درب و آشنایی با انواع مختلف آن در ویلا های شمالی

28 بهمن 1400
0 دیدگاه
درب 74874187654187484187

درب از جمله اجزای کلیدی در بنای هر ساختمان به شمار می آید که علاوه بر نقش زیاد آن در امنیت هر ساختمان و خانه در  زیبایی نمای سازه و حتی دکوراسیون داخلی نیز بسیار موثر است . می دانید که با پیشرفت هر روزه تکنولوژی تغییر و تحولات درب های ساختمان نیز از این موضوع مستثنی نشده اند  و تغییرات زیادی نیز پیدا کرده اند. به طوری که در های چوبی معمولی در خانه های امروزی چون  ویلا در مازندران و یا ویلای شهرکی  نیز جایی نداشت و دیده نمی شوند .

می دانید که در ها  از  منظر عملکرد به دو بخش کلی  تقسیم می شوند  در های خارجی  یا در های داخلی . منظور از در های خارجی  همان در های خارج از خانه است که همانطور که پیش تر اشاره شد  امنیت خانه را تامین می کند که معمولا از  درب های ضد سرقت  بهره گرفته می شود.  در های داخلی  که در داخل فضای خانه  نیز بکار گرفته می شود شامل درب های سرویس بهداشتی  ، اتاق خواب و یا حمام بوده که این نوع در ها نیز متریال  مختلفی داشته که بنا به کارکرد آن  نیز تغییر پیدا می کند با همه آنچه گفتیم این گونه در ها به دلیل تاثیر ان در  دکوراسیون داخلی نیز از جنبه زیبایی شناسی نیز بسیار مهم هستند .  در ادامه با ما باشید تا شما را با انواع آن نیز آشنا کنیم .

درب 74874187654187484187

درب ضد سرقت :

می دانید که امنیت از مسائل بسیار مهم در هر خانه و ساختمان بوده که به همین علت درب های ضد سرقت نیز شکل گرفته است . به طوری که  اگر بخواهیم  مزیت اصلی درب ضد سرقت را فقط در یک کلمه توصیف کنیم می توانیم از امنیت آن نیز نام ببریم. اما  این در های ضد سرقت  تنها همین ویژگی را ندارند در ادامه به چند نمونه از مزیت های این در  به صورت مختصر نیز اشاره می کنیم .

مزیت درب ضد سرقت :

  1. مقاومت بسیار بال در برابر ضربه با فشار زیاد
  2. مقاوم در برابر حرارت و رطوبت
  3. قفل های ضد سرقت
  4. عایق سرم و گرما و صدا
  5. زیبایی
  6. عمر طولانی

درب 85748418674186547147

 

اما این درب ها چه ویژگی هایی دارد  که آن را به ضد سرقت تبدیل کرده است ؟

این در ها به طور کل به یک شیوه نیز ساخته می شوند  که با یک لایه فلز ، فولاد  و چوب نیز شامل می شود که این ویژگی شامل در های معمولی نیز نمی شود.  از طرفی این گونه درب های به گونه‌ای طراحی می شوند  که قسمت لولا را در هنگام نصب در داخل خانه قرار می‌دهند. شاید با خود بپرسید چرا ؟ زیرا دیگر امکان باز کردن درب از طریق خرابی یا آسیب رساندن به لولاها وجود ندارد. به همین بابت  با نصب این در ها نیز خانه شما نیز از سارقان نیز در امان می ماند .  شاید این دو گزینه از موادی ای است که سبب ضد سرقت بودن آن نیز به حساب می آید .

 درب های چوبی :  در های چوبی از قدیم ترین  همچنین زیبا ترین نوع در ها به حساب می آید که خوشبختانه با پیشرفت چشمگیر صنعت این چوب ها با فراوری های  انجام شده بر روی آن ها نیز بسیار مقاوم هستند و خیال شما را از این بابت نیز راحت می کنند . باید بدانید که این در ها برخلاف گذشته که شاید فقط یک نمونه از آن ها در بازر وجود داشت ، انواع مختلفی داشته   چه از لحاظ جنس و یا شکل .

درهای چوبی از لحاظ جنس :

 ام دی اف  :  این چوب ها یک نوع تخته فیبری هستند که با روش خشک نیز ساخته می شوند . و پس از ساخت نیز  قابلیت انواع نصب روکش را داشته  که در انواع مختلف نیز در بازار برای عرضه نیز وجود دارند که پر طرفدارترین روکش این چوب ملامینه ها هستند که با حرارت بالا  به چوب ام دی اف نیز چسبانده می شوند که مقاومت آن را نیز چند برابر می کند .

 

درب 457848741687416874187418746

 اما مزایای درب ام دی اف

  • استحکام به نسبت بالا
  • قابلیت نصب روکش
  • وزن سبک
  • قیمت به صرفه
  • زیبایی
  • تنوع درطرح

*اما باید توجه داشته باشید که این نوع در ها به دلیل مقاومت آن ها به حرارت و رطوبت  به هیچ عنوان برای سرویس بهداشتی و حمام نیز قابل استفاده نیستند.

اچ دی اف : اما از دیگر انواع درب های چوبی اچ دی اف ها هستند که با فراوری های بسیار زیاد از نوع در های مستحکم نیز شناخته می شوند . این نوع در  مانند ام دی اف ها از تخته های فیبری نیز ساخته می شوند  ولی کمی فشرده تر که مقاومت آن را نیز در برابر درب  های ام دی اف نیز بیشتر می کند.  اما در مقابل رنگ پذیری آن را به نسبت دیگر در ها نیز کم می کند . در های اچ دی اف به دلیل قیمت به صرفه  تقاضای برای خرید آن نیز زیاد است طرفداران خاص خود را دارد.

پی وی سی  این نوع در ها به دلیل مزیت های بیشمار از پرطرفدار ترین در ها  بوده که  عموما متریال اولیه آن ها اچ دی اف هستند که روکش pvc نیز بر روی آن ها نیز نصب می شود .  اما پی وی سی چیست ؟  pvc نوعی ماده ای پلاستیکی هستند که بر روی درب ها نیز بکار می رود که مقاومت بالایی در برابر رطوبت داشته و می توانند برای حمام و سرویس بهداشتی نیز بسیار ایده آل باشند.

 

درب 6549646846874874

 

مزیت های درب های pvc

  • قیمت به صرفه
  • تنوع در طرح و رنگ
  • مقاومت در برابر خط و خش
  • مقاوم در برابر حرارت و رطوبت قارچ و یا حیوانات موذی
  • نصب آسان

درب شیشه ای :

اگر می خواهید در های خانه تان بسیار متفاوت از بقیه باشد از در های شیشه ای استفاده کنید   شما با انتخاب این در می توانید آزادانه هر رنگ و طرحی را بر روی آن  پیاده کنید . احتمالابیشتر درب های سرویس بهداشتی و یا حمام را از این نوع در ها  دیده اید ولی باید بگوییم این گونه در ها به دلیل عبور نور دکوراسیون داخلی ویلا در شمال شما را پر نور تر جلوه می دهند.

جمع بندی مطالب 

  • درب‌ها علاوه بر کارکرداولیه خود  که دارند می‌توانند در دکوراسیون داخلی هم ایفای نقش کنند.
  • درب داخلی ساختمان انواع مختلفی دارند   چوبی، شیشه‌ای و غیره موجود هستند که بر اساس محلی که نصب می‌شوند دارای تنوع جنس متنوعی هستند.
  • درب شیشه‌ای به منظور جلوگیری از آسیب و ترک خوردگی  به محافظت زیادی نیاز دارد
  • درب ضد سرقت از یک ورقه فلزی بسیار محکم برخوردار است که این ورقه مانع از نفوذ خارجی می‌شود و بر خلاف درب‌های معمولی که از یک نقطه به چهارچوب متصل می‌شوند و همچنین درب ضد سرقت دارای عایق صوتی است.
  • درب های اچ دی اف برای سرویس بهداشتی و حمام مناسب نیستند .
  • در  با متریال  اچ دی اف رنگ پذیری خوبی ندارند .
‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه