گروه سنی چه تاثیری بر دکوراسیون و طراحی داخلی ویلا دارد؟

23 آبان 1400
0 دیدگاه
طراحی داخلی 6497896789647896789678

یکی از مواردی که تمامی معماران در زمان طراحی یک کاربری خاص در نظر می‌گیرند و بر روند طراحی آن‌ها تاثیر مستقیمی دارد، بررسی این موضوع است که کاربران عمده این ساختمان چه افرادی هستند، از چه گروه سنی هستند و گستردگی سلایق و خواسته‌های آن‌ها در چه محدوده‌ای خواهد بود. در همین راستا، زمانی که با طراحی ویلا رو به رو هستیم نیز این موضوع صادق است، به ویژه در دکوراسیون داخلی ویلا! پس طراح قبل از دیزاین حتما اطلاعاتی از این قبیل از کارفرما دریافت خواهد کرد: چند نفر در منزل ساکن خواهند شد؟ آیا سلایق خاص و خواسته‌های منحصر به فردی دارند و اصلا پراکندگی گروه‌های سنی و حتی جنسیت چگونه است؟ این موضوع طبیعتا بر روند نهایی طراحی موثر خواهد بود، چرا که برای مثال اتاق خواب یک فرد مسن تفاوت‌هایی با اتاق خواب یک کودک و یا یک نوجوان خواهد داشت و در مرحله بعد فضاهایی که به صورت مشترک استفاده خواهند شد مثل نشیمن و … نیز باید در برآیندی از حضور این افراد طراحی شود.

یک دکوراسیون داخلی موفق، دکوراسیونی است که بتواند نیازهای اغلب کاربران را پوشش دهد، چه نیازهای عملکردی، چه نیازهای روانشناختی و …

در اینجا به موضوع جذاب دیگری می‌رسیم و آن هم لزوم آشنایی طراحان با مبانی روانشناسی و به ویژه آشنایی با روانشناسی محیطی است. اگر بخواهیم در نهایت طرحی ارائه دهیم که رضایت کلیه ساکنین را در بر داشته‌باشد و یک طراحی داخلی کارآمد باشد، کسب دانش در این زمینه‌ها مهم بوده و می‌تواند موثر واقع شود.

یکی از فاکتورهای طراحی، توجه به تاثیر گروه سنی در طراحی داخلی است که در هر کاربری می‌توان آن را در نظر گرفت. دراین نوشتار به سراغ تاثیر گروه سنی در طراحی داخلی ویلا می‌رویم. با ما همراه باشید

طراحی داخلی 6497896789647896789678

طراحی داخلی ویلا و گروه سنی

این موضوع که با یک کودک سر و کار داریم و یا یک نوجوان یا بزرگسال باید تاثیر نهایی خود را در طراحی نشان دهد. در این زمینه، اگر گروه‌های سنی مختلفی در ویلا زندگی می‌کنند، فضاها در وهله اول دسته‌بندی می‌شوند. این دسته‌بندی شامل فضاهای خصوصی این افراد، فضاهای عمومی و فضاهای نیمه‌عمومی است. برای مثال اتاق خواب برای هر یک از این افراد یک فضای خصوصی است که می‌تواند کاملا با در نظر گرفتن ویژگی‌های شخصیتی هر فرد و به میل و سلیقه او باشد و در سوی دیگر، فضاهای عمومی‌تر می‌بایست با تلفیق خواسته‌ها طراحی شود و در عین حال بیشتر متمایل باشد به فضایی که بزرگسالان انتظار دارند. در ادامه هر یک از این موارد را به صورت جداگانه بررسی می‌کنیم.

طراحی داخلی ویلا با در نظر گرفتن کودکان

در این میان کودکان می‌توانند نقشی موثر داشته‌باشند. این موضوع که یک کودک در خانه زندگی می‌کند، به معنای ایجاد محیطی مفرح، جذاب و آرامش‌بخش برای اوست که در عین احساس آرامش در منزل، بتواند از یک طراحی داخلی مخصوص به خود که بیشتر حول اتاق خواب کودک می‌چرخد بهره ببرد. در نظر گرفتن روحیات کودکان و نیازهای آن‌ها در طراحی داخلی، به رشد ذهنی و شخصیتی آن‌ها کمک جالب توجهی خواهد کرد، چرا که محیط تاثیر به‌سزایی در پرورش شخصیت افراد در گروه‌های سنی مختلف دارد. پس اگر به دنبال شخصیتی سالم برای کودک خود هستید، حداقل اتاقی اختصاصی به اقتضای روحیات ویژه او برایش تدارک ببینید که طراحی داخلی منحصر به فردی داشته‌باشد بهتر است در قسمت‌هایی نظر خود او را نیز جویا شوید.

رنگ در طراحی داخلی اتاق کودک بسیار مهم است. هرگز به سراغ رنگ‌های تیره یا خنثی نروید و سعی کنید با در نظر گرفتن جنسیت، سلیقه و روحیات فرزند خود، رنگی شاد و روح بخش را به عنوان تم اتاق خواب او انتخاب کنید. از طرفی، این رنگ‌ها می‌توانند با تصاویر و نقاشی‌های کودکانه و یا طرح‌هایی از شخصیت‌های کارتونی مورد علاقه او ادغام شوند و فضایی جذاب برای کودک خلق کنند. علاوه بر این، نقاشی‌های خود کودک را به دیوار بیاویزید. پالت رنگی مناسب اتاق کودک را می‌توان در وبسایت‌های مختلف طراحی داخلی دید و از آن برای ایجاد هارمونی در اتاق بهره برد.

یکی دیگر از مواردی که در طراحی داخلی اتاق کودک باید به شدت مورد توجه قرار گیرد، انتخاب صحیح لوازم اتاق است. بهتر است از لوازم با طرح‌های خلاقانه در دکوراسیون داخلی اتاق او  استفاده کنید و از همه مهم‌تر از مبلمان‌های با مقیاس مناسب و راحت استفاده کنید به صورتی که گذراندن اوقات در اتاق برای او جذاب باشد. استفاده از وسایل بازی مناسب، طبقه‌های کم ارتفاع و بی‌خطر برای قرار دادن لوازم دکوراتیو و سایر موارد نیز توصیه می‌شود.

طراحی داخلی 896487964896478974896

 

طراحی داخلی اتاق نوجوان

نوجوانان ولی گروه سنی خاصی هستند که در مرحله گذر از کودکی به جوانی قرار دارند و می‌توان خصوصیاتی متعلق به هر دو گروه را در آن‌ها مشاهده کرد. این موضوع بی‌شک بر طراحی داخلی اتاق مخصوص این افراد تاثیرگذار خواهد بود، به نوعی که در آن هم کودکانه‌های قبل را می‌بینیم و هم برخی از موارد مربوط به بزرگتر شدن. این موضوع ممکن است خود را در انتخاب رنگ اتاق، انتخاب نوع وسایل و مبلمان و همچنین حذف و یا اضافه شدن برخی از موارد نشان دهد.

برای مثال، رنگ در طراحی داخلی اتاق نوجوانان بیشتر از هرچیزی به روحیات فرد مرتبط است. ممکن است کسی هنوز به دنبال نقش و نگارهای دوران کودکی باشد و در کنار آن، افرادی به استفاده از رنگ‌های سنگین‌تر و به اصطلاح کلاسیک و یا اسپورت جذب شده‌باشند. جنسیت نیز در اینجا مطرح می‌شود و حتی ممکن است در مواردی نور دریافتی اتاق نیز با توجه به خواسته فرد بیشتر یا کمتر شود. در حالت کلی تلاطم‌های دوران نوجوانی ما را از دادن یک حکم کلی برای طراحی داخلی اتاق این افراد منع می‌کند و بهتر است با توجه به خلقیات هر فرد روشی را به کار ببرید.

با اینحال، در غالب موارد، وسایل و مبلمان اتاق نوجوانان، بیشتر حالت اسپورت دارد و بیشتر به انتخاب‌های دوران جوانی شبیه است.

طراحی داخلی 8987497898749689679

بزرگسالان و نقش آن‌ها در طراحی داخلی ویلا

و اما بزرگسالان! شاید پر تاثیرترین نقش را این گروه سنی در طراحی داخلی مسکونی دارند و غالب انتخاب‌ها بر مبنای این انجام می‌شود که این افراد چه انتظاری از محیط زندگی خود دارند. در واقع، این افراد هستند که کارفرمای اصلی محسوب می‌شوند و انتخاب سبک کلی طراحی داخلی و دکوراسیون ویلا بر عهده آن‌ها و طبق سلیقه آن‌هاست.

فضاهای معیشتی، مثل نشیمن و پذیرایی بر طبق سلیقه آن‌ها چیدمان خود را می‌یابند و لوازم و رنگ‌های موجود در خانه به ویژه در فضاهایی که بیشتر در معرض دسترس عموم است انتخاب این گروه است. در حالت کلی می‌توان گفت بزرگسالان و والدین، تعیین کننده غالب کلی طراحی داخلی هستند و در این زمینه می‌توانند از تجربیات قبلی خود بهره ببرند و یا با در نظر گرفتن متدهای روز طراحی، از طراحان داخلی بخواهند ویلا را به سبکی خاص طراحی کنی که موارد گفته شده در مورد سایر گروه‌های سنی در قالب همان سبک انتخاب شده، بروز و ظهور یابند.

در این زمینه می‌توان سبک‌های طراحی داخلی بسیار زیادی را بر طبق سلیقه انتخاب و امتحان کرد که در رابطه با آن‌ها در سایر مقالات وبسایت دکتر بخشی به تفصیل صحبت کرده‌ایم و می‌توانید با مراجعه به این مقالات در زمینه طراحی داخلی ویلا، سبک مورد علاقه خود را انتخاب کرده و به کار بگیرید.

طراحی داخلی در ویلاهای شمال

طراحی داخلی در ویلاهای شمال، یکی از موارد بحث‌برانگیز و جالب توجه در زمینه طراحی داخلی است چرا که خرید ویلا در شمال به ویژه ویلا در مازندران، به یک سرمایه‌گذاری پر طرفدار تبدیل شده‌است که افرادی که خواهان خرید ویلاهای شمال هستند، به سبک طراحی داخلی آن نیز اهمیت خواهند داد.

در همین راستا، گروه سنی در طراحی داخلی یک ویلا در شمال نیز اهمیت دارد و می‌توانید با در نظر گرفتن موضوعات مطرح شده در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهید.

قطعا ویلاهای شمال با طراحی داخلی مناسب، بیشتر مورد توجه خریداران قرار خواهد گرفت و طراحی ویلا با در نظر گرفتن اصول در دکوراسیون داخلی، به نوعی رقابت هم تبدیل شده‌است. افراد ترجیح می‌دهند در قبال هزینه پرداختی خود، کیفیتی خوب را نیز تجربه کنند و طراحی داخلی به روز و مناسب یکی از مصادیق فضاهای با کیفیت است.

طراحی داخلی 6345896846894687484

خرید ویلا در مازندران

در صورتی که قصد خرید ویلا در مازندران را دارید و کیفیت فضایی برای شما در انتخابتان مهم است، قبل از هرچیز باید از مسیری درست به انتخاب دست بزنید و با مراجعه به مشاورین املاک معتبر در زمینه خرید ویلا در مازندران، سرمایه‌گذاری مطمئنی را تجربه کنید.

در این زمینه، ما در مشاورین املاک دکتر بخشی، با تیمی مجرب و حاذق از مشاورین در زمینه خرید ویلا و برج ساحلی در مازندران، به ویژه در زمینه خرید و فروش برج‌های ساحلی سرخرود، با شما همراه هستیم تا بهترین گزینه‌ها را پیش روی شما قرار دهیم تا با اطمینان دست به انتخاب بزنید و بتوانید لذت سرمایه‌گذاری امن در مازندران را بچشید. شما می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی با ما در تماس باشید و از مشاوره رایگان قبل از خرید استفاده کنید. پس قبل از هر اقدامی برای خرید با مشاورین ما در تیم دکتر بخشی تماس بگیرید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه