آب و هوای معتدل و سرسبز می ‌باشد که بهترین منطقه به منظور جذب مهاجر و سرمایه‌گذاری به شمار می رود . از جمله نکات مهم در رابطه با این موضوع این است که این قاره از سیاست اقتصاد آزاد برخوردار است.

یکی از مهم ترین دستاورد هایی که اتحادیه اروپا از آن خود ساخته است می‌ توان به تعیین محدوده شنگن اشاره نمود، که خیلی از مردم دنیا تمایل دارند از از این محدوده بهره مند شوند. در واقع این محدوده دارای ۲۶ کشور اروپایی می باشد و منطقه ای است که عبور و مرور میان بسیاری از کشور های از پیش تعیین شده به صورت کاملا آزاد و بدون هیچگونه بازرسی مرزی صورت می پذیرد. همین امر باعث شده متقاضیان زیادی تمایل به گرفتن شنگن شوند. آن دسته از افرادی که متقاضی سرمایه گذاری در اروپا هستند بایستی این نکته را مد نظر قرار دهند که واحد پول در بسیاری از کشور های اروپایی یورو می باشد؛ در نتیجه این مسئله برای سرمایه‌ گذاران خارجی بسیار اهمیت دارد. در حقیقت سرمایه ‌گذاری در اروپا اگر به طور کاملاً صحیح انجام گیرد برای افراد سرمایه گذار در این کشور بسیار سودمند واقع خواهد شدو میتوانند سرمایگذاری بیخطری را تجربه کنند. اما بسیاری از افراد متقاضی و مهاجر با استفاده از سرمایه‌گذاری در اروپا بهتر است بدانند که تمامی شیوه های سرمایه گذاری باعث نمی‌ شود که آنان در اروپا اقامت بگیرند و فقط برخی از این گونه افراد قادر به اخذ اقامت در اروپا خواهند بود. پس زمانی که تصمیم به اقامت در کشورهایی اروپایی را گرفتید این نکته ی مهم را حتما باید مد نظر قرار دهید.

 سرمایه گذاری در اروپا 56486856789657849687496

از مهم ترین شیوه های سرمایه گذاری در اروپا می توان به خود حمایتی، خرید ملک، خرید سهام، کارآفرینی، ثبت نمودن شرکت و غیره اشاره نمود. برخی از راهکار هایی همچون خریداری ملک تنها در برخی از کشور های اروپایی همچون پرتغال، یونان، قبرس جنوبی، اسپانیا باعث می شود که افراد بتوانند با استفاده از این روش ها به اخذ اقامت بپردازند. اما در برخی از کشور های دیگر این میسر نمی گردد، به عنوان مثال در کشور اتریش سرمایه‌ گذاری در آن اگرچه بسیار سودمند واقع می شود. اما افراد با استفاده از این روش نمی توانند اقامت بگیرند البته تمکن مالی و همچنین خود حمایتی در بسیاری از کشور ها یکی از بهترین شیوه هایی است که افراد طرفدار آن هستند و این روش ها باعث می شود تا آنان قادر به اخذ اقامت شوند این کشور ها شامل پرتغال اتریش فرانسه و سوئیس می باشد؛ از این رو آنان دیگر نیاز به منتقل ساختن سرمایه نخواهند داشت.

به ثبت رساندن شرکت و کارآفرینی در یکسری از کشور ها فقط مشروط به این مسئله باعث اقامت می ‌شود که فرد بتواند چندین نفر را استخدام نموده و کسب درآمد کند. به همین منظور برای ثبت شرکت حتما باید از یک تیم قدرتمند کمک بگیرید چرا که عدم تخصص تیم شما میتواند منجر به ورشکسته شدن شرکت شود. در کشوری همچون اتریش اگر شما ازدواج کنید که این هم شرایط خاص خود را دارد می توانید به اقامت در این کشور برسید. برخی از کشور ها این قانون را ندارند و گرفتن اقامن منوط به قوانین ان کشور دارد.

 سرمایه گذاری در اروپا 876789678987689689

سرمایه گذاری در اروپا و گرفتن اقامت در این کشور

توجه داشته باشید که یکی از بهترین شیوه ها به منظور رسیدن به اروپا و مهاجرت در این کشور برای آن دسته از افرادی که تمکن مالی خوبی دارند که بهترین گزینه است و افراد میتوانند با سرمایه گذاری در اروپا شرایط اقامت خود را فراهم کنند. در بعضی از شیوه‌ های سرمایه‌گذاری افراد قادر هستند تا اندکی از سرمایه خود را به منظور خریداری ملک، خریداری سهام، ثبت نمودن شرکت و یا کار آفرینی به مصرف رساند؛ این مسئله می‌ تواند برای آنها تاثیراتی را بر جای گذارد که یکی از مهم ترین آن ها گرفتن اقامت در آن کشور می باشد. باید بگویم افرادی که اقدام به کارآفرینی در کشورهای اروپایی میکنند اگر بتوانند به خوبی کسب و کار خود را اداره کنند دولت نیز به آنها کمک مالی میرساند. افراد متقاضی سرمایه گذاری در اروپا بایستی این نکته را توجه کنند که از طریق سرمایه‌گذاری در بسیاری از کشورها قادر خواهند بود اقامت موقت بگیرند، این اقامت معمولاً یک الی دو سال و در مواقعی حتی ۵ سال قابل تمدید می ‌باشد. پس از گذشت ۵ سال آنان قادر خواهند بود تا تقاضای اقامت دائم از کشور های اروپایی را داشته باشند. به طور کلی در صورتی که شخصی با گذشت پنج سال در یکی از کشور های اروپایی به اخذ اقامت بپردازد، وی قادر خواهد بود از این طریق اقامت دائم را نیز از آن خود سازد و سپس بدون اینکه مشکلی برایش ایجاد گردد در هر یک از کشور های اروپایی که قصد دارد به راحتی زندگی کرده و به طور کاملاً آزاد در ایالات محدوده شنگن عبور و مرور داشته باشند.

 سرمایه گذاری در اروپا 6358968968565868

شخصی که به دنبال اقامت دائم در کشور اروپا است پس از اینکه بتواند این اقامت دائم را از آن خود سازد و در صورتی که از شرایطی همچون دانش زبانی برخوردار باشد آن کشور به وی پاسپورت اهدا خواهد کرد؛ اما بهر حال دقت داشته باشید که شیوه‌ های گوناگون سرمایه گذاری در اروپا امکان دارد یکسری آثار اقامتی یا فاقد آن را در پی داشته باشد. بنابراین افراد متقاضی بایستی توجه زیادی در این مسئله داشته باشند و همچنین اطلاعات زیادی را در این حیطه به دست آورند و همچنین از افراد خبره و وکیل در این زمینه مشاوره بگیرند.

همواره که کشور هایی وجود دارد که سرمایه گذاری با استفاده از خریداری ملک در آن‌ ها از آثار اقامتی برخوردار نیست ، اگرچه در میان شیوه های سرمایه گذاری در اروپا بیشترین میزان سوددهی را به دنبال دارد. شایان ذکر است که کشور هایی همچون پرتغال، قبرس جنوبی، یونان و اسپانیا از طریق خرید ملک می ‌توانند به افراد متقاضی اقامت دهند. اما بهتر است بدانید خریداری ملک در اتریش از جمله شیوه‌ های عالی سرمایه‌ گذاری در اتریش می باشد اما این شرایط به تنهایی موجب اخذ اقامت برای افراد متقاضی نخواهد شد.

به عنوان مثال افرادی که متقاضی خرید ملک در یونان هستند پیش از همه توانایی دست یافتن به اقامت دائم را دارند و همچنین بایستی گفت در کشور قبرس جنوبی نیز با صرف مبلغی بالغ بر ۲ میلیون یورو سرمایه گذاری در ملک پیش از همه موجب دریافت پاسپورت این کشور خواهد شد. در شیوه های دیگری همچون شیوه خود حمایتی پس از اینکه شخص ۵ سال اقامت موقت داشت می‌ تواند به راحتی اقامت دائم را از آن خود سازد و پس از آن اقدامات لازم برای کسب پاسپورت به دست آورد.

به ثبت رساندن شرکت در برخی از کشورهای اروپایی نیز منجر به اخذ اقامت در کشور خواهد شد بسیاری از کشور هایی مانند اتریش نخست اقامتی دو ساله و پس از آن اقامت سه ساله و در نهایت پس از گذشت پنج سال از افراد قادر خواهند بود تا اقامت دائم را از آنِ خود سازند و سپس اقدامات مربوطه جهت به دست آوردن پاسپورت و تابعیت آن کشور را به دست آورند.

سرمایه گذاری در اروپا 9687869469848694867

 مهم ترین استاندارد های سرمایه‌ گذاری در کشور اروپا

از جمله موارد مهم و تاثیرگذار در سرمایه گذاری اروپا می توان به نرخ کنترل فساد و مصادره اموال و شاخص های اقتصادی همچون نرخ بیکاری، نرخ تورم ، تولید ناخالص داخلی اشاره نمود. دستیابی به اطلاعات کافی نسبت به این موارد باعث می شود تا سرمایه گذاری تصمیمات را بگیرد همچنین افراد متقاضی قادر هستند تا بهترین کشور را به منظور سرمایه‌گذاری برگزینند.

بهتر است بدانید وضعیت اقتصادی هر کشوری در واقع نشان ‌دهنده میانگین امنیت اقتصادی در آن کشور می باشد؛ بنابراین افراد متقاضی سرمایه گذاری در اروپا بایستی از طریق بررسی و ارزیابی اینگونه وضعیت ‌ها اطمینان به دست آورند که سرمایه ای که آن ها قرار است با آن به اقامت بپردازند و یا سودی را دریافت کنند به یک کشور کاملا امن منتقل شود، بنابراین در این حیطه تفاوت زیادی بین شخص سرمایه گذار مهاجر و فرد تبعه خود کشور وجود ندارد.

دقت داشته باشید که نرخ کنترل فساد از جمله استاندارد های بسیار مهم و موثر در سرمایه‌گذاری اروپا به حساب می ‌آید که این مسئله نشان از میزان تلاش در هر کشوری در مبارزه با فساد اقتصادی دارد. شایان ذکر است که هر چقدر بر میزان نرخ کنترل فساد افزوده شود در نتیجه میانگین و سطح اطمینان افراد سرمایه گذار مهاجر در حیطه سرمایه گذاری افزایش می یابد.

بهتر است بدانید نرخ مصادره اموال در واقع میانگین سلب نمودن مالکیت خارجی به واسطه کشوری که فرد قصد مهاجرت به آن را دارد، نشان می دهد و همچنین میانگین تغییر عملکرد دولت راجع به افراد سرمایه ‌گذار مهاجر می باشد، معمولاً مدت زمان یک الی ۷ می باشد که هرچقدر عدد موجود در آن کمتر باشد به معنای پایین بودن میانگین ریسک مصادره است؛ در واقع در بسیاری از کشور های اروپایی حدوداً برابر با یک می باشد که نشان از پایین بودن میزان ریسک مصادره اموال در اینگونه از کشور ها دارد.

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه