قوانین شگفت انگیز در زمان خرید زمین که باید بدانید.

1 آذر 1400
0 دیدگاه
خرید زمین 89456989678948978

مقدمه

خرید زمین یا هر ملک دیگری کار راحتی نیست و نیازمند آگاهی های لازم و کافی در این زمینه می باشد. یکی از معاملاتی که اشخاص جهت سرمایه گذاری، ساخت و یا سکونت به آن روی می آورند خرید زمین است. زمان خرید زمین باید یک سری اطلاعات اعم از موقعیت، کاربری، قوانین، منطقه، شناخت صاحب اصلی و…در اختیار داشته باشید. همچنین مشخص کردن هدف از خرید زمین نیز مهم است.

مسائل حقوقی خرید و فروش زمین

آشنا بودن با قوانین و مقررات خرید زمین باعث می شود که یک خرید مطمئن داشته باشید. برخی از این قوانین عبارتند از:

۱-انتخاب مشاور املاک مناسب و قابل اعتماد: اولین قدم در زمان خرید زمین است. چرا با که مشاوره گرفتن از یک مشاور املاک حرفه ای می توانید با خیالی راحت خرید خود را انجام دهید. به همین دلیل باید در انتخاب مشاور املاک دقت زیادی داشته باشید. مراجعه به مشاورین املاک معتبر و دارای مجوز گزینه مناسبی است.

۲- خرید زمین از افراد و سازمان های حقوقی: برای این کار باید از هویت فروشنده مطمئن شوید.مجوز های وکالت فروشنده را نیز مورد مطالعه و بررسی دقیق قرار دهید. همچنین خرید زمین های مصادر۶ شده توسط نهادهای دولتی برای شما دردسرهایی را به همراه دارد.

۳- بازدید از زمین مورد نظر: از فاکتورهای مهم زمان خرید زمین توجه به موقعیت و امکانات قابل دسترس است. زیرا برخی از زمین ها کشاورزی و فاقد سند اصلی بوده، قبل از خرید باید از دفاتر مربوطه استعلام بگیرید.

۴- نحوه نوشتن قولنامه خرید و فروش: نوع نوشتن قولنامه تاثیر زیادی در مراحل معامله دارد. باید اطلاعات زیادی در این باره داشته و قبل از قرار داد، سند زمین را مطالعه و کد رهگیری آن را استعلام نمایید.

تحقیقات شما هر چه بیشتر باشد باعث انجام معامله سالم و بدون دردسر می شود.

خرید زمین 89456989678948978

نکات مهم در زمان خرید زمین

*عدم خرید زمین های کنار اتوبان به دلیل ایجاد آلودگی صوتی و نداشتن آینده ی خوب

*بررسی کیفیت آب و برق زیرا خیلی مهم است.

*توجه به حجم ترافیک، زیرا رسیدن به خانه را برای شما مشکل می سازد.

*بهترین زمانی که می توان برای خرید زمین اقدام کرد ابتدای رونق بازار مسکن است.

*دریافت رسید بعد از پرداخت مبلغ از کمیسیون.

*به هیچ وجه خودتان به خرید یا فروش اقدام نکنید، برای این کار از مشاورین املاک با تجربه کمک بگیرید.

*شفاف سازی فرایند پرداخت پول به فروشنده به طور مشخص.

*چنانچه ملک خریداری شده ارثی است حضور تمامی وراث الزامی است.

*بررسی اصل سند و کارت شناسایی فروشنده.

سرمایه گذاری بر روی زمین

سرمایه گذاری برای ملک و زمین خود پرکاربردترین نوع سرمایه گذاری است که مد نظر افراد زیادی قرار دارد چرا که با همزمان با افزایش قیمت و تورم به سود خوبی دست پیدا کنند از آن جایی که بازار مسکن مدام در حال افزایش قیمت می باشد برای افرادی که تازه میخواهند وارد این بازار شوند. در نظر گرفتن برخی فاکتورها جهت رسیدن به یک سرمایه خوب و پر سود مهم است. از جمله فاکتورها: ۱- مدیریت بودجه جهت خرید زمین: برای این کار باید پول کافی داشته باشید.۲- توجه به همه ی هزینه جهت سرمایه گذاری: در صورتی که به هزینه جانبی مثل پرداخت مالیات ، عوارض تعمیرات و… توجه نکنید با کمبود هزینه مواجه می شوید.۳- شروع با سرمایه گذاری های کوچک: شما می توانید با سرمایه گذاری های کوچک شروع کرده و به سوددهی رسید.۴- گرفتن استعلام های لازم: توجه به استعلام های مربوطه یک خرید و سرمایه گذاری مطمئن را بدون دردسر در پی دارد.

خرید زمین 6987968749687978

 

توجه به نکات حقوقی غیر حقوقی در زمان خرید زمین

*حقوقی: ازجمله قراردادهایی که انسان درطول زندگی با ان مواجه میشود قرارداد خرید یا فروش ملک ویا زمین میباشد که میتواند مسکونی، تجاری، کشاورزی، صنعتی و….باشد قبل از خرید هر ملکی باید برخی از قوانین و نکات آن را دانستن این نکات و موارد به شرح زیر می باشند:

۱-شناخت فامیل فروشنده: برای این کار باید مدارک شناسایی فروشنده و یا اشخاصی که قرار است امضا کنند بررسی و مطالعه شوند. همچنین باید مطمئن بود که فروشنده ممنوع المعامله نباشد. این اشخاص می توانند تاجر ورشکسته ، افراد غیر بالغ یا مجنون و محکومین دادگاه باشند. برای این منظور می توانید از دفاتر ثبت و معاونت قضایی استعلام گرفت.

۲- بررسی وضعیت سند ملک: اسناد ملکی دارای انواع مختلف با توجه به قوانین منحصر به فرد خود هستند. برای همین خریدار باید قبل  از قرارداد از وضعیت سند مطلع شود. همچنین باید ملک مورد معامله آزاد باشد در غیر این صورت منع قانونی دارد

۳- مطابقت دادن مشخصات ثبت شده با مشخصات واقعی ملک: قبل از هر اقدامی باید از تطبیق مشخصاتی مانند کد رهگیری، پلاک ثبتی، آدرس ملک و…با مشخصات واقعی اطمینان  حاصل کنید.

۴- عدم پرداخت کل مبلغ تا زمانی که شخص به قسمتی از تعهدات خود عمل نکرده به هیچ عنوان تمام مبلغ را پرداخت نکنید. همچنین فروشنده نیز در صورت عدم تعهد خریدار باید ملک را تحویل دهند.

۵- مشخص کردن شرایطی برای فسخ قرارداد: به دلیل اینکه ممکن است در طول معامله یک سری اختلافات به وجود آید برای جلوگیری از بروز دردسرهای احتمالی بهتر است که شرایط فسخ برای طرفین در قرارداد لحاظ شود.

*غیرحقوقی: ۱- توجه به هدف خرید زمین: هنگام خرید باید هدف خود را مشخص و طبق آن سایر موارد را تنظیم نمایید زیرا هر زمینی دارای مراحل و شرایط مختص به خود هستند و کاربری آنها با هم متفاوت است.

۲- ابعاد زمین:  اندازه زمین مورد نظر اهمیت زیادی دارد چرا که برای هر نوع کاربری به اندازه و متراژهای مشخصی نیاز است در نظر گرفتن قیمت بدون توجه به ابعاد زمین بعدا مشکلاتی را برای شما به وجود می آورد

۳- مشاهده همسایگان زمین : شاید که در ابتدای معامله مورد مهمی نباشد اما در طولانی مدت ممکن است که بدلیل نبود اهمیت و یا ایجاد مزاحمت های زیاد مجبور به فروش آن شوید.

۴- امتیازها و امکانات زمین: افرادی که قیمت کم زمین برایشان مهم است به این نکته زیاد توجه نمی کنند همین امر باعث می شود که برای داشتن امتیاز باید هزینه های بسیاری را پرداخت نمایند.

۵- دسترسی به راه ها و مراکز خدماتی: توجه به این نکته نیز اهمیت بسزایی دارد زیرا دور بودن از مراکز خدماتی باعث نگرانی و بروز مشکلاتی می شود.

۶- پوشش گیاهی و بافت طبیعی : چنانچه شخصی قصد ساخت ویلا را دارد باید به پوشش گیاهی زمین توجه کند. ممکن است که درختان موجود در زمین جهت محوطه سازی نیاز باشند و از پرداخت هزینه اضافی جهت کاشت درخت جلوگیری کرد و فضا را متناسب با چشم انداز طبیعی آن معماری کرد.

بطور کلی  بی توجهی به این موارد  باعث هدر رفتن سرمایه و کلاهبرداری از شما می شود و برای رسیدن به حق خود باید راه زیادی را  طی کنید که این نیز نیازمند صبر و حوصله زیاد است.

خرید زمین 96868749647869789

نکات مهم جهت جلوگیری از کلاهبرداری در زمان خرید زمین

*زمین تازه ساز دارای یک مالک و یک سازنده است امکان دارد که این دو باهم دچار اختلاف شوند به همین دلیل زمان خرید باید هر دو نفر قرارداد را امضا کنند.

*خرید خانه های تازه ساز بدون سند کار خطرناکی است چرا که ممکن است به شهرداری بدهکار باشد. برای این کار باید گواهی ساختمان و پایان کار شهرداری را  از فروشنده درخواست نمایید.

* اگر شخصی ادعا کرد که وکالت از طرف فروشنده دارد قبل از هرکاری باید از دفترخانه مربوطه استعلام بگیرید.

* ملک ها دارای کد پستی می باشند از فروشنده تاییدیه کد پستی را بگیرید.

* ارائه کد رهگیری فاقد هرگونه هزینه ایی است برای همین بنگاه حق دریافت هزینه اضافی ندارد.

* چک کردن کد رهگیری از سامانه ثبت اسناد در زمان خرید زمین خیلی مهم است با این کار فروشنده قادر نخواهد بود مدرک شما را به کسی دیگر بفروشد.

* پرس و جو کردن از همسایه ها و مستاجرهای قبلی کمک بزرگی به شما میکند.

* چنانچه ملک مورد نظر ارثی به فروشنده رسیده باید گواهی انحصار وراثت را مشاهده کنید بعلاوه تسویه حساب مالیات را از فروشنده بگیرید.

خرید زمین 6516851685168

قیمت زمین

از موارد مهم ساخت و ساز مسکن پیدا کردن زمینی  با موقعیت مکانی خوب و قیمت مناسب می باشد. زمین نیز مانند هر ملک دیگری دارای قیمت های متفاوتی می باشد و عوامل زیادی بر قیمت آن تاثیر گذار است از جمله این عوامل عبارتند از: مساحت زمین، شکل هندسی زمین، میزان تراکم پذیری، قرار داشتن در محدوده طرح ترافیک، قرار داشتن زمین در میدان، موقعیت مکانی، موقعیت قرار گرفتن زمین نسبت به معابر.

علاوه بر موارد گفته شده بازار مسکن نیز بر قیمت زمین اثر گذار است به گونه ای که با رونق بازار مسکن ساخت و ساز افزایش یافته و قیمت زمین بیشتر می شود و برعکس با رکود بازار مسکن قیمت زمین نیز پایین می آید.

سخن پایانی

اگر خرید زمین در یک موقعیت و زمان مناسب صورت گیرد باعث سودآوری می شود اما در صورتی که در انجام معامله دقت کافی نداشته باشید موجب ورشکستگی و کلاهبرداری می شود. چنانچه بین خرید زمین و خانه مردد هستید می توان گفت خرید زمین بهتر است چرا که سرمایه گذاری آن طولانی مدت بوده و به افزایش قیمت و سودآوری روبرو است. جهت یافتن یک مکان خوب برای خرید زمین باید آن را از لحاظ امکانات، راه های دسترسی، مجوز های لازم و … مورد بررسی قرار دهید. برای این کار می توان از مشاورین خبره و متخصص کمک گرفت تا زمان خرید زمین از خرید خود رضایت کامل داشته باشید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه