رنگ سفید و اعجاز زیبایی در دکوراسیون ویلای شمال

18 دی 1400
0 دیدگاه
رنگ سفید 89674698468948741

برای اغلب افراد بکار بردن رنگ سفید در اتاق خواب مانند نفس کشیدن در هوای آزاد است ودقیقا همان حسی است که آن را در طبیعت تجربه می کنند. این تناژ در خانه  یکی از ایده آل ترین رنگ های بوده که روح فرد را در خود غرق می کند و آرامشی غیر قابل وصف را هدیه می دهد.

سفید یکی از پر طرفدار ترین رنگ ها بوده که در  اکثر خانه ها نیز دیده می شود . به طوری که  که حتی فرد بدون فکر کردن به تناژ دیگر ، سفید را برای دیوار و یا اجزای خانه خود نیز برمی گزیند.  سفید در  گروه رنگ های سرد قرار گرفته که ترکیب آن با رنگ های تیره و یا گرم نیز محیط بسیار جذاب را بوجود می آورد.  اما باید توجه داشته باشید که همیشه برای همه خانه ها نیز ایده ال نیست چراکه در اتاقی که می تواند خالق  زیبایی منحصر به فرد باشد، در اتاقی دیگر اتاق را  سرد و بی روح می کند. چراکه سفید  مثل تمام رنگ‌های دیگر جلوه‌ی  به دما، حس‌وحال، انعکاس نور، سبک چیدمان و سایر چیزهای موجود در اتاق بستگی دارد. اگر شما دچار این معضل شدید و اتاقتان مانند  اتاق ارواح است این مطلب را دنبال کنید تا بدون تعویض رنگ ، خانه ای زیبا و دلباز داشته باشید.

شاید شما هم سبک مدرن را با رنگ سفید بشناسید . اگرچه لزوما  این نوع سبک ، فقط از سفید بهره نمی برد  اما ترکیب این نوع دکوراسیون با این رنگ ، ایده آل تر دیده خواهد شد. امروزه بسیاری از مدل های مینیمالیستی در دکوراسیون  داخلی ویلای شمالی  خود نیز از این تناژ به عنوان رنگ اصلی استفاده می کنند.

در وهله اول نور اتاق تان را بررسی کنید : نور اتاق در انتخاب این رنگ از مسئله های اساسی بوده . چراکه اتاق هایی که در معرض تابش نور خورشید نیستند حتی در هنگام تابش مستقیم خورشید نور اتاق خاکستری می شود. به همین سبب رنگ سفید  برای این اتاق ها نیز بسیار ایده آل می باشد و می تواند آن را از تاریکی نجات دهد. اما این رنگ برای خانه هایی که در مناطق سردسیر  هستند می تواند یک اشتباه به حساب بیاید . چراکه سفیدی دیوار ها با نور بسیار زیاد بیرون خانه نیز  تلفیق می شود و حس سرمایی بیشتری را به افراد خانواده  القا می کند. خانه هایاین مناطق بادی رنگ هایی گرم را برای دکوراسیون و رنگ دیوار اتافشان نیز در نظر بگیرند.

رنگ سفید 89674698468948741

تاثیر فضای بیرون از خانه بر فضای داخلی :

گر خانه شما دارای پنجره باشد گاهی اوقات چیز هایی هستند که می تواند بر روی نور خانه شما نیز تاثیر بگذارند برای مثال درختی بزرگ جلوی خانه ورود نور خورشید را کم می‌کند و روی خانه سایه می‌اندازد. در این صورت استفاده بیشتر از رنگ سفید مجاز است. به خصوص در روز های ابری که نور آفتاب بسیار کمتر بوده.

اگر ویلا در مازندران و یا ویلایی ساحلی دارید حتما می دانید که  آب  و هوای آن هر لحظه به گونه ای بوده است سفید کرمی مناسب‌ترین رنگ برای این گونه خانه‌ها است. سفید وانیلی در خانه‌ای که آفتاب‌های تند و درخشانی دارد محیط خانه را خنک نشان می‌دهد.شما با این انتخاب می توانید روز های تعطیل خود را در ویلای منحصر به فرد خود نیز بگذرانید .

رنگ سفید  864684869748697487

خانه ای مانند گالری : 

تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چرا گالری‌ها معمولا از سفید درخشانی برای رنگ دیوار استفاده می‌کنند ؟ باید بگوییم که  این کار دلیل خوبی دارد، چراکه  سبب می‌شود جزئیات معماری و کار هنری به خوبی دیده شود. این ترفند برای محیط خانه هم جواب می ‌دهد شما می توانید این رنگ را در خانه خود بکار ببرید و تابلو و آثار هنری خود را به نمایش بگذارید.

اگر به سبک کلاسیک علاقه دارید سفید برای دیوار می تواند ایده آل باشد. سفید معمولا در سبک‌های کلاسیک و رسمی به کار می‌رود. اگر چیدمان منزل‌ شما هم کلاسیک است و بازگشتی به گذشته داشته‌اید اما به این منظور نیست که همه دیوار خود را به رنگ سفید رنگ آمیزی کنید .

  • از سفید برای بزرگ ‌تر کردن فضا استفاده کنید : اتاق‌های با رنگ‌های روشن مانند سفید به دلیل بسط نور بزرگ‌ تر دیده می‌شوند. هنگام انتخاب  سفید برای دیوار خانه به خاطر داشته باشید که این رنگ می‌تواند خانه را بزرگ‌تر و فضای کوچک را دلبازتر نشان دهد.
  • در انتخاب سفید برای دیوار خانه توجه کنید که باید  سفید انتخابی شما با سایر اشیا هماهنگ باشد. مثلا رنگ سفید براق با مبلمان براق و پر زرق و برق ترکیب جالبی از کار درنمی‌آید.
  • همچنین بهتر است در کنار تناژهای روشن سفید که فضای کلی خانه را تشکیل می‌دهد از تم‌های تیره‌تر برای مبلمان یا سایر دیوارها استفاده کنید تا خانه از یکنواختی نجات پیدا کند.

رنگ سفید  874874867486748748748

  • به علاوه انتخاب ترکیب رنگ درست برای اتاق نشیمن سبب می‌شود مهمانان خانه شما را محیطی دنج و راحت بدانند. البته آن به معنا نیست که باید همه خانه را سفید کنید چون در این صورت به نظر می‌آید کج‌سلیقگی در چیدمان رخ داده. بلکه بهتر است سفید برای دیوار خانه باشد و از رنگ‌های دیگر مانند تناژ های گرم برای رنگ تاکید استفاده شود.
  • اگر خانه‌ای پر از تابلو دارید قطعا سفید  مناسب خانه شما است اما اگر چندان اهل هنر نیستید و منظره جالبی هم روبه‌روی خانه ندارید سفید به تنهایی سبب احساس معذبی و بی‌نظمی خانه می‌شود.
  • بهترین راه برای هماهنگی کمد و دیوارها استفاده از سفید براق برای کمد است. در این صورت علاوه بر یکنواخت نشدن کمد و دیوار کمد جلوه خاص خود را خواهد داشت. اگر در اتاق دیواری به غیر از سفید دارید و بناست کمد را هم در همان دیوار جای دهید می‌توانید کمی از رنگ دیوار به سفید کمد اضافه کنید تا این ناهمگونی رنگ‌ها از بین برود.
  • معمولا انتخاب سفید برای حمام، سرویس بهداشتی و آشپزخانه سبب می‌شود این فضاها پاکیزه‌تر جلوه کنند و به محض کثیف شدن راحت دیده شود و برای پاک کردن آن اقدام مناسب صورت گیرد. در بیشتر فرهنگ‌ها سفیدی معادل پاکیزگی است. بنابراین حین فروش خانه خود هم به این نکته دقت کنید و خانه را تمیز کنید تا بهترین تاثیر را روی خریدار بگذارید.
  • تمام سفید کردن فضاهایی مثل حمام و سرویس بهداشتی  چندان جالب نیست و زیادی احساس استریل و بیمارستانی بودن را القا می‌کند و البته سبب خستگی چشم هم می‌شود. بنابراین به ترکیب رنگ حمام و سرویس بهداشتی کمی رنگ‌های دیگر مانند سبز و آبی اضافه کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

رنگ سفید 8468746847874874867

سخن آخر:

اگر به کتاب هایی روانشناسی رنگ ها نگاهی بیندازید خواهید دید که  سفید در بالا ترین مرتبه از قرار می دهند.   سفید از جمله تناژ هایی است که  آن را محیط خود را در صلح و آرامش  قرار می دهد که در  روانشناسی رنگ ها نماد پاکی و خلوص نیز شناخته می شوند. از طرفی این رنگ هم نمی توانیم از هماهنگی که بین اجزا و رنگ های دیگر ایجاد می کند نیز بگذریم . شما می توانید با بکار بردن این تناژ در کنار رنگ دیگر زیبایی اتاق خواب خود را چند برابر کنید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه