پنتری چیست ؟و هر انچه لازم است درباره آن بدانید

پنتری 528768487648674684684867

شاید با گذر زمان همه چیز عوض شده و طراحی های بسیار مدرن جایگزین معماری داخلی قدیمی شده باشند. اما اگر علاقه به مطالعه و نگاه کردن به مجله های معماری کلاسیک و قدیم باشید با کمی دقت و بررسی خواهید دید که بسیاری از طراحی های امروزی و به اصطلاح مدرن از زمان های بسیار دور الهام رفته شده است. اما با متریال بسیار شیک  و با کمی تغییرات جزئی . پنتری یکی از همین نمونه ها است که جزو  دکوراسیونی بسیار شیک و کارآمد در آشپزخانه های امروزی به شمار می رود.

پنتری از طراحی اروپاییان به خصوص کشور فرانسه است که به دلیل زیبایی و سبک خاص خود در سراسر جهان و انواع خانه و ویلا شمالی نیز در نظر گرفته شده است. اما شاید بد نباشد از تاریخچه پنتری روم با خبر شوید. در میانه قرون وسطی  ودر قاره اروپا برای نگه داری نان و از این دست مواد ، مکانی جداگانه در جایی خاص  با نور کم  و سرد نیز  طراحی می کردند. واژه پنتری از زبان فرانسه گرفته شده چراکه “پن “به معنی “نان” است  و به همین سبب پنتری برای همیشه به این مکان خاص نیز تعلق یافت. اما امروزه پنتری با کمی تغییر در خانه های بسیار لوکس بکار  گرفته می شود و آشپزخانه را به طرز شگفت آوری منحصر به فرد و زیبا نشان می دهند .

پنتری روم ها در واقع  شبیه به کلوزت روم ها بوده اند که به فرد این امکان را می دهد که از مواد خوراکی رنگارنگ خود در آن جا نگه داری کند. این فضا از قفسه هایی تشکیل می شود که برخلاف گذشته که یک اتاق را به آن اختصاص می دادند می تواند فضای کمی را بگیرد و  همچنین  امروزه به دلیل تنوع در متریال و گوناگونی چوب می توانند آزادانه رنگ  طرح  پنتری خود را با سلیقه خود انتخاب کنند .  همانطور که پیشتر گفته شد هدف از طراحی پنتری و ساخت این مجموعه قفسه ها نگه داری از موادی که دیر تر فاسد می شود از جمله ماکارانی ، رشته ، کنسرو ها و…. است .

پنتری 528768487648674684684867

 اما مزیت های طراحی پنتری روم در ویلا شهرکی  چیست ؟

  1. در وهله اول زیبایی و نمای متمایز کننده آن است که به دلیل ایجاد جلوه بی اندازه نمی توان از آن  در آشپز خانه نیز چشم پوشی کرد. چراکه می تواند با استتفاده از فضای اندک زیبایی بی اندازه ای را بوجود بیاورد.
  2. این فضا به دلیل نزدیکی به آشپزخانه ، به راحتی بانوی خانه نیز کمک  زیادی می کند . چراکه مواد غذایی به آسانی  قابل دسترس هستند و وقتشان را تلف نمی کند.
  3. یکی از آزار دهنده ترین کارها برای خانم های خانه ، پیدا نکردن مواد غذایی و یا شی مورد نظر در زیر خروار ها وسایل کابینت است. چراکه به دلیل کمبود جا همه ی وسایل به صورت نامنظم در کابینت ها قرار دارند و علاوه بر آن نمای بدی را به نمایش می گذارد . اما پنتری می تواند به کمک بیاید ؛ چراکه با قفسه های جا داری که برای آن در نظر گرفته می شود مواد غذایی به راحتی قابل مشاهده هستند و در سریع تر حالت ممکن پیدا خواهند شد.
  4. اغلب آشپزخانه ها در ویلا شمال و ویلا در مازندران  بسیار بزرگ و جا دار هستند و بعضا با چیدمان نادرست  دارای فضای خالی هستند که به دکوراسیون داخلی آن نیز آسیب فراوان نیز می زنند. اما شما با در نظر گرفتن جنس متریال پنتری متناسب با جنس کابینت خود می توانید فضای خالی آشپزخانه خود را پر کرده و محیطی ایده آلی را تبدیل نمایید.
  5. احتمالا به دلیل کمبود کابینت،  کم کم  مواد اولیه خوراکی را تهیه می کنید و همیشه در  تهیه غذا با کمبود مواد اولیه  نیز روبرو هستید . و این مورد  به یکی از معضلات شما تبدیل شده  است. اما شما می توانید با پنتری از آشپز خانه با کابینت کم خلاص شوید.  و هر چقدر که دلتان خواست خوراکی و مواد غذایی تهیه کنید و به خانه خود بیاورید.
  6. بارها پیش آمده که به دلیل بی نظمی آشپزخانه خود اعصابتان خورد شده است و از آشپزی سرباز زده اید . به همین خاطر با همه مزیت های متعددی که برای شما از پنتری بیان کردیم نمی توانیم به راحتی از نظم و حس آرامشی که به وجود می آورد نیز بگذریم.  شما با وجود این طراحی خاص به آشپز خانه خود سر و سامان دهید و با آرامش روانی و عشق سراغ آشپزی بروید.

پنتری 846874864687468487

طراحی ایده آل پنتری

شما برای ارائه چنین طراحی هیچ محدودیتی در نوع طراحی و محل قرار دادن آن ندارید . شما می توانید بنا به سلیقه و متراژآشپز خانه خود این مدل را بوجود بیاورید .  این مدل می تواند به اندازه اتاق خوابتان باشد و یا یک فضایی کوچک به اندازه یک متر .

شاید برای شما جالب باشد بدانید که این پنتری ها می تواند  به صورت یک  کمد مخفی طراحی شوند . به طوری که در آن را باز کنید و با صحنه کمد پر از مواد غذایی منطم چییده شده در آن مواجه شوید.  این کار به دلیل اینکه دارای در بوده می تواند از یک جهت دارای پوئن مثبت باشد . آن هم این است ، زمانی که شما حوصله ای برای تمیز کردن آن ندارید می توانید با بستن در همه چیز را تمیز و عالی جلوه دهید .

پنتری 5745874587415784578574

 اما برای جذاب تر دیده شدن پنتری خود چه باید کنید :

می دانید که تنها وجود پنتری زیبایی را به آشپزخانه شما نیز هدیه می دهد و این خود کافیست. اما شما می تواند برای جلوه بهتر و نمایی مجذوب کننده تر این موارد را هم بکار بگیرید و تمام خلاقیت خود را به خرج دهید:

شما می توانید برای پنتری روم خود نوعی در ، شبیه به تخته شیاه بگیرید و هنگام به اتمام رسیدن مواد غذایی آن را  بر روی در نوشته  تا در مواقع خرید  آن را از یاد نبرید.

یا حتی می توانید ، در پنتری خود را مانند بوم نقاشی رنگ آمیزی کنید  تا پنتری مخفی داشته باشید.

استفاده از ظروف تزئینی و یا هماهنگ باهم  می تواند نمونه ای جالب برای جلوه خاص باشد   شما می توانید به عنوان مثال جا ادویه و حبوبات خود را با هم ست کنید  تا نظم و ترتیب آن ها هارمونی خاصی را به آشپزخانه شما  بدهد .

نورپردازی از موارد بسیار مهم برای چند برابر کردن نمای این قفسه ها است . می دانید که روشنایی  و نور پردازی می تواند در زیبایی و در ایجاد حس آرامش  یک محیط اعجاز کند.  پس به هیچ عنوان به نور پردازی در طراحی دکوراسیون داخلی بی توجه نباشید. برای این کار ترجیحا  ظروف تزئینی  خود را در بعضی از قفسه بگذارید و با نور پردای ایجاد شده جلوه چشم نوازی را ایجاد نمایید.  از طرف دیگر این نور ها را به فرد این امکان را می دهند  که وسایل خود را در تاریکی قفسه ها نیز گم نکنند.

پنتری 5453846587486741865186747

انتخاب متریال و سبک پنتری

  1. سبک مدرن
  2. سبک نئوکلاسیک
  3. سبک کلاسیک
  4. سبک رومی
  5. سبک فرانسوی

 

فضا‌های رایج برای اجرای پنتری

  1. زیر سینک
  2. زیر کشوهایی که با زمین فاصله دارند
  3. کنار یخچال
  4. گوشه‌های کابینت‌ها
‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه