خارق العاده ترین ویژگی های طراحی فضای سبز برج های ساحلی سرخرود

30 آذر 1401
0 دیدگاه
طراحی فضای سبز 864132134501

طراحی فضای سبز ویژگی ها و اصولی دارد که باید رعایت شود؛ حالا چه در طراحی فضای ویلا چه شهرک و چه فضای سبز شهری. برای اجرای حرفه ای فضای سبز که مخاطب را به بهترین نحو تحت تاثیر قرار دهد، باید اصول و قواعدی را در طراحی و اجرای اولیه کار رعایت کنید که در ادامه به مهمترین آنها اشاره می شود.

طراحی فضای سبز  845345364046

مهم ترین اصل طراحی فضای سبز؛ یکپارچگی

به عنوان مهم ترین اصل برای ظاهر و فضای سبز یکپارچگی می باشد. شما باید بازتاب سبک و معماری مد نظر شما باشد، به خصوص اگر فضای سبز ویلا یا ساختمان باشد. در چنین فضاهایی ما یکپارچگی فضاهای سبز و ساختمان ها را داریم. وحدت در فضای سبز نشانگر تکرارپذیری و پایداری طرح است. تکرار عناصر در فضای سبز مانند گیاهان و وسایل تزئینی باعث ایجاد وحدت در طراحی شما می شود، در حالی که قرار دادن عناصر مختلف در فضای سبز در کنار یکدیگر برای ایجاد یک واحد یا تم مشترک باعث ایجاد وحدت می شود. .

 استفاده از کنتراست و هارمونی

در طراحی فضاهای سبز در ویلاها، برج ها و …  اصول تضاد به برجسته شدن برخی از عناصر در طراحی طرحی که شما آن را انجام میدهید کمک می کند، در حالی که اصل هارمونی به ایجاد ظاهری یکپارچه از عناصر در منظر فضای سبز ویلا یا سایر انواع سبز کمک می کند. طراحی فضا . بر اساس این اصل طراحی فضای سبز، در محیط های خاص، وقتی عناصر متضاد در کنار هم قرار می گیرند، به طور موثر توجه بیننده را به خود جلب می کنند

پیدا کردن چیزی خاص در این فضای سبز بدون اینکه دقیقاً بدانید به دنبال چه هستید.هارمونی چیزی است که بیننده فضای سبز را آرام می کند و او را در شیفتگی به طبیعت انسان قرار می دهد. در پایان همه ما از یک فضای سبز احساس خوب و حال خوب می خواهیم و ایجاد کنتراست و هماهنگی در فضای سبز دقیقاً معنای این احساسات است.

طراحی فضای سبز  86413213548560

شگفت اور ترین تاثیر رنگ در طراحی

این مورد جزء مواردی است که اگر در فضای سبز برج یا ویلا رعایت شود میتواند در فروش آن ویلا تاثیر بسزایی داشته باشد مخصوصا اگر آن برج یا ویلا در منطقه توریستی باشد مثل خرید ویلا در مازندران یا برج های ساحلی سرخرود. این چیزی است که افراد کمی به آن فکر می کنند. همه ما معتقدیم که فقط در فضای سبز با طیفی از رنگ های سبز مواجه می شویم. شاید قبلا متوجه نشده باشید، اما رنگ بسیار مهم است. استفاده از رنگ می تواند ابعاد واقعی را به فضای سبز شما که به خوبی طراحی شده است به ارمغان بیاورد. بر اساس این اصل طراحی فضاهای سبز در مکان های مختلف، باید مراقب باشید که رنگ های گرم به سمت شما حرکت کنند، در حالی که رنگ های سرد مانند آبی و سبز به نظر می رسد از شما دور می شوند. اما در برخی موارد مهم نیست که چه رنگی باشد، مشتری می تواند با استفاده از رنگ های زیبا طراحی فضای سبز را مطابق با سلیقه خود تکمیل کند.

استفاده از گذرگاه های مناسب در طراحی

چیزی که شاید بیشتر الگوهای طراحی فضای سبز مغفول مانده است، استفاده از انتقال در فضای سبز است. انتقال اصول مهم در طراحی فضاهای سبز در مناطق مختلف مورد توجه است. انتقال واقعاً یک تغییر تدریجی است. تغییر رنگ سبز در یک طرح با تغییر تدریجی اندازه گیاه یا شدت رنگ مشخص می شود. علاوه بر این، انتقال را می توان با بافت، شکل برگ ها و اندازه عناصر مختلف انجام داد.

طراحی فضای سبز  897898410354130

خاص ترین مراحل طراحی فضای سبز

طراحی فضای سبز در مکان های جغرافیایی مختلف از طریق یک سری مراحل خاص انجام می شود که در زیر مورد بحث قرار می گیرد:

بررسی و آنالیز اصولی زمین و فضا

بررسی زمین از جنبه های مختلف، توجه به شرایط آب و هوایی، عناصر زمین، سلیقه استفاده کنندگان و محدوده سنی هر یک از آنها از اولین و مهمترین فعالیت هایی است که قبل از طراحی باید مشخص شود. ایده.. ابتدا باید زمین را از جنبه های مختلف مانند اندازه و شکل بررسی کنید.گرفتن یک نقشه کلی از زمین و کسب اطلاعات دقیق در مورد توپوگرافی و منجمد دائمی به شما یک دید کلی می دهد و از طریق این نمای می توانید ایده های خود را محقق کنید. یکی دیگر از مسائلی که در نقشه برداری اراضی باید مورد توجه قرار گیرد، آب و هوای منطقه است. به زبان ساده، آب و هوای یک منطقه در واقع جهت و شدت نور خورشید، مقدار و جهت وزن باد و تغییر دما است.

از آنجایی که اکثر پروژه های طراحی فضای سبز در مکان های مختلف همیشه دارای سازه مسکونی در زمین هستند، باید زمین را از منظر سازه نیز بررسی کنید. بنابراین لازم است مشخص شود که تمام پنجره ها به کدام قسمت از فضای سبز هدایت می شوند. از سوی دیگر، همه عناصر خوب یا بد روی زمین باید شناسایی شوند.

ایجاد یک نقشه اولیه ایده آل

پس از بررسی زمین و در نظر گرفتن عوامل ذکر شده، طراح با استفاده از نقشه دقیق زمین، نقشه اولیه فضای سبز مورد نظر را تهیه می کند. اصول مهم طراحی فضای سبز از جمله مسیرهای دسترسی و میزان پراکندگی گل و گیاه و نوع فضای سبز مورد استفاده باید در این طرح و نقشه اجرا شود. یک طراح باید تا حد امکان از انواع گل و گیاه در طرح اولیه خود استفاده کند تا به دلیل قرارگیری نادرست آنها نقصی در طرح ایجاد نشود. هنگام انتخاب گیاهان لازم است با توجه به اطلاعاتی که از قبل در مورد آب و هوای منطقه جمع آوری شده است اقدام شود. قرار دادن گیاهان به ویژه گیاهان در سایه نیز مهم است و عدم دقت می تواند مانع رشد فضای سبز در سایر قسمت ها شود.

تخمین زمان و هزینه نهایی

هنگام طراحی فضای سبز ویلایی باید برآورد هزینه و زمان به صورت دقیق و بر اساس نقشه اولیه ارائه شده توسط طراح انجام شود. تمام مواد و گیاهان مورد استفاده باید در برآورد گنجانده شود. ناگفته نماند که بودجه کاربران تاثیر زیادی در طراحی نهایی فضای سبز ویلا دارد. بر اساس بودجه موجود، اپلیکیشن می تواند بعداً تغییراتی در فضای سبز ایجاد کند.

ایجاد فضای سبز

پس از تمامی این فعالیت ها و توافق بر سر طراحی نهایی فضای سبز بر اساس فاکتورهای ذکر شده در بالا برای هر یک از آنها، فرآیند ساخت فضای سبز آغاز می شود. اگر ناحیه مورد نظر صاف و هموار باشد، ممکن است لازم باشد به طور مصنوعی ناهمواری ایجاد شود.نورپردازی محیط یکی از آخرین عملیات ساخت فضای سبز است که باید با رعایت اصول ایمنی و ایمنی اجرا شود.

طراحی فضای سبز  512312156458

خلاقانه ترین ایده های طراحی فضای سبز

هنگام طراحی فضای سبز می توانید نظر خود را به طراح بدهید. به یاد داشته باشید که از فضای سبز ساخته شده استفاده خواهید کرد، پس طبق سلیقه خود اقدام کنید. در زیر چند ایده کاربردی برای داشتن فضایی خوب آورده شده است.

استفاده از پل

ایده دیگری که می تواند به تاکید بر فضای سبز در ویلا کمک زیادی کند، استفاده از پل حتی اگر کوچک باشد برای رفت و آمد افراد است. اگرچه پل بسیار کوچک است، اما بسیار چشمگیر است. در حال حاضر استفاده از پل در پارک های بزرگ و کوچک بسیار موثر است، چه این پل کاملا مصنوعی باشد و چه روی یک آبراه، به اندازه کافی موثر است.

طراحی مسیرها و پیاده رو ها در فضای سبز

می توانید از مواد مختلفی مانند چوب و سنگ استفاده کنید. مسیرها می توانند به برجسته شدن فضای سبز کمک کنند. به خصوص استفاده از سنگ فرش در طراحی فضای سبز ویلا عالی به نظر می رسد. این نوع طراحی به شما این امکان را می دهد که در عین داشتن مسیرهای پیاده روی، فضای سبز مورد نظر خود را ایجاد کنید.

پیاده روها یکی از مهم ترین عواملی هستند که در طراحی فضای سبز نباید از آن غافل شد. حتی اگر این مسیرها بسیار باریک و ساخته شده در نظر گرفته شوند، ساختار فضای سبز را به میزان قابل توجهی تغییر می دهند. سعی کنید هنگام طراحی ترانزیشن افراد کمی متفاوت باشید

استفاده از آبنماها

این مورد جزوه مواردی است که اگر در فضای سبز برج یا ویلا باشد میتواند در فروش آن ویلا تاثیر بسزایی داشته باشد مخصوصا اگر آن برج یا ویلا در منطقه توریستی باشد مثل خرید ویلا در مازندران یا برج های ساحلی سرخرود . استفاده از جریان آب در هر مقیاسی، حتی به صورت مصنوعی، سخت و پرهزینه نیست، تمام فضای سبز ویلا را تحت تاثیر قرار می دهد و حس خوشایند آن را بسیار بهبود می بخشد.

در زیر چند ایده وجود دارد. استفاده از حوض‌ها و نهرهای مصنوعی یکی از بهترین ایده‌ها در طراحی فضای سبز است و مطمئناً تأثیر فضای سبزی که ایجاد می‌کنید را بسیار بیشتر می‌کند. هر جا کمی فضای سبز با آبراهه ها ترکیب شود، جلوه بسیار دلپذیرتری ایجاد می شود. جریان یک نهر مصنوعی یا استفاده از یک حوض کوچک به فضا طراوت و نشاط خاصی می بخشد و نشاط بیشتری به آن می بخشد.

 

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه