در هنگام خرید ویلاهای مازندران چه نکاتی را در نظر بگیریم

28 بهمن 1401
0 دیدگاه
ویلاهای مازندران 586+985698789968

خرید ویلا در شمال، فرآیندی است که نیاز به ارزیابی دقیق و حساسیت زیاد دارد. ویلاهای شمال، مثلا ویلاهای مازندران که بیشتر صحبت ما درباره آن‌هاست، مخاطبان بسیاری دارند و همین امر ممکن است گاهی منجر به منحرف شدن خریداران این ویلاها بشود.

قبل از خرید ویلاهای مازندران باید مشخص کنید که این ویلا را برای چه هدفی می‌خرید و از سوی دیگر باید بدانید خرید و اجاره کاملا متفاوت هستند و ممکن است نکاتی درمورد اجاره ویلا مطرح باشد که درباره خرید ویلاهای مازندران کاربرد خاصی نداشته باشد. پس در این زمینه دقت کافی را به خرج دهید.

ویلاهای مازندران 545485748547854854

یکی از مواردی که باید قبل از خرید درمورد آن تصمیم بگیرید منطقه‌ای از مازندران است که می‌خواهید در آن سرمایه‌گذاری کنید. در این رابطه باید بدانید تنوع ویلاهای مازندران بسته به مکان آن‌ها بسیار بالاست، برای مثال خرید ویلا در سرخرود، ویلا در خزرشهر و یا  ویلا در دریاکنار و خانه دریا ممکن است به دلیل نزدیکی مناطق، شباهت‌هایی داشته‌باشند ولی قاعدتا با ویلا در بخشی دیگر از مازندران تفاوت‌هایی خواهند داشت. پس باید از هر منطقه و دلایل خرید ویلا در مازندران در آن منطقه خاص آگاه باشید.

زمانی که قصد خرید ویلاهای مازندران را دارید باید بدانید که آیا در آن سکونتی دائم خواهید داشت و یا فقط در برخی مواقع به آن سر می‌زنید؟ از طرفی باید بدانید که هدفتان چیست، برخی از ویلاهای مازندران، از نظر موقعیت در جنگل قرار دارند و آنتن دهی مناسبی از نظر اینترنت و موبایل نیز ندارند و ممکن است با اهداف شما جور در نیاید. ممکن است برای گذراندن اوقات فراغت به دنبال ویلا در مازندران باشید، در این صورت، منظره ویلا و محیط پیرامون آن و شاید دسترسی‌ها برای شما اهمیت داشته باشد که در این صورت ویلا باغ یا ویلای ساحلی در مازندران بیشتر برای شما مناسب است.

مراقب باشید که در تصمیم خود در خرید ویلاهای مازندران عجول نباشید. مواردی مانند دسترسی‌ها، امکانات ویلا، نوع منطقه و میزان خرید وفروش ویلا در آن و به اصطلاح درصد خرید و فروش در آن را بررسی کنید تا اگر زمانی به هر دلیلی قصد فروش ویلای خود را داشتید، مشتری برای ویلا وجود داشته باشد و سرگردان نشوید! اگر می‌خواهید با دیگر نکات طلایی خرید ویلاهای مازندران آشنا شوید در ادامه با ما همراه باشید.

ویلاهای مازندران 258768697887

هنگام خرید ویلا ابتدا باید درباره مواردی خوب فکر کنید . مهم است که شما ویلا را برای سکونت همیشگی می خواهید یا فقط برخی روزهای تعطیل در ویلا سکونت خواهید داشت ؟ ممکن است برای اشتغال زایی و کار کردن این خطه را انتخاب کرده باشید .

یکی از نکات مهم در خرید ویلا توجه به موقعیت جغرافیایی آن می باشد . باید به این موضوع توجه کنید که فاصله ویلا تا مرکز شهر چقدر است .  ویلاهایی که در قلب جنگل واقع اند معمولا فاصله بیشتری از مرکز شهر و زندگی شهرنشینی دارند . ویلا های شهرکی، باغ ویلاها و ویلاهای ساحلی معمولا فاصله کمتری تا مرکز شهر دارند .

هنگام خرید ویلا باید به امکانات ویلا نیز توجه بسیاری کنید ، تا هنگام خرید و تحویل گرفتن ویلای ب مشکل مواجه نشوید . به عنوان مثال ویلای مورد نطر جهت خریداری باید دارای انعشابات داخلی مانند آب ، برق و گاز قانونی باشد . همچنین ویلایی که مورد پسند شما می باشد ، باید دارای حیاط دلباز باشد تا شما بتوانید هر گونه تغییراتی را متناسب با سلیقه شخصی خود در آن ایجاد کنید .

از دیگر ویژگی های مهمی که ارزش ویلا را افزایش می دهد ، داشتن سند کامل و قانونی عرصه و اعیان است ، با داشتن سند ویلای شما ارزش چندین برابری را شامل خواهد شد و سرمایه گذاری بزرگی به همراه سود بالا را دریافت خواهید کرد . تمامی ویلای های مازندران دارای امکانات بالایی هستند اما باید به این نکته توجه داشته باشید ویلایی که مورد پسندتان واقع شده است دارای امنیت در منطقه باشد . منطقه آرام ، بی خطر و بدون مزاحمت های نزدیک را برای زندگی انتخاب نمایید تا بعد از خریداری و زندگی در آن با مشکل مواجه نشوید .

نکات ویژه خرید ویلاهای مازندران

  • لیستی از شرایط و محدودیت‌های خود داشته باشید تا بدانید دقیقا باید به سمت کدام یک از ویلاهای مازندران بروید. این لیست به شما کمک می‌کند تا بتوانید از تکنیک حذف مواردی که به شرایط شما نزدیک نیست استفاده کنید و دقیقا به سراغ مواردی معقول بروید و وقت خود را تلف نکنید. برای مثال محدودیت‌ها می‌تواند بودجه شما، موقعیت مکانی ویلا، متراژ و … را در بگیرد. دسته‌بندی‌هایی که در ادامه ارائه می‌دهیم در زمان خرید ویلاهای مازندران به شما کمک خواهد کرد.
  • اگر هدف شما از خرید ویلاهای مازندران، کسب درآمد است و قصد سرمایه‌گذاری در این رابطه را دارید، بهتر است به سمت مناطقی مانند سرخرود بروید که گردشگران زیادی دارند. در اینجاست که متراژ ویلا نیز اهمیت پیدا می‌کند و شما با یک ویلا با متراژ پایین هم می‌توانید سرمایه‌گذاری خود را انجام دهید، چرا که برای گردشگران، غالبا متراژ ویلا اهمیت چندانی ندارد و برای اقامتی چند روزه ویلا را اجاره می‌کنند. در این مورد بازگشت سرمایه شما نیز به صورتی سریع‌تر اتفاق می‌افتد.
  • نیازی نیست حتما در یک ویلا با متراژ بالا ساکن شوید که از اقامت خود در ویلاهای مازندران لذت ببرید، به ویژه اگر تعداد افراد خانواده شما کم است. یک ویلای دنج با یک محوطه خاص و زیبا هم می‌تواند اقامتی دلچسب را برای شما فراهم کند. در صورتی که ویلا را برای مراسم‌های مختلف و اجاره آن برای این مراسم‌ها می‌خرید، در این صورت، متراژ بزرگتر بیشتر شما را به هدفتان نزدیک می‌کند و محوطه نیز در اینجا اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.
  • در واقع، شما باید هدف و نیاز خود را مشخص کنید و در این راستا به خرید ویلاهای مازندران اقدام کنید. بررسی موقعیت جغرافیایی و همسایگی‌های ویلا، یکی دیگر از نکات مهم در زمان خرید ویلاهای شمال است. بررسی فاصله ویلا تا مرکز شهر، نیز در خرید ویلاهای مازندران اهمیت پیدا می‌کند. بسته به نیاز خود ببینید چه فاصله‌ای برای شما برای رسیدن به مراکز تجاری، اداری، رفاهی، درمانی و … مناسب‌تر است.
  • در این زمینه اغلب ویلاهای مازندران که ساحلی هستند دسترسی بهتری نسبت به ویلاهای جنگلی دارند. ویلاهای شهرکی نیز می‌تواند انتخاب مناسبی برای افرادی باشد که نمی‌خواهند خیلی زیاد هم از زندگی شهری فاصله بگیرند و فقط می‌خواهند از زیبایی‌های شمال و سبک زندگی در آن لذت ببرند. همسایگی‌های ویلاهای مازندران را با توجه به خواسته و نیاز خود حتما از نظر بگذرانید، سپس اقدام به انتخاب کنید.
  • یکی دیگر از موارد مهم در هنگام خرید ویلاهای مازندران، قیمت تمام شده ویلا می‌باشد. ممکن است ویلا تمام شده و ساخته شده باشد و یا ساخته نشده و در مرحله پیش فروش باشد. در هر صورت باید از دلایل قیمت، نحوه قیمت‌گذاری و عوامل تعیین کننده قیمت نهایی ویلا در مازندران آگاهی یافته و آن را تطبیق داده و مقایسه کنید تا بتوانید بهترین تصمیم را با توجه به شرایط ویژه خودتان اخذ کنید. البته این مورد را در نظر داشته باشید که عواملی مانند قدمت بنا و یا امکانات لحاظ شده در آن می‌تواند قیمت دو ساختمان کنار هم را کاملا متفاوت کند، حتی اگر متراژ یکسانی داشته باشند! در این مرحله استفاده از اطلاعات افراد آگاه بهترین انتخاب است. در اینجا، با مقایسه امکانات ویلا است که می‌توانید به مقایسه قیمت‌ها بپردازید.

ویلاهای مازندران 2868968685

بررسی کامل سند ویلا قبل از خرید ویلاهای مازندران

در برخی از موارد دیده شده‌است که خریداران در زمان خرید ویلاهای مازندران به شش دانگ بودن سند ویلا توجهی ندارند و بعد از خرید ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند. توجه کنید که ویلا به صورت شش دانگ به نام خریدار ثبت شده‌باشد، بدون هیچ ابهام و شبهه‌ای!

برخی از مشاورین املاک قراردادی قولنامه‌ای بین خریدار و فروشنده تنظیم می‌کنند با این ادعا که سند به نام پیمانکار بوده و در نهایت بعد از اتمام ساخت، ویلا به نام خریدار زده خواهد شد. در مواردی که با ساخت انبوه و عمده مواجه هستیم این مورد بسیار دیده می‌شود. دقت کنید سند شش دانگ در زمانی که ساخت ویلا تمام نشده، عملا وجود ندارد و تا پایان کار اصلا وجه را به صورت کامل پرداخت نکنید. اغلب معامله صحیح به این صورت است که قسمتی به صورت پیش پرداخت، درصدی در زمان سند، درصدی در زمان تحویل و ممکن است مابقی قسطی پرداخت شود. در زمان خرید ویلاهای مازندران بسیار دقت کنید که سند در رهن بانک نباشد و وامی نیز روی آن گرفته نشده باشد. این موارد را اگر به صورت دقیق مورد بررسی قرار ندهید، ممکن است در موارد مربوط به مالکیت ویلا در مازندران به مشکلی جدی برخورد کنید.

خرید قسطی یا نقد ویلاهای مازندران

این مورد را در نظر داشته باشید که ویلاهای مازندران از نظر قیمت ممکن است در رنج‌های بسیار متفاوتی قرار گرفته باشند. موقعیت و امکانات خاص یک ویلا بر قیمت نهایی آن تاثیر به‌سزایی داشته و درمورد ویلاهایی ویژه عموما هزینه بیشتری نیز باید پرداخت کرد، در صورتی که می‌توان ویلاهایی نیز با قیمتی کمتر یافت که یا قدمت بیشتری دارند و یا امکانات و موقعیت خیلی خاصی ندارند. این مورد را می‌توان با مراجعه به افراد درگیر در این فرآیند بررسی نمود و امکان خرید اقساطی را بررسی کرد، زیرا بسیاری از افراد با خرید قسطی یک ملک می‌توانند به خواسته خود برسند و توان پرداخت کل مبلغ را به صورت یکجا ندارند. در مورد ویلاهای شهرکی اغلب این امکان برای خریداران ویلا فراهم شده‌است و متقاضیان با پرداخت‌های قسطی می‌توانند در یکی از ویلاهای مازندران ساکن شوند.

ویلاهای مازندران 6584786486848548548744

پس خواسته و بودجه خود را بررسی کرده و سپس با توجه به شرایط خود اقدام به خرید ویلاهای مازندران کنید.

مراجعه به افراد معتبر برای خرید ویلاهای مازندران

یکی از مهم‌ترین نکات در رابطه با خرید ویلاهای مازندران این است که تمامی مراحل معامله باید در معاملات املاک با اعتبار صورت پذیرد! در نتیجه در نظر داشته‌باشید که به هیچ عنوان خودتان به صورت توافقی با فروشنده وارد خرید و فروش نشوید، چرا که برای سند زدن ویلا و حل مشکلات مربوط به تنظیم سند، معامله باید توسط مرجعی معتبر صورت پذیرفته‌باشد.

بسیاری از افراد به دنبال صرفه‌جویی در برخی هزینه‌ها اقدام به معامله مستقل می‌کنند که این خود اثرات سوء و ضررهای بعدی را در پی خواهد داشت. برای مثال ممکن است شما اطلاعات کافی نداشته باشید و وجود مشکلی در سند ویلا را متوجه نشده و تبعات بعدی آن را نیز نتوانید از سر بگذرانید و با اینکه وجه را کامل پرداخت کرده‌اید، ملک نتواند به نام شما زده شود؛ و یا ممکن است با سندی قلابی و یا وام‌دار مشکلاتی پیچیده برایتان ایجاد شود.

پس اگر قصد خرید ویلاهای مازندران و سرمایه‌گذاری در این بخش را دارید، قبل از هرچیز باید از طریق مشاورین املاک معتبر اقدام به این کار کنید. در این راستا، تیم مجرب دکتر بخشی پاسخ‌گوی تمام سوالات شما در این زمینه است. از طریق راه‌های ارتباطی با ما همراه باشید و از مشاوره قبل از خرید ویلا در مازندران بهره‌مند شوید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه