خانه های چوبی باورنکردنی در آمریکا مکانی جذاب که باید بروید.

27 آذر 1400
0 دیدگاه
خانه های چوبی 3652665269526954

مقدمه:

ممکن است این سوال ذهن شما را به خود درگیر کرده باشد که چرا با توجه به حوادث طبیعی در آمریکا و اروپا و صدمه زدن به  ساختمان هایشان باز هم این مردم سعی دارند که خانه های خود به وسیله‌ی ابزارآلات چوبی بسازند. علاوه بر آن بیشتر کشورها نیز جهت ساخت و ساز ساختمان های خود از فلز، بتن و سایر محصولات سنگین استفاده نمی کنند‌.

تحقیقات نشان داده است که این کار آنها به دلیل مقرون به صرفه بودن و مقاوم بودن چوب و محصولات آن می باشد، از این رو سعی دارند که در ساخت و طراحی ساختمان های خود به وسیله‌ی چوب از مهارتهای لازم و فوق‌العاده به کار گیرند.

خانه های چوبی 3652665269526954

 خانه های چوبی باورنکردنی در آمریکا مکانی جذاب که باید بروید:

در اواخر قرن شانزدهم یعنی اوایل قرن هفدهم اروپایی ها به خصوص انگلیسی ها در آمریکای شمالی هجوم برده و وارد این کشور شدند این افراد برای سکونت مجبور بودند در مدت زمان کوتاهی برای خود خانه هایی را بسازند تا در آن پناه بگیرند.

بنابراین به کارگیری از چوب و محصولات چوبی، یک راهکار فوق العاده برای آنها محسوب می شد،چرا که ساختن خانه بدین وسیله در مقایسه با بتن و آجر با سرعت بیشتر ضمن هزینه کمتر امکان پذیر بود.

در این هنگام ساخت خانه های چوبی به منظور برطرف نمودن نیاز این افراد شروع شد،اما با گذشت زمان و در نتیجه به عنوان یک مولفه هویتی برای آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها تبدیل شد.

مراحل ساخت خانه ی چوبی:

جهت ساخت خانه های چوبی همچون سایر ساختمان ها باید، اول معماری ساخت آن را طراحی نمود؛ یعنی نقشه ساخت خانه را به تایید قانونی رسانید. سپس محاسبات مرتبط با ساخت این سازه را در نظر گرفت.

بعد از این مرحله بایستی جهت تایید کیفیت مراحل گوناگون ساخت آن را با استانداردهای قانونی ساخت و ساز هم‌اهنگ نمود.

خانه های چوبی 54687468741867

تولید مصالح مورد نیاز جهت ساخت خانه های چوبی:

پس از طی نمودن مراحل فوق نوبت به تولید مصالح مورد نیاز جهت ساخت سازه چوبی مورد نظر میرسد. بنابراین جهت تولید این مصالح باید الوارها یا چوبهای مورد نیاز را جمع آوری نمایید. فراوری الوارهای چوبی مناسب، از جمله ملزومات مهم صنعت خانه سازی به این روش می باشد. چرا که اگر این مصالح به درستی جمع‌آوری نشوند و با استانداردهای لازم مطابقت نیابند، ممکن است خطرات و ایرادات احتمالی رخ داده و موجب عدم رعایت نکات ایمنی شود.

پس از جمع آوری الوارهای مورد نیاز باید این محصولات به شرکت خشک کن کارخانه چوب بری انتقال یابند تا در معرض اصلاح حرارتی قرار بگیرند در این مرحله چوب ها در مقابل حرارت و بخار آب قرار می گیرند و خاصیت آبگریزی بدست می آورند یعنی در در برابر آب و سایر مایعات نفوذ ناپذیر می شوند

بنابراین ساخت خانه های چوبی توسط این الوار، سبب می شود که در مقابل باران و رطوبت مقاوم بوده و آسیب ناپذیر باشد.

تحقیقات نشان داده است که دکوراسیون چوبی که از الوار ها و چوب های فراوری شده ساخته می شوند، دارای استحکام و مقاومت بسیار بالایی هستند. به طوری که قابلیت نصب در مکانهای مرطوب و نمدار همچون؛ حمام و سرویس بهداشتی را دارا می باشند.

در واقع فرآوری چوب فواید دیگری را نیز شامل می‌شود مثلا تبدیل شدن شکر های طبیعی و محصولات مغذی داخل چوب به منابع غیر شیرین و غیر مغذی. این مسئله موجب می شود تا زمانی که چوب ها در یک ساختمان چوبی مورد استفاده قرار می‌گیرند از حمله‌ی حشرات و موریانه ها مصون بمانند با این کار می‌توان نگرانی افراد را در رابطه با تخریب خانه های چوبی توسط حشرات برطرف نمود.

قابل دسترس بودن چوب و محصولات چوبی در آمریکا:

با توجه به اینکه در آمریکا جنگل‌های وسیعی وجود دارد نتیجتا درختان در این منطقه به راحتی قطع می شوند. به همین خاطر دسترسی به چوب و محصولات آن یک کار بسیار راحت است،علاوه بر آن کار کردن با چوب، تعمیر، ویرایش و مکان یابی آن نیز بسیار راحت است.

با توجه به آنچه گفته شد وجود چشمه‌های فراوان چوب در این کشور سبب می‌شود، که قیمت آن در مقایسه با آجر و سیمان و سایر محصولات سنگین در دیگر کشورها، مقرون به صرفه تر بوده و به میزان چشمگیری کاهش قیمت داشته باشد. تحقیقات نشان می‌دهد، که آمریکایی ها به میزان نسبتاً زیادی تمایل به جابجایی دارند.

بنابراین این افراد با ساختن خانه های چوبی قادر هستند که خانه ی خود را تا چند بار تعویض نموده و تغییر مکان دهند. پس ساخت خانه های چوبی با سرعت زیاد ضمن صرف هزینه کمتری انجام شده که این مسئله سبب جابجایی راحت و آسان آنها می‌شود. علاوه بر آن، این مهاجرت ساخت خانه های ارزان را رونق می بخشد.

با توجه به چگونگی ساخت خانه، مالیات بر این ساختمان های چوبی ممکن است، خیلی کمتر از مالیات خانه هایی باشد که به وسیله ای آجر و بتن طراحی شده و ساخته می شوند.

خانه های چوبی 5241687468168741698

ساختن خانه چوبی راحت است:

در صورتی که دارای مهارت زیادی باشید قادر خواهید بود که یک خانه چوبی بسازید.

مدت‌ها پیش بسته های گوناگونی در بازارهای آمریکا وجود داشت، که به مالکان آن فرصت می داد تا خانه چوبی خود را با توجه به سلایق و نظریه خود بسازند. در واقع این بسته‌ها شامل کلیه مواردی بود که شما جهت ساخت خانه های چوبی خود در طی چند ماه و با صرف هزینه اندک به آن نیاز داشتید. در اینجا به این نکته باید توجه نمایید که جهت انجام این کار باید اندکی دانش معماری و مهندسی را بدانید. با این حال باید گفت که کار با چوب خیلی آسان است.

 آیا خانه های چوبی دارای امنیت هستند یا خیر؟

چوب، برعکس آجر و سیمان، یک محصول منعطف است ،که ممکن است در مقابل زلزله های سبک و یا گردبادهای کوچک استقامت داشته و مقاوم باشد. اما برای اطمینان بیشتر در سرزمین هایی که به طور معمول از انواع گوناگون آب و هوای نامساعد برخوردارند، خانه های چوبی دارای یکسری زیرزمین های آجری هستند که در هنگام وقوع حادثه به این مکان ها پناه می برند.  با توجه به این در صورتی که خانه های چوبی در اثر عوامل گوناگون دچار آسیب و تخریب شوند آسان تر و ارزان تر تعمیر و اصلاح می شوند.

جاذبه های گردشگری آمریکا:

آمریکا یک کشور کاملاً توسعه یافته است که به طور دائم در حال پیشرفت می باشد و با سرعت بسیار بالایی به توسعه و رشد خود ادامه می دهد همین مولفه سبب شده است که بهترین و پیشرفته ترین کشور دنیا محسوب شود این کشور علاوه بر تکنولوژی از فوق العاده ترین مکان های طبیعی نیز برخوردار است که این مسئله سبب زیبایی و رونق اقتصادی این کشور شده است. در نظر داشته باشید که کشور آمریکا توانسته به علاقه‌مندان طبیعت و عاشقانه زیبایی مناظر و جاذبه های بسیار جذابی را ارائه دهد.

در اینجا ممکن است بعضی از افراد باور نکنند که این مناظره بسیار زیبا در این کشور مدرن به صورت طبیعی وجود داشته و سالانه گردشگران زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند. دولتمردان آمریکا با بهره گیری از طبیعت و مصالح طبیعی همچون؛ چوب توانسته اند که بر زیبایی کشور خود چندین برابر می افزایند. مهندسان و سازندگان خانه سازی در این کشور سعی می‌کنند که با مهارت و دانش مهندسی که دارند از چوب بهره گرفته و با ساخت خانه های چوبی دانش خود را به نمایش بگذارند. به طوری که همواره افراد زیادی جهت گردش و بازدید به این کشور مسافرت می نمایند و از زیبایی های طبیعی و سلایق به کارگرفته افراد این کشور در طبیعت دیدن می نمایند.

خانه های چوبی 253416584786418671485

آیا ساختمان چوبی قابلیت سکونت دارند؟

اکثر افراد گمان می کنند که پس از رشد و توسعه ی خانه سازی و گسترش مصالح گوناگون، استفاده نمودن از چوب منسوخ شده، به طوری که دیگر کسی در ایجاد ساختمان‌های خود از چوب استفاده نکرده و یا کسی در خانه های چوبی زندگی نمی کند. چرا که این افراد تصور می نمایند، که خانه های چوبی فقط به منظور دکور و زیبایی در فیلم ها استفاده می شود و یا اینکه فقط نمای ظاهری این خانه ها از چوب بوده و اجزای اصلی آن از سایر مصالح سنگین ساخته شده ‌است.

قاطعانه می‌توانیم بگوییم که اینطور که شما تصور می‌کنید نبوده یعنی کلیه ی خانه‌هایی که به وسیله چوب ساخته میشوند کاملاً مورد استفاده قرار می گیرند،و همانند سایر ساختمان های موجود می توان در آنها زندگی نمود. فقط باید توجه نمود که فونداسیون این ساختمان‌ها نیز همانند سایر خانه ها به وسیله فلز و بتن پایه ریزی می شود و بعد از آن به وسیله ی چوب ساختمان بنا می شود. بنابراین چگونگی ساختن این خانه های چوبی نیز مانند خانه هایی است که به وسیله آجر و سیمان ساخته می‌شوند، پس قابلیت سکونت داشته و ایمن هستند.

ساختن خانه های چوبی با بیشترین دقت، سرعت و زیبایی، ساخت آسان، قابل تعمیر در آینده و ترمیم دیواره های چوبی انجام می شود. در این ساختمان ها نیازی به گچ کاری و استفاده ی فراوان از سیمان نیست، به غیر از فضاهای عمومی و کف آن که از این مصالح استفاده می شود. در آخر می توان گفت که مقرون به صرفه بودن، دارای کیفیت فوق العاده و سرعت بالا جهت ساخت این خانه های چوبی واقعاً بی‌نظیر و دیدنی است.

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه