جزیره آشپزخانه و همه چیز در مورد آن

24 آبان 1400
0 دیدگاه

جزیره آشپزخانه یک المان مستقل و خاص برای هر آشپزخانه ای است که با قرار دادن آن علاوه بر زیبایی فوق العاده ای که به آن می دهید می توانید معضل  کمبود جا و کابینت را برای همیشه حل کنید .  این سازه باعث نظم بیشتری به آشپزخانه می شود و می توانید با اجرایی کردن جزیره ، از آن بهره های بیشتری ببرید . از جمله اینکه می توانید سینک ظرفشویی و یا اجاق گاز رومیزی را بر روی آن قرار دهید و دیزاین دکوراسیون داخلی  آشپزخانه خود را به کلی تغییر دهید و چیدمانی مدرن با چهره ای متفاوت از آشپزخانه خود داشته باشید. خوشبختانه جزیره در انواع  گوناگون ساخته می شود که شما می توانید آن را برای هر نوع  آشپزخانه ای چه بزرگ و چه کوچک  بکار ببرید.

شاید برای برخی از افراد  جزیره آشپزخانه یا آشپز خانه جزیره ای اسمی آشنا و تازه باشد. چراکه چند دهه است که آشپزخانه ها با مدل اپن دار طراحی می کنند.  اما همانطور که گفته شد ، جزیره آشپزخانه ، یک میز مدرن با طرح های گوناگون است که از سطح زمین جدا است که به شیوه های مختلف از جمله مدرن و کلاسیک ( بنا به سلیقه شخصی افراد ) در آشپزخانه ها بکار می روند . جزیره  با در نظر گرفتن متراژخانه شما در وسط  آشپزخانه‌ شما قرار می‌گیرد و باعث می‌شود شما بتوانید به بهترین نحو  از فضای آشپزخانه خود استفاده کنید و از زیبایی آشپز خانه خود کمال لذت را ببرید.

با توجه به مزایای آشپزخانه جزیره ای شکل ؛ این مدل از آشپزخانه‌ها طرفداران  بسیار زیادی را پیدا کرده اند. زیرا با آشپزخانه‌های معمولی در سبک و نصب کابینت‌ها متفاوت هستند و کابینت‌ها در این دکوراسیون  به شکلی دورتا دور فضا آشپزخانه نصب می‌شوند که بسیار مورد توجه قرار می ‌گیرند.

اما چرا جزیره برای ایجاد آشپز خانه مدرن باید انتخاب شود؟

وجود جزیره در دکوراسیون  آشپزخانه‌ موجب شده تا محیط آشپزخانه‌ شما را بسیارخاص و فوق العاده ‌نشان دهد. چراکه می تواند با دیگر طرح ها و کابینت های شما ست شود و فضایی دلنشین را برای شما به ارمغان بیاورد و چشم هر بیننده ای را به خود جلب نماید . و با اندازه های منعطف و متنوع این امکان را می دهد که در آشپزخانه های کوچک هم قابل اجرا باشند . همین موضوع سبب محبوبیت در نزد افرادی شده است که آشپزخانه‌های کوچک دارند.

نقش جزیره در دکوراسیون داخلی  آشپزخانه

قابل ذکر است که امروزه داشتن جزیره در آشپز خانه به دلیل موارد بسیاری زیادی جزو الزامات و ضروریات دکوراسیون داخلی خانه‌ها و ویلا های شمالی محسوب می‌شود . زیرا با پیشرفت تکنولوژی ، آشپزخانه‌ها هم بسیار پیشرفته و مجهز شده‌اند. به همین دلیل امروزه بر روی کابینت های آشپزخانه ها دیگر جایی برای وسایل برقی چون  قهوه‌جوش ،  تستر و یا چایی ساز نیست. زیرا اینگونه  وسایل سطح کانتر شما را پر می‌کردند و دیگر فضایی برای انجام کارهای دیگر نمی‌گذاشتند.

داشتن دکوراسیون آشپزخانه جزیره به شما کمک می‌کند که هر وسیله‌ای را در جای خود قرار دهید جزیره‌ای که در آشپزخانه‌ی خود می‌سازید باید فضای مناسب برای پیشخوان را داشته باشد تا بتوانید به‌راحتی فعالیت‌های روزانه‌ی خود را در آن انجام دهید، فقط باید توجه داشته باشید که ابعاد آن را به حدی بزرگ نسازید که دچار مشکل شوید و ابعاد جزیره حتما باید با فضای آشپزخانه‌ی شما هماهنگی داشته باشد.

جزیره آشپزخانه 46854768471867416854854178641786

 

به تناسب جزیره و آشپزخانه دقت کنید

اما باید در انتخاب طرح و ساخت جزیره دقت داشته باشید ؛ چراکه جزیره  باید با فضای آشپزخانه شما تناسب داشته باشد. بسیاری از افراد با داشتن فضایی کوچک در آشپزخانه‌ خود ، دوست دارند جزیره‌ای  بزرگ انتخاب می کنند و یا بلعکس . ولی این کار ممکن است زیبایی و راحتی آشپزخانه شما را تحت تاثیر قرار بدهد. زیرا موجب می‌شود شما نتوانید از آشپزخانه جزیره خود استفاده کاربردی داشته باشید.

طرح های مختلف جزیره

طرح‌های جزیره‌ی آشپزخانه داری شکل های مختلفی است که و بنا به سلایق و مساحت آشپزخانه  افراد این شکل متفاوت  می شود.

  1. جزیره به شکل ال

اگر به دنبال این هستید که جزیره آشپزخانه شما رفت و آمد شما را سخت نکند می توانید سبک طراحی آن را به شکل ال انجام دهید. همچین شما می توانید از یک طرف آن برای آشپزی و از یک طرف دیگرش به عنوان میز غذاخوری یا حتی سینک ظرف شویی استفاده کنید.

  1. جزیره به شکل T

سبک های طراحی میزهای جزیره هرگز محدود نیست و اگر جزیره آشپزخانه تان کوچک است و فقط دارای اجاق گاز یا سینک ظرفشویی است می توانید یک میز غذاخوری در کنار آن بگذارید و بدین طریق به فضای آشپزخانه نظم بیشتری بدهید.

  1. جزیره آشپزخانه متحرک یا میز چرخ‌دار

در واقع یک میز چرخ دار به عنوان جزیره می تواند برای آشپزخانه های کوچک مفید فایده باشد تا در صورت نیاز آن را در دسترس بگذارید .

شما می توانید برای داشتن هارمونی جذاب درآشپزخانه  از رنگ هایی استفاده نمایید که با رنگ کابینت  شما هماهنگ باشد. یا اگر خواهان استفاده از رنگ های  متضاد و مخالف هستید می ‌توانید از رنگ متضاد با دکوراسیون داخلی آشپزخانه استفاده کنید تا آشپزخانه جزیره شما بیشتر جلوه پیدا کند و در نهایت اگر هیچ‌کدام از این دو گزینه مورد قبول شما واقع نشد ، بهتر است در آشپزخانه‌ جزیره از رنگ‌های خنثی یا از ترکیب چوب در ساخت آن بکار ببرید. تا از جذابیت و زیبایی خاصی برخوردار شود.

 

جزیره آشپزخانه 45846895468

کاربردهای مختلف جزیره آشپزخانه که شما را متعجب می کند!!

در کاربرد جزیره باید این نکته را در نظر داشته باشید که هر فرد بنا به نیاز و سلیقه خود می تواند از جزیره آشپزخانه خود استفاده کند ، در واقع کاربرد جزیره میتواند کاملا گوناگون باشد. برخی از افراد جزیره  را برای پخت‌وپز و آشپزی انتخاب کرده و بعضی دیگر شستشوی ظرف ، میوه و سبزیجات خود  انتخاب می‌کنند. همچنین افراد دیگری هم هستند که می‌خواهند از این جزیره فقط به‌عنوان یک میز غذاخوری استفاده کنند.

همانطور که گفتیم جزیره‌ آشپزخانه‌ دارای قابلیت های زیاد و مختلفی دارند و کاملا منعطف بوده است که ما در این قسمت معرفی آن ها می پردازیم :

قرار دادن سینک ظرف شویی : شما می توانید سینک ظرف شویی خود را بر روی جزیره خود قرار دهید و در کمال آرامش و فضای زیاد ظرف و مواد غذایی خود را بشویید.  همچنین وقتی در جزیره‌ی آشپزخانه از سینک ظرفشویی استفاده شود، ‌قسمتی هم برای آن طراحی شده است که بر روی آن می‌توانید مواد غذایی را آماده کنید و یا حتی برای مهمانی‌های سلف‌سرویس از آن استفاده کنید.

از جزیره خود به عنوان میز غذا خوری هم استفاده کنید: اما حواستان باشد  وقتی از یک جزیره‌ی آشپزخانه برای غذاخوری استفاده می‌شود، باید طراحی آن به شکلی باشد که پاهای افراد جایی مناسب برای قرار گرفتن در آن را داشته باشند.

آشپزی:  شما می توانید برای متفاوت و خاص بودن فضای آشپزخانه خود ، اجاق گاز خود را برروی جزیره‌ی آشپزخانه نصب کنید ، شخصی که آشپزی می‌کند در وسط آشپزخانه قرار می‌گیرد که این موضوع باعث می‌شود که او تسلط کامل بر کل فضای آشپزخانه را داشته باشد. ولی نباید این موضوع را نادیده بگیریم که این مدل از جزیره باعث می‌شود نامرتب بودن آشپزخانه به چشم بیاید.

انبار وسایل: بعضی از آشپزخانه‌ها جزیره‌ای دارند که یک کابینت ثابت دارد و روی آن سینک ظرف‌ شویی یا گاز هم کار نشده است و مثل یک کمد در وسط آشپزخانه عمل می‌کنند و شما می‌توانید وسایل مختلفی را در آن نگهداری کنید.

جزیره آشپزخانه 87486746846841865471

جزیره مخصوص کار

احتمالا برخی از افراد تاکنون با خواندن این مطلب فکر می کنند که جزیره آشپزخانه تنها  برای ایجاد زیبایی فضای آشپزخانه به کار می رود .اما همان طور که اشاره کردیم تنها هدف از اجرایی کردن جزیره به این موضوع محدود نمی شود و بیشتر کاربرد آن ایجاد فضای خوب و شیک برای مرتب کردن یکسری از وسایل و مخصوصا وسایل ضروری مربوط به آشپزخانه است و در بسیار مواقع از آن به منظور میز کار استفاده می کنند.

کلام آخر :

ساخت جزیره راهی  فوق العاده برای تغییر نمای آشپزخانه  و عوض کردن فضای قدیمی آشپزخانه بوده و شکلی از آشپزخانه ای مدرن رابه وجود می آورد.  این روش بسیار مقرون به صرفه و پرطرفدار  علاوه بر زیبایی بینظیر می تواند فضایی را برای جمع و جور کردن وسایل های زیاد آشپز خانه را فراهم کند و گزینه دیگری که  می توانید به شکل های مختلف از آن برای کار آشپزی و ظرف شستن و… بهره ببرید را نباید نادیده بگیریم .

‫2/5 ‫(1 نظر)

ارسال دیدگاه