تلفیق سبک مدرن و سنتی در دکوراسیون داخلی ویلاهای مازندران

7 اردیبهشت 1401
0 دیدگاه
تلفیق سبک مدرن و سنتی 6984569874968797897

تلفیق سبک مدرن و سنتی در ویلاهای مازندران برای کسانی مناسب است که علاقمند به ایجاد سبکی متفاوت هستند و می خواهند هم از سبک مدرن استفاده کنند و هم از سبک سنتی . در نگاه اول ممکن است تلفیق این دو سبک برای شما غیر ممکن و سخت باشد ، اما تنها نکته مهمی که باید برای انتخاب این دو سبک و ادغام آن ها با هم رعایت کنید ، المان های این دو سبک را شناسایی کنید و هر کدام را که مورد پسندتان است برگزینید و از آن برای چیدمان در دکوراسیون داخلی خود استفاده کنید .

آشنایی با سبک مدرن در دکوراسیون داخلی

احتمالا تا به حال بارها کلمه مدرن به گوشتان خورده است ، مدرن در واقع به معنی جدید و به روز است ، به معنای کلی و واضح سبک مدرن یعنی استفاده از جدیدترین لوازم برای چیدمان در دکوراسیون داخلی . این لوازم هر کدام با اصول و هماهنگی خاصی کنار یکدیگر قرار می گیرند .

ناگفته نماند که روشنایی و نور در این سبک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد ، هر چه نور در این فضا بیشتر باشد ، شیک بودن و زیبایی در این سبک در عین مینالیست و ساده بودن چشم نوازی می کند . در رابطه با رنگ هایی که قابلیت استفاده در این سبک ها را دارند باید بگوییم ، کمترین تعداد رنگ و طرح در این سبک مورد استفاده قرار می گیرد . سادگی و ظرافت در سبک مدرن نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است .

تلفیق سبک مدرن و سنتی 6984569874968797897

آشنایی با سبک سنتی در دکوراسیون داخلی

در صورتی که برای دکوراسیون داخلی ویلای مازندران خود به دنبال انتخاب سبک سنتی هستید باید بگوییم که توجه به اصول و قواعد رنگ شناسی ، در کنار رعایت فاصله ها و محاسبات ریاضی و همینطور به کارگیری لوازم در جای معین خود ؛ از مهم ترین و اصلی ترین شاخصه های حائز اهمیت در این سبک است . در طراحی داخلی از نقش ها و طرح های منظرم در ساختار ویلاها و خانه ها استفاده می شود ، به عنوان نمونه گچ بری ها و آینه کاری هایی که تلفیق هنر و ریاضی هستند .

حالا سوال این است دکوراسیون سنتی یا مدرن ؟

برخی افراد در ترجیح اول از دکوراسیون به سبک مدرن را انتخاب می کنند چرا که تصورشان این است ؛ سبک سنتی نمی تواند به فضای خانه شور و هیجان بیاورد . در حالی که در مقابل افرادی نیز هستند که سبک مدیترانه ای را می پسندند و تصورشان این است که این سبک باعث میشود در روزمرگی خود احساس افسردگی داشته باشند .

از همین رو ترجیح می دهند که از سبک سنتی و پر نقش و نگار برای چیدمان در منزل خود استفاده کنند تا روحیه ای بشاش و سر زنده داشته باشند . البته کسانی هم در مقابل هستند که ترکیب این سبک را می پسندند و علاقمند به به کارگیری از آن ها در چیدمان ویلای خود هستند چرا که ترکیب این دو سبک ظاهری چشم نواز و زیبا را خلق می کنند .

تلفیق سبک مدرن و سنتی 69846+868468467

4 ایده شگفت انگیز برای تلفیق سبک مدرن و سنتی

  1. در کنار میز های مربع شکل مدرن خود از مبلمان چوبی استفاده کنید و یا برعکس این ایده را به کار بگیرید .
  2. مبل کلاسیک با کوسن هایی به رنگ متضاد را فراموش نکنید .
  3. پرده با ترکیب پارچه های گلدار و پارچه های ساده و مات مدرن
  4. اگر از مبلمان مات استفاده می کنید پیشنهاد می شود از یک میز مات استفاده کنید .

نکات حائز اهمیت در دکوراسیون داخلی

دکوراسیون امروز منازل ایرانی تا حدی به صورت تلفیق دکوراسیون سنتی و مدرن است . ابتدا اکثر خانه ها به صورت سنتی ساخته و چیدمان می شوند ؛ حال پس از چند سال ، نیاز به تغییر سبک به مدرن احساس شده و دکوراسیونی مدرن در منزل چیده می شود .

توجه به رنگ ها : تلفیق سبک مدرن و سنتی اولین بحثی که مطرح می شود ، موضوع رنگ ها است . دکوراسیون سنتی رنگ های گرمی دارد که در تمام المان ها از جمله در فرش ها رعایت می شود . رمپ هایی همچون قرمز ، قهوه ای ، کرمی در این دکوراسیون خودنمایی می کنند . استفاده از فرش های دستبافت با رنگ های گرم یا یک گلیم ، برای بخشی از خانه ، توصیه می شود چرا که هم به سبک سنتی نزدیک تر خواهد بود و هم فضا را رویایی و بزرگتر نشان می دهد .

تلفیق سبک مدرن و سنتی 46985698698796789

ایده های ناب برای تلفیق سبک مدرن و سنتی

  • از مبلمان سفید با کوسن های رنگی را در قسمتی از فضای خانه بچینید . یک فرش سنتی قرمز رنگ را جلوی مبل پهن کنید ، استفاده از لوستر ها ، قابل عکس های بزرگ ، تجملاتی طلا کوب و نقره کوب شده و نیز کامل کننده این بخش باشد .
  • با ترکیب سه رنگ قرمز لاکی ، فیروزه و سفید و با کنار هم قرار دادن وسایلی با این ترکیب رنگ ، می توانید دکوراسیونی مدرن و سنتی ایجاد کنید .
  • پیشنهاد می شود برای اتاق نشیمن است که از کنار هم قرار دادن کاناپه های تیره و فرش سنتی نیز ترکیب زیبایی پدید می آید . استفاده از کمد ، صندلی و میز و کتابخانه چوبی میتواند تلفیق بسیار شیک و هنری و همچنین کلاسیکی را ایجاد کند .
  • می توانید برای تلفیق سبک مدرن و سنتی اتاق خواب خود را نیز با استفاده از این دو سبک چیدمان کنید . برای شروع شما نیاز به تخت ساده ای دارید که با استفاده از بالشت های رنگی سنتی و پتو های نقش و نگار شده سنتی پوشانده شده است . می توانید برای زیباتر شدن دکوراسیون و نزدیک بودن آن به سبک مدرن ، از یک قابل عکس استفاده کرده و در بالای تخت خود نصب نمایید .
  • می توانید رنگ هایی همچون قرمز ، طوسی ، سبز و سفید را ترکیب کرده ؛ چنین ایده ای هم به سبک مدرن که معمولا ترکیب طوسی و سفید است و هم به سبک سنتی که متشکل از رنگ قرمز و سبز است نزدیک می باشد .
  • استفاده از کاناپه به رنگ قهوه ای و فرش های سنتی و گلیمی می تواند ترکیب بسیار شیک و زیبایی را به وجود بیاورد . همچنین دیوارکوب های چوبی و پارچه های ابریشمی کار را تکمیل می کند .

تلفیق 485741687469874

سخن پایانی

همانطور که در بالا نیز اشاره کرده ایم سبک مدرن و سبک سنتی ، از جمله سبک هایی خاص هستند و درصدی از افراد به آن ها علاقمند میباشند . حال در این بین افرادی نیز وجود دارند که هم به سبک مدرن و هم به سبک سنتی علاقه فراوانی دارند ، از همین رو ترجیح می دهند که این دو سبک را باهم تلفیق کنند . نکات و ایده هایی که در این مطلب به شما معرفی کرده ایم ، تنها بخشی از زیبایی ها و ایده هایی است که شما می توانید از آن ها بهر بگیرید ، دکوراسیون و چیدمان خاص در هر ویلا و یا آپارتمانی دنیای است که هرکسی تنها با خلاقیت می تواند به درون آن وارد شود .

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه