طراحی داخلی مینیمال را برای ویلاهای دریاکنار امتحان کنیم

27 آبان 1401
0 دیدگاه
ویلاهای دریاکنار 989859748547474

اگر می‌خواهید به سراغ طراحی داخلی مینیمال برای ویلاهای دریاکنار بروید، بد نیست قبل از هرچیز با مفهوم مینیمال بیشتر آشنا شوید! “Less is More”، شعار معروف مینیمالیست‌ها را به خاطر بسپرید و بدانید در تک تک مراحل طراحی داخلی، این شعار باید جلوی چشمتان باشد و از سوی دیگر، اصلا باید به سبک مینیمال علاقه‌مند باشید تا بتوانید برای آن وقت و هزینه بگذارید و ارتباط لازم را با آن برقرار کنید.

مینیمال به معنای حداقل، طرفداران خود یعنی مینیمالیست‌ها را دارد و زمانی کاربرد دارد که با استفاده حداقلی از چیزها رو به رو هستیم. این نوع خالصی از ساده بودن است و در هنر بسیار به آن بر می‌خوریم. آثار هنری که با حداقل عناصر، جزئیات و ویژگی‌ها پدید آمده‌اند، آثار مینیمال هستند. اگر شما ساده‌گرا هستید یک مینیمالیست محسوب می‌شوید و ساده‌گرایی مینینالیسم است.

در رابطه با طراحی داخلی به سبک مینیمال، می‌توان گفت که در این نوع از دکوراسیون، ساده‌تر کردن فضا و استفاده حداقلی از عناصر و لوازم مد نظر است. سبک مینیمال بسیار معروف است و طرفداران منحصر به خود را هم دارد.

در رابطه با دکوراسیون داخلی ویلاهای مازندران، از ویلا در خزرشهر گرفته تا ویلاهای دریاکنار، سبک‌های بسیاری وجود دارد، با اینحال شما ممکن است به سبک مینیمال علاقه‌مند شده‌باشید و بخواهید یک ویلا در شمال را به این سبک طراحی کنید. این سبک می‌تواند در هر بخشی از ویلاهای شمال به کار رود، ما در این مطلب، سعی کرده‌ایم به فضاهای مهم در این زمینه بپردازیم. با ما همراه باشید.

ویلاهای دریاکنار 468456874968768746

سبک مینیمال برای اتاق خواب‌های ویلاهای دریا کنار

 

موضوع را با سبک مینیمال در اتاق خواب‌های ویلا در مازندران آغاز می‌کنیم. چه ویژگی‌های باعث می‌شود که یک اتاق خواب در ویلاهای دریاکنار، در سبک مینیمال جای بگیرد و بتوان گفت که آن اتاق خاص، نوعی از یک دکوراسیون مینیمال است؟

از مهم‌ترین نشانه‌های مینیمال بودن دکوراسیون، استفاده از رنگ‌های روشن و سفید است، ولی بدانید که استفاده از رنگ روشن در اتاق خواب‌، حتما به مینیمال بودن دلالت ندارد. رنگ روشن یکی از موارد است ولی تمام ماجرا نیست. دیوارهای ساده و بدون الگو، یکی از این ویژگی‌هاست که این دیوارهای روشن و سفید، ترجیحا به این دلیل استفاده می‌شوند که به مخاطب حسی عاری از بی‌نظمی و تصنع القا کنند، با اینحال گاهی می‌توان از الگوهایی محو و تعدیل شده که غالب نیستند استفاده کرد، اما برای ایجاد یک اتاق مینیمال خالص، همین الگوها هم اضافی هستند، این مورد تا حد زیادی به خواسته شما هم بر می‌گردد. از طرفی برای مینیمال بودن اتاق در ویلاهای دریاکنار، استفاده از رنگ خنثی نیز یکی از گزینه‌هاست.

استفاده از قاب عکس در دیوار اتاق خواب‌های ویلاهای دریاکنار، منافاتی با مینیمالیست ندارد، ولی اضافه کردن این جزئیات زمانی مقبول است که در راستای اصل ساده بودن باشد و کار را از اصول مینیمال بودن خارج کند؛ البته در رابطه با دیوار شاخص با این مسئله جور دیگری برخورد می‌کنیم و دیوار شاخص اصولا جزء اتاق خواب نیست.

نور، پرده و پنجره در اتاق خواب ویلاهای دریاکنار، قسمت بعدی است که به آن می‌پردازیم. نوری که در طراحی برای ما در اولویت قرار دارد، نور روز است و برای شب، نور فلت و مسطح با تابش غیر مستقیم مطلوب ماست. این نور عمدتا از فیلتر بلاکر گذر می‌کند و سطح تابش نور را تنظیم کرده و نوری لطیف و ملایم برای فضا به ارمغان می‌آورد.

 

 

ویلاهای دریاکنار 54638459638968968

 

در اتاق خواب‌های مینیمال از لوستر استفاده‌ای نداریم! در عوض نور نقطه‌ای، هالوژن و برخی از چراغ‌های ساده تزئینی با اصول مینیمالیست بیشتر تطابق دارند.

برای پنجره اتاق ویلاهای دریاکنار، اگر که پنجره‌های عریض و بزرگ دارید که به شما تبریک می‌گوییم، در غیر اینصورت شاید مجبور شوید ابعاد بازشو را تغییر دهید و آن را بزرگتر کنید. این مورد هم برای نور مورد نظر در این سبک و هم برای شفافیت مورد نظر، کمک کننده است. و پرده‌ها! سادگی را در انتخاب پرده نیز از خاطر نبرید. هر چیز مجلل و با ساخت و پرداخت زیاد، وصله ناجوری بر سبک مینیمال است.

مبلمان اتاق خواب ویلاهای دریاکنار، بخشی است که تکمیل کننده طراحی داخلی شماست و به نوعی جان دهنده فضاست. در این بخش نیز تمام نکات مربوط به مینیمال بودن را رعایت کنید و دقت کنید که خطوط منظم باشند و شکسته! تضاد فاحش رنگ در طراحی مینیمال مورد قبول نیست و بهتر است از تناژهای یک رنگ و یا رنگ‌های متفاوت با کنتراست کم استفاده کنید. شلوغی و بی‌نظمی نیز راه گشای شما نیست، حتی الامکان فضا را به سمت نظم و سادگی سوق دهید.

اتاق جذابتر برای ویلاهای دریاکنار، اگر قرار است اتاقی مینیمال هم باشد، باید در آن حداقل وسایل را به کار برد. در صورت وجود کفپوش مناسب برای اتاق، نیازی به فرش نیست، یا یک فرش کوچک کفایت می‌کند. دکوراتیو برای اتاق خواب مینیمال در ویلاهای دریاکنار هم نباید شلوغ باشد. در اینجا استفاده از آباژور بزرگ و یا تلویزیون مجلل را منع می‌کنیم. مبل راحتی و جمع و جور هم به مبل بزرگ اولویت دارد.

صندلی‌های راحتی برای یک اتاق خواب مینیمال در ویلاهای دریاکنار، انتخابی مناسب است. اگر فضای باقی مانده در اتاق در حد کفایت است، با این اصل که از شلوغ‌کاری بپرهیزید، می‌توانید از گل‌ها و گیاهان زینتی استفاده کنید. در اینجا هم به سمت استفاده از گلدان‌های شفاف و مینیمال با رنگ‌های خالص بروید.

لوازم خواب مثل پتو، بالشت و در کل سرویس خواب هم بهتر است در هارمونی با سبک کلی، یعنی سبک مینیمال، قرار بگیرد. دوخت و دوز زیاد و پر زرق و برق بودن، اصلا با یک دکوراسیون مینیمال جفت و جور نیست.

ویلاهای دریاکنار 64856387963876387458469874968

نشیمن و پذیرایی برای ویلاهای دریاکنار با طراحی داخلی به سبک مینیمال

 

شاید مهم‌ترین فضاها و به عبارتی در دسترس‌ترین فضاها که در نگاه اول، خلاصه‌ای کلی از جو حاکم بر طراحی به شما ارائه می‌دهد، همین نشیمن و پذیرایی باشد. در واقع، بیشترین حضور افراد خانه و میهمانان، مربوط به حضور در این فضاهاست و می‌توان با انتخاب درست و به کار بردن هوشمندانه اصول طراحی داخلی مینیمال برای این فضاها، تاثیری مثبت بر مخاطبین گذاشت.

در اینجا با انبوهی از موارد رو به رو هستیم که دکوراسیون مینیمال ویلاهای دریاکنار را در بر می‌گیرد. از رنگ دیوارها شروع می‌کنیم. در انتخاب رنگ دیوار نشیمن ویلاهای دریاکنار اگر رویکردی مینیمال دارید، همانطور که در ابتدای کار گفتیم، باید به سراغ رنگ‌های ملایم و بدون نقش و نگار بروید! حتی اگر از کاغذ دیواری استفاده می‌کنید، مراقب باشید که کاغذ دیواری شما طرحی برجسته و خاص نداشته‌باشد. از سوی دیگر، تمام عناصر الحاقی به دیوار، مثل دیوار آویزها، لامپ‌های دیواری و یا تابلوها نیز باید در نهایت سادگی و با تعداد کم باشند. در کل اگر سبک مینیمال را برای طراحی داخلی ویلاهای دریاکنار برگزیده‌اید باید تا جایی که می‌توانید از شلوغ‌کاری بپرهیزید.

کفپوش را می‌توانید کمی گرمتر انتخاب کنید ولی باز هم از اصول مینیمالیستی خود تخطی نکنید! اگر از فرش استفاده می‌کنید، فرشی ساده و کوچک، بیشتر با سبک کلی طراحی داخلی شما عجین خواهد بود.

از سوی دیگر، در سقف نیز از شلوغ کاری و استفاده از سقف کاذب‌های پر نقش و نگار پرهیز کنید. لوستر به هیچ عنوان مناسب یک طراحی داخلی مینیمال برای ویلاهای دریاکنار نیست.

در استفاده از دکوراتیوها، می‌توانید از گلدان، مجسمه، قفسه و هرچیزی استفاده کنید، ولی همه در چارچوب رعایت مینیمالیسم!

 

ویلاهای دریاکنار 6384968386986398968689

 

با سرویس بهداشتی و حمام و آشپزخانه در ویلاهای دریاکنار چه کنیم؟

موضوع را با سبک مینیمال در اتاق خواب های ویلا در مازندران شروع می کنیم. اتاق خواب در یک ویلای ساحلی به سبک مینیمالیستی چه ویژگی هایی دارد و می توان گفت که آن اتاق خاص نوعی دکوراسیون مینیمالیستی است ؟

یکی از مهم ترین نشانه های دکوراسیون مینیمال استفاده از رنگ های روشن و سفید است اما بدانید که استفاده از رنگ های روشن در اتاق خواب لزوما به معنای مینیمال نیست. رنگ روشن یکی از موارد است اما کل داستان نیست. دیوارهای ساده و بدون طرح یکی از ویژگی هایی است. این دیوارهای روشن و سفید ترجیحاً برای ایجاد حی آرامش پخش و دور از شلوغی را به مخاطب ارائه دهند. با این حال ، گاهی اوقات می توان از الگوهای محو شده ای که غالب نیستند نیز استفاده کرد. اما برای ایجاد یک اتاق مینیمال خالص ، الگوهای مشابه جزو موارد اضافی هستند و این تا حد زیادی به خواسته های شما بستگی دارد.

زمانی که از مینیمال بودن دکوراسیون داخلی صحبت می‌کنیم، منظور ما کلیه فضاهاست، حتی فضاهای خیس در ویلاهای دریاکنار! در این رابطه با تغییر برخی لوازم ساده در این فضاها می‌توانید آن‌ها را در هماهنگی با فضای مینیمال خود قرار دهید. مثلا در سرویس بهداشتی، آینه‌ای ساده، عریض و بزرگ، به ما کمک می‌کند. آینه‌های بزرگ برای فضاهای کوچک باعث بزرگتر به نظر رسیدن فضا هم می‌شوند. استفاده از رنگ‌های روشن و بدون طرح نیز برای مصالح باید در اولویت قرار بگیرد.

در رابطه با حمام نیز می‌توان تمام این موارد را از نظر گذراند، اگر وان دارید که استفاده از وان‌های عجیب و غریب توصیه نمی‌شود، کفپوش‌های شلوغ و سرامیک‌های پر زرق و برق نیز اصلا در راستای اهداف ما نیست و شلوغ کردن بیش از حد فضا با لوازم حمام نیز به این سبک نمی‌خورد. لوازم مورد نیاز را در ارگنایزر نگه دارید و شلف‌هایی مخصوص در حمام ویلاهای دریاکنار داشته‌باشید. این کار باعث سر و سامان دادن به فضا نیز می‌شود.

و اما آشپزخانه! در خانه‌های امروزی، آشپزخانه پیوندی تنگاتنگ با نشیمن دارد و از این روی که یا اپن است یا به صورت جزیره کار شده، نمی‌توان آن را جدای از ساختار کلی این قسمت دانست. به همین منظور، برای اینکه دکوراسیونی موفق در حیطه مینیمال برای ویلاهای دریاکنار داشته‌باشید، آشپزخانه را هم در قواعد کلی مینیمالیست بگنجانید و در این قسمت هم اصول ذکر شده را رعایت کنید.

آشپزخانه‌های مینیمال، اصولا مبلمانی ساده و راحت دارند و در آن‌ها از لوازم پر زرق و برق نیز استفاده نشده‌است. رنگ‌ها ملایم و ساده است. البته این به معنای عدم تجهیز آشپزخانه نیست! شما می‌توانید آشپزخانه‌ای کاملا مجهز داشته‌باشید ولی در آن از لوازمی با طراحی ساده استفاده کنید.

موضوع را با سبک مینیمال در اتاق خواب های ویلا در مازندران شروع می کنیم. اتاق خواب در یک ویلای ساحلی به سبک مینیمالیستی چه ویژگی هایی دارد و می توان گفت که آن اتاق خاص نوعی دکوراسیون مینیمالیستی است ؟

یکی از مهم ترین نشانه های دکوراسیون مینیمال استفاده از رنگ های روشن و سفید است اما بدانید که استفاده از رنگ های روشن در اتاق خواب لزوما به معنای مینیمال نیست. رنگ روشن یکی از موارد است اما کل داستان نیست. دیوارهای ساده و بدون طرح یکی از ویژگی هایی است. این دیوارهای روشن و سفید ترجیحاً برای ایجاد حی آرامش پخش و دور از شلوغی را به مخاطب ارائه دهند. با این حال ، گاهی اوقات می توان از الگوهای محو شده ای که غالب نیستند نیز استفاده کرد. اما برای ایجاد یک اتاق مینیمال خالص ، الگوهای مشابه جزو موارد اضافی هستند و این تا حد زیادی به خواسته های شما بستگی دارد.

اتاق نشیمن و پذیرایی ویلاهای ساحلی با طراحی داخلی مینیمالیستی

شاید مهمترین فضاها و یا به عبارت دیگر در دسترس ترین فضاها که در نگاه اول خلاصه ای کلی از فضای طراحی را به شما ارائه می دهند ، اتاق نشیمن و پذیرایی است. در واقع حضور اکثر افراد در خانه و مهمانان مربوط به حضور در این فضاها است و با انتخاب مناسب و هوشمندانه و رعایت اصول طراحی داخلی مینیمالیستی برای این فضاها ، می توان تأثیر مثبتی بر مخاطب گذاشت.

در اینجا ما با موارد زیادی روبرو هستیم که شامل حداقل دکوراسیون ویلاهای ساحلی است. ما با رنگ دیوارها شروع می کنیم. اگر روشی مینیمالیستی برای انتخاب رنگ دیوار اتاق نشیمن ویلاهای ساحلی دارید ، همانطور که در ابتدا گفتیم ، باید به دنبال رنگهای ملایم و بدون الگو باشید! حتی اگر از کاغذ دیواری استفاده می کنید ، مطمئن شوید که کاغذ دیواری شما دارای طرح برجسته و خاصی نیست.

 

امیدواریم موارد ذکر شده در این نوشتار شما را در داشتن یکی از بهترین دکوراسیون‌های مینیمال یاری کند.

آخرین ویرایش در تاریخ 1400/09/25

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه