پلی گلاس متریال ایده آل کابینت خانه های مدرن

8 اسفند 1400
0 دیدگاه
پلی گلاس 87467687486748878748

پلی گلاس از متریال هایی جدید و تازه وارد در دکوراسیون داخلی آشپزخانه است که به دلیل براقیت و خلق نمای بسیار زیبا و لاکچری در اکثر  ویلاهای شمال لوکس و بسیار گران قیمت نیز بکار می رود . به همین خاطر ما در این مطلب سعی داریم تا شما را با این متریال نیز بیشتر آشنا کنیم تا به زیبایی هر چه تماتر دکوراسیون داخلی مدرن آشپزخانه خود را دیزاین کنید.

می دانید که هر خانه  با هر سبکی ، آشپزخانه از بخش های مهم آن محسوب می شود که انتخاب کابینت و متریال آن نیز مهمترین و از جمله چالش برانگیز ترین مبحث نیز به حساب می آید. چراکه گذشته از کاربرد فراوان کابینت نمای آن نیز مسئله ای بسیار مهم محسوب می شود پس زیبایی آن نیز از اصول و شرایط اولیه است  . به همین دلیل هر روزه با پیشرفت تکنولوژی سعی می شود که علاوه بر توجه به مواد اولیه مرغوب به زیبایی آن نیز توجه شود تا بهترین را در اختیار مشتری نیز قرار دهند . کابینت پلی گلاس ، یکی از همین متریالی است که به دلیل ویژگی‌های بسیار جذاب و زیاد  ، توانسته جای خود را در آشپزخانه‌های ایرانی و ویلا در سرخرود  باز کند.

 

پلی گلاس 87467687486748878748

 

احتمالا با شنیدن پلی گلاس به یاد کابینت های گلاس افتادید  به شما حق می دهیم ! چراکه در ظاهر تفاوت های بسیار جزئی دارند که شاید افراد کمی که دقت بالایی دارند متوجه تفاوت آن شوند . شباهت این دو نوع ماده  به این به خاطر است که مواد اولیه آن ها با هم یکی است  اما با روکش های مختلف.  در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با  این متریال و تفاوت آن را با های گلاس برای شما نیز معرفی کنیم .

های گلاس ، پلی گلاس ، در واقع نوعی روکش هستند که بر روی چوب ام دی اف قرار می گیرند  از آن جا که که ام دی اف استحکام کمی در برابر رطوبت و حرارت داشته و متریالی ضعیف برای کابینت به حساب آمده  روکش های مختلفی برای آن نیز در نظر گرفته شد  که هم از نظر استحکام ،مقاومت  و همچنین زیبایی نیز نمای آن را چندین برابر می کند.

در ساخت کابینت پلی گلاس، لایه‌ های با جنس ملامین بر روی سطح ورق   MDF پرس می شوند سپس  بر روی آن لایه‌ای نازک از پلی استر قرار می‌گیرد . این کار به دلیل این است که استحکام زیاد آن شده و برای ساخت کابینت نیز بسیار ایده آل می باشد . اما هنوز کار به اتمام نرسیده ورق های پلی گلاس از جنس پلیمرهای  بسیار براق و شفاف که آن را شبیه به شیشه کرده  بر روی آن قرار می گیرد. اما با وزن سبک تر ، مقاومت بیشتر ، و تنوع رنگی زیاد تر.

 

پلی گلاس 87484848748548567417

 

ویژگی‌های کابینت پلی گلاس ویلا در مازندران :

بدیهی است  که هر نوع کابینت، بسته به نوع  متریال دارای  ویژگی‌ها و خصوصیات خاص خود است که باعث شده  برای فضاهای خاصی مناسب باشد. کابینت پلی گلاس هم به دلیل تهیه خاص آن دارای قابلیت‌ها و خصوصیات ویژ‌ه‌ای هستند که آگاهی از آن، می‌تواند در انتخاب شما برای پوشش آشپزخانه‌تان موثر واقع شود. با همدیگر ویژگی‌های کابینت پلی گلاس را مرور می‌کنیم:

  • کابینت پلی گلاس، بسیار براق و درخشنده است.
  • این کابینت برای فضاهای کوچک ایده آل است  چون براقیت و صفحه شیشه ای آن سبب انعکاس نور آن می شود
  • مقاومت بسیار بالا.
  • در برابر خط و خش و پوسیدگی مقاوم است.
  • به دلیل وجود سطح صاف و صیقلی آن، گرد و خاگ یا ذرات غذا و چربی، کمتر بر روی آن می‌نشیند.
  • نحوه تمیز‌کاری آن  بسیار آسان است.
  • انعطاف‌پذیریاین نوع کابینت بالا است.

 

پلی گلاس 74894718741867411

 

  • وزن بسیار کم
  • سطح کابینت پلی گلاس، نسبت به کابینت هایگلاس، براق‌تر و صاف‌تر است، به همین دلیل درخشندگی بیشتری نسبت به آن دارد.
  • کابینت پلی گلاس، در برابر تغییر حرارت و دما مقاومت از خود نشان می‌دهد و رنگ درخشنده آن در برابر حرارت آشپزخانه، ثابت مانده و مقاوم است.
  • به دلیل لایه‌ای که بر روی کابینت پلی گلاس کشیده می‌شود، این کابینت مقاومت بسیار بالایی در برابر نور خورشید و حتی مواد شیمیایی دارد.
  • این کابینت در برابر مواد شیمیایی مقاوم است و به همین دلیل می‌توان برای شست‌ وشو و تمیزکاری آن، از مواد پاک‌ کننده شیمیایی سبک استفاده کرد.
  • مقاومت کابینت پلی گلاس در برابر نفوذ آب بسیار بالاست و به همین دلیل در مناطق مرطوب و دارای رطوبت، مانند ویلا در مازندران می‌توان به راحتی از آن استفاده کرد.
  • این نوع متریال ضد باکتری و آنتی‌باکتریال است و قارچ یا کپک، نمی‌توانند در آن رشد کنند.

شاید با خود فکر کنید که این نوع متریال فقط تنوع در طرح و رنگ داشته اما  بهتر است بدانید که کابینت های پلی گلاس هم به صورت براق  و هم به صورت مات ساخته می شوند. به همین بابت  شما می توانید بنا به سلیقه خود آن را برای کابینت های خود نیز استفاده کنید  اما لازم به ذکر است که اگر آشپزخانه ای کوچک دارید بهتر است از براقیت آن برای نور بیشتر فضا کمک بگیرید تا در سبب بزرگ نشان دادن آشپزخانه تان شود.

 

پلی گلاس 4968486478674848

 

 تفاوت کابینت پلی گلاس با کابینت هایگلاس:

احتمالا تاکنون متوجه شده‌اید که این دو نوع کابینت چه تفاوت‌هایی با هم دارند. با این وجود برای درک بهتر این موضوع، این دو کابینت را با هم مقایسه می‌کنیم:

  • می دانید که سطح کابینت های گلاس مانند کابینت پلی گلاس درخشنده و بازتاب نور بالایی دارد ، اما کابینت پلی گلاس، سطح صاف ‌تری نسبت به کابینت های گلاس داشته و به همین دلیل شفافیت و درخشندگی بیشتری دارد.
  • کابینت های گلاس در برابر خط و خش بسیار آسیب‌پذیر است، اما در مقابل کابینت پلی گلاس در برابر خط و خش مقاوم بوده .
  • کابینت های گلاس، در برابر نفوذ آب، آسیب‌پذیر است اما این نوع متریال مقاومت قابل قبولی در برابر نفوذ آب دارد.
  • کابینت های گلاس خصوصا رنگ‌های روشن آن، در برابر حرارت تغییر رنگ جزئی می‌دهد اما کابینت پلی گلاس، در برابر حرارت بسیار مقاوم است و تغییر رنگ نمی‌دهد.
  • کابینت پلی گلاس به دلیل لایه های مقاوم خود نیاز به مراقبت‌های خاص ندارد اما کابینت های گلاس به مراقبت و نگهداری بیشتری احتیاج دارد.
  • کابینت هایگلاس در برابر مواد شیمیایی مقاومت ندارد و آسیب می‌بیند، اما کابینت پلی گلاس در برابر مواد شوینده شیمیایی مقاومت دارد و نیاز نیست نگران باشید که مواد شیمایی یا پاک کننده سهوا بر روی آن ریخته شده است.
  • طول عمر کابینت پلی گلاس بسیار بالاتر از کابینت های گلاس است و سال‌های طولانی‌تری بدون آسیب، در آشپزخانه ویلا شهرکی  شما می‌درخشد.
‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه