قوانین عجیبی که در کلیساها باید رعایت کنید

10 بهمن 1400
0 دیدگاه
کلیساها 4869869487967849678967896

مقدمه

فیلیپین خانه یکی از پر ازدحام ترین و شلوغ ترین محیط های با برکت مذهبی در دنیا به اسم معبد «آنگکور وات» (قانون هایی که بایستی وقت رفتن به مرکز های دینی و مقدس در همه ی دنیا رعایت نمایید) می باشد. این معبد بودایی که در ابتدای قرن دوازدهم میلادی درست شده،  ابتدایی ترین معبد هندوها بود که بعدها به معبد بوداییان مبدل گشت. این نماد ملی کشور کامبوج که با زیبایی ویژه ای محافظت گشته  و هنوز برقرار می باشد و حتی تصویر آن را روی پرچم ملی این کشور نیز می شود مشاهده نمود یکی از عجیب ترین باستان شناسی و روحانی دنیا می باشد که در حال حاضر در برابر دید مردم قرار دارد. ولی در عصر کنونی احترامی که به آن گذاشته می گردد با زائر های قبل آن متنوع می باشد.

قانون ها و آداب وارد شدن به کلیساها مسیحی ها

کفش هایتان را در بعضی از کلیساها بایستی بیرون کنید: در صورتی که در بیشتر نقطه های دنیا با کفش می شود وارد کلیساها گشت، ول به عنوان مثال در اتیوپی بایستی کفش هایتان را قبل از وارد شدن به کلیسا بیرون کنید.

شانه و زانوهای لخت خود را پوشیده نمایید: لازمه ادب این می باشد که در کلیساها از پوشیدن لباس های با آستین خیلی کوتاه یا شورت منع می باشید. به این صورت از شال به منظور پوشاندن شانه ها بکار ببرید و کوشش نمایید، شلوارها و دامن هایی به تن کنید که پایین تر از زانوی شما را نیز پوشیده نگه دارد.

قبل از گرفتن عکس اجازه دریافت کنید: در صورتی که  گرفتن عکس در خیلی از کلیساها دنیا مانعی ندارد، ولی در بعضی از کلیساها ایتالیا این ممکن پذیر نمی باشد. از این لحاظ مناسب است قبل از عکس و فیلم گرفتن از ممکن بودن چنین عملی در درون کلیساها مطمئن شوید.

پاهایتان را مثل علامت ضربدر نگذارید: هنگامی که در یک کلیساها ارتدوکس یونانی قرار دارید از ضربدری قرار دادن پاهایتان پیشگیری نمایید، چون که مدلی بی ادبی به حساب می آید. با این ترتیب در دیگر کلیساها عموما چنین دشواری هایی به منظور وارد شدن و حاضر شدن در کلیساها موجود نیست.

کلیساها 4869869487967849678967896

قانون ها و آداب وارد شدن به کنیسه های یهودی ها

اگر مرد می باشید، حتماً کلاه به خصوص یهودی ها را زمان وارد شدن به کنیسه به سر بگذارید: هر مردی که به سن تکلیف قرار داشته باشد، بایستی زمان وارد شدن به کنیسه کلاهی کوچک و گرد به اسم «یارمولک» را به سر قرار دهید. عموما در جاهایی که برای وارد شدن به کنیسه ها می باشد، مقداری از این کلاه ها موجود است، که در اختیار گردشگر ها و اشخاص دیگر قرار می دهند.

لباس های با احترام و در شان مکان بپوشید: زن ها به منظور وارد شدن به کنیسه عموما لباس های بلند به تن می کنند و مرد ها  نیز کت و شلوار را انتخاب می نمایند. ولی اگر در یک ناحیه گردشگری می باشید، توانایی دارید  با لباس های خودتان ورود پیدا کنید،  ولی هم مرد ها  و هم زن ها  بایستی  لباس های آستین بلند به تن کرده باشند.

به درهایی که برای وارد شدن  و محیط نشستن دقت کافی داشته باشید: بعضی کنیسه ها درهای وارد شدن  و محیط های تعیین شده مختلفی برای زن ها  و مرد ها  دارند. اگر دقت نمودید که مرد ها و زن ها  در محیط های مختلفی جمع شده اند به آنها اقتدا نمایید و کارهای آن ها را انجام دهید. بعضی کنیسه های ارتدوکس محیط نشستن را برای زن ها  و مرد ها جدا نموده اند، به این ترتیب هنگامی که در طول برپا شدن منسک های مذهبی اگر برای وارد شدن به کنیسه ای اقدام نمودید، در قسمت ویژه به خود قرار بگیرید.

در حین مراسم شبات از عکس و فیلم گرفتن پیشگیری نمایید: شب های جمعه و صبح های شنبه و در حین مراسم شبات که در روز تعطیل یکشنبه برپا می گردد، از گرفتن عکس و فیلم منع هستید.

به دیوار غربی پشت ننمایید: اگر دیوار معروف غربی در شهر قدیمی بیت المقدس را مشاهده نموده باشید،  بایستی فکرتان را این موضوع مشغول کرده باشد، که یهودی ها چرا به این دیوار پشت نمی نمایند و عقب عقب رفته و از آن دور می گردند. به همین علت شما نیز بایستی از همین روش به منظور ترک دیوار غربی بکار ببرید.

 

کلیساها 7487468469847689469846894874

 

قانون ها و آداب مشاهده کردن  معبد های بودایی

قبل از وارد شدن کفش ها و کلاه خود را از سر بیرون کنید: در همه ی معبد های بودایی عموما تابلویی موجود است، که از افراد بازدید کننده خواهان هستند قبل از وارد شدن کلاه و کفش خود را بیرون نموده و در مکان ویژه ای که مشخص شده جای بگیرند.

شانه هایتان را پوشش دهید: از آن جا که در شهرهای جنوب شرقی آسیا و در طول تابستان هوا خیلی گرم و شرجی می باشد، خیلی از توریست ها از یاد می برند که قبل از وارد شدن به محیط عبادت هندوها شانه ها و پاهای خود را پوشیده نمایید. زمان وارد شدن به این محیط ها از پوشیدن شلوارها یا دامن های کوتاه اجتناب نمایید.

هنگامی که موبدان و راهبه ها ورود پیدا می کنند سر پا باشید : دقیقا همان گونه که در هر مراسم رسمی به منظور خوشامد گفتن به مهمان های  عزیز از جای خود حرکت می کنید، هنگامی که یک موبد یا راهبه وارد معبد بودایی می گردد، نیز بایستی از جای خود حرکت کنید.

قبل از عکس گرفتن اجازه حاصل کنید: اطمینان حاصل نمایید که بکار بردن  دوربین به منظور عکس گرفتن در درون معبد نقصی در پی نداشته باشد،  به ویژه هنگامی که در درون معبد می باشید و دوست دارید با مجسمه های داخل آن عکس داشته باشید. عموما پس از عکس گرفتن بایستی هدیه ای مالی نیز در کنار مجسمه قرار دهید.

از دست راستتان بکار ببرید: هنگامی که خواهان هستید هدیه خود یا هر چیز دیگری را در درون معبد به کسی بدهید، به منظور این عمل از دست راستتان بکار بگیرید.

در معبد به جایی اشاره ننمایید: اگر خواهان هستید مکان یا فردی را در درون معبد بودایی به دوست یا همراه تان معرفی کنید، از دست راست خود و در حالتی که دست تان باز می باشد و کف آن رو به سقف می باشد بکار ببرید.بکارگیری  انگشت به منظور اشاره نمودن به چیزی در داخل معبد بی احترامی به حساب می آید.

با موبدان بودایی تماس نداشته باشید: هیچ زمان تلاش نکنید با موبدان و راهبه های بودایی تماس داشته باشید به ویژه اگر زن  هستید. زن ها حتی اجازه ندارند چیزی به دست موبدان بودایی بدهند. مرد هایی  که خواهان هستند چیزی به این موبدان بدهند یا چیزی از آن ها دریافت کنند، نیز بایستی با بکار بردن  دست راست خود این عمل را انجام دهند.

به مجسمه بودا پشت ننماید: شاید توجهتان را جلب کرده باشد، که اشخاص درون معبد های بودایی، زمان خارج شدن از معبد عقب عقب می روند، بی آن که رویشان را به جهت در بیرونی برگشت دهند. راه آن ها را دنبال نمایید و فقط هنگامی که پشت تان را به مجسمه بودا می کنید که به میزان چند متر از آن فاصله داشته باشید.

کلیساها 784186741687467874

 سه مورد از قانون ها و آداب مشاهده کردن از معبد های هندو

قبل از وارد شدن کفش های خود را بیرون کنید و در محیط های ویژه ای که مشخص شده جای بگیرید. وقت وارد شدن به معبد های هندوها با کفش های زیادی روبرو می گیرید که در برابر در وارد شدن روی هم جای گرفته اند.

تلاش کنید پاها و شانه های لخت خود را پوشیده نمایید: از آن جایی که هوا در منطقه های هندو نشین گرم و با رطوبت می باشد،  شاید فکر نمایید با به تن نمودن لباس های کم تر توانایی به دست آورید از گرمای هوا رهایی یابید. ولی وارد شدن با شانه ها یا پای لخت به درون معبد های هندو منع می باشد.

از گرفتن عکس بی دستور اجتناب نمایید: در معبد های هندو نیز نبایست بی اجازه با مجسمه خدا های هندو عکس گرفت و در خاطر  داشته باشید که پس از عکس گرفتن نیز کوشش نمایید،  هدیه ای در کنار مجسمه قرار دهید.

کلیساها 5468468741687418741874186

سخن پایانی

بنابراین در تمام مورد ها  قانون های ثابت موجود است که در تمام مرکز های مقدس و مذهبی دین ها بایستی مورد دقت قرار داده شود و به طور مناسب رعایت گردند. به عنوان مثال بایستی بیشتر در این مرکز ها تلفن همراه، وسیله های صوتی و تصویری و دیگر وسایل الکترونیکی خود را قبل از وارد شدن خاموش کنید. اگر اجازه آوردن دوربین به درون مرکز را دارا باشید،  بایستی حتماً فلش آن ها را خاموش کنید که توانایی دارد  به اثر های هنری باستانی ضرر برساند.

افزون بر ورد های گفته شده بایستی از گفت و گو نمودن  با صدای بلند و گوش خراش اجتناب کنید. تایم بندی نیز یک بحث خیلی اصل دیگر می باشد. به عنوان مثال مشاهده یک گروه کلان از گردشگر ها از یک مرکز با ارزش دینی در هنگامی که در آن مرکز مراسم های دینی و عرفانی برگزار می گردد توانایی دارند  دردسر آور و بی احترامی به حساب بیاید.

‫1/5 ‫(1 نظر)

ارسال دیدگاه