ترفند های انتخاب کاغذدیواری راهرو  که شما را شگفت زده می کند !

30 بهمن 1400
0 دیدگاه
کاغذدیواری 4874848674847874

ترند جدید زیباسازی راهرو ، استفاده از کاغذدیواری راهرو می باشد که این روزها بسیار شاهد چنین زمینه سازی هستیم . تا چند سال گذشته  ممکن بود استفاده از کاغذدیواری برای خانه های کاری از مد افتاده محسوب شود ، در حالی که امروزه از روش های زیباسازی خانه ها و راهرو ها و حتی سرویس بهداشتی به حساب می آید .

چندان فرقی نمی کند که شما در ویلای شما زندگی می کنید یا در آپارتمان ، شما ممکن است ساکن برج های ساحلی و لاکچری نیز باشید اما با داشتن ایده های ناب تمایل به زیباسازی فضای داخلی خانه خود را داشته باشید . افراد بسیاری به دنبال ایجاد فضایی پویا تر و کاربردی تر می باشند از همین رو به کار گیری از کاغذدیواری برای راهرو منزل می تواند شما را در ایجاد چنین فضایی راهنمایی کند .

انواع کاغذدیواری راهرو 

تقاضای استفاده از کاغذدیواری راهرو بسیار افزایش یافته است ، از آنجایی که راهرو در منازل بیشتر در معرض عبور و رفت و آمد افراد و همچنین گرد و غبار است ، انتخاب متریال مناسب برای کاغذدیواری ، اهمیت بسیاری دارد ؛ در ادامه با بخشی آفیشیال همراه باشید تا با انواع کاغذدیواری آشنا شوید .

 

کاغذدیواری 4874848674847874

 

کاغذدیواری راهرو از جنس کاغذ

انتخاب متریال کاغذ برای راهرو فقط با بودجه محدود و تمایل به تغییر پوشش دیوار هر 3 الی 5 سال یکبار لازم است . این متریال با محیط زیست کاملا سازگار بوده ، قابلیت تنفس دارد و همچنین بد نیست بدانید که چسباندن آن نیز بسیار راحت و آسان می باشد ، همچنین جالب است بدانید که این متريال نسبت به دیگر متريال ها ارزان تر بوده ، اما در عین حال نیز در برابر رطوبت بالا و در صورت عدم وجود کیفیت مناسب ، بسیار سریع مقاومت خود را از دست می دهد .

کاغذدیواری جنس وینیل

کاغذدیواری های دینیل دولایه و کاملا متراکم بوده و با یک لایه از پی وی سی می تواند در برابر فرسودگی ، رطوبت بالا و هرگونه آسیب مکانیکی ،  مقاومت کند . از مزایای این دسته از کاغذدیواری ها امکان تمیز کردن آن ها می باشد ، راهرو منازل به دلیل عبور بسیار ، بی شک دچار آلودگی و گرد غبار می شود ، از همین رو با نصب این کاغذدیواری شما به راحتی قادر به تمیز کردن آن می باشید . نا گفته نماند که در بازار نیز با قیمت نسبتا خوبی عرضه می شود و شما به راحتی می توانید آن را انتخاب و خریداری نمایید .

 

کاغذدیواری 7496874689478476874

 

کاغذدیواری جسن نانوون

شاید برایتان این سوال به وجود بیاید که کاغذ دیواری نانوون چیست ؟ این نوع کاغذدیواری از مواد الیاف سلولزی ساخته می شود ، در نتیجه مقاومت بسیار بالای در برابر رطوبت و توانایی عبور هوا را دارد .  از مزایای این دسته از کاغذ دیواری ها می توان به امکان رنگ آمیزی به دفعات زیاد بر روی آن اشاره نمود  .

کاغذدیواری جنس تکستایل

شاید برایتان جالب است بدانید ک این دسته از کاغذدیواری ها دارای بالاترین پارامتر های زیبایی شناسی بوده و  در عین حال باید بدانید برای راهرو خارجی  منازل که در معرض عبور بسیار می باشد مناسب نمی باشد چرا که به راحتی گرد و غبار را جذب می کند ؛ اما می توانید از این کاغذدیواری ها در راهروی داخلی منزل خود استفاده نمایید .

کاغذدیواری جنس کوارتز

از مناسب ترین انواع می توان به کاغذدیواری از جنس  کوارتز اشاره نمود ؛ این نوع بسیار در برابر سایش و سازگاری با محیط مقاوم بوده اما در محیط هایی که رطوبت بسیار بالا است گزینه مناسبی نمی باشد . نکته مهمی که باید بدانید این است ؛ در صورتیکه راهرو شما در نزدیکی حمام خانه قرار دارد ، بهتر است از این دسته کاغذدیواری ها استفاده ننمایید و گزینه بهتر این است از کاغذدیواری هایی استفاده نمایید که در برابر رطوبت هوا مقاومت بیشتری دارند .

 

کاغذدیواری 478746874687468748

 

دو سبک پرطرفدار طراحی کاغذدیواری راهرو

از نکات مهمی که در ابتدا باید به آن توجه ویژه نمایید ، سبکی است که برای دکوراسیون داخلی منزل خود استفاده کرده اید ! شما ابتدا باید از بین سبک های کلاسیک ، مدرن و… گزینه مناسب را برگزینید و سپس به انتخاب سبک مناسب برای کاغذدیواری راهرو بپردازید . در این بخش دو سبک پرطرفدار در دکوراسیون داخلی و در زمینه کاغذدیواری را به شما معرفی می نماییم .

سبک کلاسیک : در این نوع سبک طراحی کاغذدیواری از عناصر و المان های سنتی استفاده می شود ، طرح های روی این کاغذ دیواری ها جزئیات بسیاری داشته و در آن  شکل انواع گل ، برگ . دیکر نقوش ، نقش بسته است .

سبک مدرن : این سبک دارای کمترین  جزئیات است اما در عین سادگی زیبایی بسیاری را از آن خود کرده است . در این سبک از رنگ های ساده ، خطوط کم و اشکال هندسی استفاده می شود ، سادگی و مینیمال بودن از مهم ترین و جذاب ترین ویژگی های کاغذ دیواری ها به سبک مدرن است .

راهرو کوچک را چگونه زیبا و بزرگ تر جلوه دهیم ؟

انتخاب کاغذدیواری مناسب برای راهرو کوچک منزل شما می تواند باعث بزرگنمایی و نورانی تر شدن فضا شده و گوشه ای شیک و دنج را برای شما تداعی کند .  اما هنگامی که بحث سر رنگ و طرح مناسب باشد ، پس زمینه ایده آل برای راهرو کوچک منزل شما کاغذدیوارهای ساده و رنگ روشن می باشد ، چرا که هم ابعاد راهرو را بزرگتر نشان می دهد  و هم نور و وسعت را برای منزل شما به ارمغان می آورد .  از نکات مهمی که بد نیست بدانید این است که الگوهای طراحی نیز بسیار در زیبایی کارساز می باشند به عنوان مثال الگوها با نوارهای افقی فضا را پهن تر و الگوهای عمودی فضا را بلند تر نشان می دهند .

 

کاغذدیواری 798746848748418674

 

کاغذدیواری سفید

شاید در نگاه اول تصور کنید که کاغذ دیواری به رنگ سفید به دلیل روشن بودن ، آسیب پذیر تر بوده و آلودگی و گرد و غبار را بهتر و بیشتر جذی می نماید اما بد نیست گونه ای دیگر به این موضوع بنگرید ! کاغذدیواری رنگ سفید برای راهرو به شما احساس تمیزی ، جا دار بودن فضا و راحتی را القا می کند ، در حقیقت این رنگ از گزینه های مناسب برای راهرو منزل شما است . در صورتی که  راهرو خانه شما کوچک و باریک است ، این رنگ می تواند بهترین گزینه برای جذاب سازی این بخش مهم در منزل شما شود .

سخن پایانی

همان طور که در این مطلب متوجه شده اید ، کاغذدیواری در راهرو نیز بسیار مهم و حائز اهمیت است . باید بدانید که رنگ و طرح  کاغذدیواری اهمیت بسیاری در انتقال انرژی مثبت و افزایش زیبایی خواهد داشت . از نکات مهمی که حتما حتما باید به آن توجه کنید ، متریال مناسب برای کاغذدیواری راهروی منزل خود است . در صورتی که متریال ارزان قیمت و بی کیفیت استفاده نمایید ، شما با مشکلات بیشتری مواجه خواهید بود و قادر به نظافت و تمیز کردن آن نخواهید بود .

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه