در خرید ویلا در سرخرود به چه نکاتی توجه داشته باشیم

14 دی 1400
0 دیدگاه
خرید ویلا در مازندران 894789546486548

خرید ویلا یکی از جذاب ترین اقداماتی و سرمایه گذاری هایی است که افراد برای رفاه حال خانواده خود انجام می دهند. زمانی که بودجه مالی کافی برای خرید ویلا به دست می آید، همه ما با اشتیاق به سمت شهری که به آن علاقه داریم رفته و اقدام به جستجو در بنگاه ها می نماییم. یا شاید در بین آگهی های اینترنتی به دنبال گزینه مناسبی باشیم. یکی از زیباترین شهرهای نوار ساحلی دریای خزر، سرخرود است. سرخرود دید بسیار مناسبی به جنگ های مازندران نیز دارد و از این رو آب و هوای آن بسیار مطبوع  جذاب است.  اما این کافی است که با مراجعه به یک ویلا آن را انتخاب کرده و خریداری نماییم؟ نکات خرید ویلا در سرخرود چه مواردی هستند؟ با توجه به چه نکاتی باید ویلای مورد نظر خود را انتخاب نماییم؟

توجه به بودجه شخصی

برای خرید ویلا در سرخرود قدم نخست توجه به بودجه شخصی می باشد . ابتدا تعداد اعضای خانواده را در نظر گرفته و سپس اقدام به خرید نمایید ، تعداد اعضای خانواده در متراژ ویلای مورد نظر جهت خرید تایید می گذارد . با توجه به بودجه و توان مالی خود اقدام نمایید چرا که در صورت نامتناسب بودن و عدم تعادل بین بودجه و قیمت ویلا شما با مشکلات بزرگی رو به رو خواهید بود .

نکات خرید ویلا در سرخرود 125554665522244585

 

دسترسی و لوکیشن

موقعیت دسترسی ویلا را در نظر بگیرید تا برای رفتن به مرکز شهر و امکانات رفاهی دیگر با مشکل مواجه نشوید . ویلای انتخاب شده باید به تمامی مراکز شهری ، مراکز درمانی ، مراکز تفریحی و گردشگری ، فروشگاه ها و … دسترسی کامل داشته باشد تا شما برای مراجعه به آن ها مسافت طولانی را طی نکنید . همچنین لازم به ذکر می باشد که هرچه ویلای انتخاب شده در منطقه بالاتری از شهر باشد به تمامی امکانات دسترسی بالایی خواهد داشت به همین علت قیمت بالاتری را نیز از آن خود خواهد کرد . هر چه منطقه پایین تر به اصطلاح پایین شهر یا وسط شهر باشد قیمت کمتری خواهد داشت .

امکانات داخلی ویلا

هر چه امکانات در اختیار داشته بیشتر باشد قیمت بالاتری خواهد . شما باید امکانات ویلا را در نظر بگیرید ، به عنوان مثال تعداد اتاق ها و متراژ آشپزخانه ، انشعابات آب _ برق _ گاز ، استخر ، بالکن ، باربیکیو ، جکوزی و یا سونا و …. از مواردی هستند که باید در نظر گرفته شود .

 

 

نکات خرید ویلا در سرخرود 749849749848545841451

 

لیست علایق را اولویت بندی کنید

یکی از مهمترین نکات خرید ویلا در سرخرود اولویت بندی علایق و خواسته های شما است. اگر در خرید ویلا بودجه مالی خوبی دارید نیاز به این لیست نیست چرا که با خرید ویلا در خزرشهر می توانید از تمام امکانات جدیدترین ویلاهای روز دنیا بهره مند شوید. این در حالی است که اگر در بودجه مالی دچار محدودیت هستید این لیست به انتخاب بهترین ویلا در سرخرود کمک خواهد کرد. ممکن است ترجیح دهید به جای یک ویلای بزرگ، یک ویلای کوچک دوبلکس داشته باشید. یا اینکه ترجیح شما داشتن یک استخر سرپوشیده باشد. مهمترین خواسته های خانواده خود را اولویت بندی کنید و در انتخاب بهترین ویلا آن را بیشتر مد نظر داشته باشید.

به سند ویلا کاملا دقت کنید

اسناد ویلا را به دقت بررسی کنید. حتما مدارک کامل ویلا را از فروشنده، قبل از امضای قرارداد درخواست کرده و مورد بررسی قرار دهید. مدارک باید بی نقص و کامل باشد. اگر در بررسی سند به مورد متناقضی برخورد کردید، نیاز است که حتما پیگیری های لازم را به عمل آورده و استعلامات لازم را با استفاده از مراجع ذیل ربط محلی و دولتی، انجام دهید.متاسفانه تعداد ویلاهایی که به صورت قولنامه خرید و فروش می شوند کم نیستند. قیمت ویلاهای قولنامه ای نسبت به ویلاهای سند دار کمتر است و این خریداران را ترغیب به خرید چنین ویلاهایی می اندازد. این در حالی است که خرید این ویلاها نه تنها مقرون به صرفه نیست بلکه خطر فروش یک ویلا به چندین نفر، کلاهبرداری و … این معامله را تهدید می کند. مهمترین نکات خرید ویلا در سرخرود سنددار بودن ویلا است. پس سنددار بودن ویلا را در اولویت اصلی قرار دهید هر چند که بهای بیشتری برای خرید ویلا در سرخرود پرداخت نمایید.

متراژ ویلا را در نظر داشته باشید

داشتن ویلاهای فوق العاده بزرگ در سرخرود چندان هم ساده نیست. شاید شما بودجه اولیه جهت خرید آن ها را داشته باشید اما این را بدانید که ویلاهای بزرگتر، هزینه تعمیر و نگهداری بیشتری نیز نیاز دارند. از هزینه آب و برق و گاز که گذر کنیم باید سالانه هزینه سرایدار، هزینه مربوط به باغبان و نگهداری از گل و گیاهان، هزینه مربوط به تعمیر و نگهداری تاسیسات و … را در طول سال در نظر داشته باشید. پس به درآمد ماهانه خود نیز نیم نگاهی انداخته  و سپس به خرید ویلا در سرخرود اقدام نمایید. نکات خرید ویلا در سرخرود به همین جا ختم نمی شود ما را همراهی کنید.

در انتخاب متراژ به تعداد اعضای خانواده نیز دقت کنید. طبیعتا یک واحد بزرگ برای یک خانواده کوچک اجباری نیست و فضای بلااستفاده زیادی وجود خواهد داشت.

 

نکات خرید ویلا در سرخرود 12458765

 

موقعیت جغرافی ویلا را در نظر داشته باشید

بررسی موقعیت جغرافیایی و همسایگی‌های ویلا، یکی دیگر از نکات مهم در زمان خرید ویلاهای شمال است. بررسی فاصله ویلا تا مرکز شهر، نیز در خرید ویلاهای مازندران اهمیت پیدا می‌کند. بسته به نیاز خود ببینید چه فاصله‌ای برای شما برای رسیدن به مراکز تجاری، اداری، رفاهی، درمانی و … مناسب‌تر است.

در این زمینه اغلب ویلاهای مازندران که ساحلی هستند دسترسی بهتری نسبت به ویلاهای جنگلی دارند. ویلاهای شهرکی نیز می‌تواند انتخاب مناسبی برای افرادی باشد که نمی‌خواهند خیلی زیاد هم از زندگی شهری فاصله بگیرند و فقط می‌خواهند از زیبایی‌های شمال و سبک زندگی در آن لذت ببرند.

طبیعتا هر چه ویلا از محیط شهر دورتر باشد شما چشم انداز بسیار جذابی خواهید داشت. ویلاها هر چه به شهر نزدیک تر شوند قیمتشان افزایش می یابد. این نباید شما را برای خرید یک ویلا در اواسط جنگل تشویق کند. مسیر رفت و آمد به ویلا باید هموار باشد. شما شبی را در نظر داشته باشید که دچار مشکل هستید و باید خود را به شهر برسانید. ویلا نباید چندان از مسیر و جاده اصلی دور باشد. اما خرید ویلا در نزدیکی اتوبان و جاده های اصلی نیز چندان توصیه نمی شود. چرا که در ایام تعطیلات ترافیک و همچنین سر و صدای خودرو ها آزار دهنده خواهد بود.  دقت کنید که اولین مرکز خرید و مرکز درمانی چند کیلومتر با ویلا فاصله دارند. هر چه ویلا خوش مسیر باشد قیمت بیشتری دارد اما به نظر می رسد از نکات خرید ویلا در سرخرود باید به مناسب بودن موقعیت جغرافی ویلا اشاره داشت.

امروزه ویلاها به دلیل ظاهر زیبا و کاربری مناسبی که دارند، از محبوبین زیادی برخوردارند. از این رو خرید و فروش ویلاها علی الخصوص در سرخرود همواره در حال افزایش است. از این رو زمینه سوء استفاده در این امر توسط افراد سودجو فراهم شده و هنگام انجام اینگونه معاملات باید باید به نکات لازم توجه کافی داشته باشید . ویلاهایی با شرایط ویژه و قیمت های پایین مواردی هستند که بیشتر باید هنگام خرید آنها دقت کنید .

سالانه شکایت های زیادی تحت عنوان کلاهبرداری در خرید انواع ملک از جمله ویلاها به دادگاه ها ارائه می شود. به منظور جلوگیری از بروز مشکلاتی از این دست، تنها کافی است که نکات حقوقی مهم در هنگام خرید ویلا را رعایت کنید تا خریدی مطمئن داشته باشید.

فاصله ویلا تا دریا را در نظر بگیرید

شاید مهمترین دلیل رفتن به شمال کشور لذت بردن از فضای سرسبز و زیبایی های دریای خزر است. شاید در جریان باشید که فاصله استانداری بین اولین ساخت و ساز تا حریم دریا وجود دارد. شاید داشتن ویلای بسیار نزدیک به دریا جذاب باشد؛ اما در صورت بروز بحران های طبیعی خطرات زیادی به همراه دارد. باید توجه داشته باشید که فاصله های استاندارد ویلا تا دریا حفظ شده باشد. ویلای بسیار دور از دریا نیز چندان جذاب نیست اما اگر بودجه کافی برای خرید ویلا در نزدیکی دریا ندارید می توان گفت که چند قدم پیاده روی تا ساحل دریا، آن هم در هوای خوب سرخرود لذت بخش است.

قدمت ساخت بنا را بررسی کنید

یکی از نکات خرید ویلا در سرخرود قدمت ساخت بنای ویلا است. ویلاهایی که قدیم ساخت هستند قیمت کمتری دارند اما این قدمت نباید به شکلی باشد که هزینه های تعمیر و نگهداری شما را کلافه کند. ویلاهایی در سرخرود وجود دارند که تاریخ ساخت آنها به قبل از انقلاب باز می گردد. طبیعی است که تاسیسات فرسوده، نوع ساخت کلاسیک و عدم وجود تکنولوژی روز دنیا در آن ها به وضوح احساس می شود. از این جهت بهتر است ویلاهایی را در نظر داشته باشید که چندان قدیمی نباشد. اگر امکان خرید از ویلاهای تازه ساخت برای شما مقدور نیست بهتر است به تاسیسات بنا دقت کنید تا فرسوده نباشند. امکان نصب تجهیزات گرمایش و سرمایش روز دنیا را بررسی کنید. در ادامه باید هزینه تغییر دکوراسیون، کابینت ها و … را نیز در نظر داشته و سپس اقدام به خرید ویلا نمایید.

 

ویلاهای شهرکی امنیت بیشتری دارند

اگر فقط جهت تعطیلات قرار است در ویلا ساکن شوید این نکته را بدانید که امنیت بسیار مهم است. در واقع یکی از مهمترین نکات خرید ویلا در سرخرود وجود امنیت در ویلا است. به همین دلیل در این مواق خرید ویلا از شهرک ویلایی و ساحلی را بیشتر توصیه می کنیم. از آنجایی که در این شهرک ها وجود نگهبانی 24 ساعته، کنترل ورود خروج خودروها و ساکنین و در نهایت عدم رفت و آمد افراد متفرقه در شهرک این مزیت را ایجاد می کند که ویلای شما امنیت بیشتری داشته باشد. این امنیت در برج ساحلی بیشتر احساس می شود. پس اگر امنیت در اولویت بالایی برای شما قرار دارد بهتر است یا ویلای مستقل خریداری نکنید و یا اینکه تمام امکانات امنیتی نظیر درب های ضد سرقت، دوربین های مدار بسته، سیستم اطفاء و اعلام حریق، استخدام سرایدار و … را در نظر داشته باشید.

 

نکات خرید ویلا در سرخرود 786974185415848

 

تعداد اتاق های خواب را در نظر داشته باشید

اگر از جمله خانواده های پر جمعیت هستید به شما پیشنهاد می کنیم ویلایی با اتاق خواب های بیشتر را انتخاب کنید. این به رفاه بیشتر اعضای خانواده کمک می کند. اما اگر در بودجه مالی دچار محدودیت هستید می توانید به جای بزرگ کردن متراژ از ویلاهای دوبلکس در سرخرود یک واحد مناسب را خریداری نمایید.

وجود پارکینگ و یا حداقل جای پارک مناسب را بررسی کنید

شاید در طول سال جای پارک زیادی را در سرخرود پیدا کنید اما در تعطیلات کمتر می توانید جای پارک مناسب بیابید. پس سعی کنید ویلایی خریداری کنید که امکان پارک خودرو در آن وجود داشته باشد و یا پارکینگ عمومی در اطراف ویلا تاسیس شده باشد. در نهایت بررسی کنید که اینکه مکان مناسبی جهت پارک خودرو در اطراف ویلا وجود داشته باشد.

کلام آخر

نکات خرید ویلا در سرخرود بیش از این چیزی است که در این مقاله بررسی شد. بهترین کار در زمان خرید ویلا در سرخرود، مشورت از یک فرد با تجربه در این زمینه است. فردی که تمام منطقه را بشناسد و ویلاهای مناسب با بودجه مالی شما را در لیست خود داشته باشد. دکتر محمد بخشی سال ها است که در زمینه خرید و فروش ویلا در سرخرود فعالیت دارند. ایشان این امکان را برای شما فراهم می کنند که از بین ویلاهای مستقل شهر سرخرود، ویلاهای شهرک خانه دریا، ویلای شهرک دریا کنار و ویلاهای شهرک خزرشهر گزینه مناسب را انتخاب و خریداری نمایید. شما می توانید با توجه به بودجه مالی، شرایطی و علایقی که دارید از بین صدهای ویلای آماده برای فروش بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

 

آخرین ویرایش در تاریخ 1400/10/14

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه