ویلای نوساز در شهرک خانه دریا بخریم یا ویلای مستقل؟

9 آبان 1400
0 دیدگاه
ویلای نوساز در شمال 65+56+65++5

شهرک خانه دریا یکی از زیباترین و قدیمی ‌ترین شهرک‌های ویلایی در استان مازندران است. قواره‌ زمین های این شهرک، بزرگ است و معماری ویلاهای آن به سبک خاصی طراحی شده است. در شهرک خانه دریا مازندران، ۱۴۰۰ قواره ملک وجود دارد و بیشتر از ۱۰۰۰ آپارتمان به تدریج در آن ساخته شده است. برخی از ویلاهای شهرک ویلایی خانه دریا در چند سال اخیر ساخته شده و معماری شیک و لوکس دارند. شهرک خانه دریا جزء شهرک ‌های قدیمی و متعلق به دوران شاهنشاهی محسوب می‌شود. بنابراین ویلاهایی که در قواره اول شهرک ساخته شده‌اند معمولاً بافت قدیمی ‌تری دارند. انواع ویلاهای مستقل و نوساز در این شهرک زیبای شمالی احداث شده است. دانستن تفاوت ویلای مستقل با ویلای نوساز در شمال، می ‌تواند به مشتریان خرید ویلا در شهرک خانه دریا کمک کند تا تصمیم‌ گیری بهتری داشته باشند.

ویلای نوساز در شمال 5215464153515356312057451

ویلای نوساز یا مستقل؟

خرید ویلای نوساز در شمال یا مستقل، بستگی زیادی به بودجه و سلیقه خریدار دارد. بسیاری از متقاضیان خرید ویلا در شمال به ‌دلیل محدودیت بودجه اقدام به خرید ویلاهای شهرکی می ‌کنند که معمولا ارزان‌ تر تمام می ‌شوند. اما برخی دیگر از افراد تمایل به خرید ویلاهای نوساز و پروژه‌های مسکونی و شهرکی نوساز در شمال دارند و دنبال خدمات عمرانی و رفاهی بالاتر و گاها اختصاصی ویلاهای نوساز در شمال کشور هستند. خرید ویلای مستقل یا ویلای نوساز در شمال شامل سبک و نوع محیطی که خریدار تصمیم به تجربه آن دارد نیز می ‌شود. ویلاهای نوساز در شمال معمولا در محله‌های محبوب و خوش ‌نشین و با امکانات رفاهی و عمرانی مناسب و رو به مناظر دل‌ باز ساخته می‌شوند. همچنین هنگام خرید ویلای نوساز در انتخاب محله، آزادی انتخاب دارید در‌حالی ‌که در خرید ویلای شهرکی کنترل چندانی روی محله و محیطی که وارد آن می ‌شوید ندارید.

بررسی لوکیشن و موقعیت دسترسی

همانطور که می دانید هر ویلای شیک در بهترین و دنج ترین جا که آرامش بالایی داشته باشد کمی با مرکز شهر فاصله خواهد داشت . ممکن است کمی بین شما و امکانات شهری فاصله بیوفتد . اما از جمله مهم ترین مواردی که باید بررسی کنید لوکیشن ویلای مورد نظر است . موقعیت دسترسی ویلا باید بالا باشد . به طوریکه شما به راحتی با مراکز تفریحی ، درمانی ، رفاهی ، فروشگاه های زنجیره ای ، بانک ، سوپرمارکت و … در ارنباط باشید .

ویلای نوساز در شمال 52876968745687698

 

مزایای خرید ویلای نوساز در شهرک خانه دریا

  • هزینه‌ های نگهداری پایین ‌تر

خرید ویلای نوساز در شهرک خانه دریا به این معنا است که تمامی امکانات ویلا به‌ روز و نوساز بوده و بدون هیچ معطلی و خرج اضافی می ‌توانید کلید بزنید و ساکن شوید. ویلاهای نوساز در خانه دریا هزینه‌ های نگهداری و تعمیرات پایین ‌تری نیز داشته و عملا برای 10 تا 15 سال آینده خیالتان از بابت تعمیرات و خرابی تاسیسات ساختمان و بنا راحت خواهد بود. هزینه ‌های نگهداری و تعمیرات ویلاهای نوساز و واحدهای تازه ‌ساز در شهرک دریا کنار برای کسانی که دنبال کاهش هزینه‌ ها و دارای بودجه مشخص و تعریف ‌شده هستند بسیار مناسب است. چون باور کلی بر این است که ویلاهای نوساز هزینه تعمیرات و نگهداری ندارند. به علاوه با خرید ویلای نوساز در شمال نسبت به خرید خانه‌ های قدیمی و روستایی، دردسر و معطلی کمتری خواهید کشید.

  • بهره‌ مندی از امکانات لوکس

ویلاهای نوساز در شهرک خانه دریا، معمولا با به‌ روزترین و لوکس ترین امکانات رفاهی و تفریحی تجهیز شده ‌اند. بنابراین پیدا کردن ویلاهای استخردار در شمال برای خرید و اجاره و یا شهرک ‌های ویلایی مانند خانه دریا با امکانات تفریحی اختصاصی مانند ساحل و پلاژ اختصاصی و زمین بازی و استخر در حال حاضر در شمال کشور چیز چندان عجیبی نیست. خرید ویلاهای استخردار و در شمال نیز طی چند سال گذشته بسیار رایج شده است. دیگر امکاناتی مانند استخر مختص ویلاهای لاکچری و بزرگ در شمال نیست و اکثر ویلاهای شمال در حال حاضر مجهز به استخرهای سرباز یا سرپوشیده هستند. در حال حاضر خرید ویلاهای ساحلی با استخر و پلاژ اختصاصی و حتی ساحل اختصاصی و خصوصی در شمال کشور بسیار رایج است. چون بسیاری از افراد متقاضی خرید این امکانات هستند. اما به خاطر داشته باشید که امکانات لاکچری با پرداخت هزینه ‌های بالاتر نیز همراه است.

ویلای نوساز در شمال 458458458458458458445

 

  • حیاط و پارکینگ اختصاصی

اکثر متقاضیان خرید ویلا در شمال، آپارتمان‌ نشین هستند. بنابراین از کوچک ‌ترین فرصت برای خارج شدن از منزل و استفاده از فضای باز استقبال می ‌کنند. به همین خاطر اکثر ویلاهای نوساز در شمال شامل حیاط‌ های بزرگ، محوطه بازی، پارکینگ‌ های بزرگ و بدون محدودیت و تراس‌ ها و بالکن‌ های بزرگ و مجهز می باشند تا نهایت آزادی و استفاده و بهره‌مندی از فضای باز را برای صاحب ویلا فراهم کنند. به همین منظور در حال حاضر حیاط ‌دار بودن ویلا و مجهز بودن به پارکینگ و فضای باز در ویلاهای شمال یک استاندارد و امر عادی محسوب می‌ شود. در مجتمع ‌های ویلایی چند واحده در شمال نیز طبقات پایین از حیاط و محوطه باز بهره می‌ برند. طبقات بالا نیز مجهز به بالکن ‌های اختصاصی برای هر واحد و چندین بالکن بزرگ روباز روی سقف با امکان پرورش گل و گیاه هستند.

 .  امنیت در شهرک خانه دریا حکم فرما است

یکی از مشکلات عمده خرید ویلا در شمال حفظ امنیت و ایمنی آن است. عمدتا برای محافظت از ویلا یک نفر سرایدار استخدام می شود و این فرد نیز ممکن است دچار خطا شده و مشکلاتی برای شما به وجود بیاید. اما در شهرک خانه دریا با وجود ۱۲۰ نفرتیم حرفه ای و محافظت ۲۴ ساعته آنها، امکان سرقت و دیگر مشکلات که امنیت خانواده و اموال شما را تهدید می کند قابل حل خواهد بود. جالب است بدانید که در درب ورودی این شهرک تمام ورود و خروج ها بررسی می شود. هر فرد تنها با اجازه صاحب خانه اجازه ورود به شهرک را دارد. هر ویلا تنها اجازه پارک سه خودرو را دارد و اگر تصمیم دارید تعداد بیشتری خودرو در محوطه پارک کنید باید از قبل اطلاع رسانی نمایید. روشنایی کامل محوطه از دیگر علل ایمنی این شهرک به شمار می آید.

  • عوارض دارایی کمتر

ساخت و ساز ویلاهای نوساز و خرید و فروش این واحد ها در شهرک خانه دریا، هم برای سرمایه‌ گذاران و هم برای خریداران جذاب است. چرا که واحدهای نوساز تقاضای بیشتری برای خرید و فروش دارند. با فروش آن‌ ها در آینده در صورت نیاز، مشکلی نخواهید داشت. همچنین ویلاهای نوساز نرخ افزایش ارزش ملک بالاتری را نسبت به خانه‌ های قدیمی و ویلاهای روستایی در شمال تجربه می‌ کنند. واحدهای نوساز در نهایت شامل طرح‌ های تشویقی، وام ‌های بانکی و تنفس چند ساله از نظر پرداخت عوارض، مالیات و دارایی می ‌شوند. تمام موارد ذکر شده دست به دست هم می دهد تا خرید و فروش ویلای نوساز در شمال جذابیت بیشتری برای سرمایه ‌گذاران و خریداران نسبت به خرید خانه‌ های کلنگی و روستایی در شمال داشته باشند. اینها مجموعه ‌ای از مزایای خرید ویلای نوساز در شمال بود که گفته شد.

ویلای نوساز در شمال 4854785745845645845847587485458

 

رفت و آمد بدون کنترل

اگر شما اقدام به خرید یک ویلای مستقل کنید، دیگر رفت و آمد شما در هر ساعت از شبانه روز کنترل نمی شود و محدودیتی برایتان وجود نخواهد داشت و حتی میتوانید کلید ویلایتان را به اقوام و دوستانتان بدهید تا آن ها نیز بتوانند در هر موقع که خواستند از ویلایتان استفاده کنند، اما در ویلاهای شهرکی این گونه نیست و رفت و آمد ها توسط نگهبانی کنترل می شوند .

عدم پیروی از قوانین

اگر شما یک ویلای مستقل را خریداری کنید، نیازی نیست به قوانین خاصی احترام بگذارید، حتی اگر قرار باشد روزی ویلایتان را بازسازی کنید نیز قوانین دست و پا گیری برایتان وجود نخواهد داشت، درحالیکه در ویلاهای شهرکی اینگونه نیست و همواره باید از قوانین تبعیت کنید .

مقایسه ویلای شهرکی و ویلای مستقل مانند خانه ویلایی و آپارتمان است، همانطور که در آپارتمان ها باید به قوانینی که توسط مدیریت ساختمان تصویب میشود احترام بگذارید، در ویلای شهرکی نیز باید اینگونه رفتار کنید .

آزادی عمل

با خرید ویلای مستقل شما در واقع آزادی عمل دارید و میتوانید تغییرات مد نظرتان را روی ویلا انجام دهید، اما اگر بخواهید تغییرات خاصی را بر روی ویلای شهرکی انجام دهید باید مطابق قوانین باشید، برای مثال در ارتفاع خانه، حیاط خلوت و تراس و… محدودیت هایی وجود دارد که حتما باید به آن ها توجه کنید وگرنه به شما اجازه ساخت داده نمیشود، بنابراین باید دقت کافی داشته باشید که آیا حاضر به پذیرش محدودیت های ویلای شهرکی هستید و یا تمایل دارید که آزادی عمل بیشتری داشته باشید و نیازی به پیروی از قوانین خاصی نداشته باشید .

 

 

مزایای ویلای مستقل

احساس آرامش و راحتی در ویلاهای مستقل که در محیط آزاد قرار دارند یکی از علل استقبال از خرید ویلا مستقل می باشد. چنانچه قصد دارید که بعد از خرید ویلا سکونت دائم در شمال داشته باشید ویلا مستقل بهترین گزینه برای انتخاب است. شاید سازنده ویلای مستقل در ساخت ویلا به صورت تکی تمرکز و دقت بیشتری داشته باشد به همین دلیل کیفیت متریال و عوامل استفاده شده در آن از ویلا شهرکی پیشی می گیرد و ویلا را فقط از سازنده هایی بخرید که از آنها به نیکی یاد می شود و در گذشته به خوبی حسابشان را پس داده اند. به علاوه ویلاهای مستقل، بزرگ‌ تر و جادار تر هستند. چرا که در زمین‌ های وسیع ‌تری ساخته می‌ شوند. متراژ ساخت ویلاهای مستقل بسیار بیشتر است، بنابراین سبک زندگی متفاوتی را ارائه می ‌کنند. همچنین مالکان ویلاهای مستقل می ‌توانند ساختمان و محوطه سازی ویلا را مطابق با میل خود بسازند.

 

تعیین بودجه مورد نیاز برای خرید ویل

پس از انتخاب هر یک از انواع ویلاها جهت خریداری، توجه به بودجه اولیه برای خرید ویلا در شمال گزینه مورد اهمیت بعدی است. با ارزیابی قیمت خرید ویلاها از منابع آنلاین و وب سایت های اینترنتی، مقایسه قیمت ها به راحتی برای شما امکان پذیر است. همچنین می توانید از برنامه گفتگوی غیر حضوری با کارشناسان املاک استفاده کنید. تماشای ویدیوی کوتاهی از املاک نیز به شما کمک می کند. پس از طی این مراحل، بهتر می توانید برای بازدید ملک بروید. بهتر است طی سفری کوتاه به شمال و بررسی بهترین گزینه های خرید ویلا، تعطیلات آخر هفته را بطور کامل به این کار اختصاص بدهید. حتما قبل از مراجعه برای بازدید ویلا در شمال، جلسه ای با مشاور املاک داشته باشید و در مورد قیمت ها گفتگو کنید. با مشخص شدن محدوده قیمت، کار شما را راحت تر خواهد بود.

خرید ویلا در شمال برنامه ریزی برای آینده

پس از آن که مقدمات اولیه فراهم شد، هدف خود را از خرید ویلا در شمال مشخص کنید. اینکه دقیقاً چه برنامه ‌ای برای آینده خود دارید. ویلا را برای سکونت دائمی می خرید یا صرفاً می خواهید برای تعطیلات تابستان، تعطیلات آخر هفته و ایام نوروز برای اقامت در ویلا مراجعه کنید. ممکن است هدف شما از خرید ویلا در شمال این باشد با اجاره دادن آن به مسافران، یک منبع درآمد برای شما باشد. بهتر است برای خرید ویلای نوساز در شمال چشم اندازی ۵ تا ۷ ساله داشته باشید. این مسئله به شما کمک می کند که حتی برای سرمایه گذاری در خرید زمین در شمال و خرید ویلای مناسب، برنامه طولانی مدت تنظیم کنید و در صورت نیاز دارید وام مسکن دریافت نمایید. یک مشاور املاک در این زمینه می‌ تواند تمام این مسائل را برای شما شفاف سازی کند

ویلای نوساز در شمال 521415684513223000

 

آنچه که باید قبل از خرید ویلا در شهرک خانه دریا بدانید

ساکنان این شهرک سالیانه باید شارژی پرداخت کنند که خرج امنیت، رسیدگی به بهداشت مجموعه، حقوق کارکنان و … می شود. این شارژ بسته به متراژ ویلا و آپارتمان تعیین می شود و همه سهم یکسانی از پرداخت ندارد. شارژ به صورت سالیانه دریافت می شود و پرداخت آن اجباری است. لازم به ذکر است که قبل از خرید ویلا و آپارتمان در مورد هزینه های جاری سوال کنید تا در زمان پرداخت دچار مشکل نشوید.

کلام آخر

آنچه گفته شد مزایا و نکاتی درباره خرید انواع ویلای مستقل و ویلای نوساز در شمال بود. با شناخت تفاوت ویلای مستقل با ویلای نوساز در شمال و شهرک خانه دریا، می ‌توانید تصمیم‌ گیری بهتری داشته باشید و سبک زندگی تان را به راحتی تغییر دهید. ویلاهای مستقل در شهرک خانه دریا در موقعیت‌های جغرافیایی متفاوتی احداث می ‌شوند. ممکن است زمین ویلا در حومه شهر باشد یا حتی از مرکز شهر بسیار فاصله داشته باشد. همچنین ویلاهای مستقل، آزادی عمل بیشتری برای شما خواهد داشت. زندگی در هر کدام از انواع ویلای مستقل و ویلای نوساز مزایا و ویژگی های منحصر به خود را دارد. این شما هستید هنگام خرید ویلا باید تصمیم بگیرید که کدام سبک زندگی مورد پسند و باب سلیقه تان است. بهترین راهکار برای پیدا کردن ویلای مناسب در شهرک خانه، مشورت با کارشناسان و مشاورین املاک با تجربه است که به این منطقه تسلط کامل دارند.

آخرین ویرایش در تاریخ 1400/08/09

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه