قواعد و اصول نصب تابلو در دکوراسیون داخلی که از آن بی خبر بودید

11 بهمن 1400
0 دیدگاه
تابلو 6484684684167864874168741

می دانید که نشیمن هسته مرکزی و قلب هر خانه به حساب می آید به طوری که بعد از ورودی خانه این نقطه بیش از هر چیزی نظر ها را به خود جلب می کند به همین جهت است که دکوراسیون و حتی چیدمان جزئیات آن هم بسیار مهم است. پرده ، میز تلویزیون ، رنگ دیوار فرش و حتی نصب تابلو ها نیازمند اصولی هستند که باید رعایت شود. ما در این مطلب قصد داریم تا شما را با این قوانین نصب تابلو ها نیز آشنا کنیم تا به بهترین شکل ممکن این امر نیز صورت بگیرد.

شاید با خود بگویید تاثیر تابلو در دکوراسیون داخلی چندان با اهمیت نیست. اما این عنصر با نقش تزئینی خود می تواند ، سبکی که برای دکوراسیون داخلی خانه و یا ویلای خود انتخاب کرده اید را تکمیل نماید. گاه با طرح و نقش خود نمایی بسیار چشمگیر را در دکوراسیون به وجود می آورد. گاه با ابعاد و اندازه خود نمای دیوار را بزرگ و کوچک نشان می دهد. پس اگر به اهمیت تابلو در دکوراسیون ایمان دارید به این نکات توجه داشته باشید.

تابلو 6484684684167864874168741

 اما برای خرید این عنصر تزئینی چهار  مورد مهم مطرح است :

  • طرح و نقش تابلو
  • ابعاد تابلو
  • محل نصب
  • قاب

اما اولین معیاری که در خرید تابلو نقش دارد  نقش و نگار آن است ، نقش و طرح هر  این عنصر بسیار مهم در دکوراسیون داخلی باعث جذب نگاه بیننده می شود. اما تنها این موضوع تمام ماجرا نیست.اما این گزینه بسته به سبک خانه نیز انتخاب می شود.

محل نصب : می دانید که هر خانه دارای پلان های متفاوت است. راهرو ، نشیمن ، سالن پذیرایی و… که  انتخاب صحیح هر تابلو برای هر قسمت از خانه می تواند هویتی خاص به آن ببخشد و زیبایی را به خانه شما نیز هدیه دهد .

ابعاد تابلو:  این مورد از گزینه هایی اصلی در خرید تابلو می باشد که رعایت این مسئله بسیار مهم است. اگر دیوار نشیمن شما بزرگ است به تناسب آن تابلوی بزرگ استفاده کنید. این کار سبب هارمونی بیشتر در فضا می شود. اگر تابلویی بزرگ دارید آن را بر روی دیوار اصلی نشیمن  نصب کنید  چشم های بیننده را به آن نقطه از خانه جلب کنید .

تابلو 869768687674847

  • تناسب با محیط : می دانید که هر خانه دکوراسیون داخلی مختص به خودش دارد . بنا به هیمن دلیل شما باید به این موضوع در خرید تابلو نیز دقت داشته باشید. به طور مثال تابلو های متعددی برای سبک مدرن نیز در نظر گرفته شده  تابلو های فانتزی ، مینیمال ، چند تکه و یا اگر دکوراسیون سبک کلاسیک دارید می تواند از تابلو های سلطنتی و یا از نقاشی اثار بزرگان و… استفاده کنید.
  • نورپردازی را جدی بگیرید: نورپردازی را در نمای تابلو ها نباید نادیده گرفت شما می توانید برای این کار نور هایی مصنوعی مانند نور های لامپLED و یا آباژور های دیواری استفاده کنید و نمای تابلو های خود را چند برابر کنید.  این مسئله سبب می شود تا تابلو های ساده نمایی چند برابر داشته باشند.

اگر از تاثیرات روانی و علمی که خطوط دارند آگاهی داشته باشید، می‎دانید که خطوط عمودی به بلندتر نشان دادن فضا و خطوط افقی به عریض‎تر دیده شدن فضا کمک می‎کنند؛ بنابراین اگر دیوارهای اتاق‎تان کوتاه است بهترین کار برای شما استفاده از تابلوهایی با خطوط عمودی است. در بالای راه‌ پله بهتر است که تابلوها در یک آرایش پلکانی همسو و موازی با پلکان و با فاصله‌ یکسان از هر پله نصب شوند. به عبارتی شما با بالا رفتن از پله‌ها به ‌طور همزمان می‌توانید از تماشای تابلوها لذت ببرید بدون این‌ که لازم باشد برای مشاهده‌ آنها به بالا و پایین نگاه کنید.

تابلو 5646851468741687418757

  • یکی از مکان‎ های مناسبی که می‎ توانید برای نصب تابلوهایتان از آن استفاده کنید دیوار پشت کاناپه است. اما باید به این نکته توجه داشته باشید ابعاد تابلوی شما  از طول کاناپه بزرگتر نباشد در غیر این صور ت باعث ایجاد  نمای خنده داری نیز می شود.
  • اگر از خانه های شلوغ بیزارید و دوستدار نظم و ترتیب هستید پیشنهاد می شود از هماهنگی رنگ بین تابلو ها نیز بهره ببرید و با این راهکار  خانه تان را منظم نشان داده و عاری از هرگونه شلوغی کنید  این کار شما سبب فریب ذهن می شود و همه چیز را منظم تصور می کند.
  • از تضاد رنگی بهره ببرید  برای مثال  اگر دیوار تان سفید است سعی کنید تابلوهای با زمینه تیره بکار بگیرید و یا بلعکس.
  • می دانید که یکی از طرح هایی که در دیزاین دیوار بکار می گیرند نصب تابلوی های کوچک در کنار یکدیگر است این عناصر با قاب های یک شکل می تواند دیوار یک نواخت شما را جذابیت ببخشند اما به یاد داشته باشید در این کار زیاده روی نکنید و تابلو های زیادی بکار نگیرید چراکه خودیک پوئن منفی به حساب می آید . از طرفی رنگ و طرح های این تابلو ها نیز دقت کنید هارمونی این تابلو ها سبب زیبایی چند برابری نیز می شود.
  • اما از نمونه هایی دیگری از تابلو های چند تکه وجود دارد که در واقع  کامل کننده یک طرح هستند  و در کنار هم قرار گرفتن یک طرح  را ایجاد می کنند این تابلو ها به دلیل نمای متفاوت خود می تواند چشم ها را به خود جذب کنند زیبایی چشمکیر را به نمایش بچگذارند

تابلو 54646876846874168741

اما اصول صحیح نصب تابلو ها: از موارد دیگری که باید در هنگام نصب رعایت کنید اندازه و فاصله های آن است .

  1. به طور معمول مرکز تابلو باید حدود ۱۵۲-۱۵۶ سانتی‌متر از زمین فاصله داشته باشه. اگر سقف خیلی بلند بود این فاصله تا ۱۶۲ سانتی‌متر ایده آل آن است .
  2. اما به یاد داشته باشید پذیرایی به دلیل چیدمان مبلمان نصب ارتفاع مبل ها باید پایین باشد.
  3. اما گر کنسول دارید فاصله نصب تابلو با کنسول نباید زیاد شود 20 تا 15 سانمتی متر می تواند ایده آل باشد.
  4. فاصله استاندارد بین تابلوها حداقل ۲ و حداکثر ۵ سانتی‌متره ما ۳ سانتی‌متر رو پیشنهاد می‌کنیم!
‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه