نکات مهم در زمان خرید ویلا در شمال

21 دی 1400
0 دیدگاه
نکات مهم در خرید ویلا 5489458458458741

خرید ویلا در شمال نیازمند ارزیابی دقیق درباره این منطقه است. نکات مهم در خرید ویلا با اجاره ویلا متفاوت است. در نتیجه نکاتی که در اجاره ویلا راهبردی هستند، نمی توانند برای خرید ویلا هم مفید باشند. هنگام خرید ویلا ابتدا باید درباره مواردی خوب فکر کنید. مهم است که شما ویلا را برای سکونت همیشگی می خواهید یا فقط برخی روزهای تعطیل در ویلا سکونت خواهید داشت؟ ممکن است برای اشتغال زایی و کار کردن این خطه را انتخاب کرده باشید. در اینصورت باید به این نکته توجه داشته باشید که در برخی از ویلاهای جنگلی آنتن دهی موبایل بسیار کم است. در این مناطق امکان استفاده از اینترنت را هم ندارید. بنابراین نباید چنین ویلاهایی را برای خرید، سکونت و راه اندازی کسب و کار انتخاب کنید.

نکات مهم در خرید ویلا 2100005411785

خرید ویلا در شمال بسیار رایج شده است ، داشتن یک ویلای شیک و زیبا با امکانات مناسب می تواند بسیار کارآمد باشد . تصور کنید در زمانی که دلتان زندگی در طبیعت می خواهد و نیازمند وقت گذراندن در یک فضای باز هستید می توانید در ویلای رویایی خود ، وقت بگذرانید . خرید ویلای مدرن و شیک از خواسته های اکثر افراد در لابه لای مشغله و شلوغی زندگی محسوب می شود . اما باید به این نکته توجه داشته باشید که هنگام خرید ویلا دقت ویژه را به کار گیرید تا با مشکل مواجه نشوید .

توجه به بودجه مالی از مهمترین مسائل قبل از خرید ویلا می باشد . در واقع قدم نخست توجه به بودجه شخصی و توان مالی است ، چرا که شما باید با توجه به توان خود و مبلغ در دسترس ویلای مورد نظر را انتخاب نمایید تا هنگا خرید با مشکل مواجه نشوید .

داشتن اطلاعات کافی درمورد خرید ویلا بسیار حائز اهمیت است ، شما باید به این نکته توجه داشته باشید که هنگام خرید ویلا اطلاعات کافی از مشاوره املاک منطقه خود و یا منطقه ای در آن ویلای مورد نظر قرار دارد راهنمایی بگیرید . لازم به ذکر است که بدانید حتما از مشاوره املاک سرشناس منطقه کمک و راهنمایی بگیرید و حواستان به افراد سودجو باشد . هنگام خرید ویلا باید از یک فروشنده خریداری نمایید ، توجه کنید که خرید ویلا از فروشندگان مختلف ممکن است شما را با مشکل مواجه کند .

منطقه و دسترسی ویلا را باید در نظر داشته باشید ، ویلای انتخاب شده باید به تمامی مراکز درمانی ، شهری ، تفریحی و گردشکری ، سوپر مارکت ها و … دسترسی کامل داشته باشد .

قیمت خرید ویلا شمال و بودجه خریدار

اولین و شاید مهمترین فاکتور در خرید ویلا شمال تعیین قیمت آن و ایجاد تناسب بین این قیمت و بودجه مورد نظر شماست. معمولاً کسانی که قصد خرید ویلا در شمال و یا جنوب کشور را دارند، در وهله اول بودجه مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند و کمی تغییر برای قیمت‌های بالاتر و پایین‌تر در نظر می‌گیرند. معمولاً کسانی که از تعداد نفرات خانواده و همراهان خود اطلاع دارند، با توجه به اندازه ویلا بودجه خود را تعیین می‌کنند و همه تلاش خود را به کار می‌گیرند که اندازه ویلا و تعداد اتاق‌های آن با تعداد همراهان آنها تطابق داشته باشد.

این نکات مهم در زمان خرید ویلا در شمال را حتما در نظر بگیرید !

  • تایید صحت هویت افراد

در اولین قدم نیاز است که از صحت هویت فرد معرفی کننده ویلای موردنظر شما، اطمینان داشته باشید. این بدین معناست که ویلای موردنظر باید توسط شخص یا پایگاهی معتبر به شما معرفی شده باشد. به عنوان مثال ویلای موردنظر را در اپلیکیشنی معتبر دیده باشید و اطمینان داشته باشید که شخص معرفی کننده، کلاهبردار و یا سودجو نباشد.

پس از انتخاب ویلای مورد نظر، مدارک هویت فروشنده ویلا را مورد بررسی قرار دهید و از صحت آنها اطمینان حاصل کنید. اگر معامله ویلا انجام گرفت، در مرحله امضای قرارداد نیاز است که مدارک هویتی مالک ویلا را بررسی کرده و در مواردی که خود مالک قرارداد را امضا نکند، اختیارات امضا کننده قرارداد را مورد بررسی قرار دهید.

  • اطمینان از درستی و صحت سند

اسناد ویلا را به دقت بررسی کنید. حتما مدارک کامل ویلا را از فروشنده، قبل از امضای قرارداد درخواست کرده و مورد بررسی قرار دهید. مدارک باید بی نقص و کامل باشد. اگر در بررسی سند به مورد متناقضی برخورد کردید، نیاز است که حتما پیگیری های لازم را به عمل آورده و استعلامات لازم را با استفاده از مراجع ذیل ربط محلی و دولتی، انجام دهید.

مهم ترین بخشی خرید هرگونه ملک و املاکی وضعیت و داشتن سند می باشد . باید تمامی جوانب را در نظر بگیرید که ویلای مورد نظر برای خریداری حتما سند کامل و طی شده تمامی مراحل قانونی را دارا باشد .هنگام خرید سند به طور کامل به نام خریدار ثبت شود .

فروشندگان ویلا را درست انتخاب کنید
لازم است بدانید، طراحی بی نظیر، معماری مدرن و منحصر به فرد در کنار استفاده از مصالح باکیفیت و مستحکم و پیروی از استانداردهای ساخت در یک منطقه‌ی جغرافیایی عالی، از جمله ویژگی های یک فروشنده‌ی نام آشنا و معتبر می باشد که در هنگام خرید ویلا بایستی این نکات را مدنظر داشته باشید. فاکتوری که می تواند خرید شما را به یک ملک ابدی تبدیل نماد، انتخاب فروشندگان معتبر می باشد. از این رو سعی کنید تمامی انتظارات خود را از ویلا بازگو کنید و تمامی جوانب امر را بسنجید و سپس اقدام به خرید نمایید.

نکات مهم در خرید ویلا 789674149684198541968546385458748481

 

موقعیت جغرافیایی ویلا را بررسی کنید

یکی از نکات مهم در خرید ویلا توجه به موقعیت جغرافیایی آن می باشد. باید به این موضوع توجه کنید که فاصله ویلا تا مرکز شهر چقدر است. ویلاهایی که در قلب جنگل واقع اند معمولا فاصله بیشتری از مرکز شهر و زندگی شهرنشینی دارند. ویلا های شهرکی، باغ ویلاها و ویلاهای ساحلی معمولا فاصله کمتری تا مرکز شهر دارند. با این وجود با خرید ویلای جنگلی مجبورید فاصله زیادی تا فروشگاه های سطح شهر طی کنید. به علاوه هیچ مرکزی برای فوریت های پزشکی و خدمات درمانی در دل جنگل در نظر گرفته نشده است. بنابراین درصورت نیاز به خدمات درمانی باید تا شهر رانندگی کنید تا به نزدیک ترین بیمارستان یا درمانگاه بروید. مواردی که ذکر شد تنها دو مورد از معایب ویلاهای جنگلی است. با این وجود افراد زیادی برای فاصله گرفتن از زندگی شهری گزینه جنگل را انتخاب می کنند.

 

نزدیکی و دسترسی سریع و آسان به جاذبه های گردشگری و توریستی

بکر بودن و توریستی بودن منطقه از نکات مهم در خرید ویلا است. مناطق ساحلی از دید مردم ایران اهمیت زیادی دارند. آنها فصول گرم سال به ساحل دریا می روند و برای داشتن سفری عالی در شمال هزینه زیادی می کنند. همه مردم دوست دارند شمال به شمال صفر کنند و مناطق بکر آن را ببینند. وقتی وارد ویلای شمال خود می شوید نباید احساس کنید که در یک منطقه شهری هستید. این موضوع خلق شما را تنگ خواهد کرد و خیلی زود باعث پشیمانی شما از این سرمایه گذاری می شود. ویلای شمال خاصیت و الگوی شهری را داشته باشد و دسترسی مناسب شما به امکانات شهری را فراهم کند. باید در نظر داشت که نبود جاذبه های طبیعی در اطراف ویلای شمال شما باعث می شود زندگی شما تفاوتی با منطقه شهری شما نداشته باشد.

موقعیت ولوکیشن ویلا از مهم ترین نکاتی است که مورد توجه خریداران ویلا قرار میگیرد . دسترسی باید به گونه ای باشد که شما به راحتی با تمامی مراکز خرید، فروشگاه ها ،مراکز تفریحی ، مراکز درمانی ، بانک ها و … در ارتباط باشید .

دقت به معماری و ساخت و ساز ویلا

  • طراحی نمای داخلی و خارجی سازه

به مقاومت ویلا در برابر رطوبت دقت کنید. اگر در ویلای شما رطوبت زیادی وجود داشته باشد و مقاومت مصالح کم باشد شک نکنید خیلی زود مصالح و دکوراسیون داخلی و خارجی ویلا تحت تاثیر رطوبت قرار می گیرند.

  • سیستم تهویه مناسب

رطوبت بالا در شمال ایران امری طبیعی است. اگر عادت به این مدل آب و هوا ندارید باید دقت کنید که تجهیزات تهویه مناسب در ویلا طراحی و قرار داده شده باشد. در غیر این صورت خودتان باید اقدام به نصب این تجهیزات نمایید.

  • نورگیری ویلا و سمت و جهت آن

نورگیری ویلا و سمت و جهت آن نیز در انتخاب اقامتگاه در شمال کشور مهم است. در انتخاب نورگیر ویلا سلیقه خود را در نظر بگیرید. این موضوع باعث می‌شود دکوراسیون ویلا و قسمت‌های آن مطابق با سلیقه شما طراحی شود.

 

نکات مهم در خرید ویلا 465444541544

 

استقامت ویلا

ابتدا باید در نظر بگیرید برای ساخت ویلای مورد نظر از بهترین نوع متریال و مصالح استفاده شده باشد . واینکه استقامت آن باید بسیار بالا باشد چراکه اطمینان شرط اول می باشد.

نورگیری ویلا و سمت و جهت آن

نورگیری ویلا و سمت و جهت آن نیز در انتخاب اقامتگاه در شمال کشور مهم است و سعی کنید نورگیری ساختمان را با توجه به سلیقه خود انتخاب کنید. این موضوع باعث می‌شود دکوراسیون ویلا و قسمت‌های آن مطابق با سلیقه شما صورت گیرد.

امکانات ویلا را با ویلاهای همسایه مقایسه کنید

برای خرید ویلا در شمال باید امکانات ویلا را با همسایه های آن مقایسه کرد. طبیعتا قیمت ویلا دارای چندین پارکینگ سرپوشیده باشد نسبت به ویلایی که محلی برای پارک خودرو در نظر نگرفته بیشتر است. برخی از ویلاها دارای حیاط سنگ فرشی شده هستند. برخی دیگر حیاطی خاکی یا پوشیده از شن دارند. شاید تصور کنید سنگفرش شدن حیاط در محیطی با بافت طبیعی چندان جذاب نباشد. این موضوع که چه امکاناتی را برای ویلا می پسندید کاملا به سلیقه شخصی وابسته است. بنابراین می توانید ویلاهایی را انتخاب کنید که تمیز تر و مرتب تر به نظر می رسند. با تماشای ویلاهای همسایه، و ویلای خود می توانید مقایسه خوبی از لحاظ ظاهری بین آنها انجام دهید. پس از بررسی های لازم می توانید از همسایه ای که ویلای آن سقف سفالی دارد درباره مزایا و معایب آن سوال کنید.

 

امنیت ویلا را فراموش نکنید 

  • به تغییرات آب و هوایی و فرسایش خاک دقت کنید. در ظاهر خرید ویلا در شمال در منطقه کنار دریا و با پنجره ای رو به دریا انتخابی فوق العاده است. ولی در نظر داشته باشید که مناطق ساحلی دستخوش تغییرات آب و هوایی، جزر و مد آب و فرسایش ناگهانی خاک هستند. کافی است دو روز بارندگی پشت سر هم داشته باشید تا متوجه شوید که ویلا رویایی شما تبدیل به نا امن ترین مکان برای زندگی خواهد بود.
  • خطر طوفان و سیل را فراموش نکنید. خوشبختانه کمتر موضوع طوفان در سواحل دریای شمال آزار دهنده بوده است. ولی بحث سیل خیز بودن منطقه اهمیت زیادی در انتخاب ویلا در شمال دارد. هر چند سیل موضوعی نیست که به راحتی بتوان حتی در مناطق غیر ساحلی هم پیش بینی کرد. به این نکات مهم در خرید ویلا توجه ویژه ای داشته باشید.

مقایسه انواع ویلا در شمال

ویلاهای ساحلی دسترسی مناسب تری دارند. ویلاهای ساحلی در کنار دریای همیشه خروشان ساخته می شوند. در نتیجه روزهای زمستانی سرد و تابستان های مرطوب و شرجی در انتظار افرادی است که خریدار ویلای ساحلی در شمال هستند. ویلاهای شهرکی در نزدیکی شهر ساخته می شوند. تراکم جمعیتی این ویلاها نسبت به دیگر نواحی بیشتر است. با وجود دسترسی خوب این ویلاها به امکانات شهری، افراد کمی دست به انتخاب آنها می زنند؛ زیرا فردی که برای خرید ویلا در شمال اقدام کرده می خواهد از زندگی شهری خداحافظی کند. هم چنین دیگر نمی خواهد در یک شهر کوچک تر سکونت داشته باشد. با این وجود بازهم مشتریان خاصی حاضر هستند که این ویلاها را برای سکونت انتخاب کنند. ویلاهای شهرکی با وجود امکانات بالا قیمت مناسب تری نسبت به سایر ویلاها دارند. بیشتر افراد به این ویلاها به دید سرمایه گذاری نگاه می کنند.

 

نکات مهم در خرید ویلا 47987416541965494841587457415841

 

اهمیت بررسی نیازها و محدودیت های خود به هنگام خرید ویلا

از نکات مهم در خرید ویلا می توان به بررسی نیازها اشاره کرد. یک سری محدودیت ها وجود دارد که موجب می شود نتوانید هر ویلایی را خریداری کنید. از این رو بهتر است عوامل محدود کننده مانند هزینه های در دسترس را هم بررسی کنید. هنگام خرید ویلا باید دسته بندی های زیر را مد نظر قرار دهید:

  • اگر ویلا برای مقاصد اقتصادی خریداری می کنید باید در شهرهای شلوغتر یک ویلا انتخاب کنید.
  • اگر تصمیم دارید ویلای خود را به یک مکان برای جشن های خانوادگی تبدیل کنید و یا آن را به باغ تالار تبدیل کنید، حتما در انتخاب متراژ بیشترین دقت را داشته باشید.
  • اگر خانواده شلوغی ندارید می توانید یکی از ویلاهای سایز کوچک را خریداری کنید تا در هزینه ها صرفه جویی کنید.

چه ویلاهایی را نباید بخریم؟

هنگام جستجوی ویلای مناسب مطمئنا به گزینه‌های مختلفی بر می‌خورید. به این نکات مهم در خرید ویلا توجه کنید:

  • سراغ ویلاهایی که در موقعیت جغرافیایی خطرناک احداث شده‌اند نروید. امکان آسیب دیدن ویلاهایی که حریم رودخانه را رعایت نکرده‌اند یا روی زمین‌های سست بنا شده‌اند بالاست.
  • تحقیقات نشان داده است که قرار گرفتن در معرض تششعات دکل برق فشار قوی خطرناک است. پس از خرید ویلاهایی در نزدیک این تجهیزات بپرهیز کنید.
  • سعی کنید از خرید ویلاهایی که در مناطق دور افتاده قرار دارند پرهیز کنید. این ویلا دردسرهای بیشتری دارند. امنیت، عدم دسترسی به مسیر، دوری از مراکز بهداشتی درمانی و … از این قبیل مشکلات است.
  • بعضی از ویلاها در کنار مدارس و یا استادیوم ها قرار دارد. جالب است بدانید که سر و صدای بیش از اندازه در بیشتر مواقع آرامش شما را از بین خواهد برد. پس از خرید چینین ویلاهایی پرهیز کنید.
  • خرید ویلاهایی که بهصورت نصف قیمت پیشنهاد می شود دقت کنید. این ویلا ممکن است مشکلاتی داشته باشند که ارزش خرید آنها را نصف کرده باشد.

نتیجه گیری و جمع بندی و توصیه ما به شما

آنچه گفته شد چند نمونه از نکات مهم در خرید ویلا در شمال بود. خرید ویلا در شمال می‌تواند کاری پیچیده باشد، بنابراین حتماً در این مورد با افراد مجرب مشورت کنید. با توجه به نکاتی که بدان اشاره شد دسترسی به مراکز خدماتی و درمانی به عنوان مهمترین نکته در کنار فاکتورهای دیگر در هنگام خرید ویلا است. خرید مایحتاج زندگی و ضرورت های اولیه برای داشتن یک زندگی چیزی نیست که بخواهیم به راحتی از کنار آن عبور کنیم. خرید ویلا دل جنگل و منطقه ای بکر تنها جنبه زیبایی دارد. ولی در نظر داشته باشید اگر ویلای شما دسترسی های مناسبی نداشته باشد برای خرید یک جنس ساده و معمولی باید کیلومترها راه بروید. به عنوان آخرین نکته به این موضوع توجه داشته باشید که خرید و فروش ویلا باید در بنگاه های معاملات املاک معتبر انجام شود.

 

آخرین ویرایش در تاریخ 1400/10/21

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه