بازار املاک بهتر است یا بازار بورس

26 مهر 1400
0 دیدگاه
بازار املاک 789657469748967899687

مقدمه

امروزه بخش مهمی از اقتصاد زندگی افراد را سرمایه گذاری در بخش های مختلف تشکیل می دهد. آن ها همواره تلاش می کنند تا بهترین سرمایه گذاری را داشته باشند تا به بیشترین سود دهی برسند نکته ای که در رابطه با سرمایه گذاری مطرح می شود این است که سرمایه گذاری در در بازار املاک بهتر است یا بازار بورس و با سرمایه گذاری در چه بخشی به سود دهی بیشتری خواهند رسید که ما در این مقاله به توضیح آن خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

مزایای بورس

بازار بورس در هر کشوری بخش مهمی از روند توسعه اقتصادی آن کشور را تعیین می کند.  از مزایای بازار بورس می توان به این مورد اشاره نمود که در بازار بورس این امکان وجود دارد که پس انداز های اندک افراد که راکد هستند جمع آوری شده و به تولید و تامین مالی مشاغلی مانند کارخانه ها و موسسه ها به کار گرفته شود.

با در نظر گرفتن وضعیت موجود خیلی از بنگاه های اقتصادی برای رشد و توسعه پیدا کردن احتیاج به یک منبع مالی بسیار قوی دارند که از طریق گسترش دادن بازار بورس این امکان ایجاد می شود که به توسعه بنگاههای اقتصادی کمک کرد. از مزایای دیگر بازار بورس که می توان به آن اشاره نمود این است که در این بازار با به کار گرفتن سرمایه های راکد  دولت و موسسه های اقتصادی مختلف باعث شکوفایی اقتصادی در کشور می شود.

بازار املاک 789657469748967899687

مزایای خرید ملک

به طور کلی مفهوم سرمایه گذاری مفهومی می باشد که همواره با سود و زیان های زیادی همراه است. خرید ملک مانند خرید در هر بازاری  دارای یک مزایایی می باشد که ما در این قسمت از مقاله به معرفی مهم ترین مزایای خرید ملک در بازار املاک می پردازیم.

اولین نکته ای که در باب مزایای خرید ملک می توان مطرح کنیم این است که شما با خرید ملک و اجاره دادن آن می توانید کسب درآمد کنید و از طرفی پول نقد خود را به سرمایه تبدیل کرده اید.  همچنین شما اگر در بازار املاک اقدام به خرید انواع ویلا باغ کنید و این موضوع را در نظر داشته باشید که بهترین زمان برای خرید ویلا چه زمانی می باشد و سپس با رهن دادن آن ها می توانید به سرمایه دیگری دست پیدا کرده و مجدد در بازار املاک اقدام به سرمایه گذاری کنید.موضوع دیگری که در رابطه با مزایای خرید ملک می توان مطرح کرد این موضوع می باشد که بازار املاک به شدت تحت تاثیر تورم و نوسانات اقتصادی می باشد و با   سرمایه گذاری در بازار املاک می توانید اطمینان حاصل کنید که سوددهی زیادی نصیب شما خواهد شد.هم برای اینکه شما در بازار املاک اقدام به سرمایه گذاری کنید احتیاج به دانش خاصی نخواهید داشت داشتن اطلاعات کافی از روند بازار برای خرید ملک کافی می باشد. از  دیگر مزایای خرید ملک می توان به این موضوع اشاره کرد که شما می توانید یک ملکی که قدمت ساخت آن بالا می باشد را خریداری کنید و آن را بازسازی کنید و سپس اقدام به فروش کنید و در این خرید و فروش به سود کلانی دست پیدا کنید .

 فروش خانه و سرمایه گذاری در بورس

بر خلاف بازار املاک  که نیاز به تخصص و دانش خاصی ندارد بازار بورس یک میدانی است که نیاز به تخصص و دانش خاص خود را دارد و بازاری بسیار پر ریسک می باشد. بار ها دیده شده است که افراد برای وارد شدن به بازار بورس اقدام به خرید خانه و املاک خود می کنند تا بتوانند آن را تبدیل به سرمایه کرده و وارد بازار بورس شوند این عزیزان باید همواره این نکته را باید در نظر داشته باشند که بازار بورس مانند یک میدان بازی است که اگر از نحوه سرمایه گذاری و شگرد های تجربه کافی را نداشته باشند دچار زیان های مالی می شوند.

هر فردی که قصد  فروش خانه خود و سرمایه گذاری آن در بازار بورس را دارد باید این نکته را مد نظر خود داشته باشد برخلاف بازار املاک که شفاف است و به راحتی می توان در آن موفق بود بازار بورس هر لحظه تغییر می کند و به شدت تحت تاثیر قیمت دلار  و تورم های اقتصادی می باشد و شما باید آمادگی لازم برای هرگونه اتفاقی که در این بازار میفتد را داشته باشید و این انتظار را داشته باشید که به طور ثابت فقط سود دهی داشته باشید.

بازار املاک 748646848545468541

سرمایه گذاری در کدام بازار بهتر است

با در نظر گرفتن این موضوع تورم روند افزایشی دارد و سیل عظیمی از مردم به فکر سرمایه گذاری در بازار املاک و بازار بورس می افتند.برای اینکه به یک سرمایه قابل اطمینان دست پیدا کنید باید ابتدای امر جست و جو کنید که بهتر است در کدام بازار سرمایه گذاری کنید بازار بورس یا بازار املاک در این رابطه باید باید مزایا و معایب هر دو بازار را مورد بررسی قرار دهید و با سبک سنگین کردن وضعیت هر کدام از بازار ها را بررسی کنید و سپس اقدام به سرمایه گذاری کنید.

در جوامعی مانند جوامع ایران که یک اقتصاد بیمار دارند و رشد قیمت ها به شدت با تورم همراه میباشد سرمایه گذاری به عنوان یک راهکار برای مقابله کردن با تورم در نظر گرفته می شود سرمایه گذاری بازر های مختلفی دارد و شما باید تعیین کنید که در کدام بازار می خواهید سرمایه گذاری کنید ما در ادامه به اختصار آن ها را توضیح می دهیم :

برخی به روند افزایشی قیمت طلا اشاره می کنند و این پیشنهاد را می دهند که سرمایه گذاری در بازار طلا و خرید سکه یک گزینه مناسب می باشد.

برخی افراد به روند افزایشی بازار املاک و مسکن اشاره می کنند و  معتقد هستند که بهترین روش برای سرمایه گذاری می باشد.

برخی افراد نرخ ارز را مد نظر خود قرار می دهند و خرید دلار و ارز های خارجی را بهترین سرمایه می دانند.

برخی افراد به رشد شاخص بورس اشاره کرده و خرید بورس و سهام  یک گزینه مناسب می دانند.

اینکه در چه بازاری  سرمایه گذاری کنید بسته به تصمیم خود فرد دارد و شما می توانید تمام جوانب را بررسی کنید و سپس اقدام به سرمایه گذاری کنید.

 سرمایه گذاری در ملک

سرمایه گذاری در ملک و بازار املاک از رایج ترین نوع سرمایه گذاری از زمان قدیم بوده و هم اکنون نیز سرمایه گذاری در ملک و بازار املاک طرفداران خاص خود را دارد. در میدان سرمایه گذاری بازار املاک فقط شما باید این موضوع را بدانید که خرید فروش در چه زمانی برای شما بیشترین سوددهی را دارد به عنوان مثال شما باید بدانید که بهترین زمان برای خرید ویلا چه زمانی است و انواع ویلا باغ ها برای خرید به چند دسته دسته تقسیم می شوند با مطلع شدن از این موضوعات و اطلاعات کافی در این زمینه شما میتوانید بهترین سرمایه گذاری در بازار املاک را داشته باشید.

در حال حاضر بسیاری از افرادی که حال برای بار اولشان باشد یا بار دوم که قصد سرمایه گذاری در ملک و بازار املاک را دارند از این موضوع مطلع نیستند که بهترین زمان برای سرمایه گذاری چه زمانی می باشد و با چه روش هایی می توانند میزان سود سرمایه خود را در طول زمان  تضمین کنند باز هم بر می گردیم به این مثال که اگر یک سرمایه گذار در بازار املاک بداند که بهترین  زمان برای خرید ویلا چه زمانی است و یا به انواع ویلا باغ ها برای خرید فروش آنایی کامل داشته باشد می تواند به سود زیادی از طریق خرید و فروش دست پیدا کند.

بازار املاک 896874964879687496876

7 اصل اساسی در رابطه با سرمایه گذاری در ملک

هر فردی که خواهان این است که وارد بازار املاک شود باید در این باب چند نکته اساسی را به طور کامل متوجه شده باشد که ما در ادامه به توضیح این نکات می پردازیم :

 اصل تقاضا

فرض کنید که شما یک میزان سرمایه مشخص شده در اختیار دارید و قصد آن را دارید که آن را سرمایه گذاری کنید وقتی به پیش رو نگاه می کنید متوجه میشوید که گزینه های بسیار زیادی برای سرمایه گذاری وجود دارد خرید زمین یا خرید ویلا یتا خرید مسکن های نیمه ساخته  یا خرید زمین و ساخت آن از ابتدای امر با خود شما باشد در چنین مواردی که گزینه های پیش رو شما زیاد می شود شما باید به اصل تقاضا نگاه کنید یعنی این موضوع را مورد بررسی قرار دهید که در حال حاضر در جامعه چه چیزی بیشتر متقاضی دارد و سپس اقدام به سرمایه گذاری کنید.

اصل آرامش

از فاکتور های بسیار مهمی که در سرمایه گذاری در بازار املاک باید به آن توجه کنید زمان مناسب برای خرید است . بر اساس همین فاکتور بهترین زمان برای خرید ملک زمانی می باشد که بازار در آرامش می باشد و هزینه ها به یک سقف قیمتی نرسیده است البته باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که بازار مسکن ثابت نیست و پیش بینی آن نیاز به دقت بسیار زیادی دارد.

اصل موقعیت

شما اگر می خواهید که یک سرمایه گذاری موفق داشته باشید در اولین قدم باید املاکی که قصد خرید آن را دارید موقعیت سنجی کنید و سرمایه خود را در گرو ملکی کنید که جای پیشرفت داشته باشد و بتواند سرمایه شما را چند برابر کند نه ملکی که پیشرفت هایش را کرده و سرمایه گذاری روی آن سرمایه گذاری پوچ می باشد و باعث راکد ماندن و به هدر رفتن پول شما می شود.

 اصل قیمت

شما اگر قصد سرمایه گذاری در بازار ملک را دارید باید صبر  و حوصله خود را افزایش دهید چون سرمایه گذاری در این بازار صبر زیادی می خواهد و به این گونه نیست که شما چند روزه بتوانید سرمایه خود را چند برابر کنید. و همچنین شما باید  صبوری به خرج دهید و در زمان های مناسب اقدام به خرید ملک کنید و به هیچ عنوان عجولانه ملکی را خریداری نکنید. شما با کمی صبر و حوصله و جستجو می توانید املاکی را پیدا کنید که فروشنده آن نیاز مالی فوری دارد و به قیمتی بسیار پایین راضی به فروش ملک خود می شود در چنین موقعیتی شما بسیار سود خواهید کرد.

بازار املاک 86548541865741857418

 

اصل بی طرفی

این امکان وجود دارد که شما بخواهید با یک بنگاه معاملات ملکی وارد سرمایه گذاری شوید اما هر چقدر که به آن بنگاه اطمینان داشته باشید شما باید با آگاهی کامل وارد بازار سرمایه شده باشید یک امر طبیعی است که با مراجعه کردن به بنگاه های معاملات ملکی برای پیدا کردن ملک مناسب فشار زیادی از سوی آن ها برای خرید بر شما وارد می شود و با تحت تاثیر قرار گرفتن شما طبق گفته های آن ها شما یک خرید عجولانه خواهید داشت که باعث ضرر و زیان احتمالی در شما خواهد شد.

اصل امتیاز

هرگاه که قصد خرید ملکی  را داشتید باید امتیاز هایی که مربوط به محله آن ملک می شود را مورد تحلیل و بررسی قرار دهید اینکه این محله از چه امکاناتی برخوردار است و به چه امکاناتی نیاز دارد از مسائل بسیار مهمی می باشد که بر قیمت ملک تاثیر گذار است. به طور مثال اگر ملک مورد نظر شما در محله ای واقع شده است که دارای امکانات فرهنگی و ورزشی باشد قیمت ملک بیشتر می شود و در طول زمان نیز بر قیمت ملک مورد نظر افزوده می شود.حتی اگر شما قصد ساختن زمینی را داشته باشید بهتر است موقعیت محله ای که آن زمین در آن قرار گرفته است را مورد بررسی قرار دهید و سپس اقدام به ساخت و ساز کنید تا ساخت و ساز پر سودی نصیب شما شود.

برای این کار بهتر است محله هایی را انتخاب کنید که رو به پیشرفت هستند و با خرید زمین در آن محله می توانید در چند سال دیگر با بهای بیشتری اقدام به فروش آن کنید.

اصل به روز بودن

اینکه شما از قیمت های روز املاک چه خانه و چه زمین و یا باغ مطلع باشید این امکان را به شما می دهد که بهترین خرید را داشته باشید و در هنگام خرید بتوانید قیمت ها را با یکدیگر مقایسه کنید و در نهایت بهترین ملک با بهترین قیمت را خریداری کنید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

ارسال دیدگاه