اطلاعاتی در رابطه با برج های دوتایی بولونیا که لازم است هر فردی بداند.

4 آذر 1401
0 دیدگاه
برج بولونیا 26578654120

” به چشمان خود استراحت دهید و به جای خواندن به پادکست بالا گوش دهید… “

—————————————————————————

برج‌ بولونیا برج‌هایی بلند در ایتالیا می‌باشند که به عنوان برجسته‌ترین جاذبه گردشگری این کشور شناخته شده‌اند. این دو برج مرتفع در تقاطع جاده هایی قرار دارند که به پنج دروازه دیواره حلقه قدیمی منتهی می شوند. این دو سازه از اندازه یکسانی برخوردار نبوده و یکی از آن‌ها بلند‌تر از دیگری می‌باشد. برج بلندتر Asinelli و برج کوچک‌تر Garisenda نامیده می شود. نام دو برج بولونیا از خانواده‌های سازنده آن‌ها برگرفته شده است. بر اساس برخی فرضیه‌ها این دو خانواده بین سال‌های 1109  و 1119 بر سر ساخت این دو برج جهت اثبات قدرت بیشتر با یکدیگر رقابت داشته‌اند.

برج بولونیا 86745321280

بولونیا و برج بولونیا

بلونیا یکی از شهرهای قدیمی و بسیار زیبای ایتالیا می‌باشد که در طی زمان دستخوش تغییر گشته و امروزه بسیار پیشرفته شده است. این شهر برج‌های زیادی را در طول تاریخ در خود جای داده است. برج‌هایی که هر کدام برای هدف خاصی ساخته و مورد استفاده قرار می‌گیرند. این برج‌ها آنقدر زیبا و حرفه‌ای ساخته شده‌اند که در طول تاریخ بارها از آن‌ها الگوبرداری شده است. مهندسان جوان از سراسر جهان خواستار الگوبرداری از برج‌های معروف و ساخت برج‌هایی مقتدر، زیبا و توانا در کشور‌های خود می‌باشند. برج سازان جوان می‌خواهند با الگوبرداری از سازه‌های معروف جهان خود را قدر و توانا نشان دهند. بولونیا یکی از مکان‌هایی است که می‌توان به عنوان سرمشقی برای تمامی برج‌سازان جوان در نظر گرفته شود.

در این شهر معروف صدها برج وجود داشته است که هر کدام برای پیشبرد اهداف خاصی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. حوادث طبیعی‌‌، جنگ‌ها و بازسازی‌ها در طول تاریخ موجب گشته است که این برج‌ها بسیار کاهش یابند. یکی از اصلی ترین دلایل کاهش این برج‌ها در امروز  اهداف بسیار بلند پروازانه حاکمان در برهه‌ای از زمان بوده است. آن‌ها خواستار این بودند که با بازسازی شهر، زیبایی گسترده‌ای به این شهر عطا کنند اما از هزینه‌های هنگفت و انرژی خستگی ناپذیر مورد نیاز برای اجرایی این طرح خبر دار نبودند. بی برنامگی این حاکمان در آن زمان موجب گشت تا این پروژه با شکست روبرو شود و نتواند آن‌ گونه که حاکمان می‌خواهند پیش رود و ضربه بزرگی به آبادانی و اقتصاد این کشور وارد شد. امروزه برخی از این برج‌ها هنوز هم در این کشور سر پا هستند و در جهت اهداف خاص خود خدمت رسانی می‌کنند.

برج‌ بولونیا 8968796789برج Asinell

برخی بر این باورند که برج آسینلی در ابتدا دارای ارتفاع تقریباً کمی بود. به گفته آن‌‌ها این ارتفاع در ابتدا 70 متر بوده که در طی گذشت زمان به 97.2 متر فعلی رسیده است. در قرن چهارده از این یک از برج بولونیا به عنوان زندان و قلعه کوچک استفاده‌ می‌شده است.در این دوره یک سازه چوبی در اطراف برج به ارتفاع 30 متری از سطح زمین ساخته شد که با یک پل عابر پیاده هوایی به برج گاریسندا متصل شده بود. این سازه چوبی بعدها به دلیل آتش سوزی از بین رفت.

ساخت این برج به جیووانی ویسکونتی دوک میلان نسبت داده می شود، برخی افراد بر این باورند که وی می‌خواسته است از این مکان برای کنترل شورش‌ها و آشفتگی‌های احتمالی استفاده گردد.ویسکونتی پس از فروپاشی  خانواده پپولی به فرمانروایان بولونیا تبدیل شده بود، اما در میان مردم محبوبیتی نداشت و اکثر مردم شهر با او مخالف بودند.با اینکه صدمات شدید ناشی از صاعقه موجب آتش‌سوزی‌های بزرگ و آسیب دیدن بسیاری از منابع طبیعی و انسانی می‌شد اما این برج از این آسیب دیدگی‌ها جان سالم به در می‌برد.این برج از زمان تاسیس خود تا به امروز دو آتش سوزی بزرگ را پشت سر نهاده و توانسته است از این آتش سوزی‌ها جان سالم به در آرد.

برج بولونیا 0789695321

برج Asinelli توسط دانشمندان Giovanni Battista Riccioli (در سال 1640) و Giovanni Battista Guglielmino (در قرن بعد) برای آزمایش جهت بررسی حرکت اجسام سنگین و چرخش زمین استفاده گردیده است. در جنگ جهانی دوم که بین سالهای 1943 و 1945 اتفاق افتاد از این برج بولونیا  به عنوان پایگاه دید استفاده می‌شده است. در هنگام حملات بمب گذاری شده، چهار داوطلب برای هدایت عملیات امداد و نجات به مناطق مورد اصابت بمب های متفقین قرار می‌گرفته‌اند. معماران بسیاری برای ساخت آثار خود از این دو برج الهام گرفته اند. تصور می‌شود معمار مینورو یاماساکی نیز هنگام طراحی مرکز تجارت جهانی در دهه 1960 از این برج ها الهام گرفته  و توانسته است آثاری ماندگار را خلق کند. گفتنی است که شما نیز با الهام گرفتن از این برج می‌توانید نسبت به ساخت ویلا در جاجرود اقدام نمایید.

برج بولونیا 584154185برج گاریسندا

برج گاریسندا امروزه دارای ارتفاع 48 متر با برآمدگی 3.2 متر می‌باشد. شواهد نشان می‌دهد این برج در ابتدا تقریباً 60 متر ارتفاع داشته است  اما به دلیل بازدهی زمین که باعث کج و خطرناک بودن آن می‌شده است این ارتفاع در قرن چهاردهم کاهش داده شده است. در اوایل قرن پانزدهم، این برج توسط Arte dei Drappieri خریداری شد و تا زمانی که Garisenda در پایان قرن 19 به مالکیت شهرداری در آمد، برج تحت اختیار وی بود. نام این برج چندین بار توسط دانته در کمدی الهی و The Rime (تأییدی بر اقامت وی ​​در بولونیا) و  گوته در سفر ایتالیایی خود ذکر شده و معروفیت دو چندانی یافته است.

الهام از این برج بولونیا نیز یکی دیگر از اقداماتی است که بسیاری از مهندسان مطرح به کار گرفته و توانسته اند آثاری بی‌نظیر بیافرینند. نمونه این الهامات را می‌توان در برج‌های داخلی نیز مشاهده کرد. ساخته شدن برج در مازندران با الهام از این برج ایتالیایی نشان دهنده توانایی مهندسان داخلی در رقابت با سایر مهندسان جهانی می‌باشد.سر پا بودن و خدمت رسانی این دو برج هنری در برابر آتش سوزی‌ها و صدمات طبیعی بیانگر استحکام بسیار بالای این دو برج بولونیا در طول تاریخ بوده است. زیبایی و طراحی خاص این دو برج موجب گشته است تا هر ساله افراد زیادی از سراسر جهان برای بازرسی کردن از این برج دچار ترغیب شوند و با سفر به این شهر تاثیر گسترده‌ای در رونق اقتصادی کشور زیبای ایتالیا داشته باشند. طراحی و استحکام خاص این سازه موجب گشته است تا بسیاری از محققان از سراسر جهان برای بازرسی و پژوهش کردن پیرامون این برج به این شهر سفر کرده و دستاوردهای تحقیقاتی گسترده‌ای را به تمامی مهندسان و باستان شناسان طالب علم ارائه دهند.

 

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه