مهم‌ترین فضاهای ویلا در شمال را بشناسیم

25 دی 1400
0 دیدگاه
ویلا در شمال 7967845965498448978

” به چشمان خود استراحت دهید و به جای خواندن به پادکست بالا گوش دهید… “

______________________________________________

چه چیزی یک ویلا در شمال کشور را از دیگر انواع کاربری مسکونی متمایز می‌کند؟ هوای سرمست کننده اطرافش یا نوع طراحی ویلا در شمال؟ فضاهای خاص آن ویلا و یا تعداد متقاضیان خرید و فروش ویلا در شمال کشور؟

هر یک از این موارد به تنهایی می‌تواند دلیلی محکم برای تمایز ویلا در شمال کشور به ویژه ویلا در مازندران باشد. حتی قیمت مناسب خرید و فروش ویلا در شمال کشور به ازاء خدمات ارائه شده و در مقایسه با آن، نیز می‌تواند یکی از دلایل خاص شدن ویلاهای شمال کشور باشد.

با اینحال، رعایت اصول طراحی خود ویلا به تنهایی و تعبیه مهم‌ترین فضاها در آن، یکی از مواردی است که در طراحی ویلا در شمال کشور باید سرلوحه قرار گیرد.

برای مثال اگر نگاهی به بهترین ویلاهای خزرشهر سرخرود داشته باشیم و به دنبال دلیل پر طرفدار بودن این ویلاها بگردیم، پس از عبور از جاذبه‌های خرید ویلا در مازندران و به ویژه سرخرود، به طراحی صحیح ویلاهای شهرک خزرشهر خواهیم رسید که نقشی اساسی در خرید و فروش ویلا در خزرشهر سرخرود دارد.

وقتی صحبت از فضاهای مهم ویلا و به نحوی ارتباطات فضایی مناسب می‌کنیم، از چه سخن می‌گوییم؟ در این نوشتار از سایت دکتر بخشی بیشتر به این موضوع می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

ویلا در شمال 54524156478642110201

ارتباطات فضایی صحیح در ویلا

در طراحی انواع کاربری، ارتباطات فضایی باید خاص و ویژه همان کاربری باشد. برای مثال در طراحی ویلا در شمال کشور، ارتباطات فضاها، با یک هتل متفاوت خواهد بود و حتی ارتباطات فضاهای یک برج ساحلی نیز در موارد ویژه‌ای که وجوه تمایز برج و ویلا هستند، با یک ویلا در شمال فرق خواهد کرد.

با گذشت زمان و تغییر فرهنگ‌ها ممکن است ارتباطات فضایی تا حدودی دستخوش تغییر شده باشد ولی اصول تا حدودی ثابت است.

وقتی از ارتباط فضایی صحیح صحبت می‌کنیم منظورمان چیست؟

قبل از هرچیز، عرصه‌بندی ویلا در شمال کشور از اهمیت برخوردار می‌شود. زمانی که کارفرما برای ویلای خود سلسله مراتب می‌خواهد، وظیفه ماست که عرصه بندی‌های عمومی و خصوصی را در طراحی ویلا در شمال کشور رعایت کنیم. به همین دلیل، فضاها باید به گونه‌ای دسته بندی شوند که فضاهای خصوصی‌تر مانند نشیمن خانواده، اتاق خواب‌ها و حمام، کاملا از فضاهایی نیمه عمومی مانند پذیرایی و ورودی و اتاق میهمان تفکیک شده و از لحاظ بصری نیز اشراف خاصی به هم نداشته باشند. اما این به معنای قطع کامل ارتباط نیست، بلکه ارتباط صحیح را از نظر گذرانده‌ایم.

این مورد در فرهنگ ما ایرانی‌ها از اهمیت خاصی برخوردار است. برای مثال فرض کنید که شما یک ویلا در شمال کشور دارید و مدتی را در آن ساکن بوده و پذیرای میهمانی می‌شوید. این امکان باید برای افراد ساکن در ویلا وجود داشته باشد که در عرصه خصوصی خود به راحتی فعالیت کنند بدون آنکه نگرانی از حضور میهمان در آنجا داشته باشند. این برای میهمان نیز راحت‌تر است.

پس از عرصه بندی مناسب فضاها به ارتباط صحیح آن‌ها در طراحی ویلا در شمال کشور می‌رسیم. برای مثال، آشپزخانه بهتر است ارتباطی قوی با پذیرایی و نشیمن داشته باشد و یا هیچکس ارتباطی قوی بین سرویس بهداشتی و نشیمن نمی‌خواهد! این موارد به خودی خود رضایت مخاطب را از طراحی ویلا در شمال کشور برآورده می‌نمایند.

اگر نگاهی به بهترین ویلاهای شمال کشور، مانند ویلاهای شهرک خزرشهر، ویلاهای شهرک خانه دریا سرخرود و یا ویلاهای شهرک دریا کنار داشته باشیم به راحتی می‌توان متوجه شد که رعایت همین موارد در ویلاهای این مناطق، آن‌ها را به یکی از قطب‌های اصلی جذب مخاطب در امر خرید و فروش ویلا در شمال کشور تبدیل کرده‌است. چرا که راحتی در فضای اصلی ویلا حرف اول را می‌زند.

ویلاهای شمال 47968469846848

معرفی فضاها

گاهی با کارفرمایی ویژه رو به رو هستید که فضاهایی خاص و ویژه در طراحی ویلا در شمال کشور از شما مطالبه می‌کند. برای مثال ممکن است کار فرمای شما یک نقاش باشد که فضایی برای کار و اتاق‌هایی مجزا برای کار بخواهد. در این میان باید برای آن ویلای ویژه فضاهایی در کار تعبیه کنید که ممکن است مرسوم نباشند ولی از خواسته‌های کارفرما هستند و به عنوان فضایی مهم تلقی می‌شوند.

تعبیه صحیح و متناسب این نوع فضاها در طراحی ویلا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است به ویژه زمانی که با یک ویلا در شمال کشور رو به رو هستیم که به احتمال زیاد کارفرمای مورد نظر به دلایلی خاص آن زمین را انتخاب کرده‌است. پس باید منتهای خلاقیت خود را در چهارچوب اصول به کار بریم.

در سوی دیگر فضاهای مهم‌تری مطرح می‌شوند که شاید به دلیل تکرار بیش از حد آن‌ها فقط به عنوان فضاهایی روتین پذیرفته شده‌اند و کسی به لزوم وجودشان و نحوه طراحی صحیح آنها نمی‌اندیشد.

برای مثال، آشپزخانه! آشپزخانه یک ویلا در شمال کشور بهتر است چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟؟ چه ابعادی برای آن مناسب‌تر است؟ چه انواعی از آشپزخانه داریم و کدام یک برای یک ویلا در شمال کشور مطلوب‌تر است؟ نورگیری آشپزخانه ویلا باید به چه صورت باشد؟ آیا باید آن را در تماس با فضای بیرون قرار دهیم یا خیر؟ الزامات امنیتی طراحی آشپزخانه چیست؟چه نوع مبلمانی برای آشپزخانه ویلا در شمال کشور مناسب تر است؟ مصالح مورد نیاز چیست؟ و …

به همین منوال اهمیت مابقی فضاها نیز رفته رفته روشن می‌شود و درباره هر کدام از آن‌ها همین سوالات مطرح می‌شود و شاید یکی از عوامل جهت‌دهنده به کار، همین باشد که با طراحی یک ویلا در شمال کشور رو به رو هستیم. اقلیم یک منطقه بسیاری از مواقع همه چیز درباره طراحی را با ما در میان می‌گذارد.

پس بهتر است در طراحی هر فضا با پرسش‌هایی از این قبیل به سمت بهترین فرم برای بهترین عملکرد پیش برویم تا در نهایت خریداران ویلا در شمال کشور، رضایت خود را به دیگران نیز انتقال دهند و همین یکی از بهترین تبلیغات در این زمینه خواهد بود.

ویلا در شمال24245157741123.00.

فضاهای باز، نیمه باز و بسته

در ویلاهای شمال کشور، از جمله ویلاهای مازندران، یکی از مواردی که از قدیم جزئی مهم از فضاهای ویلا محسوب می‌شده، هم‌نشینی فضاهای باز، نیمه‌باز و بسته در کنار هم بوده‌است.

در رابطه با فضاهای نیمه باز ویلا در شمال کشور می‌توان گفت که این فضاها می‌توانند جزئی جدایی ناپذیر از ویلا در شمال کشور باشند. به دلیل اقلیم خاص این منطقه، این فضاها برای کار در مواقع بارندگی و استفاده ساکنین در این مواقع بسیار کاربری بوده و هستند. برای یک ویلای تفریحی در شمال کشور نیز تعبیه فضاهای نیمه باز خالی از لطف نیست چرا که به خودی خود نوعی انعطاف به طراحی می‌بخشد که فضا را برای استفاده ساکنین جذاب می‌کند. برای مثال از این فضاها می‌توان در لحظاتی که به استراحت در فضایی دنج نیاز داریم استفاده کرد و یا برای جمع شدن با دوستان و لذت بردن از فضای بیرون به ویژه در مواقع بارندگی.

از طرفی در نظر گرفتن فضاهایی که قابلیت تبدیل به فضای باز و نیمه باز دارند برای یک ویلا در شمال کشور نیز خالی از لطف نیست.

نوع مبلمان فضاهای نیمه باز ویلا در شمال کشور نیز مهم است. مبلمان در بسیاری از مواقع به نحوه استفاده از فضا جهت می‌بخشد. به همین دلیل استفاده از مبلمان‌هایی که ثابت نیستند بیشتر توصیه می‌شود، چرا که ساکنین به مرور زمان می‌توانند بنابر دلخواه خود از آن فضا استفاده‌های دیگری نیز داشته باشند.

فضاهای ویژه ویلا در شمال کشور

از دیگر فضاهایی که باید مورد توجه افراد قرار بگیرد ، بالکن می باشد چرا که این بخش نیز قسمتی از ویلا می باشد و از مهم ترین فضاها محسوب میشود و می تواند تبدیل به فضایی برای استراحت و تفریح نیز تبدیل شود . حتی اگر علاقمند به لاندری روم هستید می توانید با صرف کمترین هزینه برای ویلای خود لاندری روم طراحی نمایید .

اکثر بالکنهای امروزی فضای بسیار کوچکی دارند و باید شما بتوانید با مدیریت مناسب از کمترین فضا بهترین بهره را برداشت کنید، بنابراین باید  تمامی خلاقیت خود را در آن به کار برده تا بتوانید یک بالکن ایده آل را برای خود ایجاد کنید.

برای داشتن یک بالکن خوب باید بتوانید فضا را به گونه‌ای که کاملاً به آن تمایل دارید، طراحی کنید برای مثال برخی ممکن است علاقه بسیار زیادی به گیاهان داشته باشند، پس میتوانند از آنها استفاده کنند و همچنین اگر شما علاقمند به فضایی دلباز هستید  می توانید فضای بالکن خود را به صورت فضای باز و یا نیمه باز طراحی نمایید .

حریم شخصی

حریم شخصی بسیار اهمیت دارد، و از آنجاییکه بالکنها معمولاً در دید سایر افراد قرار دارند، باید در رابطه با آنها دقت زیادی شود، تا بتوانید محیطی را ایجاد کنید که حریم شخصیتان به خطر نیفتد، پس بهتر است که  در رابطه با آن فکر و ایده‌های جدیدی را به کار ببرید.

یکی از ایده‌های بسیار زیبا و جذاب استفاده از چوبهای بامبو برای پوشاندن قسمت جلوی بالکن است، البته بهتر است که ارتفاع آنها خیلی زیاد نباشد تا جلوی عبور نور را نگیرد و فقط در حدی باشد که همسایه‌های روبرویی نتوانند  به داخل بالکن شما تسلط داشته باشند، همچنین می‌توانید از گیاهانی با ارتفاع بلند برای گذاشتن در لبه  آن استفاده کنید، تا این مشکل برطرف شود و از نظر رعایت حریم شخصی برای شما مشکلی پیش نیاید.

ویلاهای شمال 4368489746848

از مواردی که در نظر گرفتن آن در یک ویلا در شمال کشور جذابیت‌های خاص خود را دارد تعبیه فضاهای ویژه میهمان در ویلا در شمال کشور است که البته این بسته به بودجه، خواسته‌ها و متراژ می‌تواند متفاوت باشد. در اینجا صحبت ما برای زمانی است که به این نتیجه رسیده‌ایم که به این گزینه در ویلا در شمال کشور نیازمندیم.

حدس می‌زنید فضای ویژه میهمان چه مزایایی دارد؟ قبل از هرچیز ایجاد راحتی برای صاحب‌خانه و خود میهمان و بعد از آن برای افرادی که میهمان‌پذیری زیادی دارند، راحتی بیشتری به همراه خواهد داشت.

از سوی دیگر در مواقعی که ویلای خود را برای مدتی در اختیار دوست یا آشنای خود قرار می‌دهید، نیازی به استفاده از فضاهای خصوصی تر شما نخواهند داشت و می‌توانند از امکانات ویژه میهمانان استفاده کنند.

این فضا می‌تواند در ساختمان اصلی ویلا باشد و یا بخشی از محوطه را به آن اختصاص دهیم و هر یک مزایا و معایب خود را دارد.

در سوی دیگر فضاهایی مانند استخر و متعلقات آن مانند سونا و جکوزی نیز از فضاهای ویژه یک ویلا در شمال کشور محسوب می‌شوند که به خودی خود جذابیت ویلا برای خریداران ویلا در شمال کشور را دو چندان می‌کنند و تمامی امکانات یک ویلای لوکس در شمال را با خود به همراه خواهند داشت.

نحوه طراحی و تعبیه این فضاهای ویژه در ویلاهای مازندران نیز از حساسیت برخوردار است و جایگذاری آن‌ها نمی‌تواند از مواردی تجاوز کند. استخر در ویلا یکی از فضاهایی است که به تنهایی می‌تواند بر ارزش ویلای مورد نظر بیفزاید و خریداران آن را افزایش دهد.

در ادامه، در صورتی که به دنبال خرید ویلا در مازندران هستید و توقع شما برآورده شدن نیازهای فضایی به صورت صحیح است، پیش از هرچیز باید از مشاوره افراد مجرب در این زمینه بهره ببرید. در این راستا دکتر بخشی پاسخگوی شما خواند بود. از طریق راه‌های ارتباطی با ما همراه باشید.

 

آخرین ویرایش در تاریخ 1400/10/25

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه