اتاق کودک و هر آنچه راجع به اصول چیدمان آن نمی دانستید

21 بهمن 1400
0 دیدگاه
اتاق کودک 6846947896749679796748789

کار بسیار لذت بخشی است که اتاق کودکتان را خودتان دیزاین  کنید . پدر ومادر بهترین افرادی هستند که می توانند با شناخت کامل خلق وخوی فرزند خود به زیبایی اتاق فرزندانشان را بچینند. اما در ظاهر امری بسیار هیجان انگیز وکاملا ساده به نظر می رسد.  اما در هنگام شروع لحظه ای است که با خود می گویید که از کجا شروع کنم ؟ برای برخی از پدر و مادر ها که با دیزاین اتاق کودک شناخت چندانی نداشته باشند معضل به نظر برسد و سردرگم باشند  به همین منظور ما در این مطلب قصد داریم تا شما را با قوانین و اصول اولیه چیدمان اتاق کودک در دکوراسیون داخلی نیز  آشنا کنیم ؛ پس با ما همراه باشید .

اگر شما بخواهید این کار را شروع کنید چه چیز را در اولویت کار خود قرار می دهید ؟ به نظر شما  کدام المان برای شما از اهمیت بیشتری برخوردار است ؟  می دانید که هوش هیجانی و تربیت هر فرد در دوران کودکی شکل می گیرد به همین دلیل مهم است که چقدر به او و واکنش های او توجه می شود. پس از آن جا که اتاق خواب نقش بسیار زیادی در خلاقیت و هوش او دارد  رعایت اصول چیدمان و معیار های آن از موازین بسیار مهم بشمار می رود . و عدم توجه به این موضوع می تواند در رفتار او بروز پیدا کند و  یا علاقه ای نشان ندهد.  دکوراسیون اتاق فرزندان شما تاثیر چشمگیری در رفتار آنها خواهد داشت پس اگر از اصولی که فنگ شویی می گوید پیروی کنید

اتاق کودک 6846947896749679796748789

انتخاب رنگ اتاق که به ظاهر اولین چیزی که فکر را درگیر می کند چراکه همه چیز را تحت تاثیر خود قرار می دهد در این مورد دقت به خرج دهید . نمایید چراکه تاثیر بسیار زیادی نیز در خلق و خوی کودک شما دارد.  شما می توانید به سلیقه فرزندتان اهمیت بدهید و با  پرسش از کودک خود اتاق را باب میل دلبندتان بچینید .  اما این اصل را به یاد داشته باشید که اتاق کودک نباید از نور کم برخوردار باشد  پس از رنگ های تیره نیز خودداری کنید. رعایت این اصل هم نمای اتاق را بزرگ تر نشان داده و هم دلباز تر.

استفاده از چند رنگ ملایم در کنار هم در اتاق کودک ویلا در شمال می تواند بسیار جالب باشد؛ به طور مثال استفاده از رنگ آبی اتاق را بسیار سرد و زرد نمای اتاق را گرم نشان می دهد. اما شما می توانید با استفاده از چند رنگ فضا را بسیار زیباتر نشان داده و ذهن کودک را فریب می دهید و آن را برای دلبندتان  جذاب تر می کنید.  اتاقهایی به رنگ های لیمویی ، سبز با تناژ های مختلف ،  آبی روشن ، طوسی و…  از رنگ هایی است که به تنهایی از رنگ های ایده ال اتاق  کودکان نیز به حساب می آید  .

*اما از آن جا که نقاشی دیوار ها توسط کودکان  کار غیر عادی نیست  به همین بابت سعی کنید که از رنگ های روغنی برای دیوار خود  استفاده کنید چراکه تنها با کشیدن دستمال نیز به خوبی پاک می شوند .

 اتاق کودک 48796865968579647896746989

با مدل های خلاقانه رویای او را به واقعیت پیوند دهید : می دانید که دنیای کودکان با دنیای منطقی بزرگسالان کاملا متفاوت است . شما می توانید با ایده و نوآوری  سبک اتاق کودکتان را خاص  کنید و آن را به نام کودکانتان ثبت کنید . این مدل ها شاید در اتاق خواب های بزرگ تر ها خنده دار به نظر برسد. اما  این در اتاق خواب کودکان جلوه ای بسیار بسیار زیبا دارد و کودکانتان نیز با ان ارتباط خوبی برقرار می کنند .  شما می توانید آزادانه این مدل ها را خودتان طراحی کنید و یا حتی از نقاشی فرزندتان ایده بگیرید و آن ها را در دنیایی فانتزی خود نیز غرق کنید . برای مثال بالش او را شبیه به حیوانات درست کنید ، از چهار پایه چوبی و…. استفاده کنید .

اما بهتر است برای صرف هزینه های کم از همین الان به فکر آینده باشید تغییر مداوم دکوراسیون داخلی و المان های آن به هیچ وجه به صرفه نیست. به خصوص اگر بودجه محدودی برای دکوراسیون داخلی خود در نظر گرفته باشید. در نتیجه در هنگام انتخاب یک دکوراسیون مناسب برای اتاق خواب کودک، بهتر است با پیش بینی نیازهای سال های آینده او، سعی در استفاده از المان های مناسبی داشته باشید. برای مثال ممکن است کودک شما تا سن 5 یا 6 سالگی توانایی خواندن و نوشتن نداشته باشد. اما در صورتی که از المان هایی نظیر صندلی میز دار برای اتاق او استفاده کنید، در سال های آتی قادر خواهد بود تا تکالیف درسی خود را نیز بر روی همین میز انجام دهد. همچنین افزایش نیاز به فضای ذخیره سازی لوازم نیز یکی دیگر از معیارهای مهمی است که در هنگام انتخاب المان برای دکوراسیون اتاق کودکان باید به آن دقت کرد.

 اتاق کودک 8674876684846783411874186741

سعی کنید از متریال با کیفیت استفاده کنید تا سال های سال از آن بهره ببرید. شاید در وهله اول هزینه آن زیاد شود اما شما با این کار سال های دیگر به فکر ترمیم و بازسازی ان نخواهید بود . البته لازم به ذکر است که برخی از مواد اولیه مانند انواع mdf در عین کیفیت بالا، قیمت بسیار مناسب و مقرون به صرفه ای در مقایسه با متریال هم رده خود دارند. در نتیجه اگر به دنبال یک گزینه اقتصادی و در عین حال شیک و با دوام هستید، توصیه می کنیم تا توجه بیشتری بر روی متریال ام دی اف و انواع مشتقات آن داشته باشید.

اگر فضای اتاق به اندازه ای نیست که بتوان از وسایل مختلف در آن استفاده کرد، باید به دنبال راهکارهایی برای استفاده بهینه و صحیح از آن باشید. برای مثال اگر اتاق کودک به اندازه ای نیست که بتوان در آن از یک میز تحریر استفاده کرد، می توانید با نصب یک تخته محکم بر روی یک دیوار که قابلیت جمع شدن و باز شدن دارد و قرار دادن یک صندلی در رو به روی آن وسیله ای مانند میز تحریر برای استفاده کودک ایجاد نمایید.

اتاق خواب 87468741867468741867487

 اما از موضوعاتی که باید در دکوراسیون داخلی  اتاق کودک به یاد داشته باشید :

  1. هیچ عکسی نمی تواند به اندازه صورت پدر و مادر  برای فرزند دلنشین باشد پس سعی کنید عکس شاد و خندانتان را در اتاق فرزندتان نصب کنید چراکه القای حس آرامش را در کودک می شود.
  2.  همیشه اتاق کودک منظم و مرتب باشد  در غیر این صورت امکان بروز پرخاشگری در کودک نیز بوجود می آید .
  3. سعی کنید  برای رنگی و فانتزی نشان دادن اتاق از  نقاشی ها استفاده کنید.
  4.  اتاقی را از ویلا در مازندران برای کودکانتان انتخاب کنید که دارای نور و تهویه مناسب باشد.
  5.  سعی کنید محیط اتاق را به فضا های مختلف تقسیم نمایید  فضایی برای مطالعه ، نقاشی ، خواب،  بازی و …
  6. از اسباب بازی های قابل شستشو استفاده کنید.
‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه