چرا سرمایه گذاری در املاک مطمئن است؟

27 مهر 1400
0 دیدگاه
سرمایه گذاری در املاک 796874685484638468486

مقدمه

این روزها که تورم افزایش خیلی زیادی داشته و خیلی از مردم نگران پایین آمدن توان خرید و نگهداری سرمایه خود می باشند، بهترین گزینه سرمایه‌گذاری در بازاری می باشد که حداقل سپر تورمی باشد و ارزش سرمایه در مقابل تورم حفظ گردد؛ یکی از بازارهایی که سرمایه گذاری در آن سوددهی بالایی دارد، سرمایه گذاری در املاک می باشد.

آنچه در این نوشته می آید مطالبی در رابطه با سرمایه گذاری در املاک خواهد بود.

فوت و فن سرمایه گذاری در ملک

سرمایه گذاری در املاک اصول و قواعد خاص خود را دارد که در زمان سرمایه گذاری و فعالیت در بازار املاک باید به آنها دقت نمود، آگاهی از این قواعد خواهد توانست برای فرد موفقیت و فواید زیادی را به دنبال داشته باشد و در عین حال اطلاع نداشتن از آن سبب از دست رفتن سرمایه و به وجود آمدن مشکلات حقوقی برای انسان خواهد شد.

در ادامه بعضی از این اصول را بیان خواهیم کرد تا مقدمه‌ای برای ورود به سرمایه گذاری در املاک گردد و اگر مطالب تخصصی در رابطه با خرید برج، مشاور املاک، طراحی برجهای ساحلی و خرید و فروش ویلا میخواهید را می توانید به سایت های معتبر در این حوزه مراجعه کنید.

سرمایه گذاری در املاک 796874685484638468486

بازار مسکن یعنی نگاه بلند مدت

برای سرمایه گذاری در املاک و خریداری ملک باید توجه داشت که برای به دست آوردن سود و افزایش سرمایه در بازار ملک نیاز به زمان طولانی دارد، به عبارتی دیگر سود در این بازار یک‌شبه به دست نخواهد آمد و برای اینکه شرایط مناسب و خوبی حاصل کنید باید صبر نمود.

برای ورود به بازار سرمایه اولین پیشنهاد این خواهد بود که این نکته را مد نظر داشته باشید که سود این بازار در طولانی مدت به دست می‌آید و سرمایه بالا خواهد رفت و تغییراتی که در قیمت املاک به وجود می‌آید خیلی زود اتفاق نمی‌افتد پس نظر خود را تغییر دهید و بعد از آن به این بازار ورود پیدا کنید.

املاک کوچک بهترین انتخاب

اشخاص مختلفی زمان وارد شدن به بازار ملک و فعالیت در این بازار با سرمایه های مختلفی خرید و فروش می‌کنند و به همین سبب گزینه‌های مناسب و مختلفی برای افراد به وجود می آید، اما در این میان املاک که دارای متراژ کمی با می باشند برای همه افراد که از سرمایه کمی برخوردار هستند گزینه خوبی خواهد بود و توانایی کافی برای ورود به این بازار به آنها داده می‌شود .

املاکی که دارای متراژ بالا هستند چون سرمایه زیادی نیاز دارند برای همه مقدور نخواهد بود و همه نمی‌توانند آن را خریداری کنند و به همین سبب می‌توان در زمان سرمایه گذاری در املاک برروی ملک هایی که دارای متراژ کم می باشند تمرکز کرد و اقدام به خرید آنها نمود و سرمایه را بالا برد.

و علاوه بر آن خانه هایی که متراژ آنها کمتر می باشند از نظر خریداری و همینطور اجاره نمودن برای متقاضیان این بازار مناسب تر و معقول تر خواهد بود و به عبارت ساده تر این گونه می توان بیان نمود که خانه کوچک چون تقاضای زیادی برای آن وجود دارد که به راحتی در معامله قرار خواهد گرفت.

و فروش و اجاره آن در قیاس با املاکی که بزرگتر هستند سریعتر انجام خواهد شد و و می توان به راحتی و با سرعت بالا آن را تبدیل به پول و نقدینگی کرد.

علاوه بر آن در زمان رکود بازار ملکی که کوچکتر می‌باشند از بهترین گزینه ها برای سرمایه گذاری به حساب می آیند و می توان بر روی آن برنامه‌ریزی کرد و در زمان نیاز و بالارفتن رکود برای مدت زیاد این موارد به سادگی مورد معامله قرار می‌گیرند و املاک تبدیل و عوض خواهند شد و می توان آن را به پول و نقدینگی تبدیل کرد.

سرمایه گذاری در املاک 846978596746987968

تقسیم سرمایه

برای ورود به سرمایه گذاری در املاک باید یک مقدار کم برای نقدینگی شخص مطرح باشد که در زمان دارا بودن این مبلغ در بازار ملک ورود پیدا کند و به شکل خیلی خوب فعالیت خود را شروع کند.

در خیلی از زمان‌ها افراد با نظرات مصرف گرا و برای استفاده نمودن از ملک اقدام به خرید آن می نمایند و با خرید آن خانه خود در آن ساکن می گردد، در اینصورت شرایط و موقعیت به صورت غیر مستقیم بر روی درآمد آن فرد تاثیر خواهد گذاشت و به عبارتی هزینه اجاره از دوش آن حذف خواهد شد.

اما در کنار آن موضوع سرمایه در حال گردش فرد هم بلوکه خواهد شد و دو مرتبه امکان سرمایه گذاری در بقیه فرصت هایی که در بازار ملک وجود دارد و برای افزایش سرمایه می باشد از دست خواهد رفت و به همین سبب توصیه می شود اگر هزینه و پول کافی برای خرید خانه وجود ندارد از این سرمایه برای فعالیت در بازار ملک استفاده نمایید.

و با یک مقدار خیلی کم از آن واحدی را اجاره کنید و به این شکل شما می توانید سرمایه خود را بالا ببرید و افزایش دهید و برای آن برنامه‌ریزی دقیق داشته باشید در این صورت توصیه می‌شود به پروژه‌هایی که پیش فروش می شوند فکر نمایید و گزینه های که در مناطق رو به رشد هستند را مورد بررسی قرار دهید.

به دلیل اینکه سرمایه در مناطقی که روبه رشد هستند امکان دو برابر شدن آن می باشد و از سمت دیگر پیش فروش واحد هم یک فرصت استثنایی برای به دست آوردن سرمایه در اختیار شما قرار می دهد.

آیا سرمایه گذاری در مسکن خوب است

یکی از معروف ترین شیوه های سرمایه گذاری در کشور ما سرمایه گذاری در املاک به حساب می‌آید می‌توان بیان کرد که این مدل سرمایه‌گذاری یک شیوه عمل برای حفظ سرمایه به حساب می‌آید و همان مقدار که سود می دهد و می تواند باعث بالا رفتن سرمایه گردد.

اگر بدون آگاهی و اطلاعات در این بازار وارد شوید و همان مقدار هم ریسک خواهد داشت، پس باید اصولی که برای سرمایه گذاری در املاک وجود دارد را به درستی بدانید؛ در ادامه برخی از اصول و قواعد سرمایه گذاری در املاک را بیان خواهیم کرد.

بررسی فضای بازار

اولین قاعده برای وارد شدن به بازار مبل و سرمایه گذاری در املاک بررسی دقیق بازار می باشد به این معنا که هنگامی که شما قصد دارید سرمایه گذاری در املاک نمایید بازار به سقف قیمتی نرسیده باشد.

سرمایه گذاری در املاک 89686867896876876

موقعیت سنجی

اصل دوم می‌گوید موقعیت سنجی باید از دو نگاه متفاوت انجام گیرد اول در رابطه با منطقه و محله ای که قصد دارید در آن منطقه خریداری کنید و دو مقیاس کردن موقعیت خانه با بقیه خانه های در کنار آن در همان محله به عبارت دیگر باید در جایی خانه خریداری کنید و سرمایه گذاری نمایید که محل پیشرفت باشد.

تقاضا

تلاش کنید سرمایه گذاری را بر روی خانه و ملکی انجام دهید که نسبت به بقیه خانه ها تقاضا و درخواست بیشتری برای خرید دارد از تقاضا و درخواست برای فروش و نقدشوندگی خیلی مهم خواهد بود.

قیمت مناسب

برای خریداری و سرمایه گذاری در املاک باید خانه را انتخاب نمایید که قیمت آن مناسب باشد تا شما هم با فروش آن بتوانید به سودی برسید رعایت نمودن این قواعد و اصول و دقت به آنها خواهد توانست منجر به یک سرمایه گذاری مناسب و با بازدهی بالا باشد.

در ادامه معایب و مزایای سرمایه گذاری در املاک را بیشتر مورد بررسی قرار خواهیم داد.

دوره سرمایه گذاری ملک

دوره تجارت املاک یک دوره آموزشی جامع برای سرمایه گذاری در املاک خواهد بود در این دوره شما نکاتی را که در زمینه خرید و فروش املاک وجود دارد و شیوه‌های سرمایه گذاری در ملک و نکاتی که برای ساخت و ساز املاک فرسوده وجود دارد و شریک شدن در ساخت و مسائل حقوقی خرید و فروش ملک و ترفندهای مذاکره و کارشناسی و همینطور مسائلی در رابطه با قیمت گذاری املاک را خواهید آموخت.

و بعد از تمام شدن این دوره شما به یک تاجر املاک حرفه ای تبدیل می شوید و می توانید سرمایه را با شیوه های گوناگون و با ریزش خیلی کم در بازار ملک افزایش دهید حتی اگر سرمایه کافی برای وارد شدن به این بازار را ندارید به این توانایی خواهید رسید که با مشاوره دادن و معاملات برای بقیه افراد به درآمد خیلی خوبی برسید.

یعنی چنانچه بعضی با خرید برج و طراحی برج های ساحلی و خرید و فروش ویلا به درآمد می رسند شما با مشاور املاک و ارائه مشاوره به درآمد خوبی می رسید.

مزایای سرمایه گذاری در ملک

اساساً معنای سرمایه گذاری با سود و زیان خواهد بود یعنی شما نخواهید توانست یک مدل از سرمایه‌گذاری را پیدا نمایید که فقط سود داشته باشد سرمایه گذاری در املاک هم از این قاعده مستثنی نخواهد بود خریداری خانه و ملک همانند خرید نمودن هر چیز دیگر یکسری معایب و مزایای ویژه‌ای دارد از پر اهمیت ترین مزایای سرمایه گذاری در ملک می توان به این موارد اشاره نمود.

کسب درآمد با اجاره بها

مسکن که یک مدل دارای به حساب می آید می توانید به وسیله آن کسب درآمد داشته باشید نرخ اجاره واحدهای مسکونی در سال‌های اخیر جهش خیلی خوبی را داشته است شما می توانید به وسیله آن یک منبع درآمد پایدار برای خود داشته باشید.

کسب درآمد از پول رهن

یکی دیگر از فواید خرید ملک بهره بردن از پول رهن به عنوان یک منبع درآمد خواهد بود به این شکل که خیلی از صاحبان خانه به وسیله سرمایه گذاری این پول در یک بازار درآمد کسب می نمایند.

کسب سود ناشی از تورم

قطعاً از دلایل مهم سرمایه‌گذاری در هر زمینه به دست آوردن سود از راه افزایش تورم در آن زمینه می‌باشد هر زمینه‌ای تورم ویژه خود را دارد که در ‌ارتباط به شرایط کلی اقتصاد کشورمان نخواهد بود و شما خواهید توانست بستگی به تورم بازار ملک و شرایط اقتصادی از سود سرمایه گذاری در املاک استفاده نمایید.

سرمایه گذاری در املاک 454963896374987458

عدم نیاز به دانش تخصصی

بیشتر بازارها مانند بورس و همینطور فرابورس نیاز به علم و دانش تخصصی برای سرمایه‌گذاری خواهد داشت این چالش در زمین‌های مسکن مقداری کمتر خواهد بود.

هر چند که می توان در بازار املاک بدون اطلاع و علم کافی وارد شد، اما سرمایه گذاری در املاک به دانش و علم تخصصی و آکادمیک نیاز دارد.

 افزایش قیمت با نوسازی مسکن

یکی از مزایای سرمایه گذاری در ملک به دست آوردن سود از راه نوسازی خانه خواهد بود، به طور مثال شما خواهید توانست یک واحد مسکونی را نوسازی نمایید و به یک واحد چند طبقه آن را تبدیل نمایید.

 لذت صاحبخانه شدن

حقیقت این است که دارا بودن خانه یک امنیت روانی ویژه را برای سرمایه‌گذار به ارمغان دارد امنیتی که در خرید طلا و دلار و سرمایه گذاری در بازار بورس وجود نخواهد داشت و خیلی از افراد با قصد خرید خانه به دنبال به دست آوردن سود در بقیه بازارهای موازی می باشد.

تغییر کاربری

از جمله فواید سرمایه گذاری در ملک می توان به تغییر دادن کاربری آن و بهره گیری از فواید احتمالی در این زمینه اشاره نموده و تغییر کاربری عموماً منجر به بالا رفتن قیمت خانه و یا بهره بردن بیشتر از آن خواهد شد البته این فعالیت چالش‌های ویژه دیگری را هم دارا می باشد.

سرمایه گذاری در بازسازی ملک

اگر همت و ابزار کافی در دست دارید یک سرمایه‌گذاری در ملک خواهد توانست تقریباً در هر نقطه پروژه هایی برای بازسازی خانه پیدا نماید ترجیحاً باید مکانی را پیدا کنید که قیمت آن ی حدود ۲۰ درصد پایین‌تر از قیمت متوسط اطراف باشد.

این دسته از خانه‌ها وضعیت ساختاری و ظاهری جالبی ندارند، به طور مثال باید به دنبال این گونه خانه ها باشید نمای آن خانه از خیابان جالب به نظر نیاید نقاشی آن کاملا از بین رفته حیات آن به درد نخور و نامرتب باشد داخل آن قدیمی و کهنه باشد، رمز کار در پیدا کردن خانه که ظرفیت بالا بردن قیمت و توسعه را دارد شما این تغییرات را برای آن افراد و خریداران و مستاجرانی انجام خواهید داد که هدف سکونت در آن محله را دارند.

کلی گویی در این رابطه کار سختی خواهد بود، اما زمانی که به دنبال خانه مناسب برای بازسازی می باشید این هشدارها را توجه کنید.

همه مسائل از بیرون خانه قابل مشاهده نخواهد بود مشکلات فونداسیون سبب ریزش ساختمان خواهد شد که در نهایت سبب ترک خوردن دیوار و سقف می گردد همینطور مشکلاتی که برای لوله کشی و برق کشی هست هم باید بررسی شود و آنها هزینه زیادی به دنبال خواهد داشت و همه شانسی که برای بازگشت سرمایه از ملک دارید را از بین خواهد برد.

برای بررسی نمودن این دو مورد هم باید از بازرسان متخصص ساختمان بهره بگیرید و در رابطه با تخته های پوسیده هم که یکی از مشکلات به حساب می‌آید امکان دارد زیر پوششی از رنگ پنهان گردد، همه پنجره ها و درها را مورد بررسی دقیق قرار گیرد تا مطمئن گردید که تخته پوسیده در آن وجود ندارد.

چنانچه در رابطه با سرمایه گذاری در ملک صحبت‌های شد که قطعاً برای شما سوددهی دارد بازارهای دیگری مانند خرید برج، مشاور املاک، طراحی برجهای ساحلی و خرید و فروش ویلا هم از بازارهای مناسب و سود ده به حساب می‌آیند.

 

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه