خانه باغ شیک چه امکاناتی دارد؟

28 اردیبهشت 1402
0 دیدگاه
محوطه سازی خانه باغ 124211111

” به چشمان خود استراحت دهید و به جای خواندن به پادکست بالا گوش دهید… “

______________________________________________

زندگی در فضایی کاملا خصوصی و با صفا آرزوی همه ما است. باغ یکی از سمبل های خانه های قدیمی و اصیل ایرانی است. با گسترش زندگی آپارتمان نشینی کمتر شاهد باغ یا باغچه های کوچک در خانه ها هستیم. امروزه طبیعت های ساختگی جای باغ و باغچه را گرفته اند. داشتن یک باغ شخصی عللاوه بر القای انرژی و آرامش به شما القا فضای خانه را نیز شیک تر می کند. یک خانه باغ شیک علاوه بر داشتن حس امنیت و آرامش، ارزش ملک شما را نیز افزایش خواهد داد. داشتن باغ بهانه خوبی است تا به تخیل خود اجازه خودنمایی بدهید و برنامه‌ های مختلفی را در آن طراحی و اجرا کنید. در گذشته خانه باغ صرفا یک بنای سیمانی بدون هیچ طراحی خاصی شناخته می‌ شد. امروزه طرح های کلاسیک و جذاب بسیاری برای طراحی یک خانه باغ چشم نواز وجود دارد.امروزه به دلیل بسیاری مسائل از جمله شلوغی شهرها ، مشکلات زندگی و حالت یکنواخت زندگی روزانه اکثر افراد برای ایجاد تحول و تنوع در زندگی و گذراندن اوقات فراغت خود با خانواده به دنبال خرید خانه باغ برای خود هستند .  داشتن خانه باغ شیک به شما این اجازه را میدهد که گاهی در بین روزمرگی ها و شلوغی زندگی به آن پناه ببرید و با خود خلوت کنید .

 

خانه باغ شیک و مدرن 52+168541

خانه باغ شیک

امروزه در طراحی خانه باغ شیک حوض جای خود را به استخر داده است. دیگر نشانی از تخت های چوبی سنتی نیست. مبلمان تازه و کلاسیک به جای سنتی استفاده می شود. امروزه در طراحی خانه باغ شیک، گلدان ها و گلکاری های رنگارنگ و خلاقانه با آرایش و مرزبندی های منظم، بسیار پرکاربرد هستند. کاشت گل های رنگارنگ فضای باغ شما را هنری و رویایی می کند. کاشت گیاهان و درختان سرسبز هوای مطبوع و تازه ای به خانه باغ شما هدیه می کند. در طراحی محوطه سازی باغ موزاییک چمنی و موزاییک های سنگی از انواع مصالحی هستند که می توانید به کار گیرید. نوع موزاییک ها معمولا  مکان های مشخصی نصب می شوند. برای ایجاد مرزبندی در فضای باغ نیز می توانید از این نوع موزاییک استفاده کنید. استفاده از عناصر تزئینی مثل انواع گلدان ها در ابعاد کوچک و بزرگ را فراموش نکنید.

خانه باغ شیک و امکانات آن

معمولا همه ما خانه باغ ها را به عنوان جایی برای تفریح در آخر هفته های میدانیم . یک خانه باغ شیک ویژگی هایی را داراست که میتواند بهترین گزینه برای انتخاب باشد ،  در ادامه با آنها می پردازیم .

طراحی حیاط خانه باغ شیک

طراحی حیاط خانه باغ شیک، در کنار کاشت گل و گیاهان مختلف نیاز به اضافه کردن المان های دیگری نیز دارد. المان هایی که حیاط خانه باغ را به شکلی متفاوت جلوه ساز نمایند. ممکن است شما در بخشی از فضای حیاط خود گل های فانتزی کاشته و در بخشی دیگر درخت های میوه به کار بگیرید. وجود فاکتورهای مهم دیگری چون آلاچیق، آبنما، استخر و … هم از ویژگی های حیاط خانه های مدرن است. برای کاشت انواع گل و گیاه می توانید از یک طراح فضای سبز مشورت بگیرید. ایده های جذاب چیدمان گل و گیاهان در ترکیب کنار یکدیگر را به طوری مورد استفاده قرار دهید که در نهایت جلوه حیاط خاص و منحصر به فرد به نظر بیاید. توصیه می شود از  گیاهان تزیینی دنیای مدرن و گل هایی که ریشه در مد جدید باغداری و فضای سبز دارند بهره بگیرید.

مبلمان مناسب در طراحی حیاط خانه باغ شیک

انتخاب مبلمان در طراحی حیاط خانه باغ کاملا بسته به سلیقه شخصی شما است. چنانچه بخواهید فضای حیاط خانه شما رنگ بوی قدیم و به اصطلاح سنتی داشته باشد، تخت های چوبی بهترین گزینه است. این تخت ها را می توانید با قالیچه ها و گلیم های قدیمی نیز فرش کنید. به کارگیری پشتی ها روی تخت چوبی از دیگر طرح های سنتی ایرانی است. به جای استفاده از تخت می توانید از مبلمان حصیری و چوبی نیز در طراحی حیاط خانه باغ بهره بگیرید. طراحی سبک مدرن، نیازمند انتخاب مبلمان ساده با رنگ های روشن است. مبلمان کلاسیک زیبا و راحت هستند. این نوع مبلمان در کنار باغچه ای مملو از گل زیبایی دوچندان خواهند داشت. در طراحی مدرن فضای حیاط را نباید زیاد شلوغ کرد. برای حیاط بزرگ، میز و صندلی حصیری، با توجه به انعطاف بالا بهترین گزینه هستند.

طراحی باربیکیو در خانه باغ

باربیکیو یک گزینه عالی برای حیاط خانه باغ محسوب می‌شود. همواره کباب از جمله غذاهای خوشمزه بوده که محبوبیت و طرفداران بسیاری دارد. بنابراین ایده طراحی باربیکیو و استفاده از کباب پز در خانه باغ با استقبال زیادی روبه رو است. امروزه باربیکیو در انواع و طرح های مختلف سنتی و مدرن دیده می شود. از باربیکیو می توان در حیاط خانه باغ، پشت بام (روف گاردن) و … استفاده کرد. علاوه بر این می توانند به عنوان بخشی از دکوراسیون فضای سبز خانه ها به کار آیند. باربیکیو های آجری مانع از پخش گرد و غبار ناشی از اشتعال ذغال، چوب و … می شوند. بنابراین بسیار مناسب برای حیاط خانه باغ و پاسیو می باشند. انواع ذغالی باربیکیو نیز اگر چه نظافت بیشتری نیاز دارد و خاکستر زیادی را در هوا پراکنده می کند، اما کباب را بسیار لذیذ و خوشمزه می کند.

 

 

خانه باغ شیک 89678964964856

 

وجود استخر در حیاط خانه باغ

شنا یکی از تفریحات سالم برای تمامی گروه های سنی است. طراحی استخر در حیاط خانه باغ، زیبایی و آرامش خارق العاده ای به آن می بخشد. با داشتن یک استخر شخصی در حیاط منزل، دیگر مجبور به طی مسافت طولانی و تحمل شلوغی برای استفاده از استخرهای بیرون نیستید. استخرها در انواع گوناگونی ساخته می شوند. یکی از پرطرفدارترین گونه های استخر، استخر مستطیلی است. در صورتیکه حیاط خانه باغ شما فضای بزرگ و ابعاد مناسب داشته باشد، استخر مستطیلی بهترین گزینه است. علاوه بر فرم و ابعاد استخر، محل قرارگیری آن نیز بسیار حائز اهمیت است. طراحی یک آلاچیق در کنار استخر، برای زمان هایی که از استخر استفاده نمی کنید ایده خوبی است. در اینصورت می توانید داخل آلاچیق نشسته و از آرامش موجود در آب بهره مند شوید. همچنین می توانید در کنار استخر دیواری شیشه ای تعبیه کنید تا از وقوع خطرات احتمالی جلوگیری کند.

 

” به چشمان خود استراحت دهید و به جای خواندن به پادکست بالا گوش دهید… “

______________________________________________

طراحی آلاچیق در حیاط خانه باغ

طراحی یک آلاچیق چوبی در حیاط خانه باغ، فضایی جذاب و شاعرانه را به محیط القا می کند. آلاچیق های چوبی معمولا چهارفصل هستند. برای داشتن یک آلاچیق چهارفصل، آلاچیق چوبی شیشه ای را انتخاب کنید. این نوع آلاچیق شما را از سرما و گرمای هوا و همچنین آلودگی آن، محفوظ می دارد. آلاچیق های ساده، بدون نرده هستند. این نوع آلاچیق معمولا برای حیاط های کوچک انتخاب می شود. برای داشتن نمایی ایده آل و جذاب در حیاط ویلا، می توان از طرح های پیچیده تر با کیفیت بالا بهره گرفت. ترکیب آلاچیق با گل و گیاهان زیبا و رنگارنگ، جلوه خاصی به حیاط خانه باغ شما می دهد. آلاچیق چوبی به راحتی با طبیعت ادغام می شود. بنابراین شما برای داشتن فضایی خصوصی تر، می توانید آلاچیق در میان انبوهی از شاخ و برگ درختان طراحی کنید.

درخت و گل

داشتن درختان مثمر ثمر و کهن سال ، باعث میشود که هم شما از سایه آنها استفاده کنید و هم از میوه های آنها بهره ببرید . گل های زیبا و مختلف جلوه هر ویلایی را چندین برابر میکند . داشتن باغچه کوچکی که در آن گل ها و یا حتی سبزی های مختلفی کاشته شده باشد از نوستالژی های خانه های اصیل ایرانی محسوب میشوند .

حوض یا استخر

حوض یا حوضچه از اصیل ترین ویژگی های خانه های ایرانی به حساب می آیند . داشتن حوض زیبایی خانه باغ را افزایش میدهد . استخر نیز از همین ویژگی برخوردار است . منتهی شما نه تنها میتوانید از زیبایی آن لذت ببرید ؛ بلکه میتوانید از استخر خود برای شنا کردن در فصول گرم سال نیز بهره مند شوید .

دکوراسیون شیک و سنتی

داشتن دکوراسیون سنتی میتواند لذت و حال و هوای خانه باغ را چندین برابر کند . انتخاب دکوراسیون سنتی برای چیدمان خانه باغ از زیباترین گزینه هاست . در چیدمان سنتی از کوسن های دست ساز یا تشک های کوچک برای نشستن استفاده میکنند . به کار بردن لوازم سفالی و گلدان های زیبا نیز از اولویت های دکوراسیون سنتی محسوب میشود . حتی میتوانید مانند سنت های قدیم که تا به امروز نیز از آن استفاده میشود از سماور استفاده کنید .

تخت چوبی در حیاط خانه باغ

تخت چوبی فضایی سنتی و زیبایی را در حیاط خانه باغ بوجود خواهد آورد .همینطور از نوستالژی های زمان قدیم تا کنون محسوب میشود . در فصول گرم سال یا وقت هایی که هوا بسیار دلچسب است میتوانید با نشستن روی تخت های چوبی واقع در حیاط خانه باغ خود از فضای دلنشین و رویایی ویلای خود لذت ببرید .

 

خانه باغ شیک و مدرن 528529852

زیبا سازی نمای دیوار خانه باغ

زیبا کردن دیوار ممکن است به عقیده خیلی از افراد راهی پرهزینه و گرانی باشد . اما میتوان برای زیبا کردن خانه باغ از گیاهان رونده ای که نیازی به رسیدگی ندارند و خراب نمیشوند استفاده کرد .

خانه باغ زیبا دارای زیباهای بسیار و ساده ایست و برای شما بهترین امکانات و راحت ترین شرایط را بوجود خواهد آورد . خرید خانه باغ زیبا با ویژگی هایی که در بالا به آنها اشاره کردیم بهترین گزینه برای تمامی افراد محسوب میشود . برای خرید خانه باغ نیازی به پرداخت هزینه های گزاف نخواهید داشت . بلکه شما میتوانید با مراجعه کردن به یک مشاوره املاک سرشناس و شناخته شده و یا حتی رجوع به سایت های مشاوره املاکی معروف نظیر سایت دکتر بخشی ، بهترین گزینه را انتخاب کنید . بدون پرداخت هزینه های زیاد هم میتوان ویلایی شیک و با امکانات بالا خریداری کرد .

فضایی رویایی در خانه باغ با روف گاردن

انسان ها برای داشتن زندگی سالم به هوای پاکیزه و تمیز احتیاج دارند. گیاهان و درختان نقش عمده ای در ایجاد هوای پاک دارند. آن ها با از بین بردن آلودگی آب و هوا، اکسیژن را در محیط آزاد می کنند. بام خانه باغ بهترین راه برای ایجاد فضای سبز و آوردن طبیعت به خانه می باشد. در زندگی مدرن امروز بام خانه بخشی از فضای زندگی شده است. طراحی و ساخت روف گاردن و نمای سبز علاوه بر زیبایی محیط اطراف شما، در خنک سازی محیط  در روزهای گرم تابستان نیز نقش به سزایی دارد. علاوه بر این ایجاد بام سبز سبب افزایش ارزش ملک شما خواهد شد. به همین علت در بسیاری موارد در بازسازی ساختمان و نوسازی مجتمع های قدیمی اقدام به طراحی و اجرای بام سبز می گردد. با دکوراسیونی لاکچری روف گاردن خود را به فضایی رویایی تبدیل کنید.

اهمیت کف سازی در خانه باغ شیک

کف سازی اهمیت سرشاری در طراحی خانه باغ شیک دارد. امروزه پیشرفت دانش طراحی و دیزاین، در کنار تجربه طراحان ماهر باعث شده است تا ایده های متفاوت و متعددی برای طراحی قسمت کف و زمین باغ ایجاد شود. استفاده از سنگ های بزرگ و کوچک با رنگ ها و شکل های متنوع، بهره گیری از انواع گیاهان و البته استفاده از مصالح ساختمانی گوناگون، تصویر سازی عمیق و گسترده ای را در اختیار افراد قرار می دهد. در این حالت می توانند خواست و سلیقه خود را ضمیمه استانداردها و نکات اصولی قرار داده و بهترین طرح را برای کف باغ و محوطه خود در نظر بگیرند. استفاده از پرژکتورهای مناسب و چراغ های الوان در طراحی محوطه باغ، شکوه و جلوه ای چشمگیر به باغ خواهد داد. سنگ ها در مسیرهای ورودی و کفپوش ها کمک زیادی در طراحی خانه باغ به شیوه سنتی دارند.

 

خانه باغ شیک 578468586546854

امکان طراحی و ساخت

در صورتی که از شهرداری مجوز دریافت کنید می توانید ویلای ساخته شده در باغ خود را در اندازه و مدل خاص خود طراحی کرده و بسازید. ساخت یک ویلا درست در میان باغ و استفاده از زیبایی چهار فصل باغ از مزایای خرید خانه باغ می باشد. این در حالی است که در صورت خرید ویلا در شهرک ویلایی یا یک واحد از آسمان خراش های سرخرود این امکان را به شما نمی دهد. شما یک ساختمان از پیش ساخته شده را خریداری می کنید.

اگر باغ شما بزرگ باشد می توانید میوه های آن را به فروش برسانید و سود خوبی از این بابت داشته باشید. در صورتی که قصد فروش ندارید می توانید میوه های آن را به روش های مختلف نگهداری و برای مصرف در طول سال آماده نمایید. لذت چیدن میوه ها از درختان و خوردن بلافاصله آن بر هیچ کس پوشیده نیست.

 

کاشت گیاهان و گل های تزئینی باغ شما را زیباتر از قبل می کند و در کنار این زیبایی می توانید از یک مبلمان شیک استفاده کنید. قرار دادن باربیکیو در کنار بالکن و همچنین اجاق گاز زیبایی و راحتی باغ شما را چندین برابر خواهد کرد. استفاده از آبنما، چراغ های مناسب جهت نورانی کردن محیط باغ، گلدان های بزرگ و کوچک و … همگی به زیبایی باغ شما می افزاید. در ضمن اینکه شما می توانید بدون نیاز به مشورت یا اجازه فردی باغ خود را تغییر دکوراسیون دهید بزرگترین مزایای خرید خانه باغ است.

کلام پایانی

در آخر توجه کنید که تراس ها در خانه باغ می توانند مکان هایی برای ریلکس کردن و لذت از منظره خیره کننده باشند. نقش تراس در خانه باغ شیک و لوکس بسیار مهم می باشد. وجود یک تراس زیبا می تواند منظره های خیره کننده ایی در ساختمان خانه باغ ایجاد کند. به طور کلی محوطه سازی را می توان یکی از مهم ترین و اصولی ترین بخش های یک ساخت و ساز استاندارد دانست. چرا که اهمیت آن در حالت کلی از سلیقه و ذائقه شخصی و همچنین جنبه های زیبایی شناسی شخصی فراتر می رود. نور نیز دیگر عنصر مهم در طراحی فضای داخلی و بیرونی خانه است. بنابراین نور پردازی در طراحی حیاط خانه باغ، اهمیت بسیاری دارد. نور پردازی حال و هوای تازه ای به محیط حیاط خانه می‌ دهد. می توانید دیوارهای حیاط خانه باغ را، با بازی نور زیبا و جذاب کنید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه