انتخاب هوشمندانه نمای ویلا در شهرک خزر شهر

30 دی 1400
0 دیدگاه
شهرک خزر شهر 56984968468968

” به چشمان خود استراحت دهید و به جای خواندن به پادکست بالا گوش دهید… “

______________________________________________

امروزه خرید ویلا در شمال کشور به یکی از پر طرفدارترین خرید و فروش‌ها در زمینه ساختمان تبدیل شده‌است. در این میان خرید ویلا در شهرک خزر شهر سرخرود طرفداران بسیار و خاص خود را دارد که دلیل آن را باید در ویژگی‌های منحصر به فرد این منطقه و شاید تنوع در انواع ویلا در شهرک خزر شهر و مواردی از این قبیل جست و جو کرد. در این راستا، طراحی نمای ویلا تاثیری به سزا در جذابیت و یا عدم جذابیت ویلاهای شمال کشور خواهد داشت؛ چرا که علاوه بر انتخاب نمای مناسب ویلا در مازندران، باید موارد زیبایی شناسانه، کاربردی، اقتصادی، مانایی و حتی رقابتی آن را نیز لحاظ کنید.

برای انتخاب نمای مناسب ویلا در شهرک خزر شهر می‌توان از نکاتی ظریف بهره برد که در ادامه به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

نکات انتخاب نمای مناسب ویلا در مازندران

در طراحی نمای ویلا می‌توان از سبکی خاص بهره برد که در واقع تابع سبک کلی طراحی ماست. به سبک طراحی ساختمان ویلا توجه کنید، آیا از سبکی مینیمال با ساخت و پرداخت‌های کم بهره برده‌اید و یا در نقطه مقابل آن از سبکی به اصطلاح کلاسیک و شلوغ در طراحی ویلا استفاده کرده‌اید؟ شاید هم سبکی میانه این دو را کار کرده باشید. در هر حال نمای ویلای شما باید از سبک طراحی شما تبعیت کند.

در ویلاهای شهرک خزر شهر، تنوع مناسبی در زمینه سبک طراحی نما مشاهده می‌کنید. در اینجا به توصیه‌هایی برای هر یک از این سبک‌ها می‌پردازیم.

شهرک خزر شهر 524854165

یکی از زیباترین ایده‌ها برای طراحی نمای خارجی ویلا در شهرک خزرشهر ، نمای شیشه‌ای ویلا است . شیشه و کاربردهای آن در ساختمان به میزانی جذاب است که در طراحی داخلی نیز بسیار از آن استفاده می‌شود ، به ویژه اگر با ایده‌هایی خاص در زمینه طراحی داخلی ادغام شود .

شیشه از صلبیت فضا برای یک ویلا در شهرک خزرشهر می‌کاهد و به روشن و درخشان‌تر شدن فضا نیز کمک می‌کند . در واقع با توجه به اقلیم شمال کشور و هوای غالب این منطقه ، ایجاد بازشوهایی بزرگ با نمای شیشه‌ای برای ویلا در شهرک خزرشهر توجیه‌پذیر است .

انتخاب شیشه برای نما و طراحی داخلی ویلا در مازندران، یکی از انتخاب‌های هوشمندانه است که افراد می‌توانند داشته باشند .

برای استفاده از شیشه می‌توان ایده‌های جذاب بسیاری داشت که یکی از آن‌ها استفاده از شیشه در نمای ویلا در شهرک خزرشهر است . در واقع ، پارتیشن‌های شیشه‌ای ، دیوارهای شیشه‌ای ترکیبی، درب‌های شیشه‌ای و … همه ایده‌هایی از استفاده شیشه در ویلا شهرک خزرشهر هستند . شیشه از مصالحی است که در بازسازی و نوسازی ویلا در شهرک خزرشهر نیز بسیار تاثیر دارد .

نمای مینیمال ویلا در شهرک خزر شهر

به طراحی کلی آن ویلا در شمال کشور دقت کنید! شما نمی‌توانید از یک نمای هندسی و متقارن استفاده کنید اگر آن هندسه و تقارن را در پلان خود ندارید. بهترین نمونه های نمای مینیمال ویلا در شمال کشور را ببینید تا متوجه نحوه استفاده از خطوط نما، چیدمان مصالح و ترکیب مصالح متفاوت نما با هم بشوید.

در نماهای مینیمال ویلا اغلب از رنگ‌هایی سرد که در کنتراستی گرم! با هم قرار دارند استفاده می‌شود. در واقع قبل از آن باید متریال مناسب نمای ویلا در شهرک خزر شهر را یافته و آن را در نمای مینیمال خود به کار برید.

بسیار مهم است که مصالح را به کار تحمیل نکنید! زبان مصالح ساختمانی را بشناسید و هر یک را با توجه به اقلیم شمال کشور به درستی در ویلای خود در شهرک خزر شهر استفاده کنید.

در سبک مینیمال می‌توان از ترکیب سنگ، بتن و گاه آجر استفاده مناسبی داشت. استفاده از چوب در نمای ویلا در شهرک خزر شهر نیز مرسوم است. چوب زیبایی خاصی به نمای ویلا می‌بخشد، به ویژه اگر زمینه کار نمای ویلای شما سرد باشد، خطوط چوب و رنگ گرم آن در صورتی که هوشمندانه کار شوند ترکیبی خاص و جذاب به وجود می‌آورد.

نکات نمای کلاسیک ویلا در شهرک خزر شهر

از طرفی نمای کلاسیک را داریم که طرفداران ویژه خود را در ویلاهای شهرک خزر شهر دارد. افرادی که علاقه خاصی به با شکوه به نظر رسیدن بنا دارند ممکن است بیشتر جذب این نوع نماسازی ویلا شوند. در این نوع نما نیز باید از سنگ‌هایی مناسب و مقاوم استفاده نمایید که در شرایط جوی شهرک خزر شهر مناسب ویلا در مازندران باشند.

توجه به خطوط در نماسازی ویلا

از ترفندهای ویژه طراحی نما در طراحی نمای ویلا در شهرک خزر شهر استفاده کنید. برای مثال، بکوشید تعادل خطوط افقی و عمودی در نما حفظ شود، اگر جایی فقط حرکات عمودی در نما دیده می‌شود با خطوط افقی می‌توان آن را تعدیل کرد و بالعکس. توجه به خط آسمان را از خاطر نبرید.

اینکه شما با یک ویلا در مازندران و منحصرا در شهرک خزر شهر رو به رو هستید، حساسیت خط آسمان را به دلیل طبیعت بکر این منطقه توجیه می‌کند.

می‌توانید با ترکیب ویژه و چیدمان خاص مصالح خط و خطوط ویژه متناسب با سبک کلی طراحی را به وجود آورید. بهتر است به چیدمان ویژه مصالح و کمی ساختار شکنی در طراحی نمای ویلا در شمال کشور نیز بیندیشید.

شهرک خزر شهر 8796874964789687496789678496784978965

استانداردهای ساخت نمای فلزی

نماهای فلزی، توسط شرکت های معماری و با کیفیت بالا طراحی و تولید می شوند. این نماها برای قسمت های مختلف ویلا از جمله: ستون، سقف، دیوار و… استفاده می شوند. در ساخت نمای فلزی برای ویلا موارد کیفیتی در نظر گرفته می شود تا کاربرد آن به حداکثر برسد. از جمله این موارد می توان به نمونه های زیر اشاره کرد:

  • کنترل جریان هوا
  • استانداردسازی از نظر جذب گرما و نور
  • کاهش سر و صداهای ساختمان ویلا
  • طراحی زیبا و منحصر به فرد

همچنین در فرآیند طراحی و ساخت، نماهای فلزی در برابر هرگونه آتش سوزی و زنگ زدگی و… ایمن می شوند.

هزینه نمای فلزی

برآورد هزینه نمای فلزی و نصب آن بر ساختمان به عوامل مختلفی بستگی دارد. به عنوان مثال مواردی همچون: شرایط آب و هوایی منطقه، جنس نمای فلزی و مواد به کار رفته، نوع و ساختار ساختمان، سطح پوشش نمای فلزی، تعداد افراد مورد نیاز برای نصب نما و… .

همچنین قیمت و نوع خدمات هر شرکت ارائه دهنده نماهای فلزی با دیگری متفاوت است.

بافت و ساختار نمای فلزی ویلا

در فرآیند تولید نما و اجزای آن از انواع فلزهای مختلفی استفاده می شود. از اصلی و رایج ترین فلزات به کار رفته در نمای فلزی می توان موارد زیر را نام برد:

  • آلومینیوم
  • مس
  • روی
  • فولاد ضد زنگ
  • برنز
  • و…

کاربری هر کدام از فلزات برای نمای فلزی ویلا به شرایط مختلف ویلا بستگی دارد. به عنوان مثال: فولاد ضد زنگ می تواند بهترین گزینه برای ویلاهایی که در مناطق بارانی قرار دارند باشد.

توجه به طبیعت اطراف در طراحی نمای ویلا در شهرک خزر شهر

ساخت و ساز اشتباه حتی اگر در حد طراحی نمای ویلا باشد، چهره طبیعت اطراف را مخدوش خواهد کرد. در طراحی نمای ویلا در شهرک خزر شهر به خاطر داشته باشید که محیط ساخته شده باید در خدمت طبیعت این منطقه باشد نه اینکه مثل غولی بی شاخ و دم به طبیعت سرسبز مازندران دهن کجی کند! از طبیعت برای تزئین ویلا در مازندران و از ویلا برای افزودن به طبیعت شهرک خزر شهر استفاده کنید نه برای کاستن از این سرمایه سبز!

شهرک خزر شهر 65487418541

نورپردازی نمای ویلا در خزر شهر

نورپردازی نمای ویلا نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این اهمیت زمانی افزون می‌شود که می‌خواهید ساختمان ویلا را در شب معرفی کنید، چه به خریدار چه به کسی که قصد اجاره آن را دارد. اگر چه نور مصنوعی هرگز به پای درخشش آفتاب نخواهد رسید ولی با نورپردازی مناسب می‌توان نما را جلوه‌ای خاص بخشید که افراد را جذب ساختمان کند.

پس اگر قصد طراحی نمای ویلا در شهرک خزر شهر سرخرود را دارید، بهتر است تا حدود زیادی به ظرافت‌های نورپردازی نما نیز توجه کنید که می‌تواند در تلفیق با سبک طراحی نما، خوش‌تر به دل مخاطب بنشیند و او را ترغیب به خرید ویلا در شهرک خزر شهر کند. نورپردازی مناسب به ویژه در شب‌های بهاری و تابستانی جلوه‌ای خاص به ساختمان می‌بخشد و افرادی که از محوطه ویلا استفاده می‌کنند از آن لذت می‌برند و بنا به مخاطبانی که از کنار آن می‌گذرند نیز به طور مناسبی معرفی می‌شود.

” به چشمان خود استراحت دهید و به جای خواندن به پادکست بالا گوش دهید… “

______________________________________________

پرهیز از استفاده برخی مصالح، حتی اگر مناسب اقلیم باشند!

به نمای ساختمان مثل دیوار پذیرایی‌تان نگاه کنید! شما هیچوقت از برخی مصالح که در اینجا نامی از آن‌ها نمی‌بریم به دلایلی در جداره پذیرایی استفاده نخواهید کرد! پس در رابطه با نما هم از این کار بپرهیزید. چرا که نمای ویلا مانند لباسی است که انسان در انظار عمومی به تن می‌کند و تا حدودی معرف شخصیت بناست! پس شخصیت بنای خود را به زیبایی معرفی کنید به ویژه وقتی با طبیعت حساس شهرک خزر شهر و سرخرود رو به رو هستید.

استفاده مناسب از دیگر مصالح موجود در محوطه ویلا

مراقب باشید مصالح کف و جداره‌های محوطه با مصالح استفاده شده در نمای ویلا تناسب و هم‌خوانی داشته باشد. به عبارت دیگر قرار نیست هر جای بنا ساز خودش را بزند! همه چیز باید در همگونی و هماهنگی ویژه‌ای با هم قرار داشته باشند.

بازشوها، گشودگی‌ها و پنجره‌ها در نمای ویلا در مازندران!

یکی از مواردی که در آن اقلیم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و تا حدودی حرف اول را می‌زند و عمده تفاوت‌هایی در انواع نما در اقلیم‌های متفاوت ایجاد می‌کند، گشودگی‌ها، ابعادشان و جهت آن‌ها در نمای ساختمان است.

در مازندران و در حالت کلی در اقلیم شمال کشور نیاز به بازشوهایی بزرگ داریم که تا حد امکان نور طبیعی را به فضاهای اقامتی ما برسانند و در کنار آن مسرت و حال خوش استفاده از طبیعت اطراف را نیز برای ما مهیا کنند! اگر بخواهیم کمی شاعرانه به موضوع نگاه کنیم طبیعت مازندران با زبان خود می‌گوید که به تماشایم بنشین و از من لذت ببر و هوای این خطه نیز نیاز به نور طبیعی را در فضاهای معیشتی ویلا در شهرک خزر شهر خاطر نشان می‌کند. پس باید به سمت بازشوهای بزرگ برویم که البته مسائل مربوط به محرمیت و دید را نیز پوشش داده باشند.

با رسیدن به این بخش به موضوعی دیگر خواهیم رسید و آن هم استفاده از متریال شیشه در نمای ویلا در شهرک خزر شهر است. می‌توان گفت شیشه بخشی جدا نشدنی از ترکیب مصالح نمای ویلا در مازندران و شمال کشور است. در کنار تمام موارد کاربردی و زیبایی شناسانه استفاده از شیشه در نما، انتخاب صحیح نوع شیشه نیز مهم است. بهتر است از شیشه‌های دو جداره استفاده کنید تا بحث انرژی و موارد مربوط به آن نیز تضمین شده باشد. شیشه در نمای ویلا در شهرک خزر شهر تا حد زیادی به شفافیت بصری کار کمک می‌کند و در ایجاد فضاهای پر و خالی در نما نقش موثری دارد.

ویلاهای شمال 7966564698545649645841859

حفظ خوانایی نمای ویلا در شهرک خزر شهر

تمام موارد گفته شده را در نظر بگیرید ولی یک مورد را همیشه به خاطر داشته باشید، سادگی در اغلب موارد حرف اول را می‌زند، سادگی که همنشین و قرین زیبایی باشد. شلوغ بودن بیهوده نما باعث عدم خوانایی آن می‌شود و حتی گاه سادگی بی دلیل کمکی به خوانایی نخواهد کرد.

در نظر داشته باشید که آنچه به موفقیت طراحی شما کمک می‌کند درک آن توسط مخاطب است و مهم‌ترین قسمت توانایی جذب مخاطب است.

تلفیق نما با فضای سبز شهرک خزر شهر

می‌توانید در برخی از قسمت‌ها به صورتی ظریف فضای سبز منحصر به فرد شهرک خزر شهر را به درون نما بکشانید و  در بازی‌های حجمی خود پیوند سبزینگی شمال و ساختمان را حفظ کنید.

در نهایت به خاطر داشته باشید که بهره بردن از مشاوره متخصصین مجرب خرید و فروش ویلا در شهرک خزر شهر بهترین گزینه پیش روی شماست، مشاورین مجربی که با تحقیق، بررسی و اشراف کامل بهترین گزینه ها در زمینه خرید ویلا در شهرک خزر شهر را پیش روی شما می‌گذارند. در همین رابطه با تیم دکتر بخشی همراه باشید.

 

آخرین ویرایش  در تاریخ 1400/10/30

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه