تمیز کردن و شستن مبلمان با ترفند های بی نظیر

9 اسفند 1400
0 دیدگاه

شستن مبلمان و تمیز کردن آن ها باعث جلوه دادن به فضای محیط و افزایش طول عمر مبلمان می شود ، گردگیری کردن روی مبلمان ها ، شستش لایه ی رویی و حتی برس کشیدن و گرفتن گرد و غبار اضافه از روی آن باعث می شود جلوه ی بهتری را نمایان کند .  استفاده از محلول شوینده یکی از ترفند های بسیار رایجی است که اکثر بانوان از آن ها استفاده می کنند ، به منظور چنین کاری مقداری مایع ظرفشویی  را با مقداری سرکه سفید و اندکی آب و جوش شیرین مخلوط کرده و این محلول بدست آمده را درون افشاننده ی قابل اسپری بریزید تا بتوانید با اسپری به روی مبل بزنید و با استفاده از پارچه ای تمیز مبلمان را شستشو دهید ، این کار تمیزی و ظرافت را به مبلمان شما هدیه می دهد . حال در ادامه ترفند های جالب و بی نظیر ، جهت تمیزکردن و شستشوی مبلمان را به شما آموزش خواهیم داد ، با ما همراه باشید .

 

شستن مبلمان 46894869418416846747468744

نحوه شستن مبلمان

در حالت کلی مبلمان را به سه طریق می توان شست ، از روش های عامیانه ای که امروزه بسیار از آن استفاده می شود ، بخارشوی است . شما می توانید با استفاده از بخارشوی ، پارچ مبلمانتان را کاملا تمیز و در عین حال ضد عفونی کنید .

در روش بعدی شما می توانید از محلول آب ولرم و شامپو استفاده کنید ، به این ترتیب که شما پس از ترکیب این دو ماده با یکدیگر ، با استفاده از ابر یا اسفنجی بزرگ می توانید به شستشوی مبلمان خود بپردازید . برای انجام این کار شما باید ابر یا اسفنج را با این ترکیب ( آب ولرم + شامپو ) آغشته کنید و به آرامی بر روی سطح مبل خود بکشید .  سپس ابر خیس دیگری را بر روی پارچه مبل بکشید تا کف سطح پارچه را جذب کند .

نکته مهمی که باید بدانید این است فرقی نمیکند شما از کدام روش استفاده می کنید ، شما فقط باید حواستان باشد تا چوب مبلمان شما خیس نشود . چرا که چوب در اثر مرطوب شدن به سرعت پوسته پوسته شده و سفید می شود و ترک هایی که ایجاد می شوند ، زیبایی و استحکام آن را می کاهند .

پیشنهاد می شود که اگر در ویلاهای مازندران زندگی می کنید ، به دلیل میزان رطوبت این منطقه ، حتما از بهترین متریال برای مبلمان خود استفاده کنید و بهترین اجناس را خریداری کنید تا به مرور به دلیل رطوبت از کیفیت آن کاسته نشود .

روش سومی که می توانید برای شستن مبلمان خود از آن استفاده کنید ، سپردن این کار به مراکزی است که این کار را انجام می دهند ، این کار بدون دردسر و خستگی و با خیالی آسوده صورت می گیرد . شما فقط باید بدانید که پس از شستشو ، با استفاده از سشوار پارچه روی مبل را خشک کنید تا هم از چروک شدن آن و هم از ، از بین رفتن آن جلوگیری کنید .

 

شستن مبلمان 4984968469889484488

 

روش های کارآمد برای شستن مبلمان پارچه ای

اگر با انواع مبل ها سر کار داشته باشید و یا تا به حال به حرف های اطرافیان توجه کرده باشید ، متوجه این مسئله خواهید شد که شستن ، نگهداری و تمیز کردن مبلمان پارچه ای از مشکل ترین بخش های نظافت در منزل محسوب می شود . تمیز کردن مبل پارچه ای واقعا کار ساده ای نیست ! اگر این کار را به طور کلی صحیح انجام ندهید ، علاوه بر تمیز نشدن و از بین نرفتن آلودگی ها ، ممکن است به پارچه رویی مبل منزل خود آسیب بزنید .

همیشه مبلمان تمیز باعث زیباسازی فضای داخلی شده و  دکوراسیون داخلی را خاص و تمیز تر جلوه می دهد . برای تمیز کردن مبلمان خانه خود روی مبل را جارو کنید و از هر گونه گرد و غبار آن را پاک کنید ، تمامی شیار های مبل را با جارو برقی تمیز کنید ، حالا برای زدودن گرد و غبار از برس استفاده کنید ، برای تمیز کردن مبل ها از مو ها و کرک های اضافه از غلتک ها کمک بگیرید . حتما به جنس پارچه ی مبل خود توجه داشته باشید ، برای تمیز کردن این نوع از مبل ها می توانید از روش های بالا کمک بگیرید ، اما اگر قصد دارید از شامپو استفاده کنید ، حتما حتما آن را کمی تست کنید .

 

شستن مبلمان 78986461749748748857485

 

روش های شستن مبلمان مخمل

بعد از کثیف شدن مبل مخمل ، اولین کاری که باید انجام دهید ، بررسی برچسب محصول است ، چرا که این محصولات غالبا دارای برچسب و کاتالوگ هستن و نکات بسیار مهمی را شامل می شوند . اگر برای اتاق نشیمن و یا محل در دسترس از مبلمان مخمل استفاده می کنید ، بهتر است آن را هر 6 الی 8 ساعت تمیز کنید تا برای پاکسازی آن با مشکل مواجه نشوید . به این منظور مقداری پنبه را گرفته و آن را بر روی مبلمان بکشید ، از این طریق مبل خود را تمیز کنید .

برای پاکسازی ابتدا آبلیمو و جوش شیرین را برداشته و دو قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یک کاسه پر آبلیمو ترکیب کنید و سپس با استفاده از یک پارچه نرم و یا اسفنج تمیز و با حرکات آرام و مستقیم ( در جهت خواب مبل ) روی مبل بکشید تا آلودگی پاک شود ، بعد از شستشو از سشوار جهت خشک کردن مبل استفاده نمایید .

 

شستن مبلمان 47864687486746874864867486468479848948478748487487

 

استفاده از شامپو برای شستن مبلمان

یکی از موادی که برای شست و شوی مبلمان  مورد استفاده قرار می گیرد ، شامپوی مخصوص مبلمان است . در انتخاب شامپو باید توجه داشته باشید که شامپویی که استفاده می کنید ، با الیاف و مواد سازنده ی مبلمان یا فرش های شما سازگاری داشته باشد .  شامپوی مورد نظر باید دارای فرمولاسیونی باشد تا ، تار و پود مبلمان را خراب نکند و رنگ های مختلف الیاف را با هم ترکیب نکند ، در واقع علاوه بر تمیزی ، کیفیت و سلامت مبلمان ها باید حفظ باشد .

به این منظور می توانید مقداری شامپو را با آب ولرم مخلوط کنید ، سپس با استفاده از پارچه ای نرم و تمیز بر روی مبلمان خود به آرامی و در جهت خواب آن بکشید . باید بدانید که بعد از شامپو کشیدن مبلمان ، ترکیبات شامپو بر روی مبل خشک می شوند و ممکن است باعث آلوده به نظر رسیدن مبلمان شوند از همین رو توصیه می شود ، بعد از استفاده از شامپو ، با استفاده از بخار شور یا جاروبرقی معمولی ، ذرات باقی مانده و یا آلودگی ها را از روی مبلمان پاک کنید .

قبل از استفاده از شامپو ابتدا نیز حتما امتحان کنید که با مبلمان شما سازگار است یا نه ، چرا که ممکن است باعث کدر شدن و یا رنگی شدن مبل شما شود .

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه