مبلمان محوطه ویلاهای شمال، بهترین انتخاب چیست؟

19 اسفند 1400
0 دیدگاه
ویلاهای شمال 4774785445545788989

محوطه ویلاهای شمال، بخشی جذاب و جالب توجه درباره این ساختمان‌هاست که نحوه صحیح پردازش، طراحی و مبلمان آن، منجر به جذب مخاطبان بیشتری خواهد شد. یکی از عناصر مهم در طراحی محوطه، انتخاب مبلمان است. این انتخاب موارد متعددی را در بر می‌گیرد، یعنی هم نوع مبلمان مهم است، هم نحوه استفاده از آن و چینش در محوطه!

متقاضیان خرید ویلا در شمال، در اولین مواجهه خود با بنا، حتما نیم‌نگاهی به محوطه خواهند داشت و به میزان مبلغی که قرار است پرداخت کنند، طراحی محوطه برایشان مهم خواهد شد. از طرفی، افراد به مقایسه نیز می‌پردازند، یعنی محوطه یک ویلا در شمال را با نمونه‌هایی که به نظرشان زیبا آمده مقایسه می‌کنند و این موضوع بر انتخاب نهایی آن‌ها بی‌تاثیر نخواهد بود.

ولی راز اینکه چیدمانی صحیح در محوطه داشته‌باشیم چیست؟ چه چیزی باعث می‌شود محوطه یک ویلا در شمال از نظر مبلمان بتواند سرآمد باشد و با بهترین نمونه‌های موجود نیز رقابت کند؟ ما راز این موفقیت را در اصولی می‌دانیم که طراحان همواره آن‌ها را به کار می‌برند و اگر در یک طراحی، این اصول رعایت شده‌باشد، ناخودآگاه تاثیری مثبت بر مخاطب خواهد گذاشت.

در این مطلب از سایت دکتر بخشی، به اصول انتخاب مبلمان و بایدها و نبایدهای چیدمان می‌پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

مفهوم طراحی محوطه در ویلاهای شمال

طراحی محوطه ویلا در شمال، به معنای برخورداری از پلانی مناسب و استفاده از عناصر و المان‌های گوناگونی در فضا است. طراحی محوطه اصولی مشخص دارد، اصولی که رعایت آن‌ها در نهایت منجر به داشتن یک محوطه زیبا خواهد شد. عناصری هستند که در طراحی محوطه ویلاهای شمال، نقشی بسیار برجسته دارند و می‌توانند مبلمانی زیبا و درخور ایجاد کنند.

در طراحی محوطه، به ویژه در طراحی محوطه‌های ایرانی، اصولی 6 گانه باید لحاظ شوند. وحدت، تاکید، سادگی، ریتم، مقیاس و تعادل، این اصول 6 گانه هستند. که در ادامه هر یک را به صورت جدا بررسی می‌کنیم.

 

ویلاهای شمال 4774785445545788989

 

ایجاد وحدت در مبلمان ویلاهای شمال

رعایت پیوستگی بصری و ارتباط، به معنای بودن وحدت در میان عناصر محوطه است. اگر می‌خواهید بدانید که در یک طراحی محوطه عناصر در وحدت هستند یا خیر، باید ببینید که چه حسی از محیط دریافت کرده‌اید. اگر در زمان مواجهه با محوطه ویلاهای شمال، همه‌چیز را پیوسته حس کردید و نه جدا از هم، این به این معناست که وحدت را حس کرده‌اید.

تمرکز در محوطه ویلاهای شمال!

نقطه کانونی در طراحی از موارد مهم است که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. این نقطه کانونی نقشی مهم در ایجاد تمرکز در محوطه ویلاهای شمال دارد. نقطه کانونی چیست؟ اگر چیزی در اولین نگاه توجه شما را به خود جلب کرد، می‌توانید آن را نقطه کانونی طرح بدانید. نقطه کانونی، در ایجاد فضایی متفاوت بسیار موثر است. این فضا می‌تواند احساساتی متفاوت را به مخاطب القا کند و این کار را می‌تواند از راه‌های مختلفی انجام دهد. برای مثال، از طریق بافت، شکل، ابعاد و یا رنگ! یک آبنما، یک تک درخت و یا یک مبلمان ویژه، آلاچیق، یک فلاورباکس خاص و … همگی می‌توانند یک نقطه کانونی باشند که تمرکز را ایجاد کرده‌است.

تعادل در محوطه ویلاهای شمال

تعادل از دیگر رازهای یک طراحی موفق است. تعادل برای شما به چه معناست؟ اگر بخواهیم به زبان ساده این موضوع را شرح دهیم، تعادل را اینگونه معرفی می‌کنیم: ایجاد توازن! یعنی شما هیچ قسمتی را ثقیل‌تر از بخشی دیگر ندانید و تمامی عناصر به کار رفته در محوطه ویلاهای شمال در هارمونی خاصی با هم باشند. تعادل‌ها یا متقارن هستند و یا نامتقارن، این یعنی صرفا تقارن به معنای تعادل نیست!

مقیاس و تناسب در محوطه ویلاهای شمال

زمانی که در فضایی تناسب وجود نداشته‌باشد، نمی‌توانیم آن را نمونه‌ای موفق بدانیم. در کل انسان در فضاهایی که در آن‌ها تناسبات رعایت نشده باشد احساس راحتی و خشنودی نمی‌کند. مثلا فرض کنید در محوطه‌ای کوچک آلاچیقی بسیار بزرگ داشته‌باشیم و یا برعکس، در یک محوطه بزرگ از لوازم کوچک استفاده کنیم. این موضوع در رابطه با ارتفاع نیز صادق است.

ویلاهای شمال 48547584758748746554555554

رعایت ریتم در طراحی محوطه ویلاهای شمال

ریتم با تکرار ایجاد می‌شود و می‌تواند وحدت و هماهنگی زیبایی به فضا ببخشد. برای مثال می‌توان با ارتفاع‌های مختلفی از یک گیاه و درختچه، ریتم را ایجاد کرد و یا ریتم‌هایی متفاوت ایجاد کرد!

رعایت سادگی در طراحی محوطه ویلاهای شمال

حتما شما هم جمله معروف “زیبایی در سادگی است” را بارها شنیده‌اید. سادگی اگر به درستی خلق شود، یکی از شگفت‌انگیزترین مفاهیم ایجاد شده‌است، یعنی با حداقل اجزا و عناصر، ایجاد مفهومی عالی و حداکثر! اگر سادگی در مبلمان و طراحی محوطه رعایت شود، یعنی از آشفتگی پیش‌گیری کرده‌ایم.

شناخت عناصر پر اهمیت در طراحی محوطه ویلاهای شمال

اصول یاد شده، به ابزاری برای پیاده شدن نیاز دارند و در رابطه با محوطه، این ابزار، اجزا و عناصر محوطه هستند. این اجزا و عناصر، از انتخاب تا اجرا باید از اصولی خاص تبعیت کنند.

در ادامه به مشخص کردن این موارد می‌پردازیم.

فضای نشستن در محوطه ویلاهای شمال

خوب است بدانید که مبلمان فقط محدود به اسباب نشستن و … نیست، بلکه هر عنصری که در محوطه به کار می‌رود نوعی مبلمان فضا است. فضای نشستن به عنوان بخشی از مبلمان محوطه ویلاهای شمال، می‌تواند مبلمان‌هایی از جنس‌هایی سازگار با اقلیم شمال داشته‌باشد و تعداد افرادی که قرار است از این محوطه استفاده کنند، مساحت آن و قابلیت جا به جایی نیز مد نظر است.

بهتر است مبلمان به صورت فضایی جمعی در نظر گرفته شود و در چیدمان آن سعی در ایجاد فضایی صمیمی در اولویت قرار بگیرد.

 

ویلاهای شمال 48968968749647968796

 

نقش سایه‌بان در محوطه ویلاهای شمال

سایه‌بان از مواردی است که راحتی بیشتری را برای افراد به همراه خوهد داشت که می‌تواند در قالب یک آلاچیق زیبا در محوطه ویلاهای شمال به کار رود و در مقابل آفتاب و باران، برای افراد آسایشی نسبی فراهم آورد.  بهترین سایه‌بان‌ها را باید در مواردی جست که از نظر ابعاد متوسط هستند و با سبک کلی طراحی ویلا نیز هم‌خوانی دارند.

از طرفی این روزها، اغلب کارفرماها در صورت امکان خواهان داشتن آتشدان در محوطه هستند. این آتشدان در صورت ترکیب با محل نشستن و سایه‌بان می‌تواند کاربرد بیشتری داشته‌باشد. یعنی ترکیب این مورد و موارد ذکر شده در قبل، از بهترین ترکیب‌هایی است که طراح می‌تواند در نظر بگیرد.

چراغ‌ها به عنوان عناصر مهم محوطه ویلاهای شمال

از دسته عناصری که می‌توانند کاربردی عالی داشته‌باشند و موارد گفته شده در رابطه با اصول طراحی محوطه را برآورده نمایند چراغ‌ها هستند. لوازم روشنایی محوطه، از نظر نحوه چیدمان، سایز، رنگ نور، شدت نور، محل استفاده و … می‌توانند کاربردی عالی داشته‌باشند و با نحوه چیدمان و … هماهنگی و ریتم خاصی را به محوطه ویلاهای شمال ببخشند.

نبایدهای طراحی محوطه ویلاهای شمال

تا اینجا به کارهایی که باید در رابطه با زیباتر کردن و بهبود محوطه ویلاهای شمال انجام بدهیم اشاره کردیم. در اینجا به نکاتی اشاره می‌کنیم که اگر آن‌ها انجام بدهیم، ما را از هدف اصلی که بهتر کردن ویلا است دور می‌کند.

یکی از این موارد، استفاده از مصالح ناهم‌خوان در محوطه است. اگر در نما و محوطه ویلا از مصالحی متضاد و متناقض استفاده کنید، حتی اگر سایر موارد به درستی انتخاب شده‌باشند، جلوه‌ای نخواهند داشت. چرا که چشم‌ها بر همان موارد ضعیف متمرکز خواهند شد و نمی‌توانند تشخیص خوبی از سایر موارد داشته‌باشند.

رنگ در محوطه بسیار مهم است، شما باید مبلمان را به نوعی انتخاب کنید که در رنگ، معرف خودش باشد و این اصلا به معنای انتخاب جیغ نیست. رنگ‌های جیغ صرفا اگر به این دلیل انتخاب شوند که عنصری خود را نشان دهد، و کاری به زیبا بودن یا نبودن المان مورد نظر نداشته‌باشد، انتخابی بسیار نامناسب هستند. ولی ممکن است یک رنگ پر نشاط، اگر به درستی انتخاب شده‌باشد، نقشی بسیار موثر در بهبود کیفیت ویلاهای شمال داشته‌باشد.

اگر این امکان برای شما وجود داشته‌باشد، وجود یک تاب در محوطه ویلاهای شمال به عنوان بخشی از مبلمان، می‌تواند خیلی موفق عمل کند و توجه خریداران را نیز به خود جلب کند. به ویژه اگر تاب با فضای سبز در هم آمیخته باشد، زیبایی بیشتری خواهد داشت. ولی اگر محوطه کوچکی دارید، از این انتخاب صرف نظر کنید و اولویت را به موارد مهم‌تر بدهید.

ویلاهای شمال 698967849678496874

خرید ویلاهای شمال

اگر به تازگی تصمیم گرفته‌اید که در بازار املاک شمال سرمایه‌گذاری کنید و یا مدت زیادی است که به خرید ویلاهای مازندران می‌اندیشید و به دنبال یک راه مناسب برای شروع این سرمایه‌گذاری هستید و نمی‌دانید که باید از کجا آغاز کنید، حتما بسیاری از افراد مورد اطمینان شما، مراجعه به یک مشاور املاک مجرب را به شما پیشنهاد داده‌اند.

در این راستا، در صورتی که قصد خرید ویلاهای شمال را دارید و تمرکز شما بر مازندران است، و یا می‌خواهید در برج‌های ساحلی سرخرود سرمایه‌گذاری کنید و از طرفی اطلاعاتی نیز راجع به خرید ویلا در دریاکنار و یا خانه دریا نیاز دارید، بهترین کار مراجعه به مشاورین املاک دکتر بخشی و بهره بردن از مشاوره تخصصی این تیم است. پس اگر به دنبال یکی از معتبرترین مشاورین املاک با تجربه زیاد در زمینه ویلا و برج‌های لوکس هستید، قبل از هر اقدامی، از طریق راه‌های ارتباطی با ما در تماس باشید و از مشاوره رایگان قبل از خرید تیم ما بهره‌مند شوید.

 

مهم ترین نکات که باید برای خرید مبلمان فضای باز در نظر داشته باشید ؛

در نظر گرفتن مکان مخصوص :  زمانیکه مبلمان فضای باز را خریداری می کنید باید مکان مناسبی را نیز برای نگهداری آن انتخاب نمایید ، بهتر است هنگامی که به مبلمان نیازی ندارید آن را درون انباری یا محیطی بسته نگه دارید ، چرا که سالم و مثل روز اول تمیز می ماند .  بهترین صندلی هایی که برای محیط باز انتخاب می شود معمولا از جنس چوب ساج هستند اما باید بدانید که چه این جنس صندلی ها و چه صندلی های فرفورژه هم اگر بیش از حد در فضای باز بلا استفاده بمانند ، آسیب می بینند ، از همین رو بهتر است مکان مناسبی را برای نگهداری این مبلمان ها انتخاب کنید .

کیفیت مبلمان فضای باز : برای خرید بهترین مبلمان ها برای فضای باز توصیه می شود بیشتر از هرچیزی به کیفیت آن توجه کنید تا به قیمت. در صورتیکه توانایی خریداری مبلمان با کیفیت بالا را ندارید بهتر است از صندلی ها و میزهای با کیفیت استفاده کنید ، در غیر این صورت از بهترین انواع مبلمان ها استفاده کنید ، چرا که اینگونه تا چندین سال از نگهداری آن ها آسوده خواهید بود ، در حالی که اگر جنس مرغوب و با کیفیتی را خریداری نکنید ، دوام بالایی نخواهد داشت و باید به فکر خرید دوباره باشید . همچنین توصیه می شود حتما حتما قبل از خرید مبلمان ، روی آن ها بنشینید و راحتی و استقامت را مورد نظر داشته باشید ، تا پس از خریداری و گذشت مدتی کوتاه با مشکل مواجه نشوید . به الیاف کوسن های مبلمان توجه اساسی داشته باشید چراکه جنس این المان نیز بسیار حائز اهمیت است ، تا با شرایط آب و هوایی و رطوبت آسیب نبینند و دیگر قابل استفاده نباشند .

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه