قوانین نورپردازی در خانه های کوچک که باید بدانید !

18 اسفند 1400
0 دیدگاه
نورپردازی 4694658465478

همانطور که می دانید بزرگ جلوه دادن دکوراسیون داخلی خانه های کوچک ، کاری جنجال برانگیز است چراکه این مبحث به جنبه های مختلفی بستگی دارد. نظیر چیدمان ، طراحی داخلی و…   و از آنجا که امروزه کوچک شدن متراژ خانه ها و ویلا در شمال  فراگیر شده معماران و طراحان داخلی برای این  موضوع نیز راهکار  و ایده های زیادی نیز بکار گرفتند.  یکی از گزینه های اصلی که تاثیر آن به اثبات رسیده است  فریب ذهن با نورپردازی است که به دلیل تاثیر بسزای آن ما تصمیم داریم این مطلب را به این مورد نیز اختصاص دهیم  تا بتوانید ویلا در مازندران  خود را با بودجه کم بزرگ تر از قبل نشان دهید .

بنا به آنچه گفته شد نورپردازی اصولی و مناسب به طور حتم تاثیر بسزایی دارد  به طوری که اگر رعایت نشود تمام  زحمت هایی که برای  بزرگ جلوه دادن خانه خود از جمله چیدمان  ، انتخاب رنگ مناسب برای دیوار  و… کشیده اید  برباد می رود. اما شما تنها  با در نظر گرفتن نورپردازی اصولی می توانید  تا درصد زیادی به هدف خود برسید و نتیجه پیروزمندانه نیز داشته باشید.   نورپردازی نه فقط با روشنی زوایای تاریک بلکه  با جادو   و فریب ذهن  می تواند به صورت هوشمندانه خانه ی نقلی شما را به زیبایی هر چه تمامتر بزرگ جلوه دهد .

 

نورپردازی 4694658465478

 

 اما سوال اینجاست چگونه ؟

استفاده از نور طبیعی : در ابتدا بهتر است به نور طبیعی بپردازیم که هیچ نور مصنوعی نمی تواند به اندازه نور طبیعی خانه شما را پر نور و در نهایت بزرگ نشان دهد. شما می توانید با این نور بدون هیچ هزینه ای خانه خود را بزرگ  جلوه دهید.  به همین سبب به هیچ عنوان  با پارتیشن ، پرده های ضخیم و یا حتی دیوار های غیر ضرور  مانع نور از پنجره نشوید.

  • نکته ای که وجود دارد این است اگر قصد خرید خانه کوچک دارید سعی کنید خانه هایی با پنجره های بزرگ را انتخاب کنید .

باید بدانید یک قانون کلی در نورپردازی وجود دارد و آن هم این است که سایه ها می توانند به کوچک کردن فضای خانه شما نیز کمک کنند  پس بهتر است در خانه های کوچک با سایه ها بازی نکنید و وسایل خانه های کوچک هرچه کمتر باشد بهتر است .

آینه کاری ویلا در سرخرود : یکی از راه های تاثیر گذار برای جلوه بزرگ تر ، استفاده از آینه در خانه است . شما می توانید به راحتی با آینه کاری خانه خود نور حداقلی خانه خودرا چند برابر کنید. خوشبختانه امروزه  آینه کاری  در مدل های متنوع  می تواند  هم به روشنایی وهم به زیبایی دکوراسیون داخلی  شما نیز کمک کند .

اما نگران نباشید اگر نور  کافی نداشتید می توانید از نور های مصنوعی برای  رسیدن به هدف خود استفاده کنید  خوشبختانه با پیشرفت علم در این زمینه لامپ های پر نور با مصرف انرژی کم نیز در بازار نیز قابل عرضه هستند که می توانند شما را در ایده آل ترین حالت ممکن  به خواسته تان برساند .

 

نورپردازی 7874964768746874874

استفاده از چراغ خطی :

یکی از انواع نورپردازی مصنوعی استفاده از چراغ خطی است .  شما چراغ های خطی را به کرات در ویلا های بسیار لوکس دیده اید . چراغ های خطی  لوستر هایی هستند که چند لامپ در یک خط نیز آویزان هستند که معمولا بر روی میز ناهار خوری ، اپن و یا جزیره آشپزخانه نیز نصب می شوند .  این لامپ ها با جذابیت بصری خود  می توانند نور خانه شما را چندین برابر کرده و  به زیبایی خانه شما را چندین برابر کنند و آشپز خانه را از نشیمن جدا می کند . این نوع چراغ ها در سایز و ارتفاع های متنوعی در بازار موجود هستند که شما می توانید مطابق خواسته و همچنین ارتفاع سقف خود آن ها را انتخاب کنید به همین سبب پیشنهاد می کنیم این لوستر را برای دکوراسیون داخلی ویلای شهرکی لاکچری خود از دست ندهید .

شاید فکر کنید که لوستر های سقفی بزرگ نور خانه شما را چندین برابر می کند اما باید بگوییم شاید در ظاهر به این شکل باشد اما باید بدانید که این طور نیست . چراکه  نگاه همه را به خود جذب کرده و خانه را شلوغ و پر نشان می دهد  . از طرفی از آنجا که لوستر های بزرگ دارای لامپ های کوچک هستند اغلب نور کمی را به خانه شما می بخشند .

 

نورپردازی 96841865746874867486

 

استفاده از هالوژن های LED : یکی از نور هایی که به شما پیشنهاد می شود ؛ استفاده از هالوژن بوده که باید بگوییم یکی از بهترین گزینه ها نیز به حساب می آید.  این لامپ ها با اشغال کمترین جا نور زیادی را تولید می کنند  و فضای داخلی خانه شما را به راحتی پر نور  ترمی کنند. هالوژن  به دلیل استفاده از نور های LED بسیار کم مصرف بوده  و عمر طولانی تری را به نسبت لا مپ های دیگر دارد.  شما می توانید نور هالوژن  را با نور دیگر لامپ های خانه تان  هماهنگ کنید تا  حس و حال بهتری را برای خانه خود به ارمغان بیاورید.

اما از اصولی دیگر که باید آن را رعایت کنید این است که تنها به نورپردازی داخل نشیمن اکتفا نکنید باید بدانید که آشپزخانه  نیز جزو بخش های اصلی خانه بوده و همانطور که طراحی خانه های امروزی به صورت پلان باز بوده و نشیمن و آشپزخانه ها از هم جدا نیست نور پردازی آن را باید جدی گرفت تا زیبایی آن نیز به داخل نشیمن منتقل شود .

 

نورپردازی 4+469849684984784186418

 

پس به این منظور به نکات زیر توجه داشته باشید :

یک لامپ برای آشپزخانه کافی نیست : شما می توانید با یک لوستر کوچک  لامپ های  پر نور کم مصرف را جایگزین یک لامپ پرمصرف کنید و در کنار آن  از لامپ های فرعی نیز کمک بگیرید.  خوشبختانه لامپ های هالوژن در ورژن جدید به صورت چرخشی بوده  که  با قابلیت تنظیم خود می توانند فضای که کار شما که در آن بیشتر بوده را نورانی تر کنند به همین جهت  کارایی بیشتری را دارند .

*استفاده از لوسترها به دلیل فرم ظاهری‌شان و این که اغلب نور را به بالا می‌تابانند برای نورپردازی آشپزخانه کوچک، توصیه نمی‌شود. در طراحی های مدرن از نورهای خطی توکار نوری بیشتر استفاده می‌شود.

در زیر و بالای کابینت خود چراغ  نصب کنید : شاید با خود بگویید این کار تاثیر چندانی در بزرگ تر جلوه دادن نخواهد داشت اما به شما پیشنهاد می کنیم که این کار را امتحان کنید تا ببینید تا چقدر این کار به زیبایی و نمای بزرگ  آشپزخانه شما نیز افزوده می شود زیرا این کار سبب شده تا فضای تاریک که از نظر ها پنهان شده  نمایان شوند . حتی می توانید برای فضاهای خاص در آشپزخانه های کوچک، مثل کانتر، سینک، گاز، کابینت و میز کار می‌توان از نورهای متمرکز استفاده کرد.

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه