انواع شومینه مدرنی که نباید آن ها را در دکوراسیون ویلای شمالی از دست داد !!

انواع شومینه 654864841687874874874

شومینه از اجزای گرما بخش خانه و اعضای همیشگی در اغلب خانه های سنتی هستند. می دانید که آتش جزو عنصر های اصلی در کنار آب ، باد و خاک در دنیا بوده که نگاه کردن به آن می تواند آرامش را به همراه بیاورد و روح آدمی را پرواز دهد.  برخی از افراد با علاقه ی بسیار زیاد که به دکوراسیون داخلی مدرن دارند اما با این حال نمی توانند از وجود این المان  در خانه های خود نیز به راحتی  بگذرند. اما نگران نباشید ما در این مطلب قصد داریم تا شما را با انواع شومینه  و با طرح و سبک های مختلف آن نیز آشنا کنیم . پس این مطلب را از دست ندهید تا شومینه ی ایده آل خانه خود را پیدا کنید.

اگر تصمیمی دارید خانه قدیمی ساخت خود را بازسازی کنید و نمای جدیدی برای شومینه خود بوجود بیاورد دیر نشده است . خوشبختانه امروزه شومینه ها به تناسب  سبک های متنوع در دکوراسیون داخلی نیز  بسیار مدرن و متنوع شده اند. و دست شما را برای ایجاد ویلا در مازندران بسیار  لاکچری و مدرن نیز کمک کنند. و با انتخاب شومینه مناسب با سبک دکوراسیون داخلی خود ، از آن به عنوان نقطه کانونی اتاق نشیمن خود استفاده کنید و با چیدمان صحیح وسایل منازل خود فضای دلنشینی را برای خود و دیگر افراد خانواده نیز بوجود آورید.

ما به شما پیشنهاد می کنیم که این مطلب را تا آخر بخوانید و از طرح های شومینه های مدرن نیز الهام بگیرید.

اما بگذاری ابتدا از مزیت شومینه ی مدرن برای شما نیز بازگو کنیم : شاید بار ها به خانه های قدیمی سر زده باشید و شاهد این قضیه باشید که اغلب شومینه ها فضای بسیار زیاد را از خانه را بی دلیل اشغال کرده اند. این مورد می تواند در خانه های مدرن و سبک های رایج در دکوراسیون داخلی باب شده در آپارتمان های کوچک چون مینیمال می تواند اشتباه بزرگ به حساب بیاید  اما طرح های مدرن و امروزی  با نوآوری توانسته از این معضل را برطرف کند و حس و حال گرم وصمیمی را به خانه های امروزی نیز ببخشد.

یکی از اصول اساسی در سبک مدرن استفاده از رنگ های روشن و یا خنثی است که می تواند نمای خانه را تا حد زیادی نیز بزرگ جلوه دهد. این نوع از طراحی شومینه ها برای آپارتمان ها با متراژ محدود نیز بسیار کاربردی است.

انواع شومینه 654864841687874874874

انواع شومینه از لحاظ شکل و سبک :

شومینه سنتی : شومینه سنتی و یا با طرح کلاسیک مختص ویلا و یا خانه هایی با دکوراسیون کلاسیک این نوع شومینه ها دارای شکوه و زیبای چشمگیر خاصی هستند . این نوع شومینه کوره ای بوده که با سنگ یا آجر های نسوز طراحی می شوند. در شومینه های سنتی سوخت آن چوب بوده و برای خروج دود از  دودکش نیز استفاده می شود . اغلب برای داشتن شومینه سنتی باید از ابتدای ساخت خانه نیز جایی خاص برای آن نیز در نظر گرفته شود.

همانطور که گفته شد طرح کلاسیک  معمولا فضای زیادی را به خود اختصاص می دهند و به عنوان نقطه کانونی ویلا شمالی نیز به حساب می آیند. بر همین مبنا برای ویلا شهرکی با دکوراسیون داخلی سبک کلاسیک و همچنین با متراژ زیاد نیز بسیار مناسب هستند. لازم به ذکر است که شومینه کلاسیک ، گران ترین گزینه در انواع شومینه ها به حساب می آیند.

شومینه مدرن :  اما اگر معماری خانه شما دارای سبک مدرن و امروزی است انتخاب شومینه سنتی کاری بسیار اشتباه است . متریال های بکار رفته در شومینه های مدرن بیشتر سنگ های فراوری شده ، شیشه ، چدن و چوب های نسوز است. این شومینه های مدرن با نوآوری های بسیار خلاقانه جای خود را در بین مشتریان باز کرده اند و انتخاب اول  و آخر انان به حساب می آید . اما بد نیست بدانید که سوخت آن ها از الکل و گاز و برقی بوده و دوستدار محیط زیست بوده .

در ابتدا به مطالبی را به مزیت و آشنایی شما با سوخت های آن نیز می پردازیم :

برقی :  این نوع شومینه با برق کار می کنند و هیچ آلاینده ای نیز تولید نمی کند  پس اگر به تمیزی محیط خانه خود اهمیت فراوان می  دهید شومینه برقی از نمونه های ایده آل نیز به حساب می آید. اگر بعد از ساخت و طراحی خانه خود به فکر تعبیه شومینه افتادید نگران نباشید شمکا می توانید با طراحی این  نوع شومینه خانه خود را گر کنید و از زیبایی آن نیز لذت ببرید.

گازی : نمونه ای شبیه به شومینه های سنتی بود که با طرح های امروززی نیز ظاهر آن تغییر یافته است.

الکلی : از جدید ترین انواع شومینه الکلی بوده  که از انواع دیگر آن نیز کم خطر بوده و همچنین نیازی به ایجاد دودکش نیست سوخت اصلی این شومینه سوخت بیواتانول مایع و یک سوخت دوستدار محیط زیست است.

انواع شومینه 968479687967896879879

 انواع شومینه مدرن بر اساس طرح و سبک

شومینه دیواری :

یکی از انواع شومینه ، نوع دیواری آن است . این نوع شومینه این امکان را دارد که به دیوار و یا داخل آن نصب شود و محیطی بسیار شیک را فراهم آورد شومینه های دیواری دارای سایز و شکل های مختلفی بوده که می تواند متناسب با سلیقه فرد نیز گوناگون و متغیر باشد.

شومینه های توکار :

اگر می خواهید شومینه شما مانند تلوزیون جزوی از دیوار نشیمن تان  باشد . و در زمستان نمای بسیار جالبی را برای شما به وجود بیاورد . شومینه های توکار این موارد بسیار فوق العاده هستند . لازم به ذکر است که این شومینه همانند شومینه های سنتی از پیش ساخته شده اند.

شومینه های رومیزی :

شومینه های رومیزی شومینه های بسیار سبکی هستند که در اندازه های متفاوت و تنظیمات مختلف بکار می روند. شومینه رومیزی ،خصوصا در سایز های کوچک تر آن ، به راحتی قابل حمل و نقل  است. بنابراین هنگامی که به هر هدفی نیاز به جابجایی وسیله ای با آن ها یا قرار دادن شومینه در اتاق دیگر باشد ، می توان به آسانی اینکار را انجام داد.

انواع شومینه 6569854698968749648

شومینه معلق :

یکی دیگر از انواع شومینه نوع معلق آن بوده که  از انواع شومینه مدرن به حساب می آید  که با اتصال به سقف طبقه و یا دیوار ، بدون اینکه جلوی دید را بگیرد اتاق را گرم می کند و در هر قسمتی قابل نصب است. شومینه معلق یا شومینه آویزان بیشتر با پوشش فولادی و به شکل گرد بکار می رود و فضای کمی را اشغال می کند. شومینه معلق به دلیل غیر منتظره بودن آن بسیار چشم نواز و آرامش بخش است.

شومینه طاقچه دار:

طاقچه شومینه یک چارچوب تزئینی است که اغلب در اطراف یک شومینه یافت می شود. با وجود اینکه یک شومینه لزومی به داشتن طاقچه ندارد، اما شومینه های ایستاده و همچنین شومینه های دیواری اغلب از طاقچه شومینه استفاده می کنند. شومینه های دارای طاقچه، نوعی شبیه سازی شومینه های هیزمی می باشند اما مانند شومینه های هیزمی الزامی به داشتند تهویه و یا دودکش ندارند. طاقچه شومینه علاوه بر اینکه می تواند برای دکوراسیون و قرار گیری وسایل تزئینی به کار رود، ترکیبی از ظرافت شومینه مدرن و شومینه سنتی را ارائه می دهد.

انواع شومینه 54587487487487487486

شومینه های مینیمال ترکیبی :

یکی از انواع شومینه ها ، مینیمال  ترکیبی هستند. این شومینه ها همه پسند نبوده ولی برای کسانی که به سادگی و با جزئیات کم علاقه دارند بسیار ایده آل است و می تواند محیط را در سادگی بسیار زیبا و آرامش بخش نشان دهد. شومینه های ترکیبی با مصالح و رنگ های مختلف نیز طراحی می شوند و در عین سادگی ، یکنواختی را از خانه شما نیز دور می کند.

شومینه های مینیمال شیشه ای :

شومینه شیشه ای طرح بسیار خاص از انواع شومینه های مدرن هستد که طرح چند بعدی آن می تواند نمای بسیار خاص و لاکچری به خانه شما نیز هدیه دهد.

 

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه