راز طراحی خانه های چوبی در آمریکا و حقیقتی که آشکار شد

27 آذر 1400
0 دیدگاه
خانه های چوبی 847674694496847894

مقدمه:

شاید به ذهنتان رسیده باشد که چرا آمریکا با این همه پیشرفت و تکنولوژی اکثرا خانه های خود را از چوب می سازند، یعنی با وجود آجر و آهن، این مصالح را مورد استفاده قرار نمی دهد. همچنین با وجود بلایای طبیعی همچون؛ زلزله و سیل بازهم در ساختن خانه‌های خود چوب را به‌کار می گیرند. در این مقاله قصد داریم راز ساخت خانه های چوبی در آمریکا را برای تان شرح دهیم.

در ادامه با ما همراه باشید.

خانه های چوبی 847674694496847894

راز طراحی خانه های چوبی در امریکا و حقیقتی که آشکار شد:

همانگونه که می دانیم به کارگیری چوب، جهت ساخت پناهگاه و خانه از دیرباز برای انسان نخستین رایج بوده است.

در واقع انسان های اولیه بعد از خارج شدن از غارها زندگی به صورت یکجا نشینی، به یک سری سرپناه و مکان هایی جهت  زندگی کردن و امنیت نیاز داشتند.

این افراد در آن زمان با توجه به آنچه که در محل زندگی آنها وجود داشت ،سعی کردند برای خود یک سرپناه به وجود آورند. به طور مثال؛ استفاده از چوب و سنگ که به وفور در طبیعت آن زمان پیدا می شد مورد توجه انسانهای اولیه قرار گرفت. بنابراین بیشتر خانه های آن زمان متشکل از چوب و سنگ می باشد.

به طوری که در اکثر سرزمین های کوهستانی سرپناه این افراد از جنس سنگ و در مناطق کمتر مرتفع، ساخته شده از چوب بوده است.

یکی از فواید چوب در مقایسه با سنگ؛ سبک بودن آن می باشد. علاوه بر آن حمل سنگ ها و قرار دادن آنها بر روی یکدیگر جهت ایجاد دیوار برای خانه یک کار بسیار سخت و خسته کننده بود، در صورتی که ساختن سرپناه به وسیله ی چوب این مشکل را شامل نمی شد.

یعنی حمل و جابجایی چوب به دلیل سبک بودن آن آسان تر بوده است. علاوه بر آن ساختن خانه به وسیله ی چوب از امنیت جانی بیشتری برخوردار می باشد.

با توجه به اینکه انسان های اولیه دارای دانش فنی و مهارت مهندسی زیادی نبوده‌اند و فقط با ابزارهای ابتدایی محدودی سر و کار داشته اند، احتمال این که خانه آنها توسط بلایای طبیعی همچون؛ باد و باران، سیل ،زلزله و همچنین هجوم قبیله های همجوار تخریب شود وجود داشت.

اما با این حال باز هم این خانه ها در مقایسه با خانه های سنگی از امنیت بیشتری برخوردار بودند. یعنی در هنگام هجوم و تخریب به دلیل سبک بودن مصالح به کار رفته در خانه های چوبی، افراد آن دارای مصدومیتهای کمتری می شدند و امکان زنده ماندن آنها بیشتر بود.

ساخت خانه های چوبی در آمریکا:

در حال حاضر نیز کشورهای پیشرفت هایی همچون آمریکا با بهره گیری از تاریخ خانه سازی در گذشته بیشتر خانه های خود را به وسیله ای چوب می سازند.

برای افرادی که میخواهند تازه خانه بسازند خانه های چوبی نسبت به خانه های آجری ارزان تر بوده و با توجه به اینکه مصالح چوبی دارای وزن کمتری هستند منعطف تر بوده و کار با این مصالح بسیار آسان تر خواهد بود. علاوه بر آن مقاومت چوب در برابر فرسایش و لجن بیشتر است.

بنابراین مهندسان آمریکایی ساخت خانه های چوبی را به خاطر مقرون به صرفه بودن این مصالح ترجیح می دهند.

علاوه بر آن برای ساخت این خانه ها به مهارت و دانش خاصی احتیاج نیست و هزینه ی کارگر و مصالح در مقایسه با خانه های آجری و بتنی بسیار کمتر است.

مردم آمریکا هر چند دهه یک بار تصمیم به پاره کردن یک خانه و ساخت دوباره آن را می گیرند. که در این صورت خانه های چوبی را آسانتر و با صرف هزینه کمتری می توانند دچار تغییر و تحول کنند.

خانه های چوبی 8759674697484879

ارجحیت آمریکایی ها به دلیل منعطف بودن مصالح چوبی جهت ساخت خانه:

کشور آمریکا از جمله کشورهایی است که آسانی و آسودگی را سرلوحه کارهای خود قرار داده است. این مسئله در فرهنگ کاری آنها همچنین غذاهای این مردم و مطمئناً به ساخت و ساز و مسکن آنها انعکاس یافته است.

از جمله آداب و رسوم اروپایی ها ساختن خانه هایی است که می توانند به فرزندان خود انتقال دهند. این در صورتی است که این خانه ها دارای مقاومت نسبتاً زیادی نیست اما ممکن است به طور مرتب ترمیم شده و ثابت بمانند.

این مسئله سبب می شود که اقتصاد این مردم تحریک شده و اشتغال زایی شود.

بنابراین به دلیل مهاجرت های فراوان مردم ایالت متحده آمریکا در داخل این کشور، اقتصاد آمریکا تحت کنترل است.به طوری که ممکن است سالانه میلیون‌ها آمریکایی در سرتاسر این کشور مهاجرت نموده و تا چندین برابر خانه های خود را تغییر دهند.

در اینجا ساخت خانه های چوبی به دلیل کم هزینه بودن و سرعت ساخت بالای آن موجب می شود که این افراد بتوانند به راحتی مهاجرت نمایند.

در واقع ساخت خانه های چوبی یک کار بسیار آسان است به طوری که بسته هایی به سازندگان این خانه ها ارائه می‌شود که کلیه لوازم مربوط به ساخت این خانه ها در این کیت ها موجود می باشد.

امروزه به دلیل رشد علم و پیشرفته فناوری، ساخت خانه های چوبی با مهارت خاصی انجام می شود. به طوری که اکثر افراد با استخدام سازندگان حرفه ای از ماشین آلات و ابزارهای پیشرفته جهت ساخت سریع و کم هزینه ضمن بکارگیری راه حل های نرم افزاری استفاده می ‌کنند.

قاب خانه های چوبی:

در واقع افرادی که مدلسازی قاب خانه های چوبی را انجام داده باشند متوجه هستند که این کار اندکی تکراری و خسته کننده به نظر می آید در این صورت شما چیزی را لازم دارید تا بتوانند به پیشرفت و شادابی کار شما کمک کند.

خوشبختانه با پیشرفت فناوری نوین یکسری نمایشگرها با اندازه های خودکار جهت دیوار ،کف، سقف و سایر مفاد لازم جهت نقشه کشی و قاب سازی خانه های چوبی وجود دارد، که میتوانید از سایت های معتبر دریافت نمایید.

چوب محصولی بسیار منعطف و لطیف می باشد. که قابلیت شکل گیری،تعمیر، تعویض و ویرایش آن به راحتی امکان پذیر است.

بنابراین یکی از مهمترین دلایلی که در بازسازی خانه های چوبی از راه‌حل‌های چوب فریمینگ استفاده می شود موارد گفته شده می باشد.

در واقع ابزارهای فریم چوب ،منعطف،قوی، راحت و به آسانی مورد استفاده قرار می‌گیرند و شما را در سرعت بخشیدن به کارتان ضمن پیشگیری از هر گونه خطای احتمالی در ساخت مرحله به مرحله یک پروژه یاری می نماید.

دکوراسیون 7489746897468746874874

قیمت خانه چوبی در آمریکا:

به دلیل وجود جنگل های وسیع در ایالات متحده آمریکا به طور کلی می‌توان گفت چوب یک محصول ارزان محسوب می شود.

علاوه بر آن حمل و نقل و جابجایی آسان آن، موجب رشد اقتصادی بازار داخلی این کشور شده است.

خانه های چوبی سازگاری بیشتری با محیط زیست دارند، چرا که دی اکسید کربن کمتری به محیط برمی گردانند و به طور کامل قابل بازیافت و تجزیه هستند.

چوب می تواند به صورت یک عایق حرارتی در زمستان ها باشد و در تابستان ها محیط این خانه های چوبی نسبتاً سرد و خنک است. در این حالت استفاده کنندگان از خانه های چوبی در گرمایش و تهویه مطبوع می توانند چندین درصد صرفه جویی داشته باشند.

به طور معمول می توان گفت که ابزار آلات خانه های چوبی برای نصب شدن و راه اندازی هزینه ی کمتری را در بر می گیرد. علاوه بر آن بیشتر جوامع آمریکایی دارای کارگران ماهر و با تجربه ای در زمینه ی چوب هستند و این مسئله سبب می شود، که ساخت و ساز به کمترین زمان ممکن برسد، و در عین حال به دلیل رقابت های کاری، از کیفیت فوق العاده ای برخوردار باشد.

از طرفی چون به نیروهای تیمی و برنامه ریزی مهندسی خیلی عمیق نیاز ندارند، هزینه‌ی ساخت کمتری را در مقایسه با  مواد  بتنی شامل می شود.

ساختن خانه های بتنی به وسیله ای محصولات سنگین و پایه ریزی های عمیق انجام می شود اما ساخت خانه های چوبی علاوه بر این که از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه تر میباشد مراحل ساخت و ساز آن نیز با سرعت بیشتری پیش می رود یعنی خرج کرد ساخت این سازه ها به مقدار چشمگیری پایین تر خواهد بود.

خانه های چوبی بسیار ارزان تر و آسان تر از خانه های آجری و بتنی خرید و فروش شده و در مقابل زلزله دارای استحکام و مقاومت بیشتری می باشند.

خانه های چوبی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند:

مردم سایر کشورهای جهان سعی دارند که از ایده های ساخت چوب استفاده نمایند، چرا که چوب در صورت به کارگیری درست و صحیح دارای یکسری فواید زیادی است، که باید به آن توجه شود.

این محصول علاوه بر آنکه با محیط زیست سازگاری دارد از امنیت و استحکام بالایی نیز برخوردار است، همچنین به کارگیری از چوب بسیار مقرون به صرفه می باشد.

شما می توانید نمونه های بارز این محصول را در کشور پیشرفته ی آمریکا مشاهده نمایید، که بیشترین کارایی این محصول در این کشور دیده می شود.

خانه های چوبی 85646874186741687464874774

راهکار جدید خانه سازی بوسیله ی چوب در آمریکا:

مهندسان خانه سازی اغلب به دنبال راهکارهایی هستند تا بتوانند سازه های خود را در مقابل هر گونه حادثه و اتفاقی همچون؛ سیل، زلزله، طوفان، و بلایای طبیعی و غیر طبیعی مقاوم ومستحکم بسازند.

در اینجا مهندسان عمران در آمریکا یک راهکار جدیدی جهت خانه سازی ابداع کرده‌اند که بدین وسیله توانسته‌اند خانه‌های ساخته شده را در مقابل سیل، زلزله، طوفان و آتش سوزی مقاوم بسازند.

با توجه به این راهکار، مهندسان خانه سازی یک چارچوب موقتی به وسیله یک چوب چند لایه در اطراف ستونهای برپا شده جهت ساختمان ایجاد میکنند، بعد از آن فضای خالی مابین این چوب ها و ستون ها را به وسیله ی مواد بتنی پر میکنند. باید توجه داشته باشید که سقف این ساختمان ها نیز به وسیله‌ی بتن ساخت می شود.

به طور کلی ساخت این خانه ها در مقایسه با ساختمان های آجری و بتنی از هزینه و درآمد کمتری برخوردار است. این سازه ها ضمن برخورداری از امنیت ،کم خرج بودن، دارای زیبایی فوق‌العاده و جذابی هستند.

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه