نکاتی خاص از طراحی ویلای جنگلی در سبزینگی شمال!

30 اردیبهشت 1402
0 دیدگاه
محوطه سازی زیبای ویلا جنگلی استخر دار 451222111

ممکن است نام ویلای جنگلی را بسیار شنیده باشید و یا تجربه زندگی در یک ویلای جنگلی را داشته باشید، هم نام این نوع ویلا و هم تجربه زندگی در آن، حسی متفاوت را در شما ایجاد می‌کند! ویلایی احاطه شده با سرسبزی جنگل که حس مطبوع زندگی و حیات را در انسان بیدار می‌کند! به ویژه اگر با ویلاهای جنگلی در مازندران سر و کار داشته باشیم و بخواهیم آن را از نظر بگذرانیم.

استان زیبای مازندران مهد ویلاهای جنگلی و ساحلی است، بستری گشاده، سخاوتمند و سبز که با لطف هر چه تمام تر، مکانی خاص برای زندگی و فراغت ما مهیا نموده‌است. ویلا در مازندران خانه‌ای است که پیوند مطلوب انسان و طبیعت را حفظ می‌کند و در این میان ویلای ساحلی و ویلای جنگلی، هر یک با مزایای ویژه خود، بیشترین طرفداران را دارند.

برای آن دسته از افرادی که در نهایت سکوت به دنبال طبیعتی بکر با آب و هوای مناسب هستند، بهترین انتخاب خرید ویلا در مازندران است. ویلاهای جنگلی در مازندران معمولا در کوهپایه ها با منظره جنگل و رودخانه ساخته می شوند. معمولا ویلاهای جنگلی در فاصله چند کیلومتری از شهر قرار دارند.

تنوع ویلا در جنگل های مازندران بسیار زیاد است. شما مخیر به انتخاب انواع ویلاهای لوکس یا چوبی هستید. با اقامت در ویلای جنگلی، می توانید روزهایی پر آرامش و به دور از شلوغی های شهر داشته باشید. لازم به ذکر است که ویلاهای جنگلی به نسبت ویلاهای ساحلی قیمت پایین تری دارند.

از آنجایی که این ویلاها در خارج از شهر ساخته می شوند، بنابراین بهتر است قبل از رفتن به محل ویلا تمام وسایل مورد نیاز را تهیه کنید. در غیر اینصورت ناچار هستید برای تهیه لوازم مورد نیاز مسافتی طولانی را طی کنید.

محوطه سازی ویلای جنگلی 542136255

 

همانطور که از نام ویلای جنگلی پیداست، این نوع ویلا در مناطق جنگلی ساخته می‌شود و ساحل در آن نقش کمرنگ تری دارد. در طراحی ویلاهای جنگلی با سبک‌های متنوع و منحصر به فردی رو به رو هستیم که بنابر سلیقه کارفرما به سمت یکی از این موارد می‌رویم؛ ولی در سال‌های اخیر سبک‌های مینیمال بیشتر مورد توجه کاربران و خریداران ویلا درشمال قرار گرفته‌است و خرید و فروش ویلا در زمینه ویلای جنگلی، بیشتر به سمت سبک‌های مینیمال گرایش داشته‌است.

از طرفی، برای انتخاب سبک مناسب طراحی ویلاهای جنگلی و طراحی صحیح و اصولی آن باید کار را به مهندسان معمار معتبر و ماهر در این زمینه بسپارید. نکات مهم زیادی در طراحی ویلای جنگلی وجود دارد که در ادامه بیشتر به آن‌ها می‌پردازیم.

نکات طراحی ویلای جنگلی

می‌توان تمام انواع ویلاهای جنگلی را خاص و بی‌نظیر دانست. در یک تپه سر سبز و یا در انزوای یکی از جاده‌های روستایی خیال‌انگیز شمال، ویلای جنگلی شما می‌تواند به زیبایی تمام شکل گرفته و محلی امن برای اوقات خوش شما باشد. با توجه به بودجه مالی و سلیقه کارفرما، محل ویلای جنگلی و موارد مربوط به آن می‌تواند متفاوت باشد.

در طراحی ویلاهای جنگلی باید به این نکته دقت کرد که افراد برای زندگی در آن مکان دقیقا چه نیازهایی دارند و بهترین نمونه‌های پلان‌های ویلای جنگلی را از نظر گذراند تا به فضاهای مورد نیاز در آن دست یافت.

برای مثال، مواردی از قبیل اینکه زمین شمالی جنوبی است یا شرقی غربی، مجاورت‌ها و دسترسی‌ها به چه صورت است، شیب زمین چند درصد و به چه سمت است، زمین در ارتفاعات است یا خیر، جهت وزش بادهای مطلوب و … از مطالعات الزامی هستند. موارد مربوط به تاسیسات، برق و … نیز در همین مرحله باید به دقت انتخاب و بررسی شوند.

از طرف دیگر سازه و انتخاب سیستم سازه‌ای مناسب نیز بسیار بسیار مهم بوده و در بسیاری از موارد موفقیت و یا عدم موفقیت یک طرح به همین انتخاب‌ها بر می‌گردد. علاوه بر این می‌توان یکی  از عوامل تعیین کننده قیمت ویلا در مازندران را دقت در طراحی آن دانست! هر چه تک تک مراحل طراحی ویلای جنگلی دقیق‌تر طی شده باشد در نهایت ارزش آن نیز بیشتر بوده و سرمایه‌گذاری در آن نیز معقول‌تر است.

ویلای جنگلی 58485643848748

اما این تمام مسئله نیست. در طراحی ویلاهای جنگلی و در حالت کلی ویلا در مازندران، نور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بیایید نقش نور در طراحی ویلا در شمال را کمی موشکافانه‌تر بررسی کنیم. شهرهای اروپا را از نظر بگذرانید، به ویژه شهرهایی با ساختمان‌هایی که نمای شیشه‌ای در آن‌ها بسیار دیده می‌شود، چه چیزی این نماها را در اولویت قرار می‌دهد؟ اقلیم! اقلیم شمال نیز همین مسئله را دارد و به این دلیل که در فصولی خاص هوا بیشتر ابری و بارانی است، نیار به نور طبیعی در فضاهای داخلی بیشتر حس می‌شود. پس در ویلای جنگلی اغلب با بازشوهای بزرگ و نورگیرهای وسیع رو به رو هستیم که علاوه بر تامین نور مطلوب، منظر زیبا و دل‌انگیزی نیز به ما هدیه می‌دهد.

در طراحی داخلی ویلا جنگلی بسیار حساس باشید! از کفسازی و مصالح دیوار و سقف گرفته تا انتخاب نحوه نورپردازی مصنوعی، دکوراتیوها، مبلمان و حتی پرده‌ها!

استفاده از مصالح مرغوب را از خاطر نبرید، رنگ‌های روشن‌تر مانند سفید، فضا را وسیع‌تر نشان داده و در کنار آن با اغلب سبک‌های طراحی نیز جور هستند. البته می‌توانید بنا بر سلیقه کاربر، بخش‌هایی از فضای داخلی را با مصالحی خاص مانند آجرهای مناسب طراحی داخلی و یا سنگ، پوشش دهید و به خاص بودن کار بیفزایید. تمام این موارد به خلاقیت شما بر می‌گردد.

در نورپردازی نیز با استفاده از سقف کاذب می‌توانید نورهای مخفی ایجاد کرده که این روزها بیشتر مورد توجه است، البته اگر طرفدار سبک‌های شلوغ و پر زرق و برق هستید نیز لوسترهای بزرگ و درخشان شما را در این امر یاری می‌کنند.

طراحی ویلای جنگلی از آن مواردی است که کانسپت کار به خودی خود آنقدر جذاب است که حتی اگر ساخت و پرداخت اضافه‌تری نداشته باشید هم خود طبیعت و محیط ویلا، الحاقات کار محسوب شده و به نوعی تزئینات طبیعی هستند!

ویلا جنگلیدر میان انبوه درختان 541236522

مزایای خرید ویلای جنگلی

خانه های جنگلی معمولا فاصله ی بسیار زیادی از مراکز خرید و امکانات رفاهی دارند. در واقع اگر از آن دسته افراد هستید که تمامی امکانات را آماده و در دسترس میخواهید ، ویلاهای جنگلی انتخاب مناسبی برای شما نیستند .

همان طور که پیش تر اشاره کردیم ، در فصول سرد سال که با بارش های سنگین برف مواجه میشویم ، جاده های منتهی به ویلاهای جنگلی مسدود شده ، و دسترسی به آن ها مشکل میشود. در نتیجه اگر قصد خرید ویلای جنگلی دارید ، علاوه بر در نظر گرفتن این نکته ، از بابت سیستم گرمایشی مناسب ویلا ، اطمینان حاصل کنید.

ویلای جنگلی 54638487458

 

مناسب‌ترین نما برای یک ویلای جنگلی جذاب!

مناسب‌ترین نما برای یک خانه ی جنگلی چیست؟ این سوال سوالی است که هیچکس پاسخی دقیق به آن نخواهد داد. بسته به خواسته کارفرما هر مصالحی می‌تواند استفاده شود ( به شرط آنکه مناسب اقلیم شمال باشد)، ولی بتن اکسپوز به صورت نمای پاششی و یا پنل‌های پیش ساخته شده، سنگ، شیشه و چوب، از نرمال‌ترین مصالح در این قسمت هستند.

می‌توانید با یک نورپردازی مناسب، نمای خانه ی جنگلی خود را به استقبال شب‌های دلنشین شمال ببرید. نما در شب و نورپردازی نما در شب بسیار اهمیت دارد.

از طراحان حاذق در این امر کمک بگیرید و توصیه ما به شما این است که قبل از آن بهترین نمونه‌های نورپردازی نمای ویلای جنگلی را ببینید و از آن‌ها الگو بگیرید.

و اما در نهایت!

انتخاب مناسب در زمینه خرید و فروش ویلا در شمال کشور، شاید 80 درصد از راه باشد! اینکه شما خواهان یک ویلای جنگلی و یا ویلای ساحلی در مازندران هستید، شما را به سمت تحقیقات بیشتر در این زمینه سوق خواهد داد که توصیه ما به شما هم همین است. همیشه در کنار یک متخصص قرار گرفتن، نتایج بهتری نیز به همراه خواهد داشت. با متخصصین تیم دکتر بخشی همراه باشید تا تجربه شما از خرید ویلای جنگلی در شمال کشور به یکی از بهترین تجاربتان تبدیل شود! پس قبل از هر اقدامی از طریق راه‌های ارتباطی با کارشناسان ما در ارتباط باشید و از مشاوره رایگان قبل از خرید بهره‌مند شوید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه