لذت گرمابخش شومینه در ویلاهای مازندران

18 دی 1400
0 دیدگاه
ویلاهای مازندران 6984968968749687496784968967

در بحث طراحی داخلی ویلاهای شمال، همواره به دنبال مواردی هستیم که علاوه بر ملاحظات زیبایی‌شناسانه، بتواند موارد کاربردی مربوط به این موضوع را نیز پوشش دهد. در این زمینه، انتخاب سیستم گرمایش و سرمایش مناسب برای ویلاهای مازندران مطرح می‌شود. در اینجا باید ببینیم که غالب ساکنین ویلا در شمال، چه نوع سیستم تاسیساتی را برای ویلا انتخاب کرده‌اند و چه سیستمی برای یک ویلا در مازندران مناسب‌تر است؟

برای بحث گرمایش ویلا در شمال، ممکن است انتخاب شما پکیج و شوفاژ باشد، ولی در کنار آن، همواره موارد دیگری نیز وجود دارد که می‌تواند تکمیل‌کننده کار باشد.

نظر شما درمورد شومینه برای ویلاهای مازندران چیست؟ تجربه استفاده از این وسیله را داشته‌اید؟ به نظر شما شومینه بیشتر برآورده کننده نیازهای زیبایی‌شناسانه و دکوراتیو ویلاهای مازندران است یا می‌تواند به عنوان وسیله‌ای گرمابخش، یکی از بهترین انتخاب افراد باشد؟

این موضوع قابل کتمان نیست که استفاده از شومینه در ویلاهای مازندران، به ویژه اگر در راستای خدمت به بک‌گراند و سبک طراحی داخلی ویژه‌ای باشد، توجه خریداران را جلب می‌کند. گرمای شومینه در کنار اتفاقاتی که می‌تواند در خلال وجود یک شومینه در منزل رخ دهد و مانورهایی که برای دکوراسیون می‌توان حول این وسیله داد، این بخاری را به یکی از لوازم جذاب و وسوسه‌برانگیز در رابطه با طراحی داخلی ویلاهای مازندران تبدیل کرده‌است. به ویژه زمانی که بتوان دور آن نشست، قهوه و یا چایی نوشید و از پنجره بزرگ رو به محوطه ویلا، به زیبایی‌های خیره‌کننده شمال، چشم دوخت!

زمانی که تصمیم گرفتید برای ویلای خود یک شومینه تدارک ببینید، مهم‌ترین و اولین موضوعی که مطرح می‌شود چیست؟ حتما جای قرار گیری آن! جای قرارگیری شومینه از آن جهت که می‌تواند محوریت قرارگیری سایر لوازم نیز باشد، بسیار مهم است. سبک طراحی داخلی مناسب ویلاهای مازندران را انتخاب کنید، سپس با توجه به سبکی که برگزیده‌اید، به سمت انتخاب نوعی از شومینه بروید.

با اینحال در زمان انتخاب شومینه برای ویلاهای مازندران، چیزی که اهمیت دارد این است که با موارد کلی مربوط به این وسیله نیز آشنا باشید. آیا با انواع سوخت مناسب شومینه آشنا هستید؟ هدف شما از داشتن شومینه چیست؟ می‌خواهید نیازهای زیبایی منزلتان برآورده شود یا ارزش گرمایشی آن نیز برایتان مطرح است؟ چه میزان بودجه دارید؟ سبک مورد علاقه شما برای دکوراتیوهای ویلاهای مازندران چیست؟ چگونه می‌توان شومینه‌ای مقرون به صرفه با ویژگی‎‌های دلخواه تهیه کرد؟ مدت زمان استفاده شما از شومینه چیست و آیا استانداردهای طراحی این وسیله برآورده شده‌است یا خیر.

این سوالات ممکن است در انتخاب صحیح شما تاثیرگذار باشند. از خاطر نبرید که در استفاده از هر وسیله گرمابخش، برای بازده بالاتر وسیله، باید به فکر عایق‌بندی مناسب منزل نیز باشید. بهترین مرجع برای انتخاب یک شومینه مناسب برای ویلاهای مازندران، متخصصان فعال در این زمینه هستند. آن‌ها با ارزیابی دقیق شرایط شما و منزلتان، بهترین گزینه را به شما پیشنهاد می‌دهند.

ویلاهای مازندران 6984968968749687496784968967

دسته‌بندی شومینه‌های مناسب ویلاهای مازندران از نظر سوخت

شومینه ها در ویلاهای مازندران کابردهای بسیاری دارند که از ما پوشیده نخواهند بود ، زیبایی و گرمای لذت بخش حاصل از شومینه ها هرگز قابل قیاس با چیزی نخواهد بود . از همین رو می توان گفت از راه های گرما بخشیدن به کانون گرما ویلاها ، شومینه ها هستند که در انواع و سبک های گوناگونی طراحی شده اند ، در ادامه با ما همراه باشید

شومینه گازی برای ویلاهای مازندران

شومینه گازی از انواع محبوب این وسیله محسوب می‌شود و روند رو به رشد آن در سال‌های اخیر، گواه این موضوع است. از مزایای شومینه گازی، سریع بودن انتقال گرمای آن است، در واقع این وسیله با سرعتی زیاد، محیط را گرم می‌کند. اگر قصد دارید شومینه‌ای مقرون‌به‌صرفه، از نظر سوخت و ساخت برای ویلاهای مازندران تهیه کنید، نوع گازی آن برای شما مناسب خواهد بود. از دیگر مزایای شومینه گازی، تولید کم دود در آن است که به دنبال آن دودکش کوچکتری نیز نیاز دارد. گرمای مطبوع این شومینه‌ها، جان می‌دهد برای روزهای سرد زمستان در ویلاهای مازندران!

شومینه هیزمی در ویلاهای مازندران

یکی از انواع بسیار محبوب شومینه، شومینه هیزمی است که سوخت آن چوب است. افرادی که عاشق حس نوستالژیک هستند و ترجیح می‌دهند از روش‌های سنتی استفاده کنند، شومینه هیزمی را با عطر سوختن چوب، به هرچیز دیگری ترجیح می‌دهند. شومینه‌های چوبی اغلب کمتر مورد استقبال قرار می‌گیرند ولی بسیار محبوب هستند. اگر از سبک دکوراسیونی کلاسیک و اصیل استفاده می‌کنید و علاقه شما نسبت به وسایل آنتیک زیاد است، انتخاب شومینه هیزمی برای ویلاهای مازندران، بیشتر به ذائقه شما نزدیک است و گرمای مطبوع و طبیعی حاصل از سوختن چوب بهترین حس برای شما خواهد بود.

ویلاهای مازندران 6974967497497896896

 

شومینه برقی برای ویلاهای مازندران

شومینه‌های برقی، مزایای منحصر به فردی دارند. این نوع شومینه یک صفحه LED دارد که شعله‌های آتش را به شما نشان می‌دهد. یکی از انواع بی دردسر شومینه، همین نوع است و در آن انرژی زیادی نیز مصرف نمی‌شود. شومینه برقی قابل حمل است و قابلیت نصب بر روی دیوار را نیز دارد. اگر در یکی از ویلاهای مازندران با فضایی دنج و کوچک ساکن هستید، شومینه برقی، انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود، چرا که این شومینه یکی از ایده‌آل‌ترین لوازم برای فضاهای کوچک است. از طرفی، با تولید دوده و … نیز مواجه نمی‌شوید. با اینحال باید در مصرف بهینه انرژی نیز کوشا باشید و مراقب میزان مصرف خود باشید.

شومینه الکل سوز یا اتانولی برای ویلاهای مازندران

شومینه الکل‌سوز، نسبت به سایر شومینه‌ها گرمای کمتری تولید می‌کند ولی به دودکش نیازی نداشته و همین موجب تنوع طراحی آن شده‌است.

نصب شومینه الکلی راحت است و بدون بو بودن آن نیز از دیگر مزایای آن محسوب می‌شود. اگر به دنبال یک شومینه سازگار با محیط زیست برای ویلاهای مازندران هستید، می‌توانید یک شومینه الکلی را امتحان کنید.

انواع شومینه برای ویلاهای مازندران از نظر طراحی

وقتی صحبت از شومینه می‌شود، اغلب ما فضایی را در دل دیوار، با جرقه‌های آتش تجسم می‌کنیم که در اطراف آن تعدادی مبل وجود دارد و یا کوسنی بزرگ برای نشستن در جلوی آن قرار گرفته‌است. با اینحال، تنوع در طراحی شومینه بسیار زیاد است و همین موجب پدید آمدن انواعی متفاوت از شومینه شده‌است. در ادامه با برخی از این انواع آشنا می‌شویم!

شومینه سنتی

شومینه سنتی و یا با طرح کلاسیک مختص ویلا و یا خانه هایی با دکوراسیون کلاسیک این نوع شومینه ها دارای شکوه و زیبای چشمگیر خاصی هستند . این نوع شومینه کوره ای بوده که با سنگ یا آجر های نسوز طراحی می شوند. در شومینه های سنتی سوخت آن چوب بوده و برای خروج دود از  دودکش نیز استفاده می شود . اغلب برای داشتن شومینه سنتی باید از ابتدای ساخت خانه نیز جایی خاص برای آن نیز در نظر گرفته شود.

همانطور که گفته شد طرح کلاسیک  معمولا فضای زیادی را به خود اختصاص می دهند و به عنوان نقطه کانونی ویلا شمالی نیز به حساب می آیند. بر همین مبنا برای ویلا شهرکی با دکوراسیون داخلی سبک کلاسیک و همچنین با متراژ زیاد نیز بسیار مناسب هستند. لازم به ذکر است که شومینه کلاسیک ، گران ترین گزینه در انواع شومینه ها به حساب می آیند.

 

ویلاهای مازندران 96748967489657489684769487

شومینه معلق برای ویلاهای مازندران

شومینه معلق، می‌تواند در طراحی داخلی ویلاهای مازندران به ویژه طراحی داخلی به سبک مدرن و مینیمال بسیار کاربردی باشد. این نوع شومینه، به سقف متصل است و همین جلوه معلق بودن را به آن می‌دهد. نوع گرد آن، طرفداران بیشتری دارد و ارتباط بهتری نیز با محیط اطراف برقرار می‌کند. ظاهر مدرن و شیک این شومینه‌ها ممکن است شما را بیشتر وسوسه کند. در واقع، حتی زمانی که از آن استفاده‌ای ندارید، به عنوان نوعی دکوراتیو برای شما قابل استفاده است.

شومینه مدرن

اما اگر معماری خانه شما دارای سبک مدرن و امروزی است انتخاب شومینه سنتی کاری بسیار اشتباه است . متریال های بکار رفته در شومینه های مدرن بیشتر سنگ های فراوری شده ، شیشه ، چدن و چوب های نسوز است. این شومینه های مدرن با نوآوری های بسیار خلاقانه جای خود را در بین مشتریان باز کزده اند و انتخاب اول  و آخر انان به حساب می آید . اما بد نیست بدانید که سوخت آن ها از الکل و گاز و برقی بوده و دوستدار محیطط زیست بوده .

شومینه ایستاده برای ویلاهای مازندران

شومینه ایستاده، ظاهری کلاسیک دارد ولی مستقل است و اتصالی به جایی ندارد. این مورد از مزایای این نوع شومینه است که آن را قابل استفاده برای هر فضایی کرده‌است، به ویژه برای فضاهای کوچک و کمجا! این نوع شومینه به صورت هیزمی، گازی و برقی قابل استفاده است و با توجه به شرایط شما می‌تواند انتخابی بسیار مناسب برای ویلاهای مازندران باشد.

شومینه دوطرفه برای ویلاهای مازندران

منظور از شومینه دو طرفه چیست؟ این نوع شومینه از این روی که قابل استفاده مشترک برای دو فضاست، شومینه دو طرفه نام دارد. شومینه دو طرفه همزمان به دو فضای مجزا سرویس‌دهی می‌کند و به صورت گازی و هیزمی قابل تهیه است. استفاده از این نوع شومینه، به نوعی در بهینه‌سازی مصرف موثر است و از طرفی، نوعی خلاقیت در طراحی شومینه نیز محسوب می‌شود.

شومینه دیواری و ویلاهای مازندران

اگر خانه‌ای کوچک و جمع و جور دارید، شومینه دیواری انتخابی عالی برای شماست، که با اشغال فضایی کم، گرمای مورد نیاز را تامین می‌کنند.

ویلاهای مازندران 749687864

 

نکات مهم در زمان خرید شومینه

در اینجا به برخی نکات که لازم است درباره شومینه بدانید اشاره می‌کنیم، تا در زمان انتخاب آن‌ها برای ویلاهای مازندران بتوانید بهتر تصمیم‌گیری کنید.

– مدل‌های جدید شومینه‌های برقی، ریموت دارند و این کار را برای کاربر بسیار راحت‌تر می‌کند.

– شومینه‌های LCD، غالبا دیواری هستند و می‌توانید دور آن‌ها قابی ایجاد کنید و از آن‌ها در طراحی داخلی بهره بگیرید.

– شومینه چدنی از دیگر شومینه‌های موجود در بازار گرانتر است.

– می‌توانید از شومینه به عنوان عنصری برای تفکیک فضایی مناسب در ویلاهای مازندران بهره ببرید.

– شیشه موجود در شومینه‌های شیشه‌ای، نشکن و سکوریت است و از این بابت نگرانی وجود ندارد.

– اگر نوع برقی شومینه را برای ویلاهای مازندران در نظر دارید، با انتخاب نوع هوشمند این شومینه، در اتلاف انرژی صرفه‌جویی کنید.

– اگر به دنبال صرفه‌جویی فضا هستید، انواع مدرن شومینه این امکان را بیشتر از انواع کلاسیک برای شما فراهم می‌آورند.

طاقچه بالای شومینه

حتما شما هم نمی‌توانید بیخیال طاقچه‌های پر کاربرد بالای شومینه‌ها شوید. این طاقچه‌ها سازه‌هایی پیش ساخته هستند که بعد از ساخت بالای شومینه نصب می‌شوند و شما می‌توانید آن‌ها را در انواع مختلفی تهیه کنید و در ویلاهای مازندران به کار بگیرید. این طاقچه‌ها قابلیت نصب در قسمت‌های مختلف دیوار را دارند. البته پیشنهاد ما این است که خودتان طرح مورد نظرتان را برای ساخت این طاقچه به طراحان بدهید، در این صورت دکوراسیون ویژه‌تری نیز خواهید داشت.

طاقچه‌های بالای شومینه محل‌هایی مناسب برای قرار دادن عکس‌های خانوادگی و صنایع دستی هستند، می‌توانید با به کار بردن رنگی خاص، مثل رگه‌هایی از رنگ طلایی در آن، به جلوه این بخش بیفزایید و از ترکیبات رنگی تم دکوراسیون داخلی خود در اطراف شومینه استفاده کنید.

آخرین ویرایش در تاریخ 1400/10/18

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه