چیدمان آشپزخانه کوچک و بزرگ با ترفند های شگفت انگیز

26 بهمن 1400
0 دیدگاه
چیدمان آشپزخانه 8484848484

چیدمان آشپزخانه  مهم ترین عامل در ایجاد فضای کاربردی و زیباست ، فرقی نمی کند که آَشپزخانه شما کوچک ، بزرگ ، گسترده و یا تنگ باشد ، یک دکوراسیون داخلی هوشمندانه می تواند تفاوت های بسیاری را برای زیبایی آن به شمار بیاورد . منظور از دکوراسیون داخلی ، سبک و چیدمان خاص تنها استفاده از مبلمان های لاکچری و زیبا و یا انتخاب سبک کلاسیک ، سبک مدرن و یا … نمی باشد . اینکه شما ساکن ویلاهای مازندران باشید یا برج های ساحلی و حتی آپارتمان های لوکس فرقی نمی کند ، شما فقط کافی است با استفاده از چند ترفند خاص و زیبا ، آشپزخانه خود را به بهترین نحو دیزاین نمایید .

از مهم ترین نکاتی که باید در نظر بگیرید این است که  ارگونومی در فضای آشپزخانه از اهمیت بالایی برخوردار می باشد ، برای چیدمان آشپزخانه  باید از قوانینی همچون فضای کافی برای حرکت ، قرار گیری وسایل و سهولت استفاده ، ارتفاع درست و …. استفاده نمایید و تمامی جوانب را بسنجید . با تیم بخشی آفیشیال همراه باشید تا از ایده های ناب جهت زیباسازی ویلاهای مازندران ، سرمایه گذاری های سودمند و حتی دکوراسیون و چیدمان منزل خود بهره مند شوید .

 

چیدمان آشپزخانه 8484848484

 

ارگونومی در چیدمان آشپزخانه چیست ؟

ارگونومی ، علم طراحی محیط متناسب با افرادی است که از آن ها استفاده می کنند   ، احتمالا تا بحال نام مثلث کار به گوشتان خورده باشد ! مثلث کار در آشپزخانه در واقع همان مسیر مشخص بین منطقه تهیه غذا ، منطقه تمیز کردن و محل قرار گیری موادغذایی که به ترتیب شامل آشپزخانه ، سینک آشپزخانه و یخچال می باشند ، است .

در حقیقت برای چیدمان آشپزخانه  کوچک و بزرگ آن هم به روش صحیح باید بدانید که بهتر است در این مسیر مثلث کار  ترافیک و تداخلی ایجاد نمایید ، فضای کافی باید برای رفت و امد وجود داشته باشد تا مشکلی برای تردد شما ایجاد نشود . در ادامه چند نوع پرطرفدار از دکوراسیون و چیدمان را در آشپزخانه به شما معرفی خواهیم نمود ، با ما همراه باشید ؛

انواع چیدمان آشپزخانه به سبک های مختلف

آشپزخانه شما می تواند به بهترین روش چیدمان و دیزاین شود ، همان طور که کمی قبل تر بیان نموده ایم ، فرقی نمی کند که آشپزخانه شما بزرگ است یا کوچک ، در ویلا زندگی می کنید ، در برج ساحلی و یا آپارتمان ، شما در هر صورت می تواند با استفاده ای ترفند های شگفت انگیز ، به زیباسازی محل زندگی خود کمک بسیاری کنید . در ادامه چند سبک پر طرفدار در چیدمان آشپزخانه را به شما معرفی خواهیم نمود .

چیدمان آشپزخانه 87468748741684186

آشپزخانه تک دیواره

چیدمان آشپزخانه به سبک تک دیواره بسیار ساده است و معمولا آشپزخانه ها با متراژ های کوچک از این سبک پیروی می کنند . این سبک متشکل از کابینت های نصب شده در یک دیوار است ، شما فقط عرض زیادی را برای کار دارید ، بنابراین بالابردن کابینت ها تا آنجا که ممکن است می تواند در ایجاد فضای بیشتر کمک بسیاری کند . شاید برای شما این سوال ایجاد شود ؛ پس تکلیف مثلث کار در این سبک چیست ؟ در حقیقت باید بگوییم در این سبک شما می توانید مسیر کار خود را در عرض قرار دهید به این گونه که یخچال خود را در انتها قرار داده  ، اجاق گاز را در وسط و در نهایت سینک ظرفشویی را طرف دیگر ، در این شرایط فضا باز خواهد بود و به راحتی می توانید به کارهای روزمره خود نیز بپردازید .

آشپزخانه L شکل

این چیدمان آشپزخانه همانطور که از نام آن پیداست به شکل L می باشد و برای فضاهای کوچک و بزرگ  مورد استفاده قرار می گیرد . همچنین این سبک دارای کابینت هایی در امتداد دو دیوار عمود است ، اگر چه این سبک طراحی به برخی از راه حل های هوشمندانه برای کابینت نیاز دارد ، اما طرح اُپن این آشپزخانه به شکل L ی باشد و انعطاف پذیری بالایی داشته و در عین حال  در فضا هارمونی زیبایی نیز اجرا خواهد نمود .

در هر جایی که ممکن است شما می توانید با نصب کمد ، بیشترین استفاده را از فضا ببرید ، به همین ترتیب فضای ارزشمندی را در گوشه ای به وجود میاورید  ، در حالی که ممکن بود این فضا خالی بماند و شما نیز امکان استفاده از این کمد و جای درون آن برای  ظروف و وسایل خود نداشته باشید .

چیدمان آشپزخانه 76874674874168748746874

آشپزخانه جزیره

از انتخاب های مهم و بسیار محبوب در خانه های اُپن ، آشپزخانه به سبک جزیره می باشد . با این ترفند شما فضایی بزرگ در وسط آشپزخانه برای خود فراهم خواهید نمود . این جزیره می تواند شامل یک سطح پخت و پز ، سینک ظرفشویی ، منطقه ای برای نوشیدنی ها باشد  و یا حتی به عنوان میز ناهار خوری مورد استفاده قرار بگیرد .

در حقیقت نیز می توانید از این فضا ، به عنوان منطقه ای کاری و اجتماعی استفاده کنید تا در هنگام تهیه غذا ، خانواده و دوستان بتوانید از ارتباط با آن ها لذت ببرید . همچنین اگر علاقمند به زیباسازی فضا با استفاده از نورپردازی هستید ، می توانید در این بخش با استفاده از نورهای تزئینی ، جلوه چشمگیری به وجود بیاورید و فضا را رویایی تر نشان دهید ، همچنین در عین حال از نورپردازی راه اندازی شده می توانید برای انجام کارهای خود استفاده نمایید ، و به اندازه کافی نور برای روشنایی در اختیار داشته باشید .

 

چیدمان آشپزخانه 584841874186

 

سخن پایانی

آشپزخانه همیشه از محل های بسیار مهم برای خانواده ها علی الخصوص خانم ها می باشد ، چرا که آنها برای تهیه مواد غذایی نیازمند به گذراندن وقت در این بخش هستند ، همچنین به جرات می توان گفت آن های بیشترین وقت خود را در آشپزخانه سپری خواهند نمود . شما می توانید این فضای داخلی را با به کار گیری از بروز ترین متد ها  و ایده ها ، زیبا کنید و فضای کافی را برای خود ایجاد نمایید . فرقی نمی کند که آشپزخانه شما کوچک است یا بزرگ ، شما می توانید با استفاده از روش هایی ک در بالا ذکر نموده ایم آن را به فضایی قابل دسترس و کارآمد تبدیل کنید .

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه